Hieman lisäinfoa uudesta Tomb Raiderista
Eilen julkistettiin uusi Tomb Raider -peli nimeltä Tomb Raider, ja nyt siitä tiedetään hieman enemmän. Game Informer -lehden uusimmassa numerossa pelistä paljastetaan mm. seuravaa:
- Lara on 21-vuotias
- kun Lara kuolee pelissä (vaikka puukotukseen tai kivenlohkareen alle), se näytetään ilkeän yksityiskohtaisesti
- ei automaattitähtäystä
- hahmojen teossa käytetty paljon motion capturea
- kohtuullisen avoin maailma, leireissä pystyy yhdistämään esineitä
- alueita, joissa Laran kykyjä pystyy kehittämään ja ajan myötä isompi osa saaresta aukeaa tutkittavaksi
- leirien välillä voi pikamatkustaa
- ei lataustaukoja
- myös ruoka- ja juomavaroista pitää huolehtia
Lähde: Eurogamer
Keskustelut (27 viestiä)
07.12.2010 klo 22.56
Rekisteröitynyt 13.08.2007
07.12.2010 klo 23.00
07.12.2010 klo 23.17
Ihan ok idea mutta vaikea toteuttaa hyvin ja menee aina samaan pinoon rikkoutuvien aseiden kanssa.
07.12.2010 klo 23.23
07.12.2010 klo 23.29
Rekisteröitynyt 23.01.2008
07.12.2010 klo 23.30
07.12.2010 klo 23.34
08.12.2010 klo 00.02
Rekisteröitynyt 03.09.2007
08.12.2010 klo 00.03
08.12.2010 klo 01.02
mutta tuo "alueet joissa voi kehittää taitoja" tuo painajaisia Angel Of Darknessista ja sen "Its too heavy, I need to push that block there first so I get more strength" paskasta
ja tosiaan peli nimeltä Tomb Raider on jo tehty. Onko niin vaikea muuttaa tai lisätä jotain?
08.12.2010 klo 01.45
Joudun kohta hypejunaan >.
08.12.2010 klo 02.28
Rekisteröitynyt 04.11.2007
08.12.2010 klo 07.26
Toistaiseksi vaikuttaa parhaimmalta Tomb Raiderilta sitten ensimmäisen. Mutta olen silti skeptinen, voiko emämunaus-putki katketa noin vain?
Hyvältähän tuo kuulostaa, mutta toteutuksen osalta tuo voidaan vielä täydellisesti ryssiä.
Tuo nyt kyllä kuulostaa joltain aivan muulta kuin Tomb Raider peliltä, enkä voi oikein ymmärtää nimivalintaa. Tomb Raider kun on jo julkaistu vuosia sitten..
Pelisarjojen boottaus on uusi trendi. Eli pelisarjan mailma laitetaan kokonaan uusiksi ja nimi säilyy. Jossain tapauksessa tämä on hyvä asia ja useimmissa tapauksissa pahimman luokan pyhäinhäväistys.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
08.12.2010 klo 07.30
08.12.2010 klo 10.26
tuo kuullostaa pirun hyvältä. nyt ei malta odottaa viikon loppua jos tämä esiintyy vga:ssa
Rekisteröitynyt 17.03.2009
08.12.2010 klo 10.58
08.12.2010 klo 12.01
08.12.2010 klo 12.11
Vaatteet myös kuluvat liikkuessa ja ellet tee vaatteita lehdistä ja simpukoista rintsikoita kulkee lara alasti! (tosin monelle riittäisi varmaan se peliksi että saisi juosta nakun laran kanssa pitkin saarta...)
Muutama idea vaan.
08.12.2010 klo 13.43
08.12.2010 klo 14.20
Rekisteröitynyt 04.11.2007
08.12.2010 klo 14.48
Kyllähän tuo paperilla kuulostais hyvältä. Vielä ku toteuttaisivat hyvin. Ei itseä ainakaan haittaa, jos tekevät Tomb Raiderista enemmän RPG:mäisen. Saattaa sopiakin (toisin ku GTA:han, ku kusivat San Andreaksen täysin).
Roolipelien ystävänä olen samaa mieltä, että RPG -elementit sopii hyvin tähän sarjaan. Angel of Darknessissa oli RPG -elementtejä ja tykkäsin niistä, vaikka eivät kovin monipuoliset olletkaan.
Toivottavasti tuo ravintoaineiden haaliminen ei ole ärsyttävää pakkopullaa ja se on toteutettu mielekkäästi. Toivon myös että pelissä saisi oikeasti edetä vapaasti ja pelissä eteneminen vaatisi vähän oivaltamistakin. Kuitenkin peli on joku muka sandbox, jossa pelaajaa viedään kädestä pitäen peli alusta loppuun ja ympäristössä ei ole mitään tutkittavaa.
08.12.2010 klo 15.06
Lara Croft on vaihtanut ammattinsa haudanryöstäjästä ideavarkaaksi?
Rekisteröitynyt 04.11.2007
08.12.2010 klo 17.56
Näin kun asiaa alkaa miettimään niin tuo kuulostaa muuten kevennetyltä versiolta Lost in Blue sarjan peleistä. Ruuan ja juoman keräämistä, esineiden yhdistelemistä ja pulmien ratkontaa haaksirikkoutuneena saarella. Wiin Lost in Blue pelissä oli jopa taistelua, vaikkei se pelin pääpaino ollutkaan.
Lara Croft on vaihtanut ammattinsa haudanryöstäjästä ideavarkaaksi?
Kevennetyltä versiolta Lost in Bluesta, wut? Itseasiassa tuo idea kuulosta innovatiiviselta kaikkien räiskintä ja toimintapeli -kloonien keskellä, vaikka kyse ei olekaan mistään originaalista ideasta. Ja on vastavaa survivor -ideaa käytetty peleissä jo ennen Lost in Bluetakin, joka on hyvä esimerkki siitä miten survivor -meininkistä saadaan pahimmillaan pirun rasittavaa pakkopullaa.
08.12.2010 klo 19.16
Isommat tissit kuin koskaan aiemmin?
Jos ei ole niin en osta.
08.12.2010 klo 19.48
ja kaukaisesti myös minecraftilta..
08.12.2010 klo 19.59
omasta mielestä täysin turhaa. keksikää uusia hahmoja tai uudistakaa niitä jatko-osia
Rekisteröitynyt 18.01.2010
09.12.2010 klo 07.34