Tuorein sisältö

Lankainen Kirby ei ollutkaan uusi asia

01.09.2010 klo 19.00 | Luettu: 8892 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

GamesRadar kertoo, että vaikka Nintendon virallinen kanta Kirby's Epic Yarnin inspiraatiosta on jokin muinainen animaatioelokuva, on inspistä löytynyt varmasti lähempääkin. Alla oleva video ei ole tämän vuoden E3-messuilta, vaan mainos vuodelta 1992.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Uudessa PS3-pelissä ... Huikeita kuvia Arkha... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (10 viestiä)

Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

01.09.2010 klo 19.04

Nintendo kopioi itseään. Ettäs kehtaavat.
lainaa
Ex_Digital

Rekisteröitynyt 25.07.2007

01.09.2010 klo 19.40

Onnimanni kirjoitti:
Nintendo kopioi itseään. Ettäs kehtaavat.
viimeisen kymmenen vuoden aikana onko ne muuta muka tehny?
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

01.09.2010 klo 21.02

Ex_Digital kirjoitti:
viimeisen kymmenen vuoden aikana onko ne muuta muka tehny?


Kyllähän he kaikkea uutta aina silloin tällöin kokeilevat. Esimerkiksi vaikka Pikmin. Myös vanhat sarjat ovat kokeneet muodonmuutoksia (Esim. Spirit Tracksin junailut ja Mario Galaxien avaruustasohyppelyt). Yleensä tämä uudelleenlämmittelyn itkeminen tuntuu johtuvan siitä, että Nintendon peleissä on samat vanhat pärstät eikä muita suurempia valittamisen aiheita tunnu löytyvän.
lainaa
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

02.09.2010 klo 12.58

paras nessin pelin
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

02.09.2010 klo 14.07

Onnimanni kirjoitti:
Ex_Digital kirjoitti:
viimeisen kymmenen vuoden aikana onko ne muuta muka tehny?


Kyllähän he kaikkea uutta aina silloin tällöin kokeilevat. Esimerkiksi vaikka Pikmin. Myös vanhat sarjat ovat kokeneet muodonmuutoksia (Esim. Spirit Tracksin junailut ja Mario Galaxien avaruustasohyppelyt). Yleensä tämä uudelleenlämmittelyn itkeminen tuntuu johtuvan siitä, että Nintendon peleissä on samat vanhat pärstät eikä muita suurempia valittamisen aiheita tunnu löytyvän.

Nintendot nykypelit pakkaa kierrättämään jo vähän muutakin kuin pelkkiä pärstöjä. Super Mario Galaxyn lineaariset avaruustemppuradat ei ainakaan omasta mielestä ole mikään mullistava uudistus. Joku sandbox Mario olisi jo ollutkin jotain.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

02.09.2010 klo 14.40

tagman kirjoitti:
Nintendot nykypelit pakkaa kierrättämään jo vähän muutakin kuin pelkkiä pärstöjä. Super Mario Galaxyn lineaariset avaruustemppuradat ei ainakaan omasta mielestä ole mikään mullistava uudistus.


Sehän on vain sinun mielipiteesi. Olisit senkin tilan voinut käyttää vaikka väitteesi havainnollistamiseen.

tagman kirjoitti:
Joku sandbox Mario olisi jo ollutkin jotain.

Elikkä sandbox tasohyppely. On se taas tätä, kun Nintendon pitää keksiä omia genrejä, ettei saisi uudelleenlämmittelyn leimaa samalla kun jokainen harmaanruskea räiskintä, joiden suurimpina eroina on päähenkilöiden eri kaljut, pääsevät kuin koira veräjästä.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

02.09.2010 klo 20.42

Onnimanni kirjoitti:
On se taas tätä, kun Nintendon pitää keksiä omia genrejä, ettei saisi uudelleenlämmittelyn leimaa samalla kun jokainen harmaanruskea räiskintä, joiden suurimpina eroina on päähenkilöiden eri kaljut, pääsevät kuin koira veräjästä.

Sehän on ihan päinvastoin. Yleensähän kriitikot lyö villaisella Nintendon peleissä juttuja joista varmasti valitettaisiin, jos peli olisi jonkun muun kehittämä.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

02.09.2010 klo 21.09

tagman kirjoitti:
Sehän on ihan päinvastoin. Yleensähän kriitikot lyö villaisella Nintendon peleissä juttuja joista varmasti valitettaisiin, jos peli olisi jonkun muun kehittämä.


Kuten esimerkiksi?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

02.09.2010 klo 22.39

Onnimanni kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Sehän on ihan päinvastoin. Yleensähän kriitikot lyö villaisella Nintendon peleissä juttuja joista varmasti valitettaisiin, jos peli olisi jonkun muun kehittämä.


Kuten esimerkiksi?

Hyvänä esimerkkinä se saman kierrätys. Kriitikot aina valittaa roolipelien kohdallakin, että juonena on sama vanha mailman pelastus, mutten Nintendon pelien kohdalla ei ole koskaan tartuttu siihen, että melkein kaikissa Nipan peleissä pääjuoni on sama osasta toiseen: Prinsessan pelastaminen. WarioWaren tyyppiset simppelit pelitkin saa kriitikoilta hyviä pisteitä, vaikka peli tarjoaa naurettavan vähän sisältöä yli 30€ peliksi.

Super Mario Galaxy 2 on myöskin aika hyvä esimerkki. Pelin metacritic keskiarvo on huima 98/100. Kuka muu pelinkehittäjä onnistuisi tekemään jatko-osan, joka ei sisällä juuri mitään uutta edeltäjäänsä nähden ja saisi sille edeltäjäänsäkkin paremmat pisteet jotka on yli 95%. Jos kyseessä olisi ollut vaikka EA:n peli ilman Mario -brändiä, niin kriitikot olisi melko luultavasti rokottaneet vähäisistä uudistuksista 15-30 pistettä.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

03.09.2010 klo 16.45

tagman kirjoitti:
Hyvänä esimerkkinä se saman kierrätys. Kriitikot aina valittaa roolipelien kohdallakin, että juonena on sama vanha mailman pelastus, mutten Nintendon pelien kohdalla ei ole koskaan tartuttu siihen, että melkein kaikissa Nipan peleissä pääjuoni on sama osasta toiseen: Prinsessan pelastaminen.


Yhdessäkään pelin arvostelussa en ole koskaan nähnyt haukuttavan tarinaa. Kyllä ne miinuspisteet tulee ihan muista syistä kuin juonen kliseisyydestä. Luulisi myös, että fantasiakertomuspelissä tarina on vähän tärkeämpi kuin jossain tasohyppelyssä tai toimintaseikkailussa.

Tarinan tehtävä on muutenkin olla vain välikappale itse pelin pelaamiseen. Ei sitä Mariolla hyppiessä mieti, että ketä varten tässä nyt hypitään vaan että miten pääsee seuraavalle tasanteelle.
Myönnettäköön, että tarpeeksi mielenkiintoinen tarina voi paikata puuttuvaa pelattavuutta.

tagman kirjoitti:
WarioWaren tyyppiset simppelit pelitkin saa kriitikoilta hyviä pisteitä, vaikka peli tarjoaa naurettavan vähän sisältöä yli 30€ peliksi.


Voi tulla yllätyksenä, mutta simppelitkin ideat voivat olla hauskoja. Eihän esimerkiksi PaRappa the Rapperissakaan ollut paljoakaan sisältöä, mutta kyllä se ihmisiä viihdytti.

tagman kirjoitti:
Super Mario Galaxy 2 on myöskin aika hyvä esimerkki. Pelin metacritic keskiarvo on huima 98/100. Kuka muu pelinkehittäjä onnistuisi tekemään jatko-osan, joka ei sisällä juuri mitään uutta edeltäjäänsä nähden ja saisi sille edeltäjäänsäkkin paremmat pisteet jotka on yli 95%.


Loppuu nyt se trollaaminen. Super Mario Galaxy 2 on pisteissä tasoissa edeltäjänsä kanssa. Vastatakseni kysymykseen: Neversoft (Tony Hawk's Pro Skater 3), Rockstar (GTA IV), Bioware (Mass Effect 2), Naughty Dog (Uncharted 2) ja Konami (MGS2).

tagman kirjoitti:
Jos kyseessä olisi ollut vaikka EA:n peli ilman Mario -brändiä, niin kriitikot olisi melko luultavasti rokottaneet vähäisistä uudistuksista 15-30 pistettä.


Samaahan nyt voisi sanoa joka ikisestä pelistä. Ja usko tai älä, mutta aivan kaikki arvostelijat eivät ole fanaattisia Nintendo-fanipoikia. Jotkut saattavat kyllä olla, mutta aika hemmetin harva. Ei arvostelijat rokottele tai lisää pisteitä brändin perusteella, vaan antavat ne puhtaasti pelillisistä arvoista (olettaen tietenkin, ettei arvostelijaa ole lahjottu).
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova