Kinectin tekniset tiedot
Sony ei ole paljastanut Moven sisuksista paljonkaan yksityiskohtia, mutta nyt on tiedossa ainakin suuntaa-antavasti Microsoft Kinectin tekniset speksit. Tällaiset ne ovat:
Sensor
Colour and depth-sensing lenses
Voice microphone array
Tilt motor for sensor adjustment
Fully compatible with existing Xbox 360 consoles
Field of View
Horizontal field of view: 57 degrees
Vertical field of view: 43 degrees
Physical tilt range: ± 27 degrees
Depth sensor range: 1.2m - 3.5m
Data Streams
320x240 16-bit depth @ 30 frames/sec
640x480 32-bit colour@ 30 frames/sec
16-bit audio @ 16 kHz
Skeletal Tracking System
Tracks up to 6 people, including 2 active players
Tracks 20 joints per active player
Ability to map active players to LIVE Avatars
Audio System
LIVE party chat and in-game voice chat (requires Xbox LIVE Gold Membership)
Echo cancellation system enhances voice input
Speech recognition in multiple languages
Keskustelut (39 viestiä)
Rekisteröitynyt 28.07.2009
30.06.2010 klo 15.11
Voisin aloittaa sen sanomalla, että Kinectin kamera on laadullisesti heikompi (kielikuva, älkää sekoittako "kuvalaatuun" tätä mitenkään) kuin PS Eye. Eye kaappaa nimittäin 320×240 resoluutiota @ 120 Hz ja 640×480 resoluutiota @ 60 Hz. Kinectin kamera vain 30 Hz. Se tarkoittaa, että nopeita äkkiliikkeitä Kinectin kamera ei tule rekisteröimään. Toisaalta riippuu vähän mihin tätäkin taas verrataan. Mutta arvelisin sen pitävän paikkansa koska johan me näimme Microsoftin E3-esityksen aikana ja erityisesti kun oli se kumiveneellä lasku kohta, että Kinect ei reagoinut riittävällä tarkkuudella (oikeastaan nopeudella) liikkeisiin.
Ja mikrofoni on todennäköisesti myös parempi (mikkejä on monelaisia, niitäkin jotka eivät väitä olevansa hyviä, mutta ovat pirun erinomaisia ja niitä jotka väittävät olevansa erinomaisia, mutta ovatkin susi paskaa. Ilman selkeää näytettä suuntamikrofonin laadussta on vaikeaa minun sanoa mitään. Toki Eye on teknisesti huomattavasti parempi, mutta minusta sen laatu on jättänyt vähän toivomisen varaa aika monesti.). Eyessä on muistaakseni 4 suunta mikrofonia ja se tukee niin äänenlähteenpaikannusta, kaiunvaimennusta kuin taustamelunvaimennustakin. Nämä tekevät siitä ideaalisen laitteen puheentunnistukseen tai VoIP-keskusteluun. Jokainen noista neljästä osa-mikrofonista toimivat 16-bit @ 48 khz näytteistyksellä. SNR:n ollessa noin 90 desibeliä.
Edirol: V2.fi-toimitus, onko jotain lähdettä noille Kinectin spekseille? Linkkiä vaikka siihen alkuperäiseen uutiseen mistä olette nuo kopio-liimaa-tekniikalla ottaneet... Sonyltä saa informaatiota kohtalaisen paljon liittyen Move-järjestelmään. Vähän typerää kirjoittaa, että...
Sony ei ole paljastanut Moven sisuksista paljonkaan yksityiskohtia...
...koska melkein kaikki oleelliset (teknisetkin) tiedot ovat jo saatavilla. :)
Edirol part 2:
On lisäksi muuten vähän pettymys huomata, että Kinectillä ei voi kuin kaksi ihmistä pelata yhtä aikaa sen (V2.fi anonyymien xbox-käyttäjien) arvellun neljän pelaajan sijaan mikä tekee siitä henkisesti vielä kalliimman kuin Move järjestelmä on. Noh, ei voi mitään.
Edirol part 3:
Kaikki tämä tarkoittanee summa summarum sitä, että hc-pelaajat jäävät nuolemaan näppejään. Kinect ei varmaankaan kykene tarjoamaan meille mitään. Lisäyksenä vielä tuohon, että V2.fi jätti mainitsematta, että Kinect vie muutaman megatavun laitteesta...
Requires 175MB of memory
http://bit.ly/PquiC
Rekisteröitynyt 04.11.2007
30.06.2010 klo 15.18
30.06.2010 klo 15.41
Eihän tässä ole mitään järkeä taas.
"Ja mikrofoni on todennäköisesti myös parempi. Eyessä on muistaakseni 4 suunta mikrofonia ja se tukee niin äänenlähteenpaikannusta, kaiunvaimennusta kuin taustamelunvaimennustakin."
Ai tod.näk ihan vai? Ei mitään järkeä verrata, Kinect käyttää mikkiä vain äänen tunnistukseen, mutta Eye taas käyttää mikkiään Moven ultraäänipallon etäisyyden mittaukseen kamerasta.
Et tavallaan saavuta mitään vertaamalla teknologioita näin suoraviivaisesti, koska niitä on sovellettu eri tarkoitukseen.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
30.06.2010 klo 15.47
...
Kuten kirjoitin...
Toisaalta riippuu vähän mihin tätäkin taas verrataan.
Ja onko tuosta ultra-ääni-pallo-jutusta mitään muuta kuin omia arveluitasi?
30.06.2010 klo 15.55
Eye:
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Eye
Kinect:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kinect
Vähän mieletöntä Deekunega logiikkaa käyttäen...
Rekisteröitynyt 28.07.2009
30.06.2010 klo 15.56
Kummallehan on tulossa enemmän pelejä 2010?
Eye:
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Eye
Kinect:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kinect
Vähän mieletöntä Deekunega logiikkaa käyttäen...
Playstation Move:lle on tulossa enemmän pelejä...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_compatible_wit
Kinect saa 16 peliä julkaisuunsa (tämän hetkisten tietojen perusteella) ja suurin osa niistä on ns. bile-pelejä. Move saa julkaisuunsa 25 peliä ja aika moni niistä miellyttää todennäköisesti myös aktiivi-pelaajiakin. :)
30.06.2010 klo 16.02
Eikös se ole ihan common knowledge:a tässä vaiheessa. Eye ei pysty mittaamaan syvyyttä/etäisyyttä kamerasta kuin pallon lähettämällä ultraäänellä. Eye on normaali 2D-webkamera.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
30.06.2010 klo 16.21
"Ja onko tuosta ultra-ääni-pallo-jutusta mitään muuta kuin omia arveluitasi?"
Eikös se ole ihan common knowledge:a tässä vaiheessa. Eye ei pysty mittaamaan syvyyttä/etäisyyttä kamerasta kuin pallon lähettämällä ultraäänellä. Eye on normaali 2D-webkamera.
Jossain oli juttua, että Move tunnistaa ohjaimen etäisyyden TV:stä sen perusteella minkä kokoisena PS Eye näkee ohjaimessa olevan led-pallon.
30.06.2010 klo 16.43
Kyllä se ultraäänellä tapahtuu. Teoriassa tuossa voisi olla perää jos Eye:ssa olisi 2 linssiä ja se tekisi Kinectin lailla stereoskooppisen kuvan. Mutta edes Kinect ei yritä mitata etäisyyttä näin, vaan kuten kuvasta näkyy on kaksoiskameran vieressä vielä infrapunalähetin/vastaanotin hoitamaan etäisyysmittauksen. Mutta koska Eye valjastettiin Moven kameraksi, jäi teknologian takia enää jäljelle tosiaan ääni, jolla pallon etäisyys arvioidaan. Muistan vielä nähneeni tämän Sonyn patenttipiirroksen, jossa kapulan etäisyys arvioidaan kamerasta äänellä.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
30.06.2010 klo 16.45
"Ja onko tuosta ultra-ääni-pallo-jutusta mitään muuta kuin omia arveluitasi?"
Eikös se ole ihan common knowledge:a tässä vaiheessa. Eye ei pysty mittaamaan syvyyttä/etäisyyttä kamerasta kuin pallon lähettämällä ultraäänellä. Eye on normaali 2D-webkamera.
Jossain oli juttua, että Move tunnistaa ohjaimen etäisyyden TV:stä sen perusteella minkä kokoisena PS Eye näkee ohjaimessa olevan led-pallon.
Tämän pallon koko jutun minäkin olen kuullut. Mutta tuosta ultra-ääni-hommasta varmaan ensimmäisen kerran. Eniten siinä arveluttaa se, että jos näin asia on, niin mitenköhän koirat yms. eläimet jotka kuulevat nämä korkeat taajuudet reagoivat niihin. Olisi aika hupaisaa jos Move pistää lemmikit kerrostaloissakin riehuuntumaan. :D
Rekisteröitynyt 28.07.2009
30.06.2010 klo 16.47
Kyllä se ultraäänellä tapahtuu. Teoriassa tuossa voisi olla perää jos Eye:ssa olisi 2 linssiä ja se tekisi Kinectin lailla stereoskooppisen kuvan. Mutta edes Kinect ei yritä mitata etäisyyttä näin, vaan kuten kuvasta näkyy on kaksoiskameran vieressä vielä infrapunalähetin/vastaanotin hoitamaan etäisyysmittauksen. Mutta koska Eye valjastettiin Moven kameraksi, jäi teknologian takia enää jäljelle tosiaan ääni, jolla pallon etäisyys arvioidaan. Muistan vielä nähneeni tämän Sonyn patenttipiirroksen, jossa kapulan etäisyys arvioidaan kamerasta äänellä.
Olen nähnyt nuo yksinkertaiset patentti kuvat ja niissä lähinnä viitataan langattomaan yhteyteen ja näköalueeseen. Move-kapulathan ovat langattomat, ne toimivat bluetooth-tekniikalla. Ja miten näitä ultra-ääniä sitten tuotettaisiin edes?
http://bit.ly/c4OCJ3
Joo, en kyllä usko tuohon ultra-ääni-juttuun ennen kuin jotain oikeasti luotettavasta lähteestä tulee mitään informaatiota.
Move-järjestelmässä syvyysperustuu hyvin pitkälti siihen minkä kokoinen pallo on. Se kalibroidaan tiettyyn kohtaan jonka jälkeen ps3-järjestelmä osaa tulkata missä kohtaa pallo on siitä kalibroinnin ns. nolla pisteestä. Ultra-äänen kanssa jos kikkailtaisiin koko vekotinta ei tarvitsisi edes kalibroida.
Kinectissä infrapuna tykin ja infrapuna kameran ainoa tarkoitus on, että laite toimii pimeässäkin hyvin.
Edirol:
Vielä sellainen pointti, että jos ultra-äänen kanssa kikkailtaisiin, niin Move-ohjaimen pallon ei tarvitsisi olla myöskään niin valtava. Riittäisi jos se olisi peukalon-kokoinen tehokas valolähde pelkästään.
30.06.2010 klo 16.57
Tuskin olet. Olet nähnyt jotain muuta näemmä. Sillä ei silti ole väliä. Mutta kehoittaisin silti pohtimaan miten Eye voisi mitata valopallon etäisyyttä arvioimalla kokoa, jos esim heilutat sitä edes-taakse suunnassan nopeasti esim sentin? Ei mitenkään. Ei sillä ole väliä uskotko vai et, jokainen sen silti tulisi tässä vaiheessa tietää, jos asialla yrittää tulla pätemään.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
30.06.2010 klo 17.02
Tuskin olet. Olet nähnyt jotain muuta näemmä. Sillä ei silti ole väliä. Mutta kehoittaisin silti pohtimaan miten Eye voisi mitata valopallon etäisyyttä arvioimalla kokoa, jos esim heilutat sitä edes-taakse suunnassan nopeasti esim sentin? Ei mitenkään. Ei sillä ole väliä uskotko vai et, jokainen sen silti tulisi tässä vaiheessa tietää, jos asialla yrittää tulla pätemään.
Olisi silti kiva tietää (eli nähdä ne lähteet) mihin perustat väitteesi. Tällä hetkellä: Pallonkoko-teoria v.s. Ultraääni-teoria: 2 - 1 :)
Edirol:
Noin muuten vaan Google on kanssasi eri mieltä yhdessä Wikipedian kanssa.
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Move
... The sphere-based distance calculation allows the controller to operate with minimal processing latency,..
Tarkistan tuon lähteen mitä Wiki on käyttänyt...
Edirol part 2:
Wikin lähteet asiaan:
http://bit.ly/7pWfM - Gamasutran artikkeli
http://bit.ly/bL8zLQ - SCEA:n tutkimus PDF-muodossa
Edirol part 3:
Näköjään Move ohjain kalibroidaan tietyn kokoiseen kuvitteelliseen eye kameran näkemään "avaruuteen". Tämän matemaattisen avaruuden perusteella ohjain tietää missä se on ja pallon etäisyys mitataan sen koosta. Kaikki muut tarkemmat liikkeet huomioidaan sen sisäillä antureilla.
Eli kun heitutamme movea sentin z-akselilla hyvin nopeasti ohjain huomaa ensin sisäisesti olevansa liikkellä ja välittää tietoa ps3:lle. Samalla Eye kamera pystyy ottamaan 120 kuvaa sekunnissa ja välittää kuva tiedot ps3:lle joka laskee saatavan informaation kera ohjaimen sijainin. Eye ei tiedä sijaintia, se vain tarjoaa informaatiota ps3:lle.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
30.06.2010 klo 17.14
Kyllähän noi molemmat liiketsydeemit ihan jeessiltä tuntuu, paha vaan verrata tässä kohtaa, varsinkin kun ovat aivan täysin erilaisia. Tuntuu siltä, että molemmissa omat hyvät puolensa.
30.06.2010 klo 17.22
Sehän oli viime vuonna kun asia tuli esiin useammassakin yhteydessä. Asiasta uutisoitiin kohtalaisen laajasti. Mutta perustan väitteeni sitten siihen, että on absurdia väittää Eyen tunnistavan pallon etäisyyden kamerasta mittaamalla sen kokoa. Ylös-alas-vasen-oikea, no problems. Mutta etäisyys ei ikinä. Move on tarkka, ja se johtuu juuri kapulan lähettämästä ultraäänestä. No jos olen väärässä, niin sitten on jotain uskomatonta tapahtunut viime aikoina josta ei kukaan ole kuullut :)
Rekisteröitynyt 28.07.2009
30.06.2010 klo 17.24
Dekonegan mielipiteet menee roskiin suoraan lähinnä sen takia että avatarina on jotain animehörhöilyä.
Suosittelen tutustumaan .Hack//Sign sisältöön... esim. pelaamaan ne läpi, tai lukemaan sarjakuvana tai sitten katsomaan animena. Ihan miten vain. Erittäin hyvää tavaraa.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
30.06.2010 klo 17.28
...Mutta etäisyys ei ikinä. Move on tarkka, ja se johtuu juuri kapulan lähettämästä ultraäänestä. No jos olen väärässä, niin sitten on jotain uskomatonta tapahtunut viime aikoina josta ei kukaan ole kuullut :)
Miksi etäisyyttä ei voisi mitata pallon koosta? :)
1. Ota juomalasi käteesi.
2. Katso sitä toinen silmä suljettuna.
3. Liikuta syvyys-suunnassa.
4. ???
5. Profit!
Minusta te vain muistatte väärin hyvä mies, tai olette tehnyt vain vääriä tulkintoja. Eikä se ole mitenkään paha asia. Minäkin opin joka päivä jotain uutta ja otan sen mielenkiinnolla vastaan.
Mutta tosiaan. Ainakin sen perusteella mitä verkosta saa kaivettua niin ultraääni-teorialle ei löydy tukea. :/
30.06.2010 klo 17.39
Aivan, eivät yhtään.
30.06.2010 klo 17.44
On teoria ja käytäntö. Käytännössä kaikella on myös hintalappu. Moven nimi ei muuten ollut Move, kun asiasta oli aikoinaan löpinää. Toisaalta, onko muille teorioille tukea? Siis jotain muuta kuin näitä Sony Defence Force-tyyppisiä "testaamme" -saitteja?
Rekisteröitynyt 28.07.2009
30.06.2010 klo 17.47
Hupsistakeikkaa, Dance Central keräsi E3:n jälkeisessä Game Critic Awardsissa 4 ehdokkuutta. Kuinkas monta Moven pelit keräsivät? Aivan, eivät yhtään.
http://www.gamecriticsawards.com/nominees.html
Listalla näkyy olevan ainakin muutama erillainen Move-peli ehdokkaana... Voittajathan taas ovat sitten asia erikseen...
http://www.gamecriticsawards.com/winners.html
Moderaattori
Rekisteröitynyt 11.10.2007
30.06.2010 klo 17.48
Rekisteröitynyt 28.07.2009
30.06.2010 klo 17.59
On teoria ja käytäntö. Käytännössä kaikella on myös hintalappu. Moven nimi ei muuten ollut Move, kun asiasta oli aikoinaan löpinää. Toisaalta, onko muille teorioille tukea? Siis jotain muuta kuin näitä Sony Defence Force-tyyppisiä "testaamme" -saitteja?
Eipä ollut. Sen koodinimi oli mielikuvitukseton "Playstation Motion Controller", sitten se ristitiiin "Playstation Arc" nimellä, joka vaihdettiin koska Sony:llä pelättiin Microsoftin nostavan oikeushaasteen koska Microsoft omistaa "Arc"-nimisen tuoteperheen johon kuuluu erillaisia hiiriä, näppäimistöjä, yms. Ja rumban jälkeen päädyttiin "Move"-nimeen.
En osaa sanoa minkälaista lähdettä vielä haluat. Gamasutran haastattelussa Sonyn "Kish Hirani" kertoo, että Move-järjestelmä, mittaa pallon kokoa. SDF-toimintahan olisi pitkälti vain trollaamista for the lulz... Joo, siis... Gamasutra on minusta erittäin luotettava ollut tavallisesti. Gamasutra on myös aika monille paikka josta löytää töitä ja päästä pelialalle.
http://www.gamasutra.com/jobs/
http://en.wikipedia.org/wiki/Gamasutra
30.06.2010 klo 18.03
Toi on käytännössä Move, uskoi tai ei.
30.06.2010 klo 18.08
Ps. Miksi ei uutisoida kun PS3 ensimmäisen kerran koko aikana tekee voittoa jokaisesta valmistetusta konsolista? Olis nyt hiukan isompi uutinen kuin joku 3D tissit.
Ainiiin, xbotti toimitus...
Rekisteröitynyt 28.07.2009
30.06.2010 klo 18.11
http://www.edge-online.com/news/sony-patents-ultrasonic-c
Toi on käytännössä Move, uskoi tai ei.
No nyt puhutaan asiaa. Odotas niin luen tuon kaiken... :)
Kertokaappa yks ainoa todella laadukas kapine mikä mikkisoftalta on koskaan tullut?...
Ps. Miksi ei uutisoida kun PS3 ensimmäisen kerran koko aikana tekee voittoa jokaisesta valmistetusta konsolista?...
Microsoftin oikeasti hyviä tuotteita (jätin pois sellaiset jotka Microsoft on ostanut taloon):
Visual Studio, QuickSilver, Windows Communication Foundation, Windows Presentation Foundation, Exchange, BizTalk, Office, Windows CE, Zune...
(Niitä jotka on ostettu taloon olisivat ainakin: Virtual PC, Windows Defender, Expression, Hotmail, Dynamics Navision)
Microsoft tekee muutamaa todella killer-ohjelmistoa ja he osaavat ohjelmistot kyllä, mutta joo nuo rautapuolen hommat heidän kannattaisi jättää. Tosin Microsoftin näppäimistöt, hiiret ja webkamerat ovat huomattavasti parempaa laatua kuin Logitechin, että ei se niiden rautapuoli nyt ihan niin pielessä ole vaikka aluksi niin voisi kuvitella.
Enemmän harmittaa, että Windows NT -käyttöjärjestelmän ongelmia ei olla saatu korjattua isolla rahalla ja vaivalla vieläkään. Toinen iso ongelma on tai ainakin on ollut Xbox 360 jota ei olla saatu korjattua isolla rahallakaan 100% toimivaksi kokonaisuudeksi vaikka 95%-99% helposti varmaan ollaankin.
...
PS3:n tuottamien tappioiden vähentymisestä on uutisoitu jo muutaman kerran. Vanha uutinen. Ja jos sinusta V2.fi:ssa ei ole riittävästi PS-aiheisia uutisia niin tee palvelus meille kaikille ja lähettele niitä juttu vinkkejä toimitukselle "palaute" lomakkeella. En muuten muista milloin toimitus olisi itse julkaissut jotain uutista mitä joko minä tai joku toinen ei olisi vinkannut heille. :D
30.06.2010 klo 18.13
Hupsistakeikkaa, Dance Central keräsi E3:n jälkeisessä Game Critic Awardsissa 4 ehdokkuutta. Kuinkas monta Moven pelit keräsivät?
One of the Kinect's potential sales points may have just taken a hit as Harmonix is expressing an interest in bringing Dance Central to the PS3. During an chat with Kotaku Harmonix co-founder Alex Rigopulos stated that the company is actively looking at bringing the title over to Sony's console. His reasoning was that even though the Move doesn't utilize full-body tracking like Natal, the combination of the PlayStation Eye camera and the ultra-sensitive Move wand could be enough to accurately translate the steps being done in the living room back into the game. Rigopulos went on to state that the game could never be made on Wii because the system's motion controllers just aren't sensitive enough, even with MotionPlus attached.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
30.06.2010 klo 18.50
http://www.edge-online.com/news/sony-patents-ultrasonic-c
Toi on käytännössä Move, uskoi tai ei.
Okei kyllähän tuo näyttää Movelta ja sitä kuvaillaan myös kuin Move:a, mutta se on vuodelta 2008 ja on vain patentti hakemus. Emme tiedä onko se käytännössä noin eikä tuossa puhuta myöskään kohteen havaitsemisesta pallon avulla mikä on ristiriidassa uudempien lähteiden kanssa. Imho Move ei todennäköisesti käytä ultra-ääntä syvyyden laskemiseen. Olisihan siitä yleisesti enemmän tietoakin saatavilla tällöin. Eikö vain?
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=340526
NeoGaf-foorumilta peräisin oleva sisältö johon Edgen artikkeli pohjaa ei myöskään sisällä lähdettä. :(
Mutta myönnettäköön, että tuollainen on kuitenkin olemassa epäilyistäni huolimatta. ;)
Edirol:
http://www.engadget.com/2010/03/23/playstation-move-bonus
http://www.engadget.com/2010/03/23/playstation-move-bonus
30.06.2010 klo 18.56
Move jää kauppaan koska ei kiinnosta ostaa montaa ohjainta jotta pääsen pelaamaan yksin jotain peliä kuten nyrkkeilyä.
Hyvin pärjää yhdelläkin ohjaimella ja Dualshockilla / Navilla.
30.06.2010 klo 19.19
perustan väitteeni sitten siihen, että on absurdia väittää Eyen tunnistavan pallon etäisyyden kamerasta mittaamalla sen kokoa. Ylös-alas-vasen-oikea, no problems. Mutta etäisyys ei ikinä. Move on tarkka, ja se johtuu juuri kapulan lähettämästä ultraäänestä
Ultraäänellä ei ole mitään tekemistä Moven kanssa. Moven kehittäneet tyypit ovat kertoneet lukuisissa haastatteluissa PlayStation Eye kameran seuraavan ohjaimen päästä löytyvää palloa joka muuttaa väriä. Ja väriä se muuttaa juuri siksi että seurattava pallo erottuu mahdollisimman hyvin taustasta.
http://playstationlifestyle.net/2010/06/18/richard-marks-
30.06.2010 klo 19.29
...is expressing an interest...
Olet nimesi veroinen :D
Listalla näkyy olevan ainakin muutama erillainen Move-peli ehdokkaana... Voittajathan taas ovat sitten asia erikseen...
Ai missä? Socom 4? Jossa Move on vaihtoehtoinen ohjaustapa eikä mikään oikea Move-peli? Eikä sillä ole mitään väliä kuka noi voittaa, ihan niinkuin vaikka Oscareissa täytyy kyllä jotain olla tehtynä että pääsee edes ehdokkaaksi. Jotain mitä Sorcery yms eivät selvästikään ole tehneet. Puhumattakaan LBP2:sen ja KZ3 jäämisestä kokonaan ehdokkuuksien ulkopuolelle.
30.06.2010 klo 19.47
Ai missä? Socom 4? Jossa Move on vaihtoehtoinen ohjaustapa eikä mikään oikea Move-peli?
Oikea Move peli? Ei saatana mistä näitä sikiää :D Socom 4 oli ensimmäisien pelien joukossa kun Move julkistettiin ja sitä on ennemmin kehitetty Movea ajatellen kuin Dualshockia.
30.06.2010 klo 20.16
http://www.gamingunion.net/news/o-games-ceo-kinect-limite
30.06.2010 klo 20.46
Oikea Move peli?
Miksi olet tyhmä?
Socom 4 ei ole mikään "oikea" Movepeli mitä helvettiä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Lue vaikka toi ennakko maaliskuulta, ei sanallakaan mitään Movesta:
http://ps3.ign.com/articles/107/1074103p1.html
30.06.2010 klo 21.10
Kummallehan on tulossa enemmän pelejä 2010?
Eye:
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Eye
Kinect:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kinect
Vähän mieletöntä Deekunega logiikkaa käyttäen...
Playstation Move:lle on tulossa enemmän pelejä...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_compatible_wit
Kinect saa 16 peliä julkaisuunsa (tämän hetkisten tietojen perusteella) ja suurin osa niistä on ns. bile-pelejä. Move saa julkaisuunsa 25 peliä ja aika moni niistä miellyttää todennäköisesti myös aktiivi-pelaajiakin. :)
Mitäs Movea tähän sekoitat, kun Eye:ta ja Kinectia vertaillaan? Ei noista Moven 25 pelistä kuin muutama Eye:a tue.
01.07.2010 klo 10.54
Tässä vähän esimakua kuinka Natlille tulee käymään. Kinit kerkesivät olemaan markkinoilla 48 päivää, veikkaan Natalille kaksinkertaista elinaikaa. MSn on pakko elvyttää vehjettä pidempään vaikka se onkin jo kuolleena syntynyt. Aikaa kuluu myös kun selitellään kehittäjille ja kuluttajille, että laitteen tuki lopetetaan.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
01.07.2010 klo 13.56
Mitäs Movea tähän sekoitat, kun Eye:ta ja Kinectia vertaillaan? Ei noista Moven 25 pelistä kuin muutama Eye:a tue.
Move-järjestelmä toimii Eye:n varassa. Kaikki Move-pelit ovat automaattisesti siten myös Eye-pelejä. :)
Edirol:
Socom 4 ei ole mikään "oikea" Movepeli mitä helvettiä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Lue vaikka toi ennakko maaliskuulta, ei sanallakaan mitään Movesta:
http://ps3.ign.com/articles/107/1074103p1.html
SOCOM 4:ää lähinnä on demottu Move-järjestelmän lippulaivapelinä. Sen tarkoituksena on ollut osoittaa, että Move toimii myös aktiivi-pelaajille tehdyissä peleissä eikä ole tarkoitettu vain passiivi-pelaajien bile-huviksi kuten Kinect. Tietysti jos on takapuolikipeä siitä, että Kinect ei saa yhtään kovempaa pelinimikettä heti julkaisuun niin sillehän me emme mahda mitään. Mutta SOCOM 4 on Move-peli oli se sitten sitä "oikea" tai ei.
Ihmiset varmaan tässä tarkoittavat ja haluavat sanoa, että heidän mielestään ei ole järkevää verrata peliä jossa voi käyttää myös perinteistä ohjaustapaa yhdessä Move:n kanssa vaan pitäisi olla nimikkeitä jotka ovat vain ja ainoastaan Move-järjestelmälle tehtyjä.
Edirol part 2:
Spoonykään ei oikein tykkää Kinectistä...
You pop-up 150 dollars for this thing... don't give me this in where if I wear a black t-shirt and it won't work, don't give me this thing where I move too fast and it won't work. This thing was absurdly easy to not to make it work! ...it wasn't accurately registering my movements... It would glitch out, the movement of the characters legs was weird...
http://blip.tv/file/3804782
(Tein transkription hyvin nopeasti sitä mukaan kun kuuntelin tuota pätkää. Katsokaa se blogi... tuo kohta on siinä noin 35 minuutin ja 20 sekunnin jälkeen.)
Ja tämän perusteella olen yhä enemmissä määrin sitä mieltä, että Kinectin 30Hz kaappaus ei riitä. Se ei kykene rekisteröimään nopeita liikkeitä riittävällä tarkkuudella.
02.07.2010 klo 15.22
Lähes yhtä paskasti menee siis puhelinpuolella kuin Sony/Ericssonilla. Sony vaan on sielläkin puolella niin kusessa, ettei kukaan toinen.
Rekisteröitynyt 13.08.2007
04.07.2010 klo 11.34
"Ja onko tuosta ultra-ääni-pallo-jutusta mitään muuta kuin omia arveluitasi?"
Eikös se ole ihan common knowledge:a tässä vaiheessa. Eye ei pysty mittaamaan syvyyttä/etäisyyttä kamerasta kuin pallon lähettämällä ultraäänellä. Eye on normaali 2D-webkamera.
Tietääkseni EYE:ssa on ne 2 valoa, punainen ja sininen joiden muistaisin jotenkin liittyvän syvyyden tunnistamiseen.
06.07.2010 klo 13.22