Tuorein sisältö

EA: Yksinpeli on kuollut

09.12.2010 klo 13.00 | Luettu: 44418 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Wired kertoo, että Electronic Artsin uusi bisnesmalli painottaa vähemmän yksin pelaamista ja keskittyy verkossa moninpelattaviin peleihin.

"Pelimalli tyyliin 'ammu ja unohda, vain paketissa, yksinpeli, 25 tuntia ja siinä se' on tiensä päässä. Innovaatio ja toiminta on verkossa", laukoo EA Gamesin pelijohtaja Frank Gibeau.

Ensimmäiset askeleet tästä on jo nähtävissä: EA aikoo puolittaa pelijulkaisujensa määrään muutaman vuoden sisällä ja mm. Dead Space 2 sisältää moninpelin poiketen edeltäjästään.

"Uskon vakaasti, että tuotteemme menevät siihen suuntaan, niiden täytyy olla kytköksissä verkkoon. Moninpeli on vain yksi sen muoto."

V2.fi | Manu Pärssinen
< Cypress Hill -hemmo ... Fight Night Champion... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (52 viestiä)

Ehei

09.12.2010 klo 13.03

Ei kyllä ole
lainaa
kalle

09.12.2010 klo 13.07

No EA:n roskapelit saakin mennä moninpelaamisen puolelle, sen sijaan laadukkaille yksinpeleille tietyissä genreissä on aina ostajia, olkoonkin että koko muu pelimaailma olisi jo moninpeli-dumbdownissa mukana.
lainaa
random

09.12.2010 klo 13.07 1 tykkää tästä

no jaa. Ite oon huomannu omalla kohalla mitä oon monin pelejä pelannu että sitä kestää hetken ja sitten se toistaa itseään niin paljon että pää hajoo...

Joten nykyseltään pidän mielummin hyvistä yksinpeleistä kun puultamaistuvista ja itseään toistavista nettimonin peleistä.

Varmasti joku on toista mieltä, onhan meitä moneen junaan!
lainaa
kyllävarmaan

09.12.2010 klo 13.08

Taitaa Electronic Arts kohta tehdä kuolemaa kun noin omituisia juttuja höpöttelee.
lainaa
miihkailix

09.12.2010 klo 13.12

Ohhoh !!! Ainakin tää pelaaja ei ole verkkopelejä juuri pelannut. Pelaan nykyään harvakseltaan ja yleensä 1-3 tunnin yksinpeli session. Jää pelit kaupan hyllylle jos firstperson osuus jätetään minimiin ja satsataan moninpeliin.
lainaa
Ostan-vain-mp

09.12.2010 klo 13.12

Moninpelit myyvät, koska niitä on hankala warettaa.
lainaa
Temposaur

09.12.2010 klo 13.15

huoh! Kommentoijat eivät taas tiedä mistään mitään.

Vaikka v2:n uutinen onkin kirjoitettu miten sattuu, niin alkuperäisessä uutisessa EA:n pomot painottivat, etteivät tee enää pelejä, joissa on pelkästään yksinpeli.

Eli yksinpeli ei tule katoamaan, vaan yksinpelin lisäksi peleihin tulee myös moninpelaamista/sosiaalista sisältö.
lainaa
iplo

09.12.2010 klo 13.26

Tänä vuonna olen ostanut 22 peliä Xbox360 ja PS3 konsoleille, enkä ole sekunttiakaan pelannut verkossa. Kyllä tää verkkopelitrendi on ollu havaittavissa ja useampi peli on jäänyt kauppaan kun arvostelusta on ollut havaittavissa että yksinpelikampanja on peliin liitetty vain vähän niinkuin pakollisena osana ja pelin kehityksessä on keskitytty moninpeliin.

Muistelen nähneeni tilaston jossa vain noin puolet konsolien ostaneista pelaa verkkopelejä ja vain noin 20% pelaa niitä useammin kuin kerran kuussa. EA tietenkin tekee strategiset valintansa sen mukaan millä segmentillä se näkee parhaat tuotto-odotukset. Ei ole mulla kauheesti EA:n pelejä ennenkään ollut.
lainaa
R4PA

09.12.2010 klo 13.32

Kyllähän ne yksinpelit ovat ihan kivoja semmosia sivujuttuja, mutta yleensä ne se paras pelikokemus löytyy moninpelistä.. Kun on se vaan niin ettei tietokonevastustaja pysty oikeasti koskaan korvaamaan toista pelaajaa.
lainaa
Flits

09.12.2010 klo 13.44

Hyviä yksinpelejä löytyy mutta karu totuus on ettei niitä tule kovinkaan kauan pelattua yhtä. Jotkut onnistuvat saamaan pelaajan huomion pidemmäksikin aikaa. Moninpeli etenkin co-op ovat saavuttaneet isoa suosiota. Etenkin noita co-op pelejä saisi tulla lisää. Vähän huonompikin peli pärjää yllättäen kokemuksessa jos siinä on hauska moninpeli.
lainaa
Dingoforce

09.12.2010 klo 13.57

Lopputulos on se, että EA lisää kaikkiin peleihinsä paskan internet-yhteyden avulla toimivan DRMn. En osta enää yhtään peliä joka pitää liittää johonkin puolivillaiseen palveluun (Games for Windows Live esimerkiksi) tai jonka DRM vakoilee ja hajottaa koneita.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

09.12.2010 klo 14.09

Olipa taas pask* kommentti. Yksinpelejä tarvitaan ihan yhtälailla kun moninpelejäkin. Kaikkia pelit eivät yksinkertaisesti taivu verkkopeleiksi ja jos yksinpelit kuolisi, niin aika yksipuoliseksi menisi pelimarkkinat.
lainaa
rambokala

Rekisteröitynyt 04.10.2008

09.12.2010 klo 14.34

Harhaanjohtava otsikko.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

09.12.2010 klo 14.44

Jonkun kannattaisi vihjata proseduraalisesta sisällöstä EA:lle. Tosin tarkoittaahan tuo myös sitä että yksinpelissäkin on sama pelimekaniikka kuin mitä moninpelit tarvitsevat, jolloin yksinpelissäkin joutuu kärsimään samoista vaivoista kuin mitä moninpeleissä on.
---
~Deneidez dot com siel se on
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

09.12.2010 klo 14.58

rambokala kirjoitti:
Harhaanjohtava otsikko.
Ei niin yhtään. Otsikko kertoo EA:n kannan olevan Gibeaun mukaan tuo.


EA voisi jättää "ammu ja unohda osa 7843" julkaisematta ja painottaa bisnesmalliaan peleihin jotka tuovat jotain uutta.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

09.12.2010 klo 15.37

Czerwony kirjoitti:
rambokala kirjoitti:
Harhaanjohtava otsikko.
Ei niin yhtään. Otsikko kertoo EA:n kannan olevan Gibeaun mukaan tuo.


EA voisi jättää "ammu ja unohda osa 7843" julkaisematta ja painottaa bisnesmalliaan peleihin jotka tuovat jotain uutta.
Aivan, koska osakkeen hintojen puottaminen on jokaisen osakeyhtiön tavoitteena.

Kyllähän se totta on ainaki omalla kohalla et moninpeleihin yksinkertaisesti käyttää enemmän aikaa. Team fortress 2 600h, WoW 1700h. Flashpointti moninpelinä varmasti lähellä 500h, L4D2 kuukaudessa jo 70h. Kyllähän niitä yksinpelejä pelaa, mutta yleensä ne jää yhteen pelikertaan vuodessa max. Jos peli on lyhyt nii eipä niitä huvita etes sit hankkia jatkossa. Biowarelta vielä tietää tulevan yli 10h pelejä, mut muista ei enää mee takuuseen.

Tietenki voidaan ihmetellä onko kannattavaa kaupata pelejä joita pelaajat pelaavat pitkään, vai pelejä joita pelaajat pelaavat vähäsen ja ostavat heti toisen =P
lainaa
Joohanh

09.12.2010 klo 15.44

Kirjoittajat eivät tällä kommenttipalstalla otsikon muovannutta kirjoittajaa myöden ymmärrä (taaskaan) paskan vertaa siitä, mitä tekstissä todella sanotaan. Suorastaan raivostuttavaa seurata tällaista tekstitaidon vajavaisuutta.

EA:n edustajan teesihän on nyt se, että pelit, jotka kasataan kerralla ja suunnataan kuluttajalle ilman minkäännäköistä tukea jälkeenpäin ovat mennyttä aikaa. Nykypäivänä kaikki pelit yksinpelattavista roolipeleistä nettiräiskintöihin liitetään verkkoon, jonka kautta julkaisija tukee peliään julkaisun jälkeenkin. Tästä esimerkkinä ovat vaikka Dragon Agen ja Mass Effectin DLC-sisällöt, Mass Effect 2:n Cerberus Network, Trials HD:n ja kumppaneiden jo pitkään tukemat leaderboardit et cetera ad infinitum. Kyse ei ole mistään moninpelin pakottamisesta tai yksinpelin unohtamisesta.

Ei se sisälukutaito todellakaan ole mitään rakettitiedettä, jos jaksaisi edes joskus järkeäkin käyttää.
lainaa
Minä

09.12.2010 klo 15.45

Viime vuosina yksinpelejä on vaivannut niiden yksiulotteisuus ja lyhyys. Jos h3lvetin pelifirmat panostaisivat enemmän juoneen, pelin moniulotteisuuteen ja syvyyteen, niin yksinpelit olisivat paljon kiinnostavampia.

Mielestäni parhaimmat yksinpelit tehtiin 90-luvulla, silloin niissä oli ideaa. Ei moninpelejäkään jaksa loputtomasti pelata. Alkaa toiset ihmiset ärsyttämään jossain vaiheessa typeryydellään.
lainaa
Temposaur

09.12.2010 klo 15.52

Eikö kukaan jaksa lukea näitä paria kommenttia, joissa kerrotaan oikeasti mistä EA:n "yksinpelien kuolemisesta" oikeasti olikaan kyse.

Eli lopettakaa jo se toistelu siitä, kuinka paljon pelaatte yksinpelejä, ja kuinka moniosaiset jatko-osat ovat roskaa, sillä siitä tässä artikkelissa ei todellakaan ole kyse.
lainaa
noKlabi

09.12.2010 klo 16.00

kuulostaa ihan oudolta suoraan suomennettuna.

ja tuli ihan freudilainen uutiseen Kari Tapio on kuollut
lainaa
EAhassuckedbefore

09.12.2010 klo 16.10

Joohanh kirjoitti:
EA:n edustajan teesihän on nyt se, että pelit, jotka kasataan kerralla ja suunnataan kuluttajalle ilman minkäännäköistä tukea jälkeenpäin ovat mennyttä aikaa. Nykypäivänä kaikki pelit yksinpelattavista roolipeleistä nettiräiskintöihin liitetään verkkoon, jonka kautta julkaisija tukee peliään julkaisun jälkeenkin. Tästä esimerkkinä ovat vaikka Dragon Agen ja Mass Effectin DLC-sisällöt, Mass Effect 2:n Cerberus Network, Trials HD:n ja kumppaneiden jo pitkään tukemat leaderboardit et cetera ad infinitum. Kyse ei ole mistään moninpelin pakottamisesta tai yksinpelin unohtamisesta.

Ei se sisälukutaito todellakaan ole mitään rakettitiedettä, jos jaksaisi edes joskus järkeäkin käyttää.


Tuki = Peli on pukattu markkinoille keskeneräisenä ja vaatii patcheja

Suurin osa DLCstä = Pakollista että peli tuntuu kokonaiselta. Miltä tuntuu ostaa Mass Effect 3 jos ei ole pelannut Lair of The Shadow Brokeria?

Leaderboardsit sun muut = Turhia linkkejä offlinepeleissä. Olisi edes offline recordsit niinkuin oli ennen. Joskus nekään eivät tallentuneet joten hommassa ei ollut oikeastaan järkeä mutta parempi olla kuin olla olematta

Kyllä lopputulos on jokatapauksessa rampautunut offline-kokemus. Lisäksi kampanjatila tuntuu yhä useammin ja useammin moninpelin tutoriaalilta
lainaa
PRM1

09.12.2010 klo 16.32

kalle kirjoitti:
No EA:n roskapelit saakin mennä moninpelaamisen puolelle, sen sijaan laadukkaille yksinpeleille tietyissä genreissä on aina ostajia, olkoonkin että koko muu pelimaailma olisi jo moninpeli-dumbdownissa mukana.


Agreed. EA ei ole saanut aikoihin mitään muuta aikaan kun paskaa. Moninpelit olisivat kyllä huomattavasti hauskempia pelata jos ne eivät olisi käytännössä poikkeuksetta täynnä jotain 9-vuotiaita kakaroita joiden sanavarasto rajoittuu "lol nub u suck haker!!!!!11111"-linjalle.
lainaa
Tykkimies

09.12.2010 klo 16.36

Implikoiko Frank lausunnollaan, että nyky-yksinpelit (erityisesti EA:n) kestäisivät 25 tuntia? Hahahahah.
lainaa
EAaaargh

09.12.2010 klo 16.51

Ainakaan mikään deathmatch jne. ei jaksa minua kauaa kiinnostaa. Co-Op kampanjat ovat erittäin jees, mutta yleisesti vain kaverin kanssa. Diablo 2 tyylinen moninpeli, eli riehuminen toisista liiemmin välittämättä on kyllä hyvä ilman kavereitakin.

Yksin pelit maistuu erittäin hyvin, kuin myös moninpelitkin. Vaihtelu virkistää.
lainaa
vikke

09.12.2010 klo 17.05

- CoD4:sessa pelasin yksinpelin kahdesti läpi, itse moninpeliä pelasin alle 5h.
- Civ 4:seen on mennyt satoja tunteja.
- Baldur's Gate 2 moneen otteeseen läpi.
- Dragon Agea tullut sata tuntia pelattua.
- Mass Efectejä reilu sata tuntia.

Moninpelejä mitä on tullut pelattua (vertailukohdaksi)

- WoW, 100 päivää.
- Natural Selection (kun vielä oli pelaajia) muutama sata tuntia.

Kyllä meitä yksinpelaajia löytyy vielä!
lainaa
mammamia

09.12.2010 klo 17.21

tii ti tti tii ti tti ti tti tii
lainaa
Kakkuonhyvaa

09.12.2010 klo 17.26

Kunhan on tavallinen yksinpeli ja tavallinen moninpeli niin hyvä koska ei olisi hyvä jos ei yksinpelejä yhtään.
lainaa
nevertouchedWOWproud

09.12.2010 klo 17.35

socceriäidit varmaan tykkää kun viimeinenkin pelien hyvä puoli heitetään roskiin eli mahdollinen kehittävä tarina

Tulevaisuuden kaikki pelit:
- Tehdään joku maapläntti
- Laitetaan kasa (pikkulapsia) pelaajia juoksemaan ympyrää, huutamaan ja hakkaamaan/ampumaan/lätkimään/myymään/mitäikinä

tulee ihan tarha-ajat mieleen
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

09.12.2010 klo 17.42

Kannattaa vielä muistaa, että EA yleensä vetää peliensä serverit aika nopeasti alas. Pahimmillaan joissain vuosipäivityspeleissä serverit on ollut auki ainoastaan pari vuotta. Battlefiedien ja EA:n muutamien muiden hittipelien serverit on sentään kauemmin auki. Tulevaisuudessa EA varmasti alkaa pakottamaan pelaajat ostamaan pelien jatko-osia sulkemalla kylmästi edellisen pelin serverit.
lainaa
Joohanh

09.12.2010 klo 18.00

EAhassuckedbefore kirjoitti:
Tuki = Peli on pukattu markkinoille keskeneräisenä ja vaatii patcheja

Sontaa. Jottei totuus unohtuisi, niin samalla lailla ja enemmänkin virheitä löytyi pelistä kuin pelistä ennen päivitysten mahdollistumista, mutta nykyään kun niitä ollaan lähdetty korjaamaan, alkavat sokeat rääkymään keskeneräisistä peleistä. Tämä väite perustuu pelkälle oletukselle ilman mitään varsinaista pohjaa.[/QUOTE]

[QUOTE]Suurin osa DLCstä = Pakollista että peli tuntuu kokonaiselta. Miltä tuntuu ostaa Mass Effect 3 jos ei ole pelannut Lair of The Shadow Brokeria?[/QUOTE]
Tämäkään väite ei pidä missään muotoa, sillä DLC-tuen relevanttius voidaan peilata vain ja ainoastaan siihen peliin, johon DLC ylipäätään tehdään. LOTSB ei ole alkuperäisestä Mass Effect 2-kokemuksesta millään muotoa pois. Tietenkin lisäosan pelaaminen tuo lisää Mass Effect 3:n kokemukseen, mutta peli on mitä todennäköisimmin aivan yhtä lailla kokonainen tuote kuin kaksi edeltäjäänsäkin.

[QUOTE]Leaderboardsit sun muut = Turhia linkkejä offlinepeleissä. Olisi edes offline recordsit niinkuin oli ennen. Joskus nekään eivät tallentuneet joten hommassa ei ollut oikeastaan järkeä mutta parempi olla kuin olla olematta[/QUOTE]
Aivan naurettavaa! Väitätkö siis, että onlinestatsit olisivat turhia? Ja vaikka väittäisitkin, onko tämä millään tasolla oleellista vastauksessa teesiini? Puhuimme nyt vain ja ainoastaan siitä, mitä EA:n edustaja sanoi ja mitä idioottimainen nettilammaslauma lausunnosta ymmärsi.
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

09.12.2010 klo 18.13

Hevonpaskaa, multiplayer-modit junnaa paikoillaan samalla kun porukat kaipaavat kunnon yksinpelejä.
Bad company 1-2 yksinpelit... Perkele että onko paskaa?
lainaa
rollercoasterMan

09.12.2010 klo 18.23

Jos pelin täytyy olla yhteydessä verkkoon se johtaa verkko-ominaisuuksiin keskittymiseen ja se johtaa muiden asioiden merkityksen vähenemiseen

Keskitymme patchailuun? Aijai miten marginaalista
Keskitymme DLChen? Voi PRKL
Keskitymme Leaderboardseihin? Kilpailu ei kiinnosta
Keskitymme co-opeihin ja multiplayereihin? Johtaa kompromisseihin yksinpeleissä
Keskitymme DRMmään ja servereiden lopettamiseen? Uskon

Ja kaiken huippuna on tämän vaikutus paikallismoninpeleihin. Uskon että se on oikeasti kuollut. "Why play on small screens when your friend can play with you in his home?"

Ei silti. jos tekijöillä ei ole resursseja, motivaatiota tai kykyjä muuhun niin ei voi mitään. onhan tätä samaa moskaa nähty jo vuosia. Kaikki uudet FPSsät ovat Half Lifen, UTn tai Rainbow Sixin grafiikkapäivityksiä

EA laski, EA nousi ja EA laskee taas
lainaa
dippadiiduudaa

09.12.2010 klo 18.54

Just olimme 127 muun pelaajaan kanssa hiukan sotimassa, peeceellä totta kai. Mites konsolipojilla?
lainaa
Tepsukka

09.12.2010 klo 19.06

dippadiiduudaa: pelasin myös 127:n pelaajan kanssa juurin pleikkarilla hieman MAGia.
lainaa
Bugipaskaa

09.12.2010 klo 21.06

dippadiiduudaa kirjoitti:
Just olimme 127 muun pelaajaan kanssa hiukan sotimassa, peeceellä totta kai. Mites konsolipojilla?

Oho, löytykö ihan pelaamiskunnossa oleva pc-peli? :D
lainaa
hotwheels

Rekisteröitynyt 11.08.2007

09.12.2010 klo 21.23

EA ajaa sit peliservut alas 12kk.
lainaa
Näinsemenee

09.12.2010 klo 22.16

Joohanh kirjoitti:
Kirjoittajat eivät tällä kommenttipalstalla otsikon muovannutta kirjoittajaa myöden ymmärrä (taaskaan) paskan vertaa siitä, mitä tekstissä todella sanotaan. Suorastaan raivostuttavaa seurata tällaista tekstitaidon vajavaisuutta.

EA:n edustajan teesihän on nyt se, että pelit, jotka kasataan kerralla ja suunnataan kuluttajalle ilman minkäännäköistä tukea jälkeenpäin ovat mennyttä aikaa. Nykypäivänä kaikki pelit yksinpelattavista roolipeleistä nettiräiskintöihin liitetään verkkoon, jonka kautta julkaisija tukee peliään julkaisun jälkeenkin. Tästä esimerkkinä ovat vaikka Dragon Agen ja Mass Effectin DLC-sisällöt, Mass Effect 2:n Cerberus Network, Trials HD:n ja kumppaneiden jo pitkään tukemat leaderboardit et cetera ad infinitum. Kyse ei ole mistään moninpelin pakottamisesta tai yksinpelin unohtamisesta.

Ei se sisälukutaito todellakaan ole mitään rakettitiedettä, jos jaksaisi edes joskus järkeäkin käyttää.


mitä väliä vastuuntuntoisella uutisoinnilla, kunhan saadaan mahdollisimman raflaava otsikko = lisää klikkauksia ;))
lainaa
Lastpil0t

Rekisteröitynyt 01.04.2010

10.12.2010 klo 00.02

Bugipaskaa kirjoitti:
dippadiiduudaa kirjoitti:
Just olimme 127 muun pelaajaan kanssa hiukan sotimassa, peeceellä totta kai. Mites konsolipojilla?

Oho, löytykö ihan pelaamiskunnossa oleva pc-peli? :D


Löytyyhän noita helpommin kuin pelaamiskunnossa olevia konsolipelejä?
lainaa
alex

10.12.2010 klo 02.30

Ea on itse kuollut kohta tuolla ajattrelu mallilla
lainaa
Hengeyokai

Rekisteröitynyt 29.07.2008

10.12.2010 klo 03.27

EA on paska lafka ja sosiaalisuus on perseestä.
lainaa
Sentient6

10.12.2010 klo 07.14

Huomaa taas kuinka tarkkaan v2:n toimitus on lukenu ja ymmärtäny alkuperäiset uutiset. EA:lta on todettu, että offline-pelit on kuollu. Eli siis pelit, joissa ei ole mitään kytköksiä nettiin. EA tarkoittaa siis sitä, että jokaisessa pelissä pitäisi olla jonkinlainen online-komponentti, eikä se välttämättä tarkoita moninpeliä. Ne voi olla vaikka esimerkiksi Mass Effectin ja Dragon Agen tyylisiä juttuja tai vaikkapa Demon's Soulsin. Demon's Soulsissa pomotaisteluissa voi taistella tekoälyn sijaan ihmistä vastaan ja siinä voi myös toisille vinkkejä, jos vaara vaanii nurkan takana.
lainaa
hnngh

10.12.2010 klo 08.23

Tragikoominen apinalauma.
Tännekin pesiytynyt näitä vähä-älyisiä joille riittää pelkkä firman x nimi tai logo uutisessa, niin jo perse hilataan itkumuurille ja whine alkaa...

“[We're] very comfortable moving the discussion towards how we make connected gameplay — be it cooperative or multiplayer or online services — as opposed to fire-and-forget, packaged goods only, single-player, 25-hours-and you’re out,”

“I firmly believe that the way the products we have are going, they need to be connected online,” Gibeau said, adding that multiplayer gameplay is just “one form” of that.

“Connected online” could mean a lot of things. Expanded downloadable content and different pricing models for smaller games are also big parts of EA’s new business plan,

“We’re going to try out new price-points, and we’re going to try free-to-play models"

Ihan asiaa alusta loppuun, mutta jos tarpeeksi nillittää ja negailee vain väärän firman nimen takia, niin mikä tahansa on perseestä. Häpeäisitte.
lainaa
sra

10.12.2010 klo 10.49

Täällähän on melkein yhtä tasokasta trollausta kuin Hesarin kommenteissa. :-)
lainaa
Kursori

Rekisteröitynyt 15.04.2009

10.12.2010 klo 12.52

R4PA kirjoitti:
Kyllähän ne yksinpelit ovat ihan kivoja semmosia sivujuttuja, mutta yleensä ne se paras pelikokemus löytyy moninpelistä.. Kun on se vaan niin ettei tietokonevastustaja pysty oikeasti koskaan korvaamaan toista pelaajaa.

AMEN
lainaa
Bugipaskaa

10.12.2010 klo 15.18

Lastpil0t kirjoitti:
Bugipaskaa kirjoitti:
dippadiiduudaa kirjoitti:
Just olimme 127 muun pelaajaan kanssa hiukan sotimassa, peeceellä totta kai. Mites konsolipojilla?

Oho, löytykö ihan pelaamiskunnossa oleva pc-peli? :D

Löytyyhän noita helpommin kuin pelaamiskunnossa olevia konsolipelejä?

Ottaen huomioon kuin pelkästään pc-pelejä tekevistä studioista käytännössä vain Blizzard on kuullutkaan sellaisesta asiasta kuin "laadunvalvonta," niin epäilen. Plus kaikki paskasti optimoidut multiplättärit joiden toimivuudesta omalla koneella voi heittää vaikka kolikkoa... :D
lainaa
Lichi

10.12.2010 klo 16.54

Ei yksinpelaaminen kuollut ole, onhan viel Dragon Age ja uusin Fable joka tulee PC:lle(kysymysmerkki tosin onko samaa rautaista tasoa kuin lost chapter).

Totuus on kumminkin, että moninpelejä pelataan tuntimäärinä moninkertaisesti. Esim. itse olen pelannut Lotroa kahden ja puolen vuoden aikana noin 130 päivää = 3120 tuntia. 10h mittaisen yksinpelin pelaisi kyseisessä ajassa läpi 312 kertaa. Mitään peliä ei jaksa pelata niin montaa kertaa läpi. Jos taas ostaisi joka kerta uuden 50e pelin maksaisi se 15600 e. Toisaalta Lotroon sai elinaikaisen peliajan 100e.

Tullaan siihen, että mmo-pelit ovat erittäinkin edullisia. Harmittaa kyllä, ettei sitä Neverwinter Nigths onlineä tullut, siitä oisi tullut kaikkien aikojen peli, jos ne olisivat vaan malttaneet ostaa täyden lisenssin forgotten relms maailmaan ja sen hahmoihin.
lainaa
Temposaur

10.12.2010 klo 17.01

Lichi: Edelleenkään, kyse ei ole yksinpeleistä vaan offline-pelaamisesta. Eli EA jatkossa panostaa vain internet-yhteyttä hyödyntäviin peleihin, josta voit itse päätellä kuinka laajalti asiaa voidaan käsitellä.

lainaa
rippex

Rekisteröitynyt 12.05.2009

10.12.2010 klo 18.53

Tähän lyhyt kommentti: Ja paskat!
lainaa
Aatu

10.12.2010 klo 22.27

No eiköhän EA:nmaine mennyt jo siinä, kun lopettivat NHL-pelien kääntämisen PC:lle.
lainaa
Bronson

Rekisteröitynyt 29.12.2009

11.12.2010 klo 22.58

En todellakaan allekirjoita kyseistä väitettä.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

16.12.2010 klo 22.30

Jaahas, EA alkoi taas vaihteeksi perseilemään.
lainaa
xXfriday13Xx

Rekisteröitynyt 07.07.2011

08.07.2011 klo 01.04

alkaa ottamaan pikkuhiljaa päähän tää moninpeli perseily :P playstation 1 aikaan pelit oli hyviä ku panostettiin yksinpeliin ja co-op:hen, mut nytte nuo kaikki myynti jätit esim codit, battlefieldit ( tai no nehän on aina ollu multiplayer painoitteisia) jne. vaan keskittyy moninpeliin, tekisivät jonku kunnon fps pelin jossa ois yksinpeli niin perhanan pitkä että tekemistä löytys vaikka ja kuinka pitkäks aikaa, mutta pitää pelissä silti hyvä moninpeliki olla mutta esim activision vaivautuu vähä panostaa moninepeliin ja yksin peli vedetään niin ja näin ja sitte lopulla budjetilla vaan mainostetaan ja perseillään muille peliyhtiöille. T: livetön xboxin pelaaja.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova