Tuorein sisältö

Kojima halusi pelinsä haisevan vereltä

04.10.2010 klo 13.00 | Luettu: 13872 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Yksi Hideo Kojiman (Metal Gear Solidit yms.) varhaisista peliprojekteista oli nimeltään Snatcher ja miehellä oli sen suhteen varsin erikoinen suunnitelma. Kotakun mukaan Kojima halusi, että pelistä erittyisi sitä pelattaessa verisen rikospaikan haju. Tämä olisi toteutettu erityisellä maalilla, joka levyaseman sisällä lämmitessään olisi alkanut tuoksua. Konamilla kuitenkin vastustettiin ajatusta ja siitä luovuttiin pikavauhtia.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Tältä Beyond Good an... Medal of Honorin oik... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (16 viestiä)

Juha

04.10.2010 klo 13.05

No fun allowed.

Kojimalla ollut nuo pikku gimmicksit aina hallussa, Olisin digannut.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

04.10.2010 klo 13.11

Jos törmää kirpparilla Timo Korpin muistelmateokseen "Lihaa säästämättä", kannattaa lukea siitä, miten Suomessa tehtiin pornolehti joka haisi... no, siltä itseltään.
lainaa
Junafani

Rekisteröitynyt 06.01.2008

04.10.2010 klo 13.18

Eikös sama herra joskus tahtonut myös, että MGS1-pelilevy olisi tuhoutunut Snaken kuollessa?

Kojima on kyllä hieno mies ideoineen. Harmi vaan, että ylempi johto ei oikein tykkää. :D
lainaa
Falafel

04.10.2010 klo 13.19

^Paskalta?
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

04.10.2010 klo 13.24

Falafel kirjoitti:
^Paskalta?


Se taisi olla todellinen tulos, mutta ehkä haettiin jotain hieman feminiinisempää.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

04.10.2010 klo 13.26

En ihmettele yhtään jos Konami vastusti. Tuo nyt on aika hölmö idea.
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

04.10.2010 klo 13.47

Junafani kirjoitti:
Eikös sama herra joskus tahtonut myös, että MGS1-pelilevy olisi tuhoutunut Snaken kuollessa?


Itse olen lievempänä muotona unelmoinut pääni sisällä HC-toiminnasta, joka tuhoaa tallennukset kun häviää. Ei tarvitse yhdeltä istumalta pelata läpi, mutta pitää vähän osata, ettei kuolo korjaa. :)

Nykypäivänä kun jaetaan noita tarkistuspisteitä lähes jokaisen askeleen jälkeen.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

04.10.2010 klo 14.20

LHX Attack Chopper tuhosi tallennukset, jos pilotti kuoli.
lainaa
Flatus

Rekisteröitynyt 20.04.2010

04.10.2010 klo 15.19

Mikko kirjoitti:
LHX Attack Chopper tuhosi tallennukset, jos pilotti kuoli.

Diablo 2:essa hardcore-hahmolla ei pystynyt enää pelata jos kuoli.
lainaa
Capcom

04.10.2010 klo 15.52

Flatus kirjoitti:
Mikko kirjoitti:
LHX Attack Chopper tuhosi tallennukset, jos pilotti kuoli.

Diablo 2:essa hardcore-hahmolla ei pystynyt enää pelata jos kuoli.

Steel Battolionissa menetti tallennukset jos ei ehtinyt paeta heittoistuimella.
lainaa
derp

04.10.2010 klo 15.56

Capcom kirjoitti:
Flatus kirjoitti:
Mikko kirjoitti:
LHX Attack Chopper tuhosi tallennukset, jos pilotti kuoli.

Diablo 2:essa hardcore-hahmolla ei pystynyt enää pelata jos kuoli.

Steel Battolionissa menetti tallennukset jos ei ehtinyt paeta heittoistuimella.

Nethack
lainaa
Nahkis

Rekisteröitynyt 03.04.2009

04.10.2010 klo 15.58

Pfft...NESin Turtlesissa menetti hermonsa jos kuolo korjasi :|
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

04.10.2010 klo 16.00

Löytyyhän noita jonkin verran. Diablo 2:sta ja Steel Battalionista olin itse tietoinen, mutta toinen onkin oikeasti HC ja Diablo 2:ssa kyseinen pelitapa ei sentään ole pakotettu.

Omassa tuumailussani taisi alunperin olla jonkinlainen Samurai -peli, jossa voisi viime hetkellä ennen kuolemaansa ehtiä vielä tekemään seppukun ja kunniallisesti kuollen päästä takaisin viime tallennuspisteelle.

Näiden ideoiminen on aina huvittavaa, mutta Kojimalta noita mielenkiintoisia ideoita (esim. Psycho Mantis) on kyllä tullut monta.
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

04.10.2010 klo 16.01

Capcom kirjoitti:
Flatus kirjoitti:
Mikko kirjoitti:
LHX Attack Chopper tuhosi tallennukset, jos pilotti kuoli.

Diablo 2:essa hardcore-hahmolla ei pystynyt enää pelata jos kuoli.

Steel Battolionissa menetti tallennukset jos ei ehtinyt paeta heittoistuimella.
Ja eikö kyseisen heittoistuimen aktivoiva painike pitänyt olla kertakäyttöinen?
lainaa
Mievaa

04.10.2010 klo 16.45

Czerwony kirjoitti:
Capcom kirjoitti:
Flatus kirjoitti:
Mikko kirjoitti:
LHX Attack Chopper tuhosi tallennukset, jos pilotti kuoli.

Diablo 2:essa hardcore-hahmolla ei pystynyt enää pelata jos kuoli.

Steel Battolionissa menetti tallennukset jos ei ehtinyt paeta heittoistuimella.
Ja eikö kyseisen heittoistuimen aktivoiva painike pitänyt olla kertakäyttöinen?

Ei vaan alunperin sen piti olla lasin takana. Olisi kyllä ollut mahtavaa kun sormessa on vekki ja lasin sirpaleet sylissä.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

04.10.2010 klo 23.53

Snatcher on kyllä hyvä peli... ihan hyvä, että tuota lennokasta ideaa ei käytännössä lähdetty jahtaamaan. Se on hyvin epärealistinen, käytännössä vaikea toteuttaa ja huonosti pitkä-aikaisessa käytössä toimiva.
lainaa

V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova