Tuorein sisältö

Gran Turismo 5 valittiin Gamescomin voittajaksi

21.08.2010 klo 15.00 | Luettu: 55661 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

GameSpot kertoo, että Gran Turismo 5 on valittu Saksan Gamescom-tapahtuman parhaaksi peliksi. Arvovaltainen tuomaristo teki seuraavat valinnat:

Gamescomin paras: Gran Turismo 5
Paras lisälaite: PlayStation Move
Paras konsolipeli: Gran Turismo 5
Paras kannettavan koneen peli: Super Scribblenauts
Paras verkkopeli: Guild Wars 2
Paras PC-peli: Crysis 2
Parasta perheviihdettä: Kirby's Epic Yarn



Gran Turismo 5:stä on jo julkaistu esikatsauksia mm. seuraavilla sivustoilla:

GameSpot
IGN
Eurogamer
1up

V2.fi | Manu Pärssinen
< Näin toimii Portal 2... Koulu lisäsi Portali... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (54 viestiä)

Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

21.08.2010 klo 15.10

Kohta Forza-pelaajat on kiljumassa täällä kuinka huono Gran Turismo on koska siitä puuttuu ominaisuus X tai on epärealistinen paikasta Y, ja sitten ihmettelevät miksi se valittiin Gamescomin parhaaksi peliksi. Heitä tukemaan tulevat kaikki muut Xbox-pelaajat jotka ihmettelevät miksi "innovatiivinen" Kinect ei ollut paras lisälaite vaan Move... :)

DS-pelaajat riemuitsevat hiljaa sivussa Super Scribblenautsista (Scribblenauts on oikeasti hauska peli.) Loput Nintendo-pelaajat voivat olla ylpeitä Kirby's Epic Yarnista joka vaikuttaa kivalta paketilta ihan kirjaimellisesti.

Guild Wars 2 ei pahemmin minua innosta. Voihan se joillekkin olla kova juttu. Crysis 2:n olisi parasta selittää mitä tapahtui Crysiksen äkkilopussa jos kerran oli kovinta mitä Gamescomi tarjosi Windows-pelaajille.
lainaa
57096

21.08.2010 klo 15.16

Yllättävää, ei. Turhaa hypetystä, kyllä.

lainaa
Miika_-

Rekisteröitynyt 30.10.2008

21.08.2010 klo 15.20

Jaa miksi Kinect ei voittanu mitään.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

21.08.2010 klo 15.30

Miika_- kirjoitti:
Jaa miksi Kinect ei voittanu mitään.
Kinect hype taisi laantua sen jälkeen kun hinta paljastettiin.
lainaa
Napu_Kemppainen

21.08.2010 klo 15.31

hyvä saavutus laitteilta ja peleiltä, joita ei ole julkaistu.

No rahalla saa ja hevosella pääsee.
lainaa
Jarkko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

21.08.2010 klo 15.32

Enämpi ihmetyttää, miten vielä julkaisematon peli voi olla paras? :)
lainaa
Erkki

21.08.2010 klo 15.35

Dekonega kirjoitti:

Crysis 2:n olisi parasta selittää mitä tapahtui Crysiksen äkkilopussa jos kerran oli kovinta mitä Gamescomi tarjosi Windows-pelaajille.


Niinpä.. Kyllä ehdottomasti omasta mielestä Gamescomin parasta antia pc pelaajille oli The Witcher 2. Avoin pelimaailma ja tarinankerronnan monipuolisuus vakuutti ainakin presentation videoissa.. http://sadpanda.us/images/194077-82SQOL0.png :O
lainaa
manu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

21.08.2010 klo 15.35

Jarkko kirjoitti:
Enämpi ihmetyttää, miten vielä julkaisematon peli voi olla paras? :)


Tässähän juuri kisattiin messuilla esillä olleiden pelien kesken. Siellä esitettyyn ja kokeiltavaan matskuun nämä ilmeisesti perustuivat.
lainaa
Kalikka

21.08.2010 klo 15.57

Ihmettelen tota ps3 moven hypetystä. Sehän on kuitenkin vain kopio wiin liikkentunnistuksesta.(Ei, en sanonut HUONO kopio). Se ei tarjoa kehittyneemmän(ja siten ehkä sulavamman) kokemuksen lisäksi mitään uutukaista(tietenkään erilaisia pelejä lukuunottamatta). Myös GT5 tuntuu aika oudolta valinnalta parhaaksi peliksi, kun kukaan ei ota huomioon että sitä on hiottu 5(vai 4, en ole varma) vuotta. Yllättävän vähän materiaalia siihen on kerätty niin pitkän ajan saatossa. Monia autopelejä on tehty vähemmän aikaa ja ne ovat silti paremman oloisia.

Crysis 2 oli todellinen yllätys. Onko se sarja jonkun mielestä oikeasti hyvä grafiikkojen lisäksi?
lainaa
huoh

21.08.2010 klo 16.21

Dekonega kirjoitti:
Kohta Forza-pelaajat on kiljumassa täällä kuinka huono Gran Turismo on koska siitä puuttuu ominaisuus X tai on epärealistinen paikasta Y, ja sitten ihmettelevät miksi se valittiin Gamescomin parhaaksi peliksi. Heitä tukemaan tulevat kaikki muut Xbox-pelaajat jotka ihmettelevät miksi "innovatiivinen" Kinect ei ollut paras lisälaite vaan Move.

Onneksi sinä ehdit ensimmäisenä sonybottina itkemään toisten mahdollisista tekemisistä... Fail much?

Ei ilmeisesti ollut pc-puolella tarjontaa jos sellainen paskakasa, ja vieläpä multiplättäri, kuin Crysis 2 valittiin parhaaksi. E3-videon perusteella ainakin tulossa niin geneeristä paskaputkea kuin olla ja voi.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

21.08.2010 klo 16.48

Erkki kirjoitti:
Niinpä.. Kyllä ehdottomasti omasta mielestä Gamescomin parasta antia pc pelaajille oli The Witcher 2. Avoin pelimaailma ja tarinankerronnan monipuolisuus vakuutti ainakin presentation videoissa.. http://sadpanda.us/images/194077-82SQOL0.png :O

Witcher 2 olisi kyllä saanut saada tuon kunniamaininnan tai esim. Diablo 3 tai Civilization 5 . Witcher 2 vaikuttaa kuitenkin kyllä ihan tiivilta toiminta-roolipeli-paketilta. Ensimmäinen osa jäi vain harmillisesti kesken minulta...

Kalikka kirjoitti aika asiallista tekstiä tuossa välissä. Vähän jännältä tuntuu, että GT5 valittiin kokonaisvaltaisesti parhaimmaksi. Ja sitten se mies joka siellä takarivissä huuteli tarjonnan puutetta Windows-pelaajien keskuudessa...

http://adrianwerner.wordpress.com/2011-games/

Joten kyllä sieltä on pelejä tulossa. Ehkä niitä vain ei esitelty vielä Gamescomilla? Minua kiinnostaa E.Y.E tällä hetkellä aika paljon. Ja samoin End of Nations.

http://eye.streumon-studio.com/
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

21.08.2010 klo 17.43

Kalikka kirjoitti:
Ihmettelen tota ps3 moven hypetystä. Sehän on kuitenkin vain kopio wiin liikkentunnistuksesta.(Ei, en sanonut HUONO kopio). Se ei tarjoa kehittyneemmän(ja siten ehkä sulavamman) kokemuksen lisäksi mitään uutukaista(tietenkään erilaisia pelejä lukuunottamatta).

Se on paranneltu versio Wiimotesta kuten Kinectkin on paranneltu versio eyetoystä. Molemmat saa hypea aikaan, koska ovat Sonyn ja MS:n ekoja kunnon liiketunnistus ohjaimia. Movesta tekee merkittävän wiimoteen verrattuna se, että sille on tulossa oikeasti tosipelaajiin isleviä pelejä.
lainaa
CTFighter

21.08.2010 klo 17.49

Jarkko kirjoitti:
Enämpi ihmetyttää, miten vielä julkaisematon peli voi olla paras? :)


Herran isä sentään. Meilläpäin messujen tarkoitus on esitellä tulevia pelejä. Ja jos valitaan messujen paras pelin, niin jostain kumman syystä se on varmaankin vielä julkaisematon peli.
lainaa
Takarivistä

21.08.2010 klo 17.55


THE LISTA! /gasp

Niin, mitähän se kertoo windows-peleistä jos Crysis 2 valitaan parhaimmaksi? :D
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

21.08.2010 klo 18.01

tagman kirjoitti:
Movesta tekee merkittävän wiimoteen verrattuna se, että sille on tulossa oikeasti tosipelaajiin isleviä pelejä.


http://en.wikipedia.org/wiki/Category:PlayStation_Move-on

Päälle vielä se, että joissakin peleissä tarvitaan kahta Movea, joissakin Nun... Navia ja Movea. Tulee kallis lasku jo pelkästään yksinpeleille.
lainaa
Erkki

21.08.2010 klo 18.04

Takarivistä kirjoitti:

THE LISTA! /gasp

Niin, mitähän se kertoo windows-peleistä jos Crysis 2 valitaan parhaimmaksi? :D


Peleissä ei mitään vikaa. Tuomaristo vaan tuntuu olevan äärettömän tietämätön tai typerä..
lainaa
Jep

21.08.2010 klo 18.47

Kalikka kirjoitti:
Crysis 2 oli todellinen yllätys. Onko se sarja jonkun mielestä oikeasti hyvä grafiikkojen lisäksi?


Jos olisit ikinä Crysistä itse pelannut, tietäisit.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

21.08.2010 klo 20.03

Kalikka kirjoitti:

Crysis 2 oli todellinen yllätys. Onko se sarja jonkun mielestä oikeasti hyvä grafiikkojen lisäksi?
On. Lukuunottamatta semitylsiä alineita(jotka ei ollut lopulta etes kovin ärsyttäviä) tää on yks parhaimmista puhtaista räiskinnöistä pitkään aikaan. Siis todella pitkään aikaan. Se mikä tästä pelistä teki niin paljon paremman kuin esim. Half Life 2, FEAR, DOOM3, HALO yms, että tätä oli hauska pelata, eikä tämä toistanut itseään. Se että mie kuolin jossaki vaiheessa yleensä tarkotti sitä, että voin yrittää jotain ihan muuta, ei onnistu missää noista mainittemistani peleistä. Juoni oli luonnollisesti kökkö, mutta ei se ole ollut yhessäkää räiskintäpelissä vielä kovin kummonen, enkä niihin juuri jaksa ammuskeluissa etes eläytyä. "kenttäsuunnittelu" toimi paremmin kuin suurimmassa osassa ammuskeluista joita oon nähnyt, ehkä Half Life sarjassa on periaatteessa paremmat kentät, mutta avoimet kentät teki tästä nii paljon nautittavamman yhistettynä puvun kykyihin.

Kaikenkaikkiaan ammuskelu tässä ko. ammuskelupelissä oli todella sulavaa, todella nautittavaa ja ei tuntunut missään vaiheessa päälleliimatulta tai siltä jipolta millä peliä myydään(gravity gun HL2, tuhoutuva ympäristö red faction jne.). Vaikeusasteen lisääminen tuo lisää haastetta ko. peliin, ei vain sadistista pelaajan kiusaamista vähillä healthpaketeilla ja vihollisen voittamattomuudella.
lainaa
Tukka-Jukka

21.08.2010 klo 20.45

Gran Turismo 5 on yhtäkuin järkyttävää konsolikuraa. Mutta, siihenhän valtaosa ihmisistä on tyytyväisiä.
lainaa
Kek

21.08.2010 klo 21.05

Jep kirjoitti:
Kalikka kirjoitti:
Crysis 2 oli todellinen yllätys. Onko se sarja jonkun mielestä oikeasti hyvä grafiikkojen lisäksi?

Jos olisit ikinä Crysistä itse pelannut, tietäisit.

Jep, ei ole. Ylihypetetty teknologiademo, susipaskasta ihan-jees tason vihollisiin ja tekoälyyn, räiskintäpelien mittakaavassakin aivan käsittämättömän naurettava, kliseinen ja ennalta-arvattava kässäri, päälleliimattu ja turha moninpeli, päälleliimatut ja turhat ajoneuvo-osuudet, epävakaa ja raskas kuin astmaatikko kukkivassa heinäpellossa ja niin päin pois. Toiminta oli sen verran hyvää että kyllä tämän kerran jaksoi läpi tahkota. Ei vain ole mitään mikä tämän erottaisi positiivisessa mielessä massasta ja kakkososa näyttää menevän vielä paskempaan suuntaan.
lainaa
Dingo

Rekisteröitynyt 09.01.2008

21.08.2010 klo 21.38

Kertokaas onko Witcher 2n taistelua parannettu, ykkösosa jäi kesken ainoastaan sen takia.
lainaa
qwwe

21.08.2010 klo 21.39

"Paras lisälaite: PlayStation Move"

Luulen, että johtuu siitä kun lisälaitteita ei tainnut olla juurikaan esillä paitsi Kinect. Omasta mielestäni kummatkin on paskoja laitteita. Siinä jossain Moven tappelupelissä oli peräti puolen sekunnin viive ja kun Move tunnistaa 60 liikettä per sekunti ja Kinect 30 niin siinä tapauksessa Kinectillä kyseisessä pelissä olisi ollut sekunnin viive.

Ja kaikkein paras GT5? No, olen menettänyt kiinnostukseni täysin tähän ja kerkisin jo ennakkotilauksenkin peruuttamaan. Kaikkein paskin juttu on se, että vain noin 200 autossa on sisäkuvakulma ja sisusta ja itse vaadin sisäkuvakulman autopeleihin tai muuten en hanki ollenkaan. Ja mainittakoon, että Forza 3:een lisäreineen saa yli 300 autoa ja niissä kaikissa on SISÄKUVAKULMA.

Itse olisin nimennyt kaikkein parhaaksi peliksi Formula 1 2010:n. Ja olenkin ennakkotilannut sen boxi version. Onneksi julkaistaan jo 24.9 sillä en voi kestää sen odotusta. :)
lainaa
Joohanh

21.08.2010 klo 22.02

Missä Reach?
lainaa
Nakke79

Rekisteröitynyt 23.02.2010

21.08.2010 klo 22.13

heh heh....johan on taas melkonen raati ollu paikalla=)
lainaa
Erkki

21.08.2010 klo 22.24

Dingo kirjoitti:
Kertokaas onko Witcher 2n taistelua parannettu, ykkösosa jäi kesken ainoastaan sen takia.


Itse kyllä diggasin Witcher 1:n taistelusta vaikka se ei täydellinen ollutkaan ja mitä 2:een tulee niin: http://www.gamestar.de/index.cfm?pid=1589&pk=14592 .. Kuulemma taistelujärjestelmä on vielä kesken mutta saa tuosta jotakin kuvaa :)
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

21.08.2010 klo 22.32

Onnimanni kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Movesta tekee merkittävän wiimoteen verrattuna se, että sille on tulossa oikeasti tosipelaajiin isleviä pelejä.


http://en.wikipedia.org/wiki/Category:PlayStation_Move-on

Päälle vielä se, että joissakin peleissä tarvitaan kahta Movea, joissakin Nun... Navia ja Movea. Tulee kallis lasku jo pelkästään yksinpeleille.

Tuossa on listattuna vain osa peleistä, joita voi pelata ainoastaan Movella. Toistaiseksi parhaimmat Move -pelit ovat sellaisia, joita voi pelata padillakin. Erityisesti MAG alkoi kiinnostaa, kun tieto tulevasta Move -tuesta julkaistiin.

Ja Move -pelit on suunniteltu niin, että kaikkiin peleihin riittää yksi Move -kapula ja PS3 eye. Navigointi ohjain voidaan korvata padilla, ellei halua ostaa koko settiä. Ja kahta Move -ohjainta ei tule tarvitsemaan kun korkeintaan valinnaisena vaihtoehtona.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

22.08.2010 klo 00.56

Onnimanni kirjoitti:
Päälle vielä se, että joissakin peleissä tarvitaan kahta Movea, joissakin Nun... Navia ja Movea. Tulee kallis lasku jo pelkästään yksinpeleille.


Jaa... Miksiköhän tästä hinta-asiasta on taas alettu sitten valittamaan tällä viikolla joka paikassa?

Keskihinnat: Wii Remote ja Wii Motion+ maksavat 59€ yhdessä ja samassa paketissa, Pelkkä Wii Motion+ maksaa 27€, Pelkkä Wii Remote maksaa 48€, Wii Sensor Bar on 15€, Wii Nunchuck on 25€.

Sen jälkeen kun olet Wii:n ostanut tulee sinun ostaa Motion+ ainakin. Remote, Nunchuck ja Sensor Bar muistaakseni tulevat paketissa mukana muutenkin.

Jos haluat kaverit pelaamaan viereesi (Remote, Motion+, Nunchuck) niin hinta on käytännössä 84€ per kaveri. Mutta koska me kaikki tiedämme, että et kaikissa peleissä tarvitse kaikkia laajennuksia voimmeko olettaa, että yksi Remote jossa on Motion+ riittää? Tällöin hintaa ei ole kuin 59€ per kaveri. Jos sovitamme tämän scenarion PS3:lle ja Move järjestelmään niin kaikilla laajennuksilla hinta on (Move-ohjain 44€ ja Navigointi-ohjain 33€) 77€ per kaveri. Pelkkä Move-ohjain on 44€. Eli Move on halvempi laajentaa kuin Wiin ohjain. Tosin meidän kannattaisi ottaa kameranhinta mukaan ja ajatella, että Eye on Motion+ josta pitää maksaa vain yhden kerran. Tällöin hinta on kahdelle kaverille (Move-ohjain + Eye-kamera 69€) keskimäärin se 102€ johon tulee sitten tuo 179€ siinä missä Wii-pelaaja maksaa vastaavasta 183€ josta noin 88€ kulkee Wiin ostohinnassa. Lisäksi meidän kannattaisi huomioida, että Move-ohjaimia ei ole ennakkomyynnissä suomessa kuin ehkä 10 paikassa. Ja osalla näistä saattaa olla ennakkoontilaavien alennukset myyntihinnoissa...

...Joten siispä väittäisin, että suhteellisen saman hintaisia molemmat ovat. Joten miksi kauhea ruikutus siitä, että Move on kallis? Onhan se tyyris, mutta ei sen tyyriimpi kuin Wii:n ohjaimetkaan ovat.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

22.08.2010 klo 01.25

tagman kirjoitti:

Tuossa on listattuna vain osa peleistä, joita voi pelata ainoastaan Movella. Toistaiseksi parhaimmat Move -pelit ovat sellaisia, joita voi pelata padillakin. Erityisesti MAG alkoi kiinnostaa, kun tieto tulevasta Move -tuesta julkaistiin.


Ainoat harkkore-pelit, mitä Move toistaiseksi tukee, voi pelata myös Dualshockilla, joten ainoa syy miksi ostaa Move on FPS-pelien pelaaminen sillä vehkeellä.

tagman kirjoitti:

Ja Move -pelit on suunniteltu niin, että kaikkiin peleihin riittää yksi Move -kapula ja PS3 eye. Navigointi ohjain voidaan korvata padilla, ellei halua ostaa koko settiä. Ja kahta Move -ohjainta ei tule tarvitsemaan kun korkeintaan valinnaisena vaihtoehtona.


Kuulostaa kyllä Wii Sports kamalta yhden kapulan heiluttelu. Ja Dualshockin tatin käyttö yhdellä kädellä tuntuu varmaan pitemmän päälle aika rasittavalta. Voihan sitä tosin pitää jonkin tason päällä. Kokeileppa ihan huviksesi pelata jotain Wiimote toisessa ja Dualshock toisessa kädessä.

Saapa nähdä mitä tästäkin sopasta vielä syntyy.

Dekonega kirjoitti:
Blaa blaa blaa


http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/342918
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/50155
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/392800
http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/423724


lainaa
Elämääkin_on

22.08.2010 klo 08.17

Kummasti tuntuu tällainen kopioitu Move herättävän hysteriaa vuonna 2010 eräissä. Kyllä ihminen voi olla veikeä idiootti.
lainaa
NäinSeOn

22.08.2010 klo 11.49

Kun vie 2 ps3 -peliä vaihtoon Gamestoppiin(plus ennakkovaraa Move-systeemin), saa julkaisussa Move-paketin(sisältää pallokapulan, Eyen ja demolevyn) 29.90 eurolla.

Peli voi olla ihan miten vanha tahansa, kunhan se on pleke kolmoselle.

Ei paha diili. Joensuun Gamestopissa muun muassa tämä tarjous.

http://gamestop.fi/ps3.asp

Samalla varaus+ 2 vaihtopeliä -menetelmällä voi saada itelleen Navin yhdellä eurolla, tai Moven 9,90 egellä.

Se siitä kalliudesta, tyypit. :P
lainaa
qwwe

22.08.2010 klo 12.21

NäinSeOn kirjoitti:
Kun vie 2 ps3 -peliä vaihtoon Gamestoppiin(plus ennakkovaraa Move-systeemin), saa julkaisussa Move-paketin(sisältää pallokapulan, Eyen ja demolevyn) 29.90 eurolla.

Peli voi olla ihan miten vanha tahansa, kunhan se on pleke kolmoselle.

Ei paha diili. Joensuun Gamestopissa muun muassa tämä tarjous.

http://gamestop.fi/ps3.asp

Samalla varaus+ 2 vaihtopeliä -menetelmällä voi saada itelleen Navin yhdellä eurolla, tai Moven 9,90 egellä.

Se siitä kalliudesta, tyypit. :P


Gamestopin vaihtotarjouksiin käyvät vain tietyt pelit eli yllätys yllätys, vain uudehkot, jotka maksavat kaupassa ainakin yli 30€ lähes kaikki enemmän.
lainaa
qwwe

22.08.2010 klo 12.27

Dekonega kirjoitti:
...Joten siispä väittäisin, että suhteellisen saman hintaisia molemmat ovat. Joten miksi kauhea ruikutus siitä, että Move on kallis? Onhan se tyyris, mutta ei sen tyyriimpi kuin Wii:n ohjaimetkaan ovat.

No jos noin ajattelet niin Kinect on todella halpa. 150€ paketti sisältää yhden pelin ja Kinectillä voi pelata 2 henkilöä ilman että pitäisi ostaa lisähärpäkkeitä. Eli 75€ henkilö ja yli 50€ arvoinen peli päälle.

Mutta ota myös huomioon, että Move ja Kinect ovat vain lisäohjaimia oikeastaan. Wiin ohjain on se perusohjain eikä mikään lisälaite.
lainaa
kalapuikko

22.08.2010 klo 16.05

Tukka-Jukka kirjoitti:
Gran Turismo 5 on yhtäkuin järkyttävää konsolikuraa. Mutta, siihenhän valtaosa ihmisistä on tyytyväisiä.

Niih, ku itse et ole kokeillutkaan Gran Turismo sarjan pelejä. Älä puhu asioista joista et tiedä hölkäsen pöläystäkään
lainaa
pööpöileväapina

22.08.2010 klo 16.17

Tukka-Jukka kirjoitti:
Gran Turismo 5 on yhtäkuin järkyttävää konsolikuraa. Mutta, siihenhän valtaosa ihmisistä on tyytyväisiä.


Huoh... Kyllä muakin harmittais..

Crysikseen pitää sen verran kommentoida, että ei ainakaa myyntimiehet ole osanneet tarttuvaa videota pelistä tehdä.. Tuntuu, että jokainen pätkintä (ruudunpäivityksen takkuilu) kohta on peitetty jollain hiton kuvan välkkymisellä ja "hienoilla" häiriö efekteillä. Tarkoitan sitä esim. storesta ladattavaa Crysiksen mainos pätkää. Vertauskohteeksi voisi ottaa esim. Metalgearin pätkän. Kyllä huomaa ketkä osaa videota tehdä ja ei plekää näyttää peliään. Kannattaa katsoa MGS riisin video :). Aika nanna.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

22.08.2010 klo 18.46

Tukka-Jukka kirjoitti:
Gran Turismo 5 on yhtäkuin järkyttävää konsolikuraa. Mutta, siihenhän valtaosa ihmisistä on tyytyväisiä.


Mikähän sitten herran mielestä ei ole järkyttävää konsolikuraa?
lainaa
Tuna

22.08.2010 klo 22.28

Pioneeri kirjoitti:
Tukka-Jukka kirjoitti:
Gran Turismo 5 on yhtäkuin järkyttävää konsolikuraa. Mutta, siihenhän valtaosa ihmisistä on tyytyväisiä.


Mikähän sitten herran mielestä ei ole järkyttävää konsolikuraa?

Varmaankin PC-pelit.
lainaa
PcElitisti

23.08.2010 klo 03.57

Tuna kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
Tukka-Jukka kirjoitti:
Gran Turismo 5 on yhtäkuin järkyttävää konsolikuraa. Mutta, siihenhän valtaosa ihmisistä on tyytyväisiä.


Mikähän sitten herran mielestä ei ole järkyttävää konsolikuraa?

Varmaankin PC-pelit.


Aka. oikeat pelit. Tosin niiden hyvyyttä on konsolit päässeet syömään, nykyään kun kaikki täytyy julkaista konsoleillekin. Syynä tähän se, että PC:llä ei kura myy ja konsolipeelot ostaa mitä vain, kunhan hyperumpu hakkaa tarpeeksi tiuhaan.
lainaa
Totuus

23.08.2010 klo 18.34

PcPelle kirjoitti:

Aka. "oikeat" pelit. Tosin niiden "hyvyyttä" on konsolit päässeet syömään, nykyään kun kaikki täytyy julkaista konsoleillekin. Syynä tähän se, että PC:llä ei mikään myy vaan kaikki waretetaan ja pc-idiootit ostaa vain sitä paskaa minkä hyperumpu hakkaa tarpeeksi tiuhaan, esmes StarCraft 2
lainaa
Pc-landiassa-tänään

23.08.2010 klo 18.40

Tukka-Jukka kirjoitti:
Gran Turismo 5 on yhtäkuin järkyttävää konsolikuraa. Mutta, siihenhän valtaosa ihmisistä on tyytyväisiä.

Mielummin valtaosa pelaajista kuin ne pari vitun säälittävää pc-janaria hikisten Armojensa sun muiden simujen kanssa. Mitään väliä kuinka paska toteutus on, kunhan se tulee vain pc:lle ja sitä pelaa kourallinen ihmisiä sen on oltava maailman paras peli...
lainaa
viimeinen_virallinen

24.08.2010 klo 15.44

Pc-landiassa-tänään kirjoitti:
Tukka-Jukka kirjoitti:
Gran Turismo 5 on yhtäkuin järkyttävää konsolikuraa. Mutta, siihenhän valtaosa ihmisistä on tyytyväisiä.

Mielummin valtaosa pelaajista kuin ne pari vitun säälittävää pc-janaria hikisten Armojensa sun muiden simujen kanssa. Mitään väliä kuinka paska toteutus on, kunhan se tulee vain pc:lle ja sitä pelaa kourallinen ihmisiä sen on oltava maailman paras peli...


Konsoli-jonne voisi vähän rajoittaa sitä ESsin lutkuttamista, ettei kirjoittele ihan vam-vam -tyylisiä viestejä, kuten edeltävä.
lainaa
linkki

Rekisteröitynyt 29.07.2010

25.08.2010 klo 22.04

qwwe kirjoitti:
"Paras lisälaite: PlayStation Move"



Ja kaikkein paras GT5? No, olen menettänyt kiinnostukseni täysin tähän ja kerkisin jo ennakkotilauksenkin peruuttamaan. Kaikkein paskin juttu on se, että vain noin 200 autossa on sisäkuvakulma ja sisusta ja itse vaadin sisäkuvakulman autopeleihin tai muuten en hanki ollenkaan. Ja mainittakoon, että Forza 3:een lisäreineen saa yli 300 autoa ja niissä kaikissa on SISÄKUVAKULMA.

I


kannattaa laittaa peli takaisin ennakkovaraukseen jos nuo oli perusteet. voin iloksesi sanoa että KAIKISSA pelin autoissa on vähintään yhtähyvä sisäkuvakulma kuin forza 3:ssa. Lisäksi 200 autossa yksityiskohtaiset sisäkuvakulmat ja vauriomallinnukset.
Nuista lisäriautoista sen verran että minusta on hölmöä että pelistä pitää maksaa melkein tuplahinta jos haluaa kaikki autot peliin. :(
lainaa
lollerotrollero

26.08.2010 klo 00.51

linkki kirjoitti:

kannattaa laittaa peli takaisin ennakkovaraukseen jos nuo oli perusteet. voin iloksesi sanoa että KAIKISSA pelin autoissa on vähintään yhtähyvä sisäkuvakulma kuin forza 3:ssa. Lisäksi 200 autossa yksityiskohtaiset sisäkuvakulmat ja vauriomallinnukset.
Nuista lisäriautoista sen verran että minusta on hölmöä että pelistä pitää maksaa melkein tuplahinta jos haluaa kaikki autot peliin. :(

joku taas seurannut...

täytyy ottaa tuo viesti talteen jotta saan nauraa sitten kun peli julkaistaan.
aivan, paitsi jos tarkoitit oikeaa julkaisupäivää, 2015.
Kyllä ne siihen mennessä varmaan on sisäkuvakulmat saaneet aikaan...
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

26.08.2010 klo 01.05

Jaahas, Onnimanni ei näköjään edes vaivautunut lukemaan perusteluitani, joten hän ei tiedä mistään mitään. Ja hintani pitävät edelleen paikkansa kun niitä tarkistin. Navigointi-ohjaimen hinta on oikeastaan vähän pudonnutkin siitä mitä keskihinta viimeksi oli. En tosin tiedä mikä hänen varsinainen tarkoituksensa tuossa oli koska hän ei mitään kirjoittanut vastaukseksi.

Vähän harmittaa, että tuskin kovin moni jaksaa lukea perusteluitani mielipiteilleni tai ovat ylipäätänsä edes kyvykkäitä keskustelemaan monista asioista ilman, että sortuvat argumentointivirheisiin tunteiden noustua pinnalle...

qwwe kirjoitti:
No jos noin ajattelet niin Kinect on todella halpa. 150€ paketti sisältää yhden pelin ja Kinectillä voi pelata 2 henkilöä ilman että pitäisi ostaa lisähärpäkkeitä. Eli 75€ henkilö ja yli 50€ arvoinen peli päälle. Mutta ota myös huomioon, että Move ja Kinect ovat vain lisäohjaimia oikeastaan. Wiin ohjain on se perusohjain eikä mikään lisälaite.


Noh, jos otamme Kinectin mukaan jota en ottanut alkuperäisessä ajatuksen juoksussa niin olet täysin oikeassa. Kinect on _kohtuullisen_ halpa laite kahdelle pelaajalle (sillä onhan se teoriassa yhtä kallis tai hieman halvempi näistä hilavitkuttimista) ja varmasti minkä vuoksi Microsoft kehtaa pyytää siitä sen yli sata euroa. Mutta sen kanssa ei voi olla enempää kuin kaksi pelaajaa yhtä aikaa yhdellä järjestelmällä. Lisäksi se on käytännössä hyvin rajoittunut ja _erillainen_ tapa ohjata peliä. Joten en pidä sitä täysin vertailtavana ohjaustapana näiden kapulaohjaimien kanssa. Ja siksi jätin sen ulkopuolelle. Xbox pelaajien kannattaa olla ylpeitä Kinectistä siinä mielessä, että se jättää kokonaan tämän kapulakiistan Nintendon ja Sonyn välille. Tosin Microsoft on hinnoitellut Kinectin juuri hieman alle riman Moven kanssa. Useimmat ihmiset (tilastojen mukaan) ostavat vain kahdet ohjaimet alustalle.

Kinectiä ei ole vielä listattu Hintaseurannassa, mutta jos oletamme, että hinta on se 150€ niin on liiketunnistusjärjestelmien hinta yhtä pelaajaa kohden Wii:llä 84€, PS3:lla 77€ ja X360:lla 75€.

Eikä tämä nyt mitään eksaktia tiedettä ole koska Move ei ole edes myynnissä vielä ja on todennäköistä, että kun myyjiä tulee lisää niin sen keskihinta todennäköisesti laskee. Sama juttu pätee myös Kinectin kohdalla. Mutta ajan kanssa. Tämä on vain korkeintaan arvio lähtöasetelmista markkinoille jonka minä olen arvioinut. Sopii tarkistaa arviotani ja korjata sitä jos on tarpeen. Ja oikeastaan jopa toivon, että näin tapahtuisi koska en niin varma ole arviostani.

Otin huomioon laskussani, että Wiin ostohinnasta on tietty määrä ohjaimiin kuluvaa rahaa. Wii on teknisesti arvoltaan ehkä 70€ laite (2009). Se ei todellakaan maksa mitään 200-300 euroa. Nintendolla on törkeän hyvät katteet Wii:ssä joka ei ole oikeastaan mitään muuta kuin vain uudelleen paketoitu Gamecube jossa on uusi sulautettukäyttöjärjestelmä ja liiketunnistusohjaintuki suoraanlaatikosta. Joten uskon huomioineeni, että Move ja Kinect ovat lisäohjaimia ja WiiRemote on oletusarvoinenohjain. Tosin tässä kohtaa vähän sen verran sanoisin vastaan, että PS3:lle on tulossa niitä pelejä joissa Move on pakollinen ohjain eikä "vain lisäohjain". Monet Kinect pelit eivät myöskään toimisi ilman Kinectiä. Toisaalta monet Wii-pelit toimivat myös klassisella ohjaimella... Jos haluaa ottaa tämän "vain lisäohjain, mutta tuo onkin oletusohjain" argumentin mukaan niin en estele, mutta minusta se on vain typerä koska pelejä ja mediaa tullaan tekemään näille ohjaimille koska ne ovat ensimmäistenosapuolten suoraan tukemia ohjaimia jotka ovat yhtä ensiarvoisia kuin WiiRemotekin on, joissain tapauksissa siis.

Uskotko muuten oikeasti, että Kinectin mukana tuleva peli (Kinect Adventures tai mikä nyt ikinä otatkaan niistä muutamasta demosta jotka ovat tarjolla) on yli 50€ arvoinen? Todennäköisesti se on joku autotallissa puhdetyönä kasattu demo joka myydään ehkä kaupassa kokonaisen hinnalla. Todellisuudessa valmistus kulut ovat olleet sitä luokkaa, että peliä voitaisiin jakaa 20€ ja silti tulisi voittoa. Moven mukana kulkevan demo-levyn kanssa on sama juttu.

lollerotrollero kirjoitti:
Kyllä ne siihen mennessä varmaan on sisäkuvakulmat saaneet aikaan...


Lisään tähän vielä sen verran, että arvelisin jokaisessa GT5 autossa olevan kyllä se sisäkuvakulma ja auton kojelaudat yms. Mutta vain noissa mainituissa 200 on se sisäkuvakulma juuri se mikä se on oikeastikin siinä autossa pilkulleen oikein mallinnettuna. ;)
lainaa
qwwe

26.08.2010 klo 19.38

Dekonega kirjoitti:
Uskotko muuten oikeasti, että Kinectin mukana tuleva peli (Kinect Adventures tai mikä nyt ikinä otatkaan niistä muutamasta demosta jotka ovat tarjolla) on yli 50€ arvoinen? Todennäköisesti se on joku autotallissa puhdetyönä kasattu demo joka myydään ehkä kaupassa kokonaisen hinnalla. Todellisuudessa valmistus kulut ovat olleet sitä luokkaa, että peliä voitaisiin jakaa 20€ ja silti tulisi voittoa. Moven mukana kulkevan demo-levyn kanssa on sama juttu.

Lisään tähän vielä sen verran, että arvelisin jokaisessa GT5 autossa olevan kyllä se sisäkuvakulma ja auton kojelaudat yms. Mutta vain noissa mainituissa 200 on se sisäkuvakulma juuri se mikä se on oikeastikin siinä autossa pilkulleen oikein mallinnettuna. ;)


No en väittänyt, että Kinect Adventures olisi jokaisen euron arvoinen mutta sen myynti hinta arvonlisäverottomana on jotain yli 40€ joten eiköhän jotkut kaupat myy sitä myös yli 60€ hintaan. En kuitenkaan usko, että jos sitä myytäisiin 20€ niin tehtäisiin voittoa kun sille on nyt ainakin aluksi kehittäjien mielestä hankala tehdä pelejä eli kai ne kehityskustannuksetkin on ollut melko korkeat ja en usko myöskään Kinectin myyvän ainakaan aluksi kovin hyvin eli ei voittoa sitäkään kautta varmaan ihan Microsoftin suunnitelmien mukaan tule. Demo se ei kuitenkaan ole vaan ihan normaali party peli mitä Kinectille nyt aluksi osataan tehdä.

Ja mainitsin nyt ihan sen takia, että 150€ paketin mukana tulee uuden pelin hintainen peli sillä ei kuluttaja sitä 20€:lla pysty ostamaan vaan se maksaa kuluttajalle mitä maksaa.

Veikkaan, että arvelusi GT5 liittyen ovat väärässä. Katsos kun GT5 sivulla on mainittu, että niissä 800 autossa ei ole sisäkuvakulmaa joten miksi niissä olisi sitten edes sisustaa. 200 premium autossa on taas sitten paremmat sisäkuvakulmat kun Forza 3 autoissa ja niissä on myös mm. parempi vaurion mallinnus kuin niissä 800:ssa standard autossa.

Ja kauppoihin pitäisi tulla GT5 julkaisun aikana tai jälkeen Forza 3 Ultimate Edition jossa on sitten kaikki lisärit mukana eli yhteensä reippaasti yli 300 autoa sisäkuvakulmalla. Ja tämän version pitäisi maksaa vähemmän kuin mitä uudet pelit maksavat. Eli tämmönen on Microsoftin vastaus nyt aluksi. Kuka sen tietää vaikka ensi vuonna tulisi vielä Forza 4.
lainaa
qwwe

26.08.2010 klo 19.52

linkki kirjoitti:
qwwe kirjoitti:

Ja kaikkein paras GT5? No, olen menettänyt kiinnostukseni täysin tähän ja kerkisin jo ennakkotilauksenkin peruuttamaan. Kaikkein paskin juttu on se, että vain noin 200 autossa on sisäkuvakulma ja sisusta ja itse vaadin sisäkuvakulman autopeleihin tai muuten en hanki ollenkaan. Ja mainittakoon, että Forza 3:een lisäreineen saa yli 300 autoa ja niissä kaikissa on SISÄKUVAKULMA.


kannattaa laittaa peli takaisin ennakkovaraukseen jos nuo oli perusteet. voin iloksesi sanoa että KAIKISSA pelin autoissa on vähintään yhtähyvä sisäkuvakulma kuin forza 3:ssa. Lisäksi 200 autossa yksityiskohtaiset sisäkuvakulmat ja vauriomallinnukset.
Nuista lisäriautoista sen verran että minusta on hölmöä että pelistä pitää maksaa melkein tuplahinta jos haluaa kaikki autot peliin. :(


Ota asioista selvää ennen kuin rupeat viisastelemaan. En todellakaan laita tätä uudestaan ennakkotilaukseen sen vuoksi että sinä väität puuta ja heinää.

Lue vaikka alla olevasta linkistä vähän lisätietoa.

http://us.gran-turismo.com/us/news/d5247.html

Jos ette satu itse huomaamaan niin lainaan yhden lauseen vielä tähän.

"Standard cars do not support vehicle interior camera views."
lainaa
pertti

26.08.2010 klo 20.02

linkki kirjoitti:
Nuista lisäriautoista sen verran että minusta on hölmöä että pelistä pitää maksaa melkein tuplahinta jos haluaa kaikki autot peliin. :(

Eihän tuo ole sitten edes paha. Forza 3 maksaa verkkokauppa.comin ahvenanmaan varastossa 16,40€ ja sinun mukaasi lisärit saa sitten noin 15€ hintaan. Yhteensä noin 30€ jos sinuun on uskominen.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

27.08.2010 klo 16.44

Dekonega kirjoitti:
En tosin tiedä mikä hänen varsinainen tarkoituksensa tuossa oli koska hän ei mitään kirjoittanut vastaukseksi.


Jos nyt pitää rautalangasta vääntää, niin tarkoituksenani oli osoittaa, että toisin kuin väitit, Wiille saa täyden ohjauspaketin halvemmalla kuin PS3:lle. Neljä linkkiä voi kertoa enemmän kuin tekstiseinä.

Dekonega kirjoitti:
Vähän harmittaa, että tuskin kovin moni jaksaa lukea perusteluitani mielipiteilleni tai ovat ylipäätänsä edes kyvykkäitä keskustelemaan monista asioista ilman, että sortuvat argumentointivirheisiin tunteiden noustua pinnalle...


Ehkäpä kannattaisi keskittyä määrän sijasta laatuun? Harva jaksaa lukea esseetä jonkun tuntemattoman henkilön mielipiteistä tai näkemyksistä varsinkin jos esittäjällä on hyvin vähän mitään tärkeää sanottavaa.

Dekonega kirjoitti:
Onnimanni ei näköjään edes vaivautunut lukemaan perusteluitani, joten hän ei tiedä mistään mitään.


Niin mitä niistä argumentaatiovirheistä?
lainaa
linkki

Rekisteröitynyt 29.07.2010

27.08.2010 klo 17.33

Ota asioista selvää ennen kuin rupeat viisastelemaan. En todellakaan laita tätä uudestaan ennakkotilaukseen sen vuoksi että sinä väität puuta ja heinää.

''Lue vaikka alla olevasta linkistä vähän lisätietoa.

http://us.gran-turismo.com/us/news/d5247.html

Jos ette satu itse huomaamaan niin lainaan yhden lauseen vielä tähän.

"Standard cars do not support vehicle interior camera views."''

jaa jaa. ennen sanoivat että kaikissa olisi muttei niin yksityiskohtaista sisäkuvakulmaa
lainaa
tyhmät_konsolipojat

27.08.2010 klo 21.58

PcElitisti kirjoitti:
Aka. oikeat pelit. Tosin niiden hyvyyttä on konsolit päässeet syömään, nykyään kun kaikki täytyy julkaista konsoleillekin. Syynä tähän se, että PC:llä ei kura myy ja konsolipeelot ostaa mitä vain, kunhan hyperumpu hakkaa tarpeeksi tiuhaan.


Kerrankin järkeä tässä talossa.
lainaa
tyhmät_pc-idiootit

28.08.2010 klo 00.03

PcPelle kirjoitti:

Aka. "oikeat" pelit. Tosin niiden "hyvyyttä" on konsolit päässeet syömään, nykyään kun kaikki täytyy julkaista konsoleillekin. Syynä tähän se, että PC:llä ei mikään myy vaan kaikki waretetaan ja pc-idiootit ostaa vain sitä paskaa minkä hyperumpu hakkaa tarpeeksi tiuhaan, esmes StarCraft 2

Kerrankin järkeä tässä talossa.
lainaa
stonebo

29.08.2010 klo 01.31

qwwe kirjoitti:
Siinä jossain Moven tappelupelissä oli peräti puolen sekunnin viive

Eheheh, se on kuule gesture based peli, eli ei sen tarkoitus olekaan toimia 1:1 niin kuin osa peleistä tulee olemaan.
Onnimanni kirjoitti:
Päälle vielä se, että joissakin peleissä tarvitaan kahta Movea, joissakin Nun... Navia ja Movea. Tulee kallis lasku jo pelkästään yksinpeleille.

Movea saa jo halvimmillaan 39€ ja Navia 25€, startti-pakettia 43€. Sitä paitsi Navia ei ole pakko käyttää, vaan voit pelata myös Movella + Dualshockilla.
lainaa
ewwq

29.08.2010 klo 12.19

Kotaku Confirms All GT5 Cars Will Have Cockpit View

"What you write in the above segment indicates that the standard cars do indeed have a cockpit/dashboard view, just not nearly as detailed as the premium cars."

That's correct. And that's why I wrote it.

He didn't comment on if the standard cars would be simply upscaled GT4 models or not, but this indicates that the standard cars should have a cockpit view, just not with the same amount of details as the premium cars.
lainaa
make

21.09.2010 klo 20.48

stonebo kirjoitti:
qwwe kirjoitti:
Siinä jossain Moven tappelupelissä oli peräti puolen sekunnin viive

Eheheh, se on kuule gesture based peli, eli ei sen tarkoitus olekaan toimia 1:1 niin kuin osa peleistä tulee olemaan.
Onnimanni kirjoitti:
Päälle vielä se, että joissakin peleissä tarvitaan kahta Movea, joissakin Nun... Navia ja Movea. Tulee kallis lasku jo pelkästään yksinpeleille.

Movea saa jo halvimmillaan 39€ ja Navia 25€, startti-pakettia 43€. Sitä paitsi Navia ei ole pakko käyttää, vaan voit pelata myös Movella + Dualshockilla.



Mistä saat starttipakettia 43 euroon enää?
lainaa
modaaja

Rekisteröitynyt 08.12.2010

13.12.2010 klo 20.47

epic yarn mun peli on paras peli jeee mut kyl noi scribblet on nii vittumaisii pelei etten ikin osatis vaikka ostin ykkös osan :D
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova