Kinect-Kudo: kukaan ei pelaa FPS:iä PC:llä
VE3D on nostanut Game Informerin Kudo Tsunoda -haastattelusta esiin mielenkiintoisen lausahduksen. Kudo on mies Microsoft Kinectin takana ja on sitä mieltä, ettei kukaan enää pelaa FPS-räiskintöjä PC:llä.
"Halolla oli mahtava rooli siinä, että rakennettiin FPS-peli pelkästään konsolille - eikä nykyään enää lähes kukaan pelaa FPS-pelejä PC:llä. Konsolit ovat kaikki kaikessa. Sama juttu Kinectin kanssa. Jos tehdään jotain, joka on suunniteltu ohjaimelle ja koitetaan soveltaa se Kinectille, se ei tule olemaan hyvä pelikokemus. Jos peli rakennetaan juuresta lähtien Kinectiä varten, voidaan saada aikaiseksi jotain, joka on uudenlainen kokemus ja usein jopa hauskempi kuin alkuperäinen."
Keskustelut (107 viestiä)
Rekisteröitynyt 11.08.2007
21.09.2010 klo 15.04 1
Rekisteröitynyt 30.10.2008
21.09.2010 klo 15.06 1
21.09.2010 klo 15.06 1
Rekisteröitynyt 05.06.2010
21.09.2010 klo 15.11 1
21.09.2010 klo 15.12 1
Rekisteröitynyt 13.06.2009
21.09.2010 klo 15.12 1
Rekisteröitynyt 15.09.2008
21.09.2010 klo 15.13 1
21.09.2010 klo 15.16 1
Rekisteröitynyt 17.08.2008
21.09.2010 klo 15.21 1
Jätkä elää tynnyrissä nimeltä Microsoft.
windows=Pc-pelaaminen, joten ehkä ei.
21.09.2010 klo 15.44 1
Otetaanko PS3+pädi vs hiiri+näppis+Eyefinity konfiguraatiolla death match?! ;)
21.09.2010 klo 15.44 1
Rekisteröitynyt 04.11.2007
21.09.2010 klo 15.48 1
Rekisteröitynyt 11.08.2007
21.09.2010 klo 15.50 1
Jätkä elää tynnyrissä nimeltä Microsoft.
windows=Pc-pelaaminen, joten ehkä ei.
Office=Windows no katos katos.
21.09.2010 klo 15.51 1
Eiköhän Kudo tarkoita sitä, että ennen ensimmäistä Haloa kukaan ei vakavasti puhunut FPS-pelien pelaamisesta konsolilla (minä mukaanlukien) ja FPS pelien myyntiluvuissa PC hakkasi konsolien myyntiluvut 10-1 tahtiin.
Ensimmäinen Halo osoitti, että myös konsolille voi tehdä hyviä FPS-pelejä (jostain syystä Goldeneye ei siihen riittänyt) ja tällä hetkellä ilmestyvistä FPS-peleistä suurin osa myy enemmän konsoliversiona, kuin PC:llä (Valven pelit taitavat tehdä poikkeuksen tästä) ja konsoleille ilmestyy myös paljon FPS-pelisarjoja, joita ei edes julkaista PC:lle. (Kun taas hyvin harva suuren rahan FPS-julkaisu ilmestyy VAIN PC:lle)
Varsinkin rahassa mitattuna (ja se on ainoa mittari, jota suurin osa pelien kustantajista kuuntelee) tuo Kudon kommenti "...eikä nykyään enää lähes kukaan pelaa FPS-pelejä PC:llä" alkaa olemaan pelottavan validi.
Sama pätee Kineticiin. Tällä hetkellä kaikki sanovat, ettei se sovi "HC-pelaamiseen", mutta jos joku onnistuu kehittämäään Kineticille Haloa vastaavan läpimurtopelin, niin silloin painopiste nykyisten ohjaimien ja Kineticin välillä voi hyvin lyhyessä ajassa muuttua Kineticin eduksi.
21.09.2010 klo 15.58 1
(Kun taas hyvin harva suuren rahan FPS-julkaisu ilmestyy VAIN PC:lle)
newsflash: pc pelien tekeminen on aika halpaa. siksi ei ole olemassa suuren rahan pc only julkaisuja.
21.09.2010 klo 16.04 1
mutta jos joku onnistuu kehittämäään Kineticille Haloa vastaavan läpimurtopelin, niin silloin painopiste nykyisten ohjaimien ja Kineticin välillä voi hyvin lyhyessä ajassa muuttua Kineticin eduksi.
Kinect, ei Kinetic.. Ihan vaan, huomioksi.
Kommentti oli kuitenkin se, että ne pelin julkaisijat/valmistajat jotka, kuten sanoit, pitävät rahasta, katsovat ensin Halojen myyntilukuja satoine miljoonineen ennemmin kuin työntävät nokkansa tuntemattomaan ja toivovat onnistuvansa. Kyllä Microsoftilla on huomattu minkälaisia pelejä Xbox-pelaajat ostavat (7/10 eniten myydystä pelistä on Haloa, Codia ja Gears of Waria) ja tähän rakoon niitä rahoja tungetaan, jotta niitä saadaan myös takaisin.
Eli jos peli rakennetaan Kinectiä varten, pitää siinä olla tätä räiskintä/äksön sukupolvea kumartavaa otetta, eikä ainakaan tällä hetkellä tuo Kinect oikein siihen sovi.
Rekisteröitynyt 13.06.2009
21.09.2010 klo 16.05 1
Tällä hetkellä ilmestyvistä FPS-peleistä suurin osa myy enemmän konsoliversiona, kuin PC:llä (Valven pelit taitavat tehdä poikkeuksen tästä)
Varsinkin rahassa mitattuna (ja se on ainoa mittari, jota suurin osa pelien kustantajista kuuntelee)
21.09.2010 klo 16.05 1
21.09.2010 klo 16.06 1
Nyt taas kaikki PC pelaajat vetävät herneet nenuun vähän väärin perustein.
Sano mulle millon ne ei olis vetäny?
21.09.2010 klo 16.09
No höpö höpö. Vaikka PC:llä ei tarvitse maksaa konsolivalmistajien lisenssejä (jotka näkyvät konsoleilla 20€ kalliimpana pelien hintoina), niin ei se PC-pelien kehitys sen halvempaa ole. Paremminkin päinvastoin, kun pitää ottaa huomioon tuhat ja yksi erilaista mahdollista konfiguraatiota. Crysis taisi olla viimeinen ison rahan FPS julkaisu vain PC:lle.
Ja jos PC-pelien valmistus olisi edullista ja tulot suunnattomia, niin miksi ihmeessä lähes kaikki suuret julkaisijat ovat koko ajan vähentäneet PC julkistuksiaan tai sitten ne ovat torsoja käännöksiä konsoliversioista?
Ainoastaan pienemmät aidosti Indie tyyliset itäblokista kotosin olevat pelipajat vielä tekevät isompia FPS-pelejä (Red Orchestra 2) PC:lle, mutta jos ne ottavat hyvin tulta alleen, niin pian niistäkin ilmestyy konsoliversio ja seuraava osa onkin sitten tehty konsolien ehdoilla.
Rekisteröitynyt 25.07.2007
21.09.2010 klo 16.09 1
E: http://www.maximumpc.com/article/news/rumor_microsoft_kil
21.09.2010 klo 16.10 1
21.09.2010 klo 16.12 1
Mutta juuri tuohon väitteeseen Kudo pyrkikin vastaamaan. Aivan kuten ennen Haloa kaikki sanoivat, ettei konsiohjain sovi FPS-pelien pelaamiseen, niin nyt kaikki sanovat ettei Kinect sovi HC-pelien pelaamiseen. Ensin jonkun täytyy tehdä se yksi onnistuneesti toteutettu peli, jonka jälkeen kaikki muut seuraa.
21.09.2010 klo 16.13 1
21.09.2010 klo 16.20
E: http://www.maximumpc.com/article/news/rumor_microsoft_kil
maximum__PC___
Hyvä yritys, Jonne. Menes takaisin wallhackkaamaan ceeässääs.
21.09.2010 klo 16.26
Mutta juuri tuohon väitteeseen Kudo pyrkikin vastaamaan. Aivan kuten ennen Haloa kaikki sanoivat, ettei konsiohjain sovi FPS-pelien pelaamiseen, niin nyt kaikki sanovat ettei Kinect sovi HC-pelien pelaamiseen. Ensin jonkun täytyy tehdä se yksi onnistuneesti toteutettu peli, jonka jälkeen kaikki muut seuraa.
Niin niin, mutta kukaan ei todenteolla tule tarttumaan tuohon. Jos tiedän ansaitsevani miljoonia tekemällä samaa peeaskaa kuin aina, niin en rupea tekemään uutta tietämättä mitä siitä tulee.
Onhan noita innovatiivisia indie-pelejä tehty kautta-aikojen joista suuri osa on arvostelu menestyksiä, mutta ei ne myy Xbox 360 omistajiin kuten sama vanha peeaska. Boxin pelaajat pelaavat Haloa, ostavat Haloa.
Aivan eri juttu sitten seuraavan sukupolven konsolilla, jos siellä tulee jotain uutta ja hienoa.
Miksei konsoliin sitten tehdä hiiri-näppis-tyylistä ohjainta, joka sopisi kaikkeen FPS-pelaamiseen? Ei, koska pelaajat tykkäävät pelata Haloa.
21.09.2010 klo 16.28
Minä pelasin ennen FPS-pelejä hirveesti PC:llä. Nykyään en pelaa enää yhtään, ainoastaan konsolilla. Joten Kudolla on pointti, en varmasti ole ainoa.
Minä ajoin ennen pyörällä. Nykyään en polje enää, vaan ajan autolla.
Silloin leikin myös pokemooneilla.
21.09.2010 klo 16.31
21.09.2010 klo 16.37
21.09.2010 klo 16.38
Tältäkin vuodelta konsolipojilta jäi vuoden paras peli pelaamatta, SC2.
Perus-rts:illä harvemmin voitellaan vuoden peli titteleitä...
21.09.2010 klo 16.43
Rekisteröitynyt 04.10.2008
21.09.2010 klo 17.12
Jos Halo olisi tullukki pc:lle niin se olis fps-pelinä vain keskinkertainen räiskintä.
21.09.2010 klo 17.15
Rekisteröitynyt 18.01.2010
21.09.2010 klo 17.20
Loput on niitä jolla on X box
21.09.2010 klo 17.29
Mutta tuollaselta sedältä sanoa "Jos peli rakennetaan juuresta lähtien Kinectiä varten, voidaan saada aikaiseksi jotain, joka on uudenlainen kokemus ja usein jopa hauskempi kuin alkuperäinen", tässä on tasan onnistunut apple, ja sekin vain koska joku outo kansanryhmä vaan haluaa sen omenansa vaikka sillä ei mitään tekisi. Puhun tietenkin iPadista joka julkastiin ja myytiin ensin ja sitten mietitiin vasta että mihis hemmettiin tämmöstä tarvitaan.
Ja tuo FPS kommentti ja japsipelien haukkuminen on sinänsä ihan fiksutapa saada laitteelle mainosta. Kyl sen joku Xbox fanipoika ostaa kumminkin.
Rekisteröitynyt 12.07.2009
21.09.2010 klo 17.38
Lol, jos Halot on keskinkertaista räiskintää niin mikä on edes hyvää räiskintää, saati erinomaista? :D Pc:lle ei ainakaan löydy yhtäkään, vaikka monet ilmeisesti tälläisessä harhaluulossa elävät.
BF42, BFV, BF2 vie haloja ihan miten päin vaan, tuleva Red orchestra tulee olemaan paljon parempi kuin yksikään konsoli peli.
Turha näistä on väitellä, kun COD/Halo pellet tulee taas vinkumaan.
21.09.2010 klo 17.41
Pelaaminen konsoleilla ja työt tietokoneilla.
21.09.2010 klo 17.43
Karu faktahan on että konsoliräiskinnät ovat joka mittapuulla selkeästi ylivertaisempia, kun katsoo vaikka myyntilukuja taikka arvosteluja, kuin säälittävät itäblokin pc-räpellykset, joiden täytyy vain keskittyä moninpelipuoleen että saisivat edes hivenen tuloja kasaan warettajien keskellä. Ja pelit on aina sitä samaa kakaroiden bunnyhoppimista es-pärinöissään. Sangen säälittävää.
Mitäs MW2 sitten on? Refleksi räiskintää ES pärinöissä
21.09.2010 klo 17.45
Lol, jos Halot on keskinkertaista räiskintää niin mikä on edes hyvää räiskintää, saati erinomaista? :D Pc:lle ei ainakaan löydy yhtäkään, vaikka monet ilmeisesti tälläisessä harhaluulossa elävät.
BF42, BFV, BF2 vie haloja ihan miten päin vaan, tuleva Red orchestra tulee olemaan paljon parempi kuin yksikään konsoli peli.
Turha näistä on väitellä, kun COD/Halo pellet tulee taas vinkumaan.
Eikä edes vie. Ihan perusräiskintöjä,mitä voi helpottaa kaikilla helpotuksilla. Noi on vaan niin jo nähty.
Halon multiplayer vaatii todistetusti taitoa.
Ja tuo Red Orchestra tulee varmasti olemaan hyvä peli, mutta se tulee failaamaan myynneissä ja sitä myöten katoaa. Nykyään pc-pelit on vaan niin marginaaliyleisölle ja sitten nämä käyttäjät pilaavat koko koneen tulevaisuuden laittomalla latauksella.
21.09.2010 klo 17.52
21.09.2010 klo 17.55
Näin konsoli-peelot ovat väittäneet viimeiset 15-vuotta. Miten on käynyt? Pc-pelaaminen voi paremmin kuin koskaan.
Mihin perustat väitteesi?
Itse en ole lukenut, että jokin pc-peli olisi lyönyt myyntiennätyksiä. Hiljaista ja hidasta kuolemaa on vaikea nähdä. Kohta pc-pelit on yhtä suosittuja kuin mac-pelit...ainakin näin omassa elämässä on.
21.09.2010 klo 17.56
21.09.2010 klo 17.58
Mikä hattu siinä on että aina syntyy tämmönen taistelu kun mikään konsoli ei oo sen parempi blaa blaa...
Taitaa johtua ihan suomalaisesta perusluonteesta ja kateudesta
21.09.2010 klo 18.11
BF42, BFV, BF2 vie haloja ihan miten päin vaan, tuleva Red orchestra tulee olemaan paljon parempi kuin yksikään konsoli peli.
Jep, mitäs minä sanoin: "kuin säälittävät pc-räpellykset, joiden täytyy vain keskittyä moninpelipuoleen että saisivat edes hivenen tuloja kasaan warettajien keskellä. Ja pelit on aina sitä samaa kakaroiden bunnyhoppimista es-pärinöissään."
Ja mitä sinä luettelet? Kasan pelkän moninpelin sisältäviä adhd-paukutteluja vailla järjen hiventä. Ovatko kaikki pc-halaajat yhtä tyhmiä?
Rekisteröitynyt 07.10.2009
21.09.2010 klo 18.17
21.09.2010 klo 19.16
21.09.2010 klo 19.16
Rekisteröitynyt 28.07.2009
21.09.2010 klo 19.52
id softwarelta muuten tiivistettiin asian todellinen laita erittäin hyvin. Allekirjoitan käsityksen siitä, että koko peliteollisuuden keskeinen tukipalkki on Microsoftin käyttöjärjestelmän päälle ja Intelin raudan varaan rakennettu pelialusta koska on ajaton ja vakaa. Sen varaan kehittäjät ovat aina voineet rakentaa, luottaa ja palata aina myöhemmin takaisin. Se on aina olemassa ja tulee aina olemaankin siksi, että mikään yritys voi lakkauttaa sitä tuosta vain. Toisin kuin muutaman vuoden välein vaihtuvat muut pelialustat joissa peli vihelletään heti poikki kun niiden tuotot laskevat alle tietyn rajan...Lisäksi näppäimistö ja hiiri on edelleen se paras ohjaustapa.
In my opinion the PC will always be the core of the gaming industry - it is the timeless stable platform that as developers we will always be able to rely on. Unlike consoles, the PC doesn't disappear because one company decided it wasn't profitable or decided to make a new version. The PC platform is always evolving but staying stable.
The FPS genre is still great on the PC, the input controllers are very responsive, the keyboard allows many more choices and options, and the social networking of the PC allows you to reach out and play with your friends much easier than any of the consoles.
Plus, as any hardcore FPS gamer will tell you, the mouse is still the best device for aiming...
http://n4g.com/news/610052/pc-will-always-be-the-core-of-
Rekisteröitynyt 28.07.2009
21.09.2010 klo 20.17
FPS vaatii hiiren ja näppiksen. Mutta onnistuuhan niiden liittäminen esim. PS3:een.
PS3:n SDK tukee näppis/hiiri -pelejä kuten kaikki muutkin PC-luokan tietokoneet, mutta kehittäjistä muistaakseni vain hyvin harva oikeasti rakentaneet näppis/hiiri -tuen peliinsä. Merkittävin noista harvoista on todennäköisesti Epic heidän Unreal Tournament 3 -pelillään.
Edirol:
Huom. korjasin pahan typon: tulee -> tukee...
21.09.2010 klo 20.40
Itse en juurikaan konsoleista välitä, ei onnistu meikäläiseltä konsolilla FPS-pelien pelaaminen kun "nappulat eivät ole siellä missä niiden pitäisi olla". Myöskin PC:n sisällön vaihto on helpompaa: esimerkiksi kun uusi prosessori-sukupolvi tulee markkinoille inhimmillisin hinnoin ja muiden värkkien kanssa yhteensopivana, senkun vain laittaa koneeseen sisälle ja voilá se on sillä selvä, mutta konsolien kanssa saattaa joutua odottaa kauankin. Arvelisin että 6 -ja 8-ytimiset prosessorit ja seuraavan sukupolven näyttikset tulevat "normaalienihmisten" ostettaviksi about 1-2 vuoden kuluttua, mutta veikkaan että PS4:sen kanssa menee hiukan kauemmin ja siinä vaiheessa saattaa olla jo vielä parempia "leluja" meille PC-ihmisille :)
Rekisteröitynyt 02.11.2008
21.09.2010 klo 21.31
Well BAM, there it is.
21.09.2010 klo 21.49
Mihin perustat väitteesi?
Itse en ole lukenut, että jokin pc-peli olisi lyönyt myyntiennätyksiä. Hiljaista ja hidasta kuolemaa on vaikea nähdä. Kohta pc-pelit on yhtä suosittuja kuin mac-pelit...ainakin näin omassa elämässä on.
PC pelaamisen kuolemasta on puhuttu vähintään viimeiset 15 vuotta, ainakin PSonen alusta asti.. Mutta mietitäänpäs. Kuinka monta konsolivalmistajaa, konsolilaitetta on kuollut/unohdettu? Nyt käytetään ns. 7 sukupolven konsoleita. Jos joku olisi Segan mahtikaudella sanonut, että konsoli kuolee, olisi konsolipojat nauraneet finnejään rikki.
Ihan perus evoluutioteoriaa saa soveltaa, parhaiten mukautuva selviää. Simppeliä. PC:tä voin päivittää vaikka päivittäin, aivan oman kiinnostukseni mukaan, softaa ja rautaa tulee ulos nopeampaan tahtiin kuin lompakko täyttyy.
Mites konsoleilla?
Ostin konsolin... Sitten kun Sony/MS päättää antaa päivityksiä ulos, asennan ne. Sitten kun Sony/MS päättää lopettaa päivittämisen, joudun odottamaan seuraavaa konsolisukupolvea. Eli noin 10 vuotta. Kovalevyn voin sillä välin itse vaihtaa, tavallaan, jos suostun konsolin rajoituksiin. Siinä se. Voinko ostaa huomenna tehokkaamman konsolin ja tehdä sillä mitä haluan? En...
Konsolin kanssa on hyvä olla, niinkuin pitäisi äitiä kädestä. Tehdään niin kuin äiti sanoo, silloin kun äiti sanoo.
Rekisteröitynyt 12.07.2009
21.09.2010 klo 22.27
BF42, BFV, BF2 vie haloja ihan miten päin vaan, tuleva Red orchestra tulee olemaan paljon parempi kuin yksikään konsoli peli.
Jep, mitäs minä sanoin: "kuin säälittävät pc-räpellykset, joiden täytyy vain keskittyä moninpelipuoleen että saisivat edes hivenen tuloja kasaan warettajien keskellä. Ja pelit on aina sitä samaa kakaroiden bunnyhoppimista es-pärinöissään."
Ja mitä sinä luettelet? Kasan pelkän moninpelin sisältäviä adhd-paukutteluja vailla järjen hiventä. Ovatko kaikki pc-halaajat yhtä tyhmiä?
Huomaa ettei trolli ole pelannut näitä pelejä, alkuperäiset PC battlefieldit, kun ovat kaukana ADHD räiskinnästä, yksinpeleistä jos tahdot hyvät räiskinnät niin S.T.A.L.K.E.R. pelisarja, älä tule sillä karkkimaailman pim pom Halolalla vikisemään, on niin keskinkertaista paskaa, omistan Halo ja halo 3 niin tiedän kyllä mistä puhun.
21.09.2010 klo 22.46
Rekisteröitynyt 28.07.2009
21.09.2010 klo 23.03
Arvelisin että 6 -ja 8-ytimiset prosessorit ja seuraavan sukupolven näyttikset tulevat "normaalienihmisten" ostettaviksi about 1-2 vuoden kuluttua, mutta veikkaan että PS4:sen kanssa menee hiukan kauemmin...
Ymmärrän kyllä ajatuksesi, mutta otathan huomioon, että PS3:ssa on sisällä 2+8 "ydintä" sisältävä suoritin (josta tosin yksi on kytketty pois kustannus syistä ja toinen on varattu järjestelmälle. Tämä jättää 2+6 "ydintä" ohjelmoijalle). :)
PS4:ssä tulee tämän hetkisten tietojen mukaan olemaan sisällä IBM POWER 7 joka niin ikään sisältää 8 perinteisempää ydintä kellotettuna 4,0GHz taajuudelle. Celli potkaisee ulos kivat 15 GFLOPS, mutta tämä POWER 7 maalailee taululle miehekkään 265 GFLOPS suorituskyvyn. Noin vertailun vuoksi sanottakoon, että Intelin Xeon arkkitehtuuri tykittää ulos muistaakseni tällä hetkellä noin 80 GFLOPS suorituskyvyn.
En pääasiassa ole "Juonittelija"-nimimerkillä kirjoittaneen kanssa samaa mieltä monestakin kohdasta (lähinnä aikatauluista), mutta samanhenkinen ajatuksiltani olen kyllä ainakin johonkin pisteeseen asti. :)
Rekisteröitynyt 15.09.2008
21.09.2010 klo 23.39
newsflash: pc pelien tekeminen on aika halpaa. siksi ei ole olemassa suuren rahan pc only julkaisuja.
No en nyt sanois ihan noinkaan. Tällä viikolla tulossa yks "aika" iso.
Jos Halo olisi tullukki pc:lle niin se olis fps-pelinä vain keskinkertainen räiskintä.
Sitte tuli pari lisää ja oli samanlaista keskinkertaista räiskintää.
Arvelisin että 6 -ja 8-ytimiset prosessorit ja seuraavan sukupolven näyttikset tulevat "normaalienihmisten" ostettaviksi about 1-2 vuoden kuluttua, mutta veikkaan että PS4:sen kanssa menee hiukan kauemmin...
Ymmärrän kyllä ajatuksesi, mutta otathan huomioon, että PS3:ssa on sisällä 2+8 "ydintä" sisältävä suoritin (josta tosin yksi on kytketty pois kustannus syistä ja toinen on varattu järjestelmälle. Tämä jättää 2+6 "ydintä" ohjelmoijalle). :)
PS4:ssä tulee tämän hetkisten tietojen mukaan olemaan sisällä IBM POWER 7 joka niin ikään sisältää 8 perinteisempää ydintä kellotettuna 4,0GHz taajuudelle. Celli potkaisee ulos kivat 15 GFLOPS, mutta tämä POWER 7 maalailee taululle miehekkään 265 GFLOPS suorituskyvyn. Noin vertailun vuoksi sanottakoon, että Intelin Xeon arkkitehtuuri tykittää ulos muistaakseni tällä hetkellä noin 80 GFLOPS suorituskyvyn.
Kai ymmärrät että seuraava konsolisukupolvi tulee, ennenkö tuota osataan ja pystytään kunnolla edes hyödyntämään.
22.09.2010 klo 00.21
Mihin perustat väitteesi?
Itse en ole lukenut, että jokin pc-peli olisi lyönyt myyntiennätyksiä. Hiljaista ja hidasta kuolemaa on vaikea nähdä. Kohta pc-pelit on yhtä suosittuja kuin mac-pelit...ainakin näin omassa elämässä on.
PC pelaamisen kuolemasta on puhuttu vähintään viimeiset 15 vuotta, ainakin PSonen alusta asti.. Mutta mietitäänpäs. Kuinka monta konsolivalmistajaa, konsolilaitetta on kuollut/unohdettu? Nyt käytetään ns. 7 sukupolven konsoleita. Jos joku olisi Segan mahtikaudella sanonut, että konsoli kuolee, olisi konsolipojat nauraneet finnejään rikki.
Ihan perus evoluutioteoriaa saa soveltaa, parhaiten mukautuva selviää. Simppeliä. PC:tä voin päivittää vaikka päivittäin, aivan oman kiinnostukseni mukaan, softaa ja rautaa tulee ulos nopeampaan tahtiin kuin lompakko täyttyy.
Mites konsoleilla?
Ostin konsolin... Sitten kun Sony/MS päättää antaa päivityksiä ulos, asennan ne. Sitten kun Sony/MS päättää lopettaa päivittämisen, joudun odottamaan seuraavaa konsolisukupolvea. Eli noin 10 vuotta. Kovalevyn voin sillä välin itse vaihtaa, tavallaan, jos suostun konsolin rajoituksiin. Siinä se. Voinko ostaa huomenna tehokkaamman konsolin ja tehdä sillä mitä haluan? En...
Konsolin kanssa on hyvä olla, niinkuin pitäisi äitiä kädestä. Tehdään niin kuin äiti sanoo, silloin kun äiti sanoo.
Väitätkö, että pelaat yhällä samalla pc:llä kuin kymmenen vuotta sitten?
Samalla hinnalla kuin sinä päivität konetta, saa uuden konsolin. Jotain logiikkaa ja järkeä kiitos.
Itse olen huomannut ainoa pc-peli, mikä minua kiinnostaa on Civilization. Muuten koko pc-pelaaminen on jäänyt historiaan, koska konsoleilla siitä on tehty paljon käyttäjäystävällisempää. Pc:llä työt ja konsoleilla huvit
Rekisteröitynyt 28.07.2009
22.09.2010 klo 08.11
Kai ymmärrät että seuraava konsolisukupolvi tulee, ennenkö tuota osataan ja pystytään kunnolla edes hyödyntämään.
Tämä oli aika keskinkertainen kommentti mieheltä joka ei edes tiedä mikä on OpenCL. Power 7 on jo ohjelmoijien käytössä ja se on perinteinen suoritin jota on helpompi ohjelmoida kuin Celliä. Me emme edes tiedä mitään varmasti siitä millainen PS4 tulee olemaan. Kommenttisi oli epäonnistunut aika monestakin näkökulmasta... Joten vastaan ihan yksinkertaisesti, että olet väärässä. Tuosta osataan kiskoa suorituskykyä vaikka heti jos halutaan eikä vasta sitten kun seuraava "sukupolvi" saapuu.
22.09.2010 klo 08.18
Niin hauskalta kuin se kuulostaakin, Kudo puhuu asiaa. Se, että pc:llä pelataan runsaasti FPS-pelejä ei tarkoita, että ne olisi mitenkään samassa mittakaavassa kuin nykykonsoleilla FPS-pelaavat.
FPS-pelaajien määrää ei mitenkään matemaattisesti suhteuteta eri tavalla, jos pelattavaan pelilaitteeseen voi vaihtaa näytönohjaimen, pelaako pelaajat jotenkin paremmin hiirellä tai joutuuko pelaamisesta maksamaan kuukausimaksua.
Rekisteröitynyt 29.10.2007
22.09.2010 klo 09.26
Näin konsoli-peelot ovat väittäneet viimeiset 15-vuotta. Miten on käynyt? Pc-pelaaminen voi paremmin kuin koskaan.
Mihin perustat väitteesi?
Itse en ole lukenut, että jokin pc-peli olisi lyönyt myyntiennätyksiä. Hiljaista ja hidasta kuolemaa on vaikea nähdä. Kohta pc-pelit on yhtä suosittuja kuin mac-pelit...ainakin näin omassa elämässä on.
Itse ainakin sanoisin, että Steamilla sun muilla latauspalveluilla menee ihan hyvin ja pelejä myydään oikeasti paljon. FPS-pelejä nyt vaan lataillaan aika ennätyksellisen paljon kun pikkupojat tarvitsevat ES:n lisäksi sitä adrenaliinirushia. :D Peleihin pitäisi oikeasti kehittää vain hyvät moninpelit siihen yksinpelin lisäksi, niin piratismi laskisi dramaattisesti, tai ainakin myytäisiin enemmän pelejä. Piraatteja kismittää aina kun ei pääse pelaamaan netissä.
22.09.2010 klo 09.35
22.09.2010 klo 10.13
22.09.2010 klo 10.57
Kyse ei ole mistään jonnejen ES-rusheista, spudröspärdöstä tai halomaisesta pelleilypomppimisesta ja tylsien alienien lahtaamisesta, vaan niin vakavasta ihmistenvälisestä virtuaaliurheilusta, että jossain päin maailmaa matsit televisioidaan, eikä kellään alle muutamaa vuotta päivittäin pelanneella ole mitään jakoa edes yrittää osallistua. Joku ehkä luulee, että kyllähän tuota sinkohippaa ihan hyvin tatilla pelaa, mutta on yksinkertaisesti väärässä. Pelkästään pelissä tarvittavien vaistonvaraisten toimintojen ja karttakohtaisten strategioiden kehittyminen vie vuosia.
Tässä vaikka esimerkki, joka ei valitettavasti ehkä ihan kaikille edes valkene, jonnet kun eivät varmaan ole pelanneet näin vanhoja pelejä http://www.youtube.com/watch?v=cALELmIo8zk
Rekisteröitynyt 24.02.2010
22.09.2010 klo 11.20
22.09.2010 klo 11.28
22.09.2010 klo 11.38
Tiedän asian tasan tarkkaan, mutta valitsen nykyään useimmiten pelituokion konsolilla. Toivottavasti molemmat pelitavat säilyvät, vaikka tosin pelikonsolin tulevaisuus näyttää paremmalta. Lasken konsolin eduksi nämä erilaiset ohjainkokeilut, PC:llä asia ei tulisi kuuloonkaan.
22.09.2010 klo 12.41
Joooo siis ei pidä todelakaan paikkaansa lainkaan tämmöset jutut maailmassa on monta siis ainakin yli kolme tyyppiä jotka pelaa fps pelejä pcllä ne on vääntäneet sitä 20 vuotta putkeen hiiri ja näppis sauhuaa ja ne sradegiat on hioutunee todella saumattomaksi ja todella hard korre pleaamist te ette tajua tähän hommaan pitää todella syventyä ja mä tiedän sellaist juttua mitä kukaa ei tiedä mä olen mailman eniteeks kovein hard kroe pelaaja peli konsoli pelien pelaajat on vaan kasuaali eli suomeksi sanotuna huono peli pelaajia tatti ohjain on huono elikä ei nopeus kestävyys tarkuus hard gore
Vaikka rölläätkin kehnosti, niin pointtini oli, että konsolipelaajille ei tällaisten "hard gore"-pelien pelaaminen ole mahdollista ennen kuin syöttölaitteet ovat tasavertaisia, eikä niitä myöskään kukaan tarkkaan pelattavuuteen tottunut jaksa pelata. Hieman sama kuin väittää, että kilpapyöräilijät, joilla ei ole apupyöriä, ovat vain elitistejä. Aivan eri sarjoissa mennään, ja siksi näkisinkin mielelläni, että ns. kilpapelaajillekin olisi tarjontaa tai vaikka hiiritoiminto, ei se paljoa muuta tarvitsisi. Konsoli olisi varsin hyvä pelaamiseen kunhan päästäisiin siitä yli, että kaikkien pelien pitää olla suunnattu satunnaiselle pelaajalle, mikä rajoittaa pelin ympärille muodostuvaa "sceneä".
22.09.2010 klo 12.58
Joooo siis ei pidä todelakaan paikkaansa lainkaan tämmöset jutut maailmassa on monta siis ainakin yli kolme tyyppiä jotka pelaa fps pelejä pcllä ne on vääntäneet sitä 20 vuotta putkeen hiiri ja näppis sauhuaa ja ne sradegiat on hioutunee todella saumattomaksi ja todella hard korre pleaamist te ette tajua tähän hommaan pitää todella syventyä ja mä tiedän sellaist juttua mitä kukaa ei tiedä mä olen mailman eniteeks kovein hard kroe pelaaja peli konsoli pelien pelaajat on vaan kasuaali eli suomeksi sanotuna huono peli pelaajia tatti ohjain on huono elikä ei nopeus kestävyys tarkuus hard gore
Vaikka rölläätkin kehnosti, niin pointtini oli, että konsolipelaajille ei tällaisten "hard gore"-pelien pelaaminen ole mahdollista ennen kuin syöttölaitteet ovat tasavertaisia, eikä niitä myöskään kukaan tarkkaan pelattavuuteen tottunut jaksa pelata. Hieman sama kuin väittää, että kilpapyöräilijät, joilla ei ole apupyöriä, ovat vain elitistejä. Aivan eri sarjoissa mennään, ja siksi näkisinkin mielelläni, että ns. kilpapelaajillekin olisi tarjontaa tai vaikka hiiritoiminto, ei se paljoa muuta tarvitsisi. Konsoli olisi varsin hyvä pelaamiseen kunhan päästäisiin siitä yli, että kaikkien pelien pitää olla suunnattu satunnaiselle pelaajalle, mikä rajoittaa pelin ympärille muodostuvaa "sceneä".
En tiedä, kuinka paljon olet pelannut konsoliräiskintöjä, sillä sieltä kyllä kanssa löytyy näitä hardcore-pelaajia. Ainakin Haloissa olen näihin törmännyt ja jotka sanovat ettei Haloissa ole hc-pelaajia eivät vain ole koko pelisarjaa pelannut.
22.09.2010 klo 13.03
22.09.2010 klo 13.04
22.09.2010 klo 13.32
En tiedä, kuinka paljon olet pelannut konsoliräiskintöjä, sillä sieltä kyllä kanssa löytyy näitä hardcore-pelaajia. Ainakin Haloissa olen näihin törmännyt ja jotka sanovat ettei Haloissa ole hc-pelaajia eivät vain ole koko pelisarjaa pelannut.
Olen pelannut jonkin verran konsoliräiskintöjä, enkä väitäkään ettei näiden pelien piirissä olisi ns. hardcore-pelaajia - toki joka pelistä löytyy parhaat pelaajansa, jotka syventyvät pelimekaniikkaan - mutta väitän silti, että jos annettaisiin näille hiiri käteen, eivät he enää tattiin palaisi. Tohtisin jopa väittää, että jos kokenut pc-fps -pelaaja saa hiiriohjattavan halon käteensä, pieksää hän nämä tyypit mennen tullen kunhan saa tarpeeksi harjoitusta kyseisen pelin pelaamisessa (opettelee kartat ja aseet jne), eikä näistä huipuista ole sen jälkeen enää vastusta, koska kontrollinsa rajoittavat heitä.
22.09.2010 klo 13.48
En tiedä, kuinka paljon olet pelannut konsoliräiskintöjä, sillä sieltä kyllä kanssa löytyy näitä hardcore-pelaajia. Ainakin Haloissa olen näihin törmännyt ja jotka sanovat ettei Haloissa ole hc-pelaajia eivät vain ole koko pelisarjaa pelannut.
Olen pelannut jonkin verran konsoliräiskintöjä, enkä väitäkään ettei näiden pelien piirissä olisi ns. hardcore-pelaajia - toki joka pelistä löytyy parhaat pelaajansa, jotka syventyvät pelimekaniikkaan - mutta väitän silti, että jos annettaisiin näille hiiri käteen, eivät he enää tattiin palaisi. Tohtisin jopa väittää, että jos kokenut pc-fps -pelaaja saa hiiriohjattavan halon käteensä, pieksää hän nämä tyypit mennen tullen kunhan saa tarpeeksi harjoitusta kyseisen pelin pelaamisessa (opettelee kartat ja aseet jne), eikä näistä huipuista ole sen jälkeen enää vastusta, koska kontrollinsa rajoittavat heitä.
Nyt en oikein ymmärtänyt. Eikös konsolipelaaja pelaa pelejä konsoleilla ja pc-pelaajat pcllä. Miksi pitäis vaihtaa? Esim. Halohan on suunniteltu konsolille, niin mielestäni on turha tuoda pc-Haloa sen kummemmin esiin.
Olen pelannut Commodorella/Amigalla/PCllä koko pienen ikäni ja nyt olen lähes täysin siirtynyt konsoleihin. Syynä on täysin pelaajaystävällisempi alusta. Tietenkin Civilization yms. strategia-pelit pelaan pcllä.
Ja sitä paitsi, padin saa kyllä customoitua haluamakseen esim nopeudet säätää eli siinä ei ole kuin sen ohjaimen omaksuminen enää esteenä.
Itellä ainakin on enemmän fiilistä painaa padin-liipasinta kuin näpsytellä jotain hiirtä.
22.09.2010 klo 15.07
Nyt en oikein ymmärtänyt. Eikös konsolipelaaja pelaa pelejä konsoleilla ja pc-pelaajat pcllä. Miksi pitäis vaihtaa? Esim. Halohan on suunniteltu konsolille, niin mielestäni on turha tuoda pc-Haloa sen kummemmin esiin.
Olen pelannut Commodorella/Amigalla/PCllä koko pienen ikäni ja nyt olen lähes täysin siirtynyt konsoleihin. Syynä on täysin pelaajaystävällisempi alusta. Tietenkin Civilization yms. strategia-pelit pelaan pcllä.
Ja sitä paitsi, padin saa kyllä customoitua haluamakseen esim nopeudet säätää eli siinä ei ole kuin sen ohjaimen omaksuminen enää esteenä.
Itellä ainakin on enemmän fiilistä painaa padin-liipasinta kuin näpsytellä jotain hiirtä.
Olen samaa mieltä siitä, että konsoli on pelaamisalustana teknisesti varsin hyvä ja tasapuolinen (sama rauta kaikilla, ei niin välineurheilua ja vähemmän säätämistä ja PC:n harmeja).
Olen vain sitä mieltä, että hiiren tai vastaavan tarkkuuden ja nopeuden ohjauslaite toisi näihin peleihin enemmän nautintoa ja hienomekaanista ulottuvuutta. Vilkaisin youtubesta pari halo 3 -mestaruusottelua ja vaikka pelasivatkin hyvin ottaen huomioon padin, huomasi niistä liikkeiden minimointiin tähtäävän pelityylin ja väsyneen löntystelyn (tosin Halo nyt ei ehkä muutenkaan ole hektisimmästä päästä pelejä).
Jos padi henkilökohtaisesti nappaa niin mikäs siinä, mutta en minä itse jaksa sellaisella pelata kuin läpällä, koska se tuntuu vähän siltä kuin puuttuisi toinen jalka ja niska olisi halvaantunut :)
22.09.2010 klo 15.18
Väitätkö, että pelaat yhällä samalla pc:llä kuin kymmenen vuotta sitten?
Samalla hinnalla kuin sinä päivität konetta, saa uuden konsolin. Jotain logiikkaa ja järkeä kiitos.
Tavallaan. Minulla on samat pelit kiintolevylläni, kuin 10 vuotta sitten (tai vaikka vanhempiakin, jos haluaisin), sekä pystyn pelaamaan uusimpiakin pelejä ja tekemään aivan samat asiat PC:lläni kuin 10 vuotta sitten. Kokeile samaa konsolilla, ja hämmästyt. Hae se PSone pelisi kaapista ja asenna se 3:lle. Pistääkö vastaan? Miksi ihmeessä, kyllähän nyt koneessa pitäisi kaiken järjen mukaan olla kapasiteettia tuohon..
Ja sitten jotain logiikkaa ja järkeä:
Xbox on 5 vuotta vanha, PS3 4 vuotta vanha.
Ja et siis osaa lukea. Samalla hinnalla, jolla päivitän konetta, ostan siis uuden konsolin? Mikä se uusin konsoli nyt on? Xbox 360 slim.. eli 5 vuotta vanha konsoli, kapeampana. Jos olisin alkanut säästää Xboxin ilmestyessä rahaa uuteen PC:hen, vaikka euron päivässä, olisi pian koossa pari tonnia ja sillä saisi kasattua tajunnan räjäyttävän vehkeen.
Jos taas olisin samaan aikaan alkanut säästää konsolia varten, saisin nyt sen saman fucking Xboxin kapeampana.
Eli millä tavalla, Sinun logiikalla ja järjellä, ostan Uuden konsolin samalla hinnalla kuin millä päivitän PC:tä? Koska se Uusi konsoli tulee? Kauanko tässä pitää ihmetellä?
22.09.2010 klo 16.07
FPS vaatii hiiren ja näppiksen. Mutta onnistuuhan niiden liittäminen esim. PS3:een.
PS3:n SDK tukee näppis/hiiri -pelejä kuten kaikki muutkin PC-luokan tietokoneet, mutta kehittäjistä muistaakseni vain hyvin harva oikeasti rakentaneet näppis/hiiri -tuen peliinsä. Merkittävin noista harvoista on todennäköisesti Epic heidän Unreal Tournament 3 -pelillään.
Adapteria tässä lähinnä hain. Ei 100% sama tuntuma varmaankaan, mutta silti parempi kuin padi.
22.09.2010 klo 16.14
Huomaa ettei trolli ole pelannut näitä pelejä, alkuperäiset PC battlefieldit, kun ovat kaukana ADHD räiskinnästä, yksinpeleistä jos tahdot hyvät räiskinnät niin S.T.A.L.K.E.R. pelisarja, älä tule sillä karkkimaailman pim pom Halolalla vikisemään, on niin keskinkertaista paskaa, omistan Halo ja halo 3 niin tiedän kyllä mistä puhun.
Osui ja upposi? Sitä minäkin. Turha yrittää uskotella että mihinkään konsolipeliin olisit ikinä koskenutkaan, idiootin pc-elitistin huomaa kilometrien päästä. Voit toki itsellesi todistella etteivät mainitsemasi pc-pelit olisi mitään kakaroita täynnä olevia sinkohippoja mutta totuus on ikävä kyllä eri juttu. Stalker on ainoa fps jonka konsoleille halajaisin, tosin sekin oli pelattavassa kunnossa vasta ekan tusinan patchin jälkeen, niinkuin suurin osa pc-peleistä muutenkin. Kakkososa tulee onneksi myös konsoleille.
22.09.2010 klo 16.27
Väitätkö, että pelaat yhällä samalla pc:llä kuin kymmenen vuotta sitten?
Samalla hinnalla kuin sinä päivität konetta, saa uuden konsolin. Jotain logiikkaa ja järkeä kiitos.
Tavallaan. Minulla on samat pelit kiintolevylläni, kuin 10 vuotta sitten (tai vaikka vanhempiakin, jos haluaisin), sekä pystyn pelaamaan uusimpiakin pelejä ja tekemään aivan samat asiat PC:lläni kuin 10 vuotta sitten. Kokeile samaa konsolilla, ja hämmästyt. Hae se PSone pelisi kaapista ja asenna se 3:lle. Pistääkö vastaan? Miksi ihmeessä, kyllähän nyt koneessa pitäisi kaiken järjen mukaan olla kapasiteettia tuohon..
Ja sitten jotain logiikkaa ja järkeä:
Xbox on 5 vuotta vanha, PS3 4 vuotta vanha.
Ja et siis osaa lukea. Samalla hinnalla, jolla päivitän konetta, ostan siis uuden konsolin? Mikä se uusin konsoli nyt on? Xbox 360 slim.. eli 5 vuotta vanha konsoli, kapeampana. Jos olisin alkanut säästää Xboxin ilmestyessä rahaa uuteen PC:hen, vaikka euron päivässä, olisi pian koossa pari tonnia ja sillä saisi kasattua tajunnan räjäyttävän vehkeen.
Jos taas olisin samaan aikaan alkanut säästää konsolia varten, saisin nyt sen saman fucking Xboxin kapeampana.
Eli millä tavalla, Sinun logiikalla ja järjellä, ostan Uuden konsolin samalla hinnalla kuin millä päivitän PC:tä? Koska se Uusi konsoli tulee? Kauanko tässä pitää ihmetellä?
Ostin tuolloin 5 vuotta sitten oman boxini eli tällöin olen laittanut siihen noin 80e vuodessa. Ei kovin paha ja samalla boxilla pelaan vanhemman mallin peleäjä. Kuka oikeasti kerää viiden vuoden ajan päivässä euro kerrallaan rahaa TIETOKONEESEEN?!?
Sun viestissä ei nyt ollut oikein mitään järkeä. Surkea trolli, jolla elämä ei maksa ja suu vaahtoa pc:tä puolustaessa.
22.09.2010 klo 16.30
Nyt en oikein ymmärtänyt. Eikös konsolipelaaja pelaa pelejä konsoleilla ja pc-pelaajat pcllä. Miksi pitäis vaihtaa? Esim. Halohan on suunniteltu konsolille, niin mielestäni on turha tuoda pc-Haloa sen kummemmin esiin.
Olen pelannut Commodorella/Amigalla/PCllä koko pienen ikäni ja nyt olen lähes täysin siirtynyt konsoleihin. Syynä on täysin pelaajaystävällisempi alusta. Tietenkin Civilization yms. strategia-pelit pelaan pcllä.
Ja sitä paitsi, padin saa kyllä customoitua haluamakseen esim nopeudet säätää eli siinä ei ole kuin sen ohjaimen omaksuminen enää esteenä.
Itellä ainakin on enemmän fiilistä painaa padin-liipasinta kuin näpsytellä jotain hiirtä.
Olen samaa mieltä siitä, että konsoli on pelaamisalustana teknisesti varsin hyvä ja tasapuolinen (sama rauta kaikilla, ei niin välineurheilua ja vähemmän säätämistä ja PC:n harmeja).
Olen vain sitä mieltä, että hiiren tai vastaavan tarkkuuden ja nopeuden ohjauslaite toisi näihin peleihin enemmän nautintoa ja hienomekaanista ulottuvuutta. Vilkaisin youtubesta pari halo 3 -mestaruusottelua ja vaikka pelasivatkin hyvin ottaen huomioon padin, huomasi niistä liikkeiden minimointiin tähtäävän pelityylin ja väsyneen löntystelyn (tosin Halo nyt ei ehkä muutenkaan ole hektisimmästä päästä pelejä).
Jos padi henkilökohtaisesti nappaa niin mikäs siinä, mutta en minä itse jaksa sellaisella pelata kuin läpällä, koska se tuntuu vähän siltä kuin puuttuisi toinen jalka ja niska olisi halvaantunut :)
Eli olemme samoilla linjoilla, mutta mulla on sujunut siirtyminen konsolille ilman sen suurempia tuskia. Ymmärrän kyllä nämä koulukunta erot ja niistä nyt on ihan turha kiistellä. Eiköhän tässä nyt ole sellainen "win-win"-tilanne
22.09.2010 klo 16.53
Samalla hinnalla kuin sinä päivität konetta, saa uuden konsolin. Jotain logiikkaa ja järkeä kiitos.
Siis osaatko lukea? Vai onko kirjoituksessa jotain hankalaa?
Voitko siis vastata kysymykseeni:
Minkä uuden konsolin saa samalla hinnalla, kuin minä päivitän tietokonettani? Uusimman DS:n?
Ja siis xbox 360:lla sekä PS3:lla toimii kaikki vuodesta käpy tehdyt konsolipelit, vai miten? PC:llä ainakin toimii, jopa ne PSone pelit.
jolla elämä ei maksa ja suu vaahtoa pc:tä puolustaessa.
Totta, tietokone maksaa ja mitä siitä? Hyvästä kuuluu maksaa, saanhan parempaa kuin konsolilla. Jos hintalappu itkettää, niin aina voi mennä töihin. Tollot konsolipojat tulevat suu vaahdossa selittelemään konsoleistaan, kun samalla istuvat tietokoneen edessä näpyttelemässä käsittämättömyyksiä.
22.09.2010 klo 17.00
22.09.2010 klo 17.18
22.09.2010 klo 17.28
22.09.2010 klo 17.31
Ja kyllä, pcpojat varmaankin ostaisivat ja modaisivat pelin paremmaksi.
Niin, toiset saa pelinsä pelattavassa kunnossa. Mikäs siinä jos ei parempaakaan tekemistä ole. Pc-only.
Rekisteröitynyt 12.07.2009
22.09.2010 klo 18.04
Huomaa ettei trolli ole pelannut näitä pelejä, alkuperäiset PC battlefieldit, kun ovat kaukana ADHD räiskinnästä, yksinpeleistä jos tahdot hyvät räiskinnät niin S.T.A.L.K.E.R. pelisarja, älä tule sillä karkkimaailman pim pom Halolalla vikisemään, on niin keskinkertaista paskaa, omistan Halo ja halo 3 niin tiedän kyllä mistä puhun.
Osui ja upposi? Sitä minäkin. Turha yrittää uskotella että mihinkään konsolipeliin olisit ikinä koskenutkaan, idiootin pc-elitistin huomaa kilometrien päästä. Voit toki itsellesi todistella etteivät mainitsemasi pc-pelit olisi mitään kakaroita täynnä olevia sinkohippoja mutta totuus on ikävä kyllä eri juttu. Stalker on ainoa fps jonka konsoleille halajaisin, tosin sekin oli pelattavassa kunnossa vasta ekan tusinan patchin jälkeen, niinkuin suurin osa pc-peleistä muutenkin. Kakkososa tulee onneksi myös konsoleille.
Olen lähes varma, että ryssivät stalkerit konsolien takia, niin kuin suurin osa peleistä nykyään, esim. call of duty sarja on ryssitty konsolien takia
Konsoleita löytyy, N64, SNES, PS2 ja Xbox360 niin joo... en ole konsoleilla pelannutkaan, pc:llä pelannut siitä -05 lähtien
Valitsen aina mielummin pelin pc:lle hiiri+näppis takia sekä modi tuet.
Strategia pelit toimivat 10000x paremmin pc:llä kun jollain pädillä.
22.09.2010 klo 18.06
Niin, toiset saa pelinsä pelattavassa kunnossa. Mikäs siinä jos ei parempaakaan tekemistä ole. Pc-only.
Haah hah ahha!
Ai juu, yhteenkään konsolipeliin ei ole tullut päivityksiä.. Niin, toiset saa pelinsä pelattavassa kunnossa, toiset plus 30 modia ja dedikoidut servut ja fullhd:n.
Oho, tietokoneeseeni tuli RROD! Niinkuin 30% muistakin tietokoneista! EIH! Lähetänpä tietokoneeni Microsoftille. Voisin samalla pyytää Mikkisoftaa pistämään uuteen paremman näytönohjaimen, että sais FullHD:tä. Tai ehkä parempi jättää pois, ei mulla semmoseen oo varaa.
Rekisteröitynyt 22.06.2010
22.09.2010 klo 18.06
Ja kyllä, pcpojat varmaankin ostaisivat ja modaisivat pelin paremmaksi.
Niin, toiset saa pelinsä pelattavassa kunnossa. Mikäs siinä jos ei parempaakaan tekemistä ole. Pc-only.
Samassa kunnossa ne pelit tulee kaikille alustoille.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
22.09.2010 klo 18.19
FPS vaatii hiiren ja näppiksen. Mutta onnistuuhan niiden liittäminen esim. PS3:een.
PS3:n SDK tukee näppis/hiiri -pelejä kuten kaikki muutkin PC-luokan tietokoneet, mutta kehittäjistä muistaakseni vain hyvin harva oikeasti rakentaneet näppis/hiiri -tuen peliinsä. Merkittävin noista harvoista on todennäköisesti Epic heidän Unreal Tournament 3 -pelillään.
Adapteria tässä lähinnä hain. Ei 100% sama tuntuma varmaankaan, mutta silti parempi kuin padi.
Oikeastaan se ei eroa mitenkään Windows versiosta tuntumaltaan. Kaikkea voi säätää hiiren herkkyydestä ja näppäimistön komennoista lähtien UT3:ssa. Mitään adapteriakaan ei tarvita koska PS3:n USB-porttteihin voi suoraan lyödä molemmat ohjauslaitteet kiinni. PS3:n UT3 tukee myös ristiinpeluuta Windows-pelaajien kanssa. :P
Rekisteröitynyt 28.07.2009
22.09.2010 klo 18.44
Ja kyllä, pcpojat varmaankin ostaisivat ja modaisivat pelin paremmaksi.
Niin, toiset saa pelinsä pelattavassa kunnossa. Mikäs siinä jos ei parempaakaan tekemistä ole. Pc-only.
Toiset vain samanlaisempina kuin toiset... :coolface:
22.09.2010 klo 18.59
Niin, toiset saa pelinsä pelattavassa kunnossa, toiset plus 30 modia ja dedikoidut servut ja fullhd:n.
Bileet pystyyn! Viimeistelemättömän paskakasan ja sen miljoonannen päivitysrumban sun muun random errorin ja kaatuilun jälkeen päästään katteleen jonkun toisen elämättömän finninaaman väsäämää naku-modia. Onneksi konsolipeleissä on sentään joku laatu taattu, ei edes tarvitse ajatella että pitäisi taikka edes tarvitsisi tähän ruveta vääntään jotain turhanpäiväistä nippelimodia. Ylipäätään kukoistava modikulttuuri tarkoittaa että pelissä on vikaa. Noh, pc-pelaajat tunnetusti ostaa vaikka paskaa purkissa, kunhan se tulee vain rakkaalle puuceelle.
22.09.2010 klo 19.03
22.09.2010 klo 19.26
22.09.2010 klo 19.51
Bileet pystyyn! Viimeistelemättömän paskakasan ja sen miljoonannen päivitysrumban sun muun random errorin ja kaatuilun jälkeen päästään katteleen jonkun toisen elämättömän finninaaman väsäämää naku-modia. Onneksi konsolipeleissä on sentään joku laatu taattu, ei edes tarvitse ajatella että pitäisi taikka edes tarvitsisi tähän ruveta vääntään jotain turhanpäiväistä nippelimodia. Ylipäätään kukoistava modikulttuuri tarkoittaa että pelissä on vikaa. Noh, pc-pelaajat tunnetusti ostaa vaikka paskaa purkissa, kunhan se tulee vain rakkaalle puuceelle.
Huomaa, että sun ainoat kokemukset PC:stä on varmaan tehty isukin 486:sella, ei ole tainnut olla varaa päivittää sitä sitten 90-luvun laman. Ja itse en noista naku-modeista niinkään innostu, mutta jokainen tyylillään. Konsolilla nakumoodi syntyy ainoastaan, kun pelaat alasti, yksin ja tuijottaen Kratoksen/Masterchiefin lihaksia.
Ihan samanlainen "päivitysrumba" on konsoleilla, aina kun konsolin pistää päälle, niin jotain se haluaa päivittää ja enemmän ne konsolit kaatuilevat kuin PC:t. Yleensä tulee vielä RROD kaupan päälle.
Onneksi tosiaan sun ei tarvitse ajatella modaamista, koska konsolillasi/aivoillasi ei siihen pysty. Modikulttuurista on syntyneet monet maailman pelatuimmat pelit, mutta ethän sä niitä konsolillasi näe. Ehkä sitten PS4:sella voi modata pelejä, vuonna 2032.
22.09.2010 klo 20.15
Ihan samanlainen "päivitysrumba" on konsoleilla, aina kun konsolin pistää päälle, niin jotain se haluaa päivittää ja enemmän ne konsolit kaatuilevat kuin PC:t.
Tohon sä nyt et usko itsekään. Jotain tasoa nyt argumentointiin plox.
22.09.2010 klo 21.13
Ihan samanlainen "päivitysrumba" on konsoleilla, aina kun konsolin pistää päälle, niin jotain se haluaa päivittää ja enemmän ne konsolit kaatuilevat kuin PC:t.
Tohon sä nyt et usko itsekään. Jotain tasoa nyt argumentointiin plox.
Minä kyllä uskon tuohon 100 prosenttisesti nimittäin oma PS3:ni tuuppaa kaatuilla enemmän kuin tämä peliläppäri. Ja ps3:lla päivitysten lataus ja asennus kestää nii perhanan kauan...
22.09.2010 klo 21.23
Minä kyllä uskon tuohon 100 prosenttisesti nimittäin oma PS3:ni tuuppaa kaatuilla enemmän kuin tämä peliläppäri. Ja ps3:lla päivitysten lataus ja asennus kestää nii perhanan kauan...
:D
Omat julkaisuissa ostetut boksi ja pleikkari eivät ole kaatuneet kertaakaan päivittäisessä käytössä, toisin kuin pöytäkoneeni. PS3 kovoasennukset ja laitteistopäivitykset ovat kyllä riesa mutta eivätpä nekään kestä läheskään yhtä kauan kuin esim pc-pelin asentaminen.
22.09.2010 klo 21.25
Oikeastaan se ei eroa mitenkään Windows versiosta tuntumaltaan. Kaikkea voi säätää hiiren herkkyydestä ja näppäimistön komennoista lähtien UT3:ssa. Mitään adapteriakaan ei tarvita koska PS3:n USB-porttteihin voi suoraan lyödä molemmat ohjauslaitteet kiinni. PS3:n UT3 tukee myös ristiinpeluuta Windows-pelaajien kanssa. :P
Mutta adapterin kanssa ei varmaankaan tarvi huolehti onko pelillä näppis+hiiri tukea.
23.09.2010 klo 00.28
Kaikki on plussaa Microsoftille. Kiitos tästä!
23.09.2010 klo 08.49
Joillakin on vain kovin vaikeaa myöntää että parhaimmat pelit tulee nykyään myös/ainoastaan konsoleille. Eikä se edes ole mikään uskon asia.
No kyllä se nyt vaan helvetti soikoon on. Milloin konsoleille tulee Civilization 5, eli se paras peli?
Oikeasti toki ymmärrän jos Civ5 ei sinun mielestäsi ole maailman paras peli. Eri genrejä ei voi pistää paremmuusjärjestykseen ja jokaisen henkilökohtaiset mieltymykset ovat aina uskon asia.
23.09.2010 klo 08.55
päästään katteleen jonkun toisen elämättömän finninaaman väsäämää naku-modia.
Niin, tai sitten fiksaamaan sen omasta mielestä ärsyttävän piirteen pelissä johon valtaosa on kuitenkin ollut tyytyväinen.
Ylipäätään kukoistava modikulttuuri tarkoittaa että pelissä on vikaa.
Tai sitten se vaan tarjoaa mahdollisuuden säätää peliä enemmän omien mieltymysten mukaan. Tai esimerkiksi päivittää viisi vuotta vanhan loistavan pelin grafiikat ajanmukaisemmiksi.
Tarkoittaako AMG:n olemassaolokin että Mersuissa on jotain vikaa?
23.09.2010 klo 12.30
24.09.2010 klo 13.05
[linkki siihen kuinka aloittelevat pc-fps pelaajat vei 100-0 "pro" konsoli-fps pelaajia]
E: http://www.maximumpc.com/article/news/rumor_microsoft_kil
Tietenkin kun PC:llä on sellasta AD/HD Pelaamista, että käännytään 360 millisekunnissa.
24.09.2010 klo 16.24
[linkki siihen kuinka aloittelevat pc-fps pelaajat vei 100-0 "pro" konsoli-fps pelaajia]
E: http://www.maximumpc.com/article/news/rumor_microsoft_kil
Tietenkin kun PC:llä on sellasta AD/HD Pelaamista, että käännytään 360 millisekunnissa.
Suosittelen pc-elitistien tekaiseman, vailla mitään totuuspohjaa olevan ja vain flamestormia aiheuttamaan syntyneen "tutkimuksen" ja sitä levittelevien trollien ignoreamista.
Rekisteröitynyt 22.06.2010
24.09.2010 klo 17.25
Tietenkin kun Konsoleilla on sellasta AD/HD Pelaamista[/quote]
Sulle tuli kirjotusvirhe niin korjasin sen.
24.09.2010 klo 19.52
25.09.2010 klo 20.00
Rekisteröitynyt 10.04.2007
27.09.2010 klo 17.15
HAHAHAHAHAHAHAH HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAH HAHAHAHAHAHAHAH...
HAHAHAHAHAHAHAH HAHAHAHAHAH HAHAHAHAH.
HAHAHAH.
HAHAH.
HAH.
HA.
HAHAHAHAHAHAHAH.
27.09.2010 klo 17.35
newsflash: pc pelien tekeminen on aika halpaa. siksi ei ole olemassa suuren rahan pc only julkaisuja.
LOL! Toivottavasti tuo oli sarkasmia sillä jos ei, olet niin pihalla että en tiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa. AAA pelien tekeminen ei TODELLAKAAN OLE HALPAA, edes PC:llä. Budjetit ovat elokuvabudjettien luokkaa.
Ja luonnollisesti tässä vaiheessa joku pikku gerbiili kertoo kuinka hän teki click'n'play tai fläsh pelin, ei menny ku vuosi eikä maksanut mitään...
Kirjoita kommentti