Tuorein sisältö

Cataclysmista nopeimmin myyty PC-peli

13.12.2010 klo 19.17 | Luettu: 21084 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Tätä osattiin odottaa: World of Warcraftin Cataclysm-laajennus on rikkonut myyntinopeusennätyksiä. Ensimmäisen 24 tunnin aikana sitä myytiin 3,3 miljoonaa kappaletta, mikä tekee siitä kaikkien aikojen rivakimpaan tahtiin myydyn PC-pelin. Lich Kingiä myytiin samassa ajassa 'vain' 2,8 miljoonaa.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Uusi SSX vie maailma... Naiset miesten hommi... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (20 viestiä)

Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

13.12.2010 klo 19.39

Onkohan tämä nättien cgi-trailereiden vai helpon lähestyttävyyden syytä, koska itse pelattavuuden ei pitäisi kiinostaa ketään, kuka tietää paremmasta. Jos sosiaalisuus kiinostaa, niin menkää prkle ulost tai pelatkaa Leftfordeadiä :E
Surulla täytyy tunnustaa, että jotain se Blizzu tekee oikein tuossa kuviossa. Tai sitten kaikki Cataclysmin ostavat ovat niin fanaattista porukkaa, että ryntäävät ekana päivänä kauppaan.
lainaa
Plääh

13.12.2010 klo 19.50

Ainoa vaan, että se ei ole peli, vaan lisäosa... Ei sitä voi pelaa ilman alkuperäistä WoWia.
lainaa
Bamboocha

Rekisteröitynyt 17.09.2007

13.12.2010 klo 19.50

Noh, parempaakan morppia ei ole vielä tullut. GW2 tosin toivottavasti korjaa tilanteen.

WoWissa lähinnä viehättää sisällön ja tekemisen määrä ja se, että vuosien saatossa peliä hiottu ja viilattu joka kulmasta niin perkeleesti.

Itsehän meinasin skipata koko Cataclysmin, mutta tulihan se sitten ostettua :F
lainaa
Aatu

13.12.2010 klo 20.04

No joo saattaisin itekkin pelata WoWIa, jos ei olisi Lord of the Rings Online, joka on nykyjään jokaisella osa-alueella 10-kertaa parempi.

Mirr5: LfD on niin hirveää roskaa etten puhuisi siitä samana päivänä WoWin kanssa. Pelattuvuushan siinä on kunnossa kuten loputon siäsällön määrä. yhteisöhän on mitä on, muttei onneksi yhrä huno kun DotA:ssa tai LfD:ssä, jossa ne ovat pohjasakkaa.

Mutta olen kyllä samaa mieltä, että Wowi on niille, jotka eivät tiedä paremmasta. Lotro on muille. Jatkuvasti virtaa Lotron pariin vanhoja WOwittajia. Ulos ei viitti mennä siellä on niin kylmä ja muutenkin tylsää.
lainaa
Brändi

13.12.2010 klo 20.11

Mirr5 kirjoitti:
Surulla täytyy tunnustaa, että jotain se Blizzu tekee oikein tuossa kuviossa. Tai sitten kaikki Cataclysmin ostavat ovat niin fanaattista porukkaa, että ryntäävät ekana päivänä kauppaan.


Brändi.
lainaa
fda

13.12.2010 klo 20.13

Lotro on kyllä karmeaa kuraa, ilmaisenakin. Pelkkä huono kopio wowista. Eikä siinä ole edes kunnon PvP:tä :D
lainaa
Aatu

13.12.2010 klo 20.37

fda kirjoitti:
Lotro on kyllä karmeaa kuraa, ilmaisenakin. Pelkkä huono kopio wowista. Eikä siinä ole edes kunnon PvP:tä :D


Lotrossa on oikeinkin hyvä pvp, se vaatii vain kuukausimaksujen maksamista. Tullut sitäkin lähemmäs 800h tahkottua. On kyllä hauskempaa creepeillä(monstereilla). On myös paljon pelaajia, jotka pelaa Lotroa pelkän PVP:n takia. Henkilökohtaisesti tykkään enemmän Lotron kuin WoWin pvp:stä, mutta tämä lienee makuasia.
lainaa
Terminador

Rekisteröitynyt 10.06.2010

13.12.2010 klo 20.46

Maailmankirjat ovat sekaisin! Nerd invasion! Maailmanloppu tulee!
lainaa
Af_settehorn

Rekisteröitynyt 25.07.2009

13.12.2010 klo 21.08

No ei ihme kun pc:lle ei nykyään paljon muuta pelattavaa ole.
Red Orchresta 2 ja seuraava Shogun peli ovat ainoita joista olen kiinnostunut.
lainaa
Hacker

13.12.2010 klo 21.28

Ja kuka väitti ettei PC-pelit myy...
lainaa
Hohoho

13.12.2010 klo 21.49

Hacker kirjoitti:
Ja kuka väitti ettei PC-pelit myy...

Yeah, sehän olis jo toinen pc-peli tänä vuonna jota myydään enemmän kuin waretetaan :D
lainaa
drmRulez

13.12.2010 klo 23.19

juu jos ton vois warettaa niin myyntiluvut olis vähän muuta. 30 000?
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

13.12.2010 klo 23.41

Plääh kirjoitti:
Ainoa vaan, että se ei ole peli, vaan lisäosa... Ei sitä voi pelaa ilman alkuperäistä WoWia.

Sitä suurempi saavutushan tämä on, sillä yleensä lisäosat myyvät huonommin kuin kokonaiset pelit.
lainaa
gmkiro

14.12.2010 klo 00.49

Aatu kirjoitti:
No joo saattaisin itekkin pelata WoWIa, jos ei olisi Lord of the Rings Online, joka on nykyjään jokaisella osa-alueella 10-kertaa parempi.

Mirr5: LfD on niin hirveää roskaa etten puhuisi siitä samana päivänä WoWin kanssa. Pelattuvuushan siinä on kunnossa kuten loputon siäsällön määrä. yhteisöhän on mitä on, muttei onneksi yhrä huno kun DotA:ssa tai LfD:ssä, jossa ne ovat pohjasakkaa.

Mutta olen kyllä samaa mieltä, että Wowi on niille, jotka eivät tiedä paremmasta. Lotro on muille. Jatkuvasti virtaa Lotron pariin vanhoja WOwittajia. Ulos ei viitti mennä siellä on niin kylmä ja muutenkin tylsää.


Hieman hölmöä vertailla leftiä ja wowia toisiinsa, koska kumpaakin peliä pelaavat hieman erilaiset ihmiset. Niin, FPS vs. MMO - ei vertailukelpoinen. Mitä tuohon yhteisöön tulee, niin leftissä ainakin on ihan ok, wowista en tiedä kun en pelaa ja varmaan Aatulla sama ongelma, kun luule lefti-yhteisön olevan kuraa :) Mirr5:ltä myös huono vetää lefti vertailuun mukaan mmo-pelin kanssa.

Niin, ja se on L4D, eikä mikään Lfd.
lainaa
Jep

14.12.2010 klo 05.45

Aatu kirjoitti:
Lotro on muille. Jatkuvasti virtaa Lotron pariin vanhoja WOwittajia.


Jep, aivan kuin WoWittajia virtasi Warhammer Onlineen, ja AIONiin, ja mihin muuhun... Ja mistä ne sitten palasivat ilmaisen kuukauden jälkeen takaisin parhauteen, koska mikään muu peli ei pääse lähellekään WoWia. Sen tietävät kaikki. Todennäköisesti sinäkin pelaisit WoWia, jos vanhempasi suostuisivat maksamaan kuukausimaksut. Pysy vain siinä ilmaisessa roskassa, WoW on parempi paikka mahdollisimman vähillä junnuilla.
lainaa
Aatu

14.12.2010 klo 08.26

Jep kirjoitti:
Aatu kirjoitti:
Lotro on muille. Jatkuvasti virtaa Lotron pariin vanhoja WOwittajia.


Jep, aivan kuin WoWittajia virtasi Warhammer Onlineen, ja AIONiin, ja mihin muuhun... Ja mistä ne sitten palasivat ilmaisen kuukauden jälkeen takaisin parhauteen, koska mikään muu peli ei pääse lähellekään WoWia. Sen tietävät kaikki. Todennäköisesti sinäkin pelaisit WoWia, jos vanhempasi suostuisivat maksamaan kuukausimaksut. Pysy vain siinä ilmaisessa roskassa, WoW on parempi paikka mahdollisimman vähillä junnuilla.


Khröh, ensinkin olen aikuinen ja minulla on varaa maksaa kuukausimaksut. Toisekseen en pelaa Lotroa FtP:nä vaan olen ostanut sinne elinaikaisen jäsenyyden. Kolmanneksi tiedän tasan yhden joka palasi Catalysmin tultua WoWiin hetkeksi, sekin tulee taikaisin Lotroon, kun on saanut uudet asiat testattua. Kyllähän se porukkaa on tullut Lotroon ihan jäädäkseen. Ja ketkä kaikki tietävät, ettei Lotro pääse lähellekkään WoWia, criitikoiden arvostelut ovat yhtä hyviä, osin jopa parempia, kuin WoWIn. Lotroahan voi pelata myös kuukaisimaksullisesti, eikä tällöin häviä miltään osa-alueelta WOWIlle. Tietenkään et saa ilmaiseksi kaikkia ominaisuuksia. Suurin osa pelaa WoWia siksi, koska kaveritkin pelaa, vaikka parempiakin mmo-pelejä olisi tarjolla. Joskus kannattaa ehkä ottaa ne wow-fani lasit hetkeksi aikaa pois.
lainaa
Wowionparas4ever

14.12.2010 klo 09.15

Aatu kirjoitti:
Jep kirjoitti:
Aatu kirjoitti:
Lotro on muille. Jatkuvasti virtaa Lotron pariin vanhoja WOwittajia.


Jep, aivan kuin WoWittajia virtasi Warhammer Onlineen, ja AIONiin, ja mihin muuhun... Ja mistä ne sitten palasivat ilmaisen kuukauden jälkeen takaisin parhauteen, koska mikään muu peli ei pääse lähellekään WoWia. Sen tietävät kaikki. Todennäköisesti sinäkin pelaisit WoWia, jos vanhempasi suostuisivat maksamaan kuukausimaksut. Pysy vain siinä ilmaisessa roskassa, WoW on parempi paikka mahdollisimman vähillä junnuilla.


Khröh, ensinkin olen aikuinen ja minulla on varaa maksaa kuukausimaksut. Toisekseen en pelaa Lotroa FtP:nä vaan olen ostanut sinne elinaikaisen jäsenyyden. Kolmanneksi tiedän tasan yhden joka palasi Catalysmin tultua WoWiin hetkeksi, sekin tulee taikaisin Lotroon, kun on saanut uudet asiat testattua. Kyllähän se porukkaa on tullut Lotroon ihan jäädäkseen. Ja ketkä kaikki tietävät, ettei Lotro pääse lähellekkään WoWia, criitikoiden arvostelut ovat yhtä hyviä, osin jopa parempia, kuin WoWIn. Lotroahan voi pelata myös kuukaisimaksullisesti, eikä tällöin häviä miltään osa-alueelta WOWIlle. Tietenkään et saa ilmaiseksi kaikkia ominaisuuksia. Suurin osa pelaa WoWia siksi, koska kaveritkin pelaa, vaikka parempiakin mmo-pelejä olisi tarjolla. Joskus kannattaa ehkä ottaa ne wow-fani lasit hetkeksi aikaa pois.


oon kyllä ittekkin kokeillut jotain aionia joka on ihan paska verrattuna wowiin sama koskee lotria joka on halpa kopio wowista, ja ne kaikki jotka tunnen niin on tullut takas wowiin ensimmäisen ilmaisen kuukauden jälkeen.. esim minä heti aionin, koska se oli täyttä kuraa
lainaa
fdsa

14.12.2010 klo 12.38

Eiköhän ainoa WoWin tappaja ole WoW2.

Vaikka muut MMORPG:t olisivat graafisesti ja ehkä vähän teknisestikin edistyneempiä, niin ne vaatisivat kuitenkin todella laajan pelaajakunnan ja vuosien jatkokehityksen päästäkseen samalle tasolle. Myös budjetti saisi olla aivan käsittämättömän suuri, että peliin saataisiin edes lähes yhtä paljon sisältöä kuin WoWissa nyt on.

Blizzard on tahkonnut niin valtavat määrät rahaa kuukausimaksuilla, että tuollaisen koko pelin muuttavan ilmaisen päivityksen teko on mahdollista (Suurimmat muutokset tulivat siis 4.0 päivityksessä, eivätkä suinkaan tässä lisäosassa). Itse en ainakaan ole missään pelissä aikaisemmin nähnyt mitään vastaavaa.

En kuitenkaan pidä WoWin monopolia hyvänä asiana. Mikäli olisi joku toinen vastavaa, yhtä suosittu MMORPG, niin varmasti pelaajat saisivat vielä tiheämmin lisää päivityksiä ja sisältöä. Nyt Blizzardilla tuskin on suurempaa huolta siitä, että joku voisi syrjäyttää WoWin.
lainaa
Gine

Rekisteröitynyt 08.11.2009

15.12.2010 klo 17.32

Täällä käydään niin kovaa väittelyä että pitää itsekin avautua. Wow:catalysm on loistava ja jatkaa samaa mielenkiintoista linjaa kun entinen lisärikin. Alueitten muutos on mielenkiintoinen ja uusien paikkojen tehtävät koukuttaa. Peliä on tehty helpommaksi lähestyttäväksi, ehkä jopa liiankin helpoksi. Joittenkin uudistusten kohdalla tuntuu että petterikin 8v osaisin nyt pelata wow. Käsi ylös kuinka moni haluaa pentuja wow kyselemään miten pelataan ja häiritsemään instoja? Ei moni.

Mutta grafiikka! vaikka sitä on uusittu, se on niin rumaa että toivoo Wow2 koko sydämmestä, vertaa lotroon tai jopa GW1. Ei enää lisäreitä kiitos. Hyvä jos edes uudet ominaisuudet saa toimimaan vanhalla Geforce 8800GTS ja turhaan rupean muutaman ominaisuuden takia näyttistä vaihtamaan.

LoTR kokeilin vähän mutta en jaksanut kun 30min pelata kun tympäännyin samaan mitä wowissa: Tapa 8 örvelöä, palauta, samantyylinen q uudestaan ja palauta, kerää, palauta.....

Guild wars2 odotan paljon sillä, eka GW muistuttaa kaikista vähiten WoW ja jätti aikoinaan hyvän mielen vaikka pelattavaa oli vain 3kk verran tarina modissa (pvp ei kauheasti innostanut).
lainaa
Apsu

21.12.2010 klo 18.39

Höhö, näin World of Warcraftiin sekä Lord of the Rings onlineen tuntuvasti perehtyneenä väittäisin ettei Lotro ole todellakaan joka osa-alueella toimivampi paketti kuin WoW. Vanhanaikaiset ja itseään toistavat questit, kömpelöhkö käyttöliittymä, pelattavuuden piinaava hidastempoisuus (verrattuna saman mmo-alalajityypin pelehein) sekä varsinkin "endgame" contentin vähäinen määrä on todellakin ajanut fanaattisiakin Lotro-miehiä ajan saatossa pelistä pois, vaikka kirjoituksen ja tunnelman taso ovatkin lotron maailmassa ihan omaa luokkaansa.

WoW uudistuu, ja cataclysmin myötä rajummin kuin mikään vastaava MMORPG.
Tympeät 'tapa 8 örvelöä' questit ovat juurikin WoWin nykydesignissä saamassa kenkää, sillä Cataclysmin myötä uusitut questit ovat todellakin myös paljon muuta kuin mörppien peruskauraa.

En yritä puolustella tai pönkittää kumpaakaan peliä suuntaan tai toiseen, voin vain todeta etten olisi koskaan uskonut kiinnostuvani WoWista uudelleen. Mutta niin vain kävi, kiitos Cataclysmin.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova