GT5:n autovahingot päivittyivät
Autojen vahingoittuminen Gran Turismo 5:ssä aiheutti hämmästystä ja kummastusta, kun se luvattiin, eikä sitä heti tuntunut löytyvänkään. Nyt aiheeseen liittyen on julkaistu päivitys. GTPlanet kertoo, että päivitys 1.03 on kooltaan 149 megatavua ja tuo Loungen verkkokisoihin "Mechanical damage" -asetuksen. Sen vaihtoehdot ovat "None" (ei vahinkoa), "Light" (autot korjautuvat itsestään) tai "Heavy" (korjaus täytyy tehdä varikolla). Yksinpelipuolelle sama tulee ehkä myöhemmin, ainakin useita päivityksiä on jo lupailtu.
Keskustelut (31 viestiä)
Rekisteröitynyt 10.04.2007
07.12.2010 klo 19.34
Rekisteröitynyt 15.09.2008
07.12.2010 klo 20.33
07.12.2010 klo 20.43
Pc-pelien kirous kyllä pahasti karahtanu konsolipuolellekin. (olen pc-pelaaja ja enemmän kuin tottunut siihen, mut onhan se silti harmillista).
mikähän kirous?
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
07.12.2010 klo 20.46
mikähän kirous?
Tehdään keskeneräistä jälkeä, ja sitten pukataan isoja ja pieniä päivitystä päivityksien perään.
07.12.2010 klo 20.46
Pc-pelien kirous kyllä pahasti karahtanu konsolipuolellekin. (olen pc-pelaaja ja enemmän kuin tottunut siihen, mut onhan se silti harmillista).
mikähän kirous?
Varmaan se että julkaistaan pelit keskeneräisinä ja päivitellään kuntoon jälkeenpäin.
07.12.2010 klo 20.58
mikähän kirous?
Tehdään keskeneräistä jälkeä, ja sitten pukataan isoja ja pieniä päivitystä päivityksien perään.
Ei se enään niin paljoa ota pattiin. Modeemilla kun aloit runkuttamaan 100 megan päivitystä niin kyllä itketti. Nykyään kaistat alkaa olla sitä luokkaa että mokkulallakin saa pikaiseen isommatkin päivitykset ladattua. Steam onneksi automaattisesti päivittää kaikki pelit. Ärsyttävintä on alkaa jotain peliä päivittelmään, esim Witcher. Ensin pitää ladata nönnönöö päivitys että saa päivityksen x että pääsee asentamaan uusinta päivitystä. Eikä niitä vanhempia löydy valmistajan sivuilta, vaan pitää jotain tsekkiläisiä pelisivuja kahlata läpi. Konsolit on siitä kivoja että päivitykset tippuu automaattisesti. En vaan ymmärrä miksi boksilla päivitykset ovat luokkaa 10 mb ja pleikkarilla on toista sataa megaa isoja...
07.12.2010 klo 21.06
07.12.2010 klo 21.06
mikähän kirous?
Tehdään keskeneräistä jälkeä, ja sitten pukataan isoja ja pieniä päivitystä päivityksien perään.
Väkisinkin siinä tulee sutta ja sekundaa, kun kiireellä joutuu näitä projekteja tekemään. Harva ymmärtää sitä stressiä kun 5-6 vuoden päässä häämöttävä deadline painaa päälle...
07.12.2010 klo 21.28
Rekisteröitynyt 04.11.2007
07.12.2010 klo 21.57
Pc-pelien kirous kyllä pahasti karahtanu konsolipuolellekin. (olen pc-pelaaja ja enemmän kuin tottunut siihen, mut onhan se silti harmillista).
No ei tuo nyt ainakaan vielä ole mikään suuri kirous ollut, vaikka toki olisikin hyvä ettei korjauksia tarvitsisi jälkeenpäin julkaista. Konsolilla tuo sentään käy helposti, kun taas PC:llä tuo oli ainakin joskus tuskaista joissain peleissä.
07.12.2010 klo 22.54
Pc-pelien kirous kyllä pahasti karahtanu konsolipuolellekin. (olen pc-pelaaja ja enemmän kuin tottunut siihen, mut onhan se silti harmillista).
No ei tuo nyt ainakaan vielä ole mikään suuri kirous ollut, vaikka toki olisikin hyvä ettei korjauksia tarvitsisi jälkeenpäin julkaista. Konsolilla tuo sentään käy helposti, kun taas PC:llä tuo oli ainakin joskus tuskaista joissain peleissä.
Samaa mieltä. Kyllä GT5:sta nyt tussataan erittäinkin värikkäällä värikynällä. Peli on mielettömän hyvä ajopeli! Jos ei ajopelit kiinnosta niin miksi vaivautua uikuttamaan, vaan ostaa Need for speedin. Ne on hauskoja, mutta ei ajosimuja.
Rekisteröitynyt 26.09.2007
08.12.2010 klo 00.08
Otan osaa ketä saa tämän pelin vasta vaikka ensi vuoden helmikuussa. Tällä vauhdilla GT5:ssä löytyy siihen menessä parin gigan verran päivityksiä. Lyöt pelin sisään ja kas, ps3 herjaa että pitää asentaa parin gigan edestä päivityksiä. Ja ne päivitysten asentamiset on TUNNETUSTI hemmetin nopeita pleikkarilla.
On todellakin käsittämätöntä mihin PD käytti sen 6 vuotta. Toki pukkasivat välissä aivan turhan GT PSP pelin mutta 200 premium auton mallintamiseen EI MENE kuutta vuotta. Sitäpaitsi osassa premium autoistakin on mittaristot aivan käsitämättömän suttuisia. Ihan kuin oltaisiin napattu tekstuurit jostain ps2 pelistä.
Osalle pelin faneista vaan tuntuu olevan mahdoton tehtävä myöntää että peli on pukattu keskeneräisenä markkinoille eikä ole lähelläkään valmista eikä täytä niitä nykypäivän vaatimuksia mitä peliltä odotetaan. Varsinkin jos siihen on käytetty 6 vuotta. Ja kyllä, voitte verrata vapaasti alan wakeen, tehtiinhän sitäkin pieni ikuisuus, mutta kyseessä oli kuitenkin pieni tiimi rajallisella budjetilla.
Ja todellakin kun sitä laadunvalvontaa miettii niin osa (ne standardit) autoista on suorastaan ala-arvoista jälkeä. Miten sellaiset rimpulat ovat päässeet itse peliin?
Saako GT5 syystä lokaa niskaan? Kyllä saa. 6 vuotta yhden autopelin tekemiseen on jotain ennen kuulumatonta. Peliä hehkutettiin suunnilleen jeesuksen toisena tulemisena mitä sen olisikin pitänyt olla 6 vuoden kehityksen jälkeen.
Mutta pelistä joka ilmestyy vuonna 2010 ja siitä puuttuu ominaisuuksia jotka ovat olleet autopeleissä vakiona jo 10 vuotta niin ei voi kuin miettiä että mitä tiimi oikein sekoili.
Voipi olla että että järjettömän suuri kehitystiimi kääntyi loppujen lopuksi itseään vastaan.
Suzuki alto works gt5:ssä vuonna 2010: http://i414.photobucket.com/albums/pp227/Zac-X/HighSpeedR
Sama auto GT4:ssä vuonna 2004:
http://www.igcd.net/images/001/424.jpg
Uskomatonta. 6 vuotta ja saimme laadultaan huonomman auton.
Metascoreja:
NFS Shift: 83 (75 arvostelua, 360 versio)
GT5: 84 (51 arvostelua)
Forza 3: 92 (90 arvostelua)
08.12.2010 klo 00.28
Voihan sitä takertua jokaikiseen pikkuvikaan (niinkuin näin pitkän kehitysajan omaavan pelin kohdalla tietysti ihmiset tekeekin), mutta tärkeintä on edelleenkin että pelaaja viihtyy ja sen GT5 tekee erinomaisesti.
08.12.2010 klo 08.30
Täällä ja jokapuolella muuallakin maailman foorumeilla umpisokeat GT5 fanipojat huutelevat: Mutta kun siihe saa ja tulee päivityksel se se ja se ominaisuus. Fortsas ei ookka sitä mut GT5 se tulee päivityksel ja ziljoona kertaa parempana lollol!!1!
Otan osaa ketä saa tämän pelin vasta vaikka ensi vuoden helmikuussa. Tällä vauhdilla GT5:ssä löytyy siihen menessä parin gigan verran päivityksiä. Lyöt pelin sisään ja kas, ps3 herjaa että pitää asentaa parin gigan edestä päivityksiä. Ja ne päivitysten asentamiset on TUNNETUSTI hemmetin nopeita pleikkarilla.
On todellakin käsittämätöntä mihin PD käytti sen 6 vuotta. Toki pukkasivat välissä aivan turhan GT PSP pelin mutta 200 premium auton mallintamiseen EI MENE kuutta vuotta. Sitäpaitsi osassa premium autoistakin on mittaristot aivan käsitämättömän suttuisia. Ihan kuin oltaisiin napattu tekstuurit jostain ps2 pelistä.
Osalle pelin faneista vaan tuntuu olevan mahdoton tehtävä myöntää että peli on pukattu keskeneräisenä markkinoille eikä ole lähelläkään valmista eikä täytä niitä nykypäivän vaatimuksia mitä peliltä odotetaan. Varsinkin jos siihen on käytetty 6 vuotta. Ja kyllä, voitte verrata vapaasti alan wakeen, tehtiinhän sitäkin pieni ikuisuus, mutta kyseessä oli kuitenkin pieni tiimi rajallisella budjetilla.
Ja todellakin kun sitä laadunvalvontaa miettii niin osa (ne standardit) autoista on suorastaan ala-arvoista jälkeä. Miten sellaiset rimpulat ovat päässeet itse peliin?
Saako GT5 syystä lokaa niskaan? Kyllä saa. 6 vuotta yhden autopelin tekemiseen on jotain ennen kuulumatonta. Peliä hehkutettiin suunnilleen jeesuksen toisena tulemisena mitä sen olisikin pitänyt olla 6 vuoden kehityksen jälkeen.
Mutta pelistä joka ilmestyy vuonna 2010 ja siitä puuttuu ominaisuuksia jotka ovat olleet autopeleissä vakiona jo 10 vuotta niin ei voi kuin miettiä että mitä tiimi oikein sekoili.
Voipi olla että että järjettömän suuri kehitystiimi kääntyi loppujen lopuksi itseään vastaan.
Suzuki alto works gt5:ssä vuonna 2010: http://i414.photobucket.com/albums/pp227/Zac-X/HighSpeedR
Sama auto GT4:ssä vuonna 2004:
http://www.igcd.net/images/001/424.jpg
Uskomatonta. 6 vuotta ja saimme laadultaan huonomman auton.
Metascoreja:
NFS Shift: 83 (75 arvostelua, 360 versio)
GT5: 84 (51 arvostelua)
Forza 3: 92 (90 arvostelua)
Nyt ei trolli tiedä mistä puhuu.
Ensinnäki kokeile GT5 äläkä sokeasti usko kuvia jossa esintyy bugi, vaan kokeile ja näe itse. On totta että premiumeissa ja standard autoissa on eroa, mutta sitä on liioteltu.
"Voipi olla että että järjettömän suuri kehitystiimi kääntyi loppujen lopuksi itseään vastaan."
Eikös Polyphony:lla ole noin 100 heppua tekemässä peliä verrattuna esim. Forzan tiimiin jossa yli 300 kaveria paiskii töitä.
Nyt vittu ite kokeilemaan sitä peliä ja vasta sitten kerrot mielipiteesi.
Rekisteröitynyt 26.09.2007
08.12.2010 klo 09.17
Nyt ei trolli tiedä mistä puhuu.
Ensinnäki kokeile GT5 äläkä sokeasti usko kuvia jossa esintyy bugi, vaan kokeile ja näe itse. On totta että premiumeissa ja standard autoissa on eroa, mutta sitä on liioteltu.
"Voipi olla että että järjettömän suuri kehitystiimi kääntyi loppujen lopuksi itseään vastaan."
Eikös Polyphony:lla ole noin 100 heppua tekemässä peliä verrattuna esim. Forzan tiimiin jossa yli 300 kaveria paiskii töitä.
Nyt vittu ite kokeilemaan sitä peliä ja vasta sitten kerrot mielipiteesi.
Odotinkin jotain tämän kaltaista kommenttia joltain sokealta GT5 fanipojalta. Myönnän kyllä että en ole peliä kuin äkäisesti kokeillut ja ajomalli oli mielestäni HYVÄ. AJOMALLI ON HYVÄ ja monin paikoin haasteellisempi ja parempi kuin esim. Forzassa. Mutta se ei tee pelistä yksinään maailman parasta ajopeliä.
Joskus muinoin tuli hakattua GT4:sta oikein kunnolla ja ei voi kuin ihmetellä miksi GT5:ssä on karsittu ominaisuuksia. Vanteiden vaihto puuttuu kokonaan. GT4:ssä sai sentään vanteet vaihtaa. Joo ja premiumeissa saa juu vaihtaa.
Itse autojen suurena ystävänä haluan että voin ostaa autooni uudet jarrut, vanteet ja maalauttaa autoni oman mieltymysteni mukaisesti. En puhu nyt mistään super bling bling tuunauksesta, mutta jos haluan maalauttaa autoni valkoiseksi niin miksi siitä pitää tehdä niin helvetin vaikeaa Gt5 pelissä?
Myös pelistä puuttuu tolkuton määrä uusia autoja. Golf R, Seat Ibiza Cupra, Hyundai Genesis Coupe ja muitakin uusia autoja.
Tietty päivityksellä nämäkin korjaantuvat.
Myös eri viritysosien valmistajat loistavat poissaolollaan. Ei mikään suuri juttu mutta kuitenkin.
Edelleenkään en ole antamassa mitään pisteitä pelille, olen pelannut GT-pelejä siitä asti kun ensimmäinen osa joskus ilmestyi. mutta ihmetyttää vaan tuollainen perseily PD:n toimesta. 6 vuotta on kuitenkin pieni ikuisuus ja silti pelissä on aivan käsittämättömiä suunnittelu-, tekoäly- ja grafiikkamokia.
Mutta se tästä aiheesta.
08.12.2010 klo 11.03
08.12.2010 klo 11.09
80-luvun halpissyntikkahissimusiikit ärsyttävät jopa mutella! Tottahan se vain on ettei japsit osaa tehdä pelejä kunnolla millään osa-alueella. GT5 on 2000 luvun huonoin autopeli, ikävä kyllä. Tässä kiistämätöntä todistusaineistoa
Metascoreja:
NFS Shift: 83 (75 arvostelua, 360 versio)
GT5: 84 (51 arvostelua)
Forza 3: 92 (90 arvostelua)
Rekisteröitynyt 10.04.2007
08.12.2010 klo 11.38
...GT5 on 2000 luvun huonoin autopeli, ikävä kyllä. Tässä kiistämätöntä todistusaineistoa
Metascoreja:
NFS Shift: 83 (75 arvostelua, 360 versio)
GT5: 84 (51 arvostelua)
Forza 3: 92 (90 arvostelua)
Mistä lähtien 84 < 83?
Ja musiikeista kun valitit; GT5:ssä voi kuunnella myös omaa musiikkia PS3:n kovalevyltä, eli niistä on turha valittaa. En mäkään jazzista tykkää, mut en valita, vaan kuuntelen omaa musaa.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
08.12.2010 klo 11.50
Mistä lähtien 84 < 83?
Ja musiikeista kun valitit; GT5:ssä voi kuunnella myös omaa musiikkia PS3:n kovalevyltä, eli niistä on turha valittaa. En mäkään jazzista tykkää, mut en valita, vaan kuuntelen omaa musaa.
Joo ja äänistäkään on turha valittaa kun voi ihan hyvin itse änistä kuin moottori. Bonuksena tulee vielä se että jokaiseen autoon saa myös sähkömoottorin äänet. En minäkään tykkää niistä epärealistisista äänistä vaan kuuntelen omia ääniefektejä.
---
~Deneidez dot com game is on
08.12.2010 klo 12.44
Gran Turismo 5
-Parempi grafiikka autoissa.
-Parempi valaistus.
-Parempi simulaattori.
Forza MotorSport 3
-Parempi grafiikka ympäristössä.
-Parempi tekoäly.
-Parempi peli.
Metacritic:
GT5: 84p
FM3: 92p.
08.12.2010 klo 14.17
Rekisteröitynyt 25.11.2010
08.12.2010 klo 16.44
Muodostakaa ihan oma mielikuva pelistä ja kommentoikaa vasta sen jälkeen. Totta kai pelistä muodostuu huono mielikuva jos sitä pelaa jossain GameStopissa hätäisesti seisovilla jaloilla. Ostakaa peli itse tai käykää kaverin tykönä rauhassa kokeilemassa.
Valikkomusiikkien haukkuminen on täysin tyhjänpäiväistä. Joku tykkää jazzista, toinen ei. Ja jos ei kelpaa niin laittakaa omat musiikit soimaan.
Toki olisi ollut hyvä, että peli olisi tullut myyntiin valmiina, mutta se on silti aivan upea tälläkin hetkellä.
08.12.2010 klo 20.07
itsekin nykyään odotan pelin ostamista vuoden tai kaksi. jos sitä ei ole siihen mennessä päivitetty niin turha odottaakaan
08.12.2010 klo 22.30
Vaatimaton keskiarvo tarkoittaa että peli oikeasti superhyvä, mutta arvostelijat ovat kaikki fanipoikia, jotka vihaavat alustaa jolle peli on julkaistu ja antavat huvin vuoksi huonoja arvosanoja.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
09.12.2010 klo 01.41
Pelatkaa sitä/tätä peliä älkääkä iniskö puoleen tai toiseen (kun mielipiteet ovat persekoloja), hävettää F3 ja GT5-fanien puolesta. Myönnettäkööt että 6v kehitysaikaa voi myös sisältää firman pippaloita ja pikkujouluja sen 4v ja darrassa sitten väsätään niinkuin kunnon työläisen kuuluu tehdä. Ja siellä oli japaninsuomalaisia, tiedän luotettavasta lähteestä.
09.12.2010 klo 08.32
Valikkomusiikkien haukkuminen on täysin tyhjänpäiväistä. Joku tykkää jazzista, toinen ei. Ja jos ei kelpaa niin laittakaa omat musiikit soimaan.
Eli sinun mielestäsi jokaisen pelin musiikit voisi olla vaikka sahan vingutusta kun aina voi laittaa omat musiikit soimaan? Ei se nyt ihan noinkaan mene. Pelimusiikit on tärkeä osa peliä.
09.12.2010 klo 08.37
09.12.2010 klo 22.59
6 vuotta yhden autopelin tekemiseen on jotain ennen kuulumatonta. Peliä hehkutettiin suunnilleen jeesuksen toisena tulemisena mitä sen olisikin pitänyt olla 6 vuoden kehityksen jälkeen.
Mikä kuusi vuotta? Tourist Trophy February 2, 2006 PlayStation 2 -> Gran Turismo 5 November 24, 2010 PlayStation 3. Ja noiden pelien välissä on julkaistu myös PSP:n Gran Turismo ja Gran Turismo 5 Prologue
10.12.2010 klo 09.18
Itse starcraft veteraanina voin kyllä sanoa, että en todellakaan tykännyt kakkosesta, ymmärtäähän sen kyllä että jos starcraft 1 tekijöitä ei enää ole kakkososaa tekemässä niin pelistä tulee warcraft3 paskaa
10.12.2010 klo 09.29
6 vuotta yhden autopelin tekemiseen on jotain ennen kuulumatonta. Peliä hehkutettiin suunnilleen jeesuksen toisena tulemisena mitä sen olisikin pitänyt olla 6 vuoden kehityksen jälkeen.
Mikä kuusi vuotta? Tourist Trophy February 2, 2006 PlayStation 2 -> Gran Turismo 5 November 24, 2010 PlayStation 3. Ja noiden pelien välissä on julkaistu myös PSP:n Gran Turismo ja Gran Turismo 5 Prologue
GT4 2004 ja GT5 2010. Välissä 6 vuotta. Juurikin tuollaiset mainitsemasi pilipali projekti syövät kehitysaikaa aivan turhaan. Kukaan tuskin osti tuota mopopeliä ja demosta maksaminen nyt vaan on tyhmää. Eikä Prolon tekemiseen kauhesti resursseja ole mennyt, puoli valmiista pelistä kaavittu kasaan pieni kokonaisuus ja katsottu kun "peli" (lue demo) myy.
Kuinka hyvä GT5 olisi, mikäli ei olisi käytetty aikaa GT4 Onlineen tai GT for Boysiin tai kannettavaan Gran Turismoon tai siihen HD räpellykseen johon piti tulla autoja ostettavaksi PSN:n kautta? Vastaus on että helvetisti parempi.
Tuntuu että Kasunori vauhkaa joka suuntaan, ja joka viikkopalaverissa sillä on uusi "hyvä" idea joka pitää saada mukaan GT5:een, tai joka on kokonaan oma pelinsä. Mikä järki GT5:een on ollut niitä natsivolkkareita alkaa mallintamaan? Kellään tuskin on lämpimiä muistoja niihin. Eikö muka AE86 tai muu legendaarisempi auto olisi ollut fiksumpaa premiumiksi laittaa?
11.12.2010 klo 09.56
GT4 2004 ja GT5 2010. Välissä 6 vuotta.
Tuo ei tarkoita sitä että GT5:sta olisi tehty kaikilla resursseilla GT4:sta asti. Etenkin kun siinä välissä ovat julkaisseet muitakin pelejä.