Tuorein sisältö

Bungie kertoo vieneensä X360:n äärirajoille

04.08.2010 klo 15.00 | Luettu: 28407 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Jolt kertoo, että Bungie uskoo vieneensä Xbox 360:n suorituskyvyn äärirajoilleen. Lontoossa Halo: Reachin tekemisestä puhunut Bungie kertoi mm. siitä, kuinka haastavaa oli saada kaikki pelin sisältö yhdelle levylle.

"Meidän näkökulmastamme työnsimme X360:a niin pitkälle kuin suinkin voimme. Ehkä jollain osa-alueella pystyttäisiin menemään pidemmällekin, mutta kun puhutaan kokonaisesta paketista, emme usko että olisimme saaneet konsolista yhtään enempää irti", kertoi Brian Jarrard.

"Yksi suurimmista haasteista pelin kanssa oli saada se yhdelle levylle, se oli hyvin vaikeaa. Se myös osoittaa, kuinka valtava pelimme on", lisäsi pelin kampanjasuunnittelija Niles Sankey.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Bayonettaan tulossa ... Nainen sai lapsen va... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (36 viestiä)

edsada

04.08.2010 klo 15.02

Alkaa pikkuhiljaa tympimään nämä "äärirajoilla" olevat peli ylistykset...
lainaa
Ilmansisältöä

04.08.2010 klo 15.08

Eikös FF XIIIn pitänyt viedä PS3:n tehot äärirajoilleen? Vaan kuinkas kävikään...
lainaa
Miika_-

Rekisteröitynyt 30.10.2008

04.08.2010 klo 15.09

Ei Reach kyllä ainakaa näytä siltä että olis boksi viety "äärirajoille" :D.
lainaa
Luumunmarja

04.08.2010 klo 15.26

Ehkä he tarkoittivatkin omia rajojaan tuon boxin äärellä. Eli kavereilta loppui kenties taidot? ;)
lainaa
qwwe

04.08.2010 klo 15.32

Miika_- kirjoitti:
Ei Reach kyllä ainakaa näytä siltä että olis boksi viety "äärirajoille" :D.

Ei ainakaan grafiikanosalta. Betassa oli muistaakseni alle 740p tarkkuus. Mutta toimivuudessa ja tasapainossa beta oli mahtava.
lainaa
Jeeeee

04.08.2010 klo 15.42

qwwe kirjoitti:
Miika_- kirjoitti:
Ei Reach kyllä ainakaa näytä siltä että olis boksi viety "äärirajoille" :D.

Ei ainakaan grafiikanosalta. Betassa oli muistaakseni alle 740p tarkkuus. Mutta toimivuudessa ja tasapainossa beta oli mahtava.


*alle 720p :)
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

04.08.2010 klo 15.43

Levytilan riittämättömyydellä taas ei ole mitään tekemistä konsolin tehojen imemisen kanssa.
Osittain vetää graafisuudella äärirajoille, muistaakseni pääsyy on siinä aidohkossa HDRssä, jokainen kuva rendataan kahteen kertaan tai jotain muuta älytöntä.
Lisäksi tässä pelissä pitäisi olla vähän avoimempaa maastoa ja enemmän vihuja kerralla.
Noh mielummin hieman rakeisuutta kuin nykimistä.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

04.08.2010 klo 15.50

qwwe kirjoitti:
Ei ainakaan grafiikanosalta. Betassa oli muistaakseni alle 720p tarkkuus.


Niin kuin lähes kaikki uudet hieno superkauniit pelit. Ärsyttää tämä "HD-kausi" kun konsoli tuuppaa oikeeta HD:ta vaan päävalikoissa. Peleissä aikas harvinaista, jopa Pleikkarilla.
lainaa
MinäVain

04.08.2010 klo 16.17

Yhdelle rupuselle DVD-levylle kaiken ahtaminen on varmasti the ongelma, ei boksin tehot ja niiden hyödyntäminen. Mikseivät tehneet kuten ODST:ssä ja laittaneet moninpeliä (siis cooppia lukuunottamatta) erilliselle dvd:lle?
lainaa
Faktojenmuistutus

04.08.2010 klo 16.27

Epäilen että bungie on ruvennut konsultoimaan rockstarin suunnittelioita levytilan käytöstä. Esimerkiksi San Andreas oli aikoinaan levykirjoituksen taidonnäyte nerokkaalla tekniikallaan. Sitä ei voinut edes piratisoida, koska se vaati tietynlaisen kirjoitusaseman.

Ihmettelen miksi pitää tunkea moninpeli ja yksinpeli yhdelle CD'lle aivan pakolla.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

04.08.2010 klo 16.53

On se ehkä viety äärirajoille, mutta nähtävästi tuo on sitten parasta, mihin Xbox 360 pystyy. :D Ja jos Xbox 360:n seuraaja käyttää vielä pelkkää DVD:tä, niin hajoan.
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

04.08.2010 klo 17.01

En yhtään ihmettele, että DVD:n rajat alkavat tulla vastaan. Olisin odottanut jopa nopeampaakin siirtymistä peleiltä hyödyntämään isompia medioita, mutta kivahan se ettei ole tarvinnut tuolta osin rautaa uusia vieläkään edes PC:llä. Tästä oudosta ilmiöstä kiitos ja pieni kirous Microsoftin suuntaan. ;)
lainaa
nousukausi

04.08.2010 klo 18.22

Appe kirjoitti:
qwwe kirjoitti:
Ei ainakaan grafiikanosalta. Betassa oli muistaakseni alle 720p tarkkuus.


Niin kuin lähes kaikki uudet hieno superkauniit pelit. Ärsyttää tämä "HD-kausi" kun konsoli tuuppaa oikeeta HD:ta vaan päävalikoissa. Peleissä aikas harvinaista, jopa Pleikkarilla.


Pleikkarit sun muut lelut vaan sisältää niin hidasta rautaa ettei ne pysty parempaan. Uskokaa jo. Ei se grafiikka siitä parane itsestään ajan kuluessa.
lainaa
i30

04.08.2010 klo 18.28

Vaikea uskoa Bungiesta tätä, kun katsoo aikasempia pelejä :D
lainaa
HerpDerp

04.08.2010 klo 19.01

nousukausi kirjoitti:
Appe kirjoitti:
qwwe kirjoitti:
Ei ainakaan grafiikanosalta. Betassa oli muistaakseni alle 720p tarkkuus.


Niin kuin lähes kaikki uudet hieno superkauniit pelit. Ärsyttää tämä "HD-kausi" kun konsoli tuuppaa oikeeta HD:ta vaan päävalikoissa. Peleissä aikas harvinaista, jopa Pleikkarilla.


Pleikkarit sun muut lelut vaan sisältää niin hidasta rautaa ettei ne pysty parempaan. Uskokaa jo. Ei se grafiikka siitä parane itsestään ajan kuluessa.


Nousukausi puhuu täyttä asiaa. Ei ne grafiikat todellakaan parane ajan myötä. Pelien graafinen anti on edelleen samalla tasolla kuin PS2:n aikoihin. En ymmärrä miksi ne päivittää rautaa ollenkaan kun ne pelit on koko ajan saman näkösiä. Näkeehän sen ihan selkeästi kun katsoo PS2:n ensimmäisiä pelejä ja viimeisimpiä pelejä, ettei siitä konsolista ole otettu yhtään sen enempää irti ajan saatossa. Halo 1:kin näyttää ihan samalta kuin Halo 3, mutta eri alustalla. Miksi ei ne voineet vaan tehdä Halo 3:sta ja Reachiä vanhalle Boxille, tai Killzone 2:sta PS2:lle. Ihan varmasti PS2:lla pyörisi Killzone 2 tasan yhtä hyvin kuin kolmosella. Siis oikeasti. Ei uudelle raudalle kehittämiseen vaadi mitään perehtymistä, että siitä saisi enemmän irti. Samalailla kaikille raudoille koodataan pelit eikä niiden rajapinnat koskaan eroa toisistaan. Käyttäkää oikeasti järkeä. Ei mikään tekniikka vaadi perehtymistä, opettelua, kokeilemista tai viilaamista.
lainaa
qwwe

04.08.2010 klo 20.17

HerpDerp kirjoitti:
nousukausi kirjoitti:
Appe kirjoitti:
qwwe kirjoitti:
Ei ainakaan grafiikanosalta. Betassa oli muistaakseni alle 720p tarkkuus.


Niin kuin lähes kaikki uudet hieno superkauniit pelit. Ärsyttää tämä "HD-kausi" kun konsoli tuuppaa oikeeta HD:ta vaan päävalikoissa. Peleissä aikas harvinaista, jopa Pleikkarilla.


Pleikkarit sun muut lelut vaan sisältää niin hidasta rautaa ettei ne pysty parempaan. Uskokaa jo. Ei se grafiikka siitä parane itsestään ajan kuluessa.


Nousukausi puhuu täyttä asiaa. Ei ne grafiikat todellakaan parane ajan myötä. Pelien graafinen anti on edelleen samalla tasolla kuin PS2:n aikoihin. En ymmärrä miksi ne päivittää rautaa ollenkaan kun ne pelit on koko ajan saman näkösiä. Näkeehän sen ihan selkeästi kun katsoo PS2:n ensimmäisiä pelejä ja viimeisimpiä pelejä, ettei siitä konsolista ole otettu yhtään sen enempää irti ajan saatossa. Halo 1:kin näyttää ihan samalta kuin Halo 3, mutta eri alustalla. Miksi ei ne voineet vaan tehdä Halo 3:sta ja Reachiä vanhalle Boxille, tai Killzone 2:sta PS2:lle. Ihan varmasti PS2:lla pyörisi Killzone 2 tasan yhtä hyvin kuin kolmosella. Siis oikeasti. Ei uudelle raudalle kehittämiseen vaadi mitään perehtymistä, että siitä saisi enemmän irti. Samalailla kaikille raudoille koodataan pelit eikä niiden rajapinnat koskaan eroa toisistaan. Käyttäkää oikeasti järkeä. Ei mikään tekniikka vaadi perehtymistä, opettelua, kokeilemista tai viilaamista.

Olet kyllä asioista pahasti pihalla ja ehdotan silmälääkärillä käymistä tai oikeastaan suosittelen.
lainaa
PRKL666

Rekisteröitynyt 02.10.2009

04.08.2010 klo 20.23

Halo CE ja Halo 3 välinen ero on kylläkin aika huima.
lainaa
Väinämöinen

04.08.2010 klo 20.43

Taas on naurettava kilpailu lapsokaisilla menossa x360 vs ps3. The thruth , ToTuus on kuitenkin se että nykyiset konsolit ovat tilanteessa jossa PC on kaikessa kiilannut ohi. Alle 500eur saa pc:n joka näyttää tuplasti parempaa grafiikkaa peleissä, pelattavuus parempaa, pelit monimuotoisempia, laajempia, monimutkaisempia - kiinnostavampia. Halot ja Killzonet itselläni unohtui aika pian, PC on ja pysyy.

Mutta jotain hyvääkin, kyllä tenavat tykkäävät vielä konsoleilla pelata - siksihän ne alunperin on talouteet hommatukin.
lainaa
Nakke79

Rekisteröitynyt 23.02.2010

04.08.2010 klo 20.47

se on selvä heikkous kun boxissa on dvd asema eikä br, mut näillä mennään tää sukupolvi! mut turhaa ahtamista yhelle levylle vähä ihmettelen? vai voiko se tosiaan olla niin kallista jos pelistä tulee kaks levynen paketti?
lainaa
heilou

04.08.2010 klo 21.31

nousukausi kirjoitti:
Pleikkarit sun muut lelut vaan sisältää niin hidasta rautaa ettei ne pysty parempaan. Uskokaa jo. Ei se grafiikka siitä parane itsestään ajan kuluessa.

Siinä jää Crapcraft 2:t hyvin äkkiä toiseksi kun lyödään pöytään sellaisia pelejä kuten Uncharted 2, God of War 3, Killzon 2, GT5...
lainaa
Aruntoat

04.08.2010 klo 21.58

Naruto Ultimate Ninja Storm 2 Demo Res Analysis for PS3 and Xbox 360

PS3 1280x720
http://pds19.egloos.com/pds/201008/03/09/a0037809_4c57367

360 1280x640
http://pds20.egloos.com/pds/201008/03/09/a0037809_4c57366

When a 360 game runs low res, it's almost always related to its 10MB EDRAM limits. But such is not the case with Naruto UNS 2 since the game uses no AA at all (no tiling required), and that means the lowered running res is purely for its performance issues. The ps360's blog provides some short frame rate analysis clips for both versions, and even there, PS3 runs slightly better. This is a very interesting specimen of a multi platform game, since we're not talking about Naughty Dog, or Sony Santa Monica Studio here. This is Bandai Namco, a mere Japanese third party company to begin with!
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

04.08.2010 klo 22.17

Aina vaan grafiikka entäs sisältö?
lainaa
joel141290

Rekisteröitynyt 18.04.2010

04.08.2010 klo 22.53

Pioneeri kirjoitti:
Aina vaan grafiikka entäs sisältö?


Samaa mieltä p*rkele!!!!!
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

04.08.2010 klo 23.59

Vaikea uskoa, koska Halo: Reach ei ole kyllä niitä boxin näteimpiä pelejä.
lainaa
dhthtth

05.08.2010 klo 00.26

ihmiset jaksaa hokea grafiikoista ja aina pitäisi olla vaan parempaa grafiikkaa.. itseäni kiinnostaa lähinnä pelitarjonta. no okei WipEout HD pärjää molemmissa, sekä graafisesti että tarjonnalla
lainaa
oki9955

Rekisteröitynyt 11.05.2009

05.08.2010 klo 03.01

PRKL666 kirjoitti:
Halo CE ja Halo 3 välinen ero on kylläkin aika huima.
Itseäni huvitti Halo CE:n Xbox360 yhteensopivuuspäivitys koska tämän jälkeen Ce:ssä oli paremman grafiikat kuin Halo 2:sessa. ;D
lainaa
CubeX

Rekisteröitynyt 19.04.2010

05.08.2010 klo 08.39

Pioneeri kirjoitti:
Aina vaan grafiikka entäs sisältö?

Täysin Samaa mieltä!
lainaa
Joohanh

Rekisteröitynyt 13.02.2010

05.08.2010 klo 10.25

Mielenkiintoisia kommentteja grafiikoista. Katsellaanpa sitten yhdessä kädestä pitäen vaikka tämä traileri: http://www.youtube.com/watch?v=92Bbw-KHajs

... kyllä nyt Boxin kärkeen mennään kirkkaasti. Samaa mieltä ovat toisaalta myös peliä jo pelanneet: "If the myriad trailers haven't already convinced you, Halo: Reach is breathtakingly beautiful at times, its in-engine cut-scenes produced with cinematic flair, underpinned early on by the haunting restraint of Marty O'Donnell's masterful score."
Lähde: http://www.eurogamer.net/articles/halo-reach-final-hands-

Ärsyttää lähteä tällaiseen mukaan, mutta minkäs teet.
lainaa
Palomies

05.08.2010 klo 11.01

Aruntoat kirjoitti:
Naruto Ultimate Ninja Storm 2 Demo Res Analysis for PS3 and Xbox 360


Tuottaako pixelit sulle jotain mielihyvää? :D No ei siinä mitään, orgasmi on hieno asia. Mutta eikö toi 600x zoomi ollu vähän liian pieni? Ehkä ettisitkin jonkun vähintään 2000x zoomin?
lainaa
Joble

05.08.2010 klo 12.36

Väinämöinen kirjoitti:
Taas on naurettava kilpailu lapsokaisilla menossa x360 vs ps3. The thruth , ToTuus on kuitenkin se että nykyiset konsolit ovat tilanteessa jossa PC on kaikessa kiilannut ohi. Alle 500eur saa pc:n joka näyttää tuplasti parempaa grafiikkaa peleissä, pelattavuus parempaa, pelit monimuotoisempia, laajempia, monimutkaisempia - kiinnostavampia. Halot ja Killzonet itselläni unohtui aika pian, PC on ja pysyy.

Mutta jotain hyvääkin, kyllä tenavat tykkäävät vielä konsoleilla pelata - siksihän ne alunperin on talouteet hommatukin.

Viikon päästä saa maksaa sitten taas toiset 500 uuteen grafiikka korttiin ja muihin lisiin itse eniten vihaan pc peleissä sitä kun pitää kyylätä riittääkö koneen tehot jonkun uuden pelin pyörittämiseen konsoleilla ei tartte sellasia murehtia
lainaa
hotwheels

Rekisteröitynyt 11.08.2007

05.08.2010 klo 14.26

Niihä Big Rigskin väitti huimista krafiikoistaan mut toisin kävi.
lainaa
Marty

05.08.2010 klo 19.30

Halo Reach versus Halo 3: ODST: Stunning HD screenshot comparison

http://gamingbolt.com/2010/08/03/halo-reach-versus-halo-3
lainaa
Ipii

06.08.2010 klo 20.53

Vittuako tungette sen PC pelaamisen tänne, PC pelaaja tarvitsee Windowsin ja sekös vasta on buginen ja huono, joka syö tehoja vaikka kuinka olisi uudet ja hyvät osat.
lainaa
Af_settehorn

Rekisteröitynyt 25.07.2009

07.08.2010 klo 07.39

tagman kirjoitti:
Vaikea uskoa, koska Halo: Reach ei ole kyllä niitä boxin näteimpiä pelejä.


Älä kommentoi asioista joista et tiedä mitään.
Halo Reach on oikeasti ensimmäinen peli joka on ihan alusta asti rakennettu pelkästään Xbox 360n tehoja hyödyntäen.
Bungie työskenteli yli 2v rakentean 360n laitearkkitehtuurille omaa pelimoottoria ja se kyllä näkyy pelin teknisessä toteutuksessa. Se onko peli visuallisesti hienompi tai rumempi kuin esim GeoW 3 on aika paljolti mielipide kysymys koska pelien välinen taidepuoli on niin erilainen, mutta puhtaasti tekniseltä kantilta tämä kyllä pesee minkä tahansa muun boxille koskaan julkaistun pelin. Miettikääpäs esim kuinka paljon asioita tapahtuu mp:n invasion moodissa saamaan aikaan ja sitten verrataan niitä Gears of war pelien laimeisiin räjähdyksiin ja animaatioihin, ero on huikea.
lainaa
Penan_kaveri

07.08.2010 klo 15.45

Af_settehorn kirjoitti:
Miettikääpäs esim kuinka paljon asioita tapahtuu mp:n invasion moodissa saamaan aikaan ja sitten verrataan niitä Gears of war pelien laimeisiin räjähdyksiin ja animaatioihin, ero on huikea.

Tai oikeastaan minkä tahansa muun konsoliräiskinnän vastaaviin. Noin muutenkin kokonaiskattauksen (yksinpeli, moninpeli, muut pelimuodot, forge ja kaikki mitä se mahdollistaa, theather) puolesta tämä peli nostaa taas räiskintäpelien rimaa niin korkealle että menee jokunen aika ennen kuin edes päästään lähelle. GOTY-matskua.
lainaa
jsorwis

Rekisteröitynyt 10.08.2007

09.08.2010 klo 12.15

Hohhoijjaa. Tämän takia ei täällä V2:ssa jaksa käydä kuin kerran viikossa, jos sitäkään. Käyttäjäkunta on niin lapsellista ja kommentteja lukiessa hajoaa pää. Samat naamat ja muutamat trollit pilaavat koko sivuston. Aivotonta menoa.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova