Uskottava huhu siitä, mikä Valven yllätys voi olla
Kaiken spekuloinnin ja hullun huhumyllyn keskellä kuuluu VG247:n rauhallinen järjen ääni. Sivuston lähteiden mukaan Valven yllätystilaisuudessa paljastetaan Source Engine 2.
Huhu lisää myös, että uudella pelimoottorilla esitellään mm. Half-Life 3:a. VG247 on saanut myös tietoonsa, ettei mitään paljasteta ennen Sonyn ja Microsoftin tilaisuuksia. Ehkäpä Valve esiintyy jommassa kummassa niistä?
Keskustelut (43 viestiä)
Rekisteröitynyt 17.09.2007
09.06.2010 klo 15.11
Rekisteröitynyt 01.06.2007
09.06.2010 klo 15.12
Mutta joo kyllä Source 2 kiinnostaa, vaikka mielestäni nykyinenkin on hemmetin hyvä.
09.06.2010 klo 15.13
Halffis lisärit kumottiin ja Duke-juttukin oli läppä. Uusi engine toisaalta taas on ajankohtainen.
Rekisteröitynyt 24.10.2009
09.06.2010 klo 15.22
Rekisteröitynyt 17.09.2007
09.06.2010 klo 15.23
Half-Life 3, uusi CS tai mahdollisesti Garry's Mod ois hyviä demonstroimaan uutta engineä.
Jos tämä on totta niin tästä voikin tulla paras E3 vähään aikaan :].
Rekisteröitynyt 17.08.2008
09.06.2010 klo 15.25
Jos he tekisivät sen niin mitä heille jäisi seuraavalle sukupolvelle?
Minusta source2:n julkaisu nyt olisi paskasti ajoitettu.
09.06.2010 klo 15.31
Rekisteröitynyt 04.11.2007
09.06.2010 klo 15.40
Miksi valve tekisi tälle sukupolvelle vielä uuden pelimoottorin?
Jos he tekisivät sen niin mitä heille jäisi seuraavalle sukupolvelle?
Minusta source2:n julkaisu nyt olisi paskasti ajoitettu.
PC -puolella nuo sukupolvet eivät mene niinkuin konsolipuolella ja nythän juuri on sopiva aika tuoda uusi pelimoottori ulos.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
09.06.2010 klo 15.41
09.06.2010 klo 15.43
Rekisteröitynyt 04.11.2007
09.06.2010 klo 15.48
Eikös ne Valven pojat kovin sanonu, että HL3:a ei tuu? Että HL-sarja päättyy tohon Episode kolmoseen.
Sanoivat vuosia takaperin, mutta ovat voineet muuttaa suunnitelmia.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
09.06.2010 klo 15.51
Eikös ne Valven pojat kovin sanonu, että HL3:a ei tuu? Että HL-sarja päättyy tohon Episode kolmoseen.
Sanoivat vuosia takaperin, mutta ovat voineet muuttaa suunnitelmia.
Ai.. mä ku muistin että ois ollu Episode kakkosen jälkeen juttua, että HL3:a ei tulis. No samapa tuo, kunhan Valvelta jotain tulee.
Rekisteröitynyt 13.06.2009
09.06.2010 klo 15.54
09.06.2010 klo 16.07
09.06.2010 klo 16.11
tai sitten steamin ja muutaman source-pelin julkaisu Linuxille?
Ei.
Luuletko oikeasti, että Valve lähtee julkaisemaan mitään Linuxille ja sitten vielä pitäisi sitä "suurena yllätyksen"? Miksi edes Valven pitäisi kääntää mitään Linuxille, antaa Linux-yhteisön itse tehdä hommat. Lisäksi Linuxin pelaajakunta on tosiaankin se 100-10 000, joten en näe järkeä hommassa.
Linuxit on suunniteltu palvelimia varten, piste.
Rekisteröitynyt 24.06.2008
09.06.2010 klo 16.12
09.06.2010 klo 16.16
Miksi valve tekisi tälle sukupolvelle vielä uuden pelimoottorin?
Jos he tekisivät sen niin mitä heille jäisi seuraavalle sukupolvelle?
Minusta source2:n julkaisu nyt olisi paskasti ajoitettu.
Miksi yleensäkään tehdä yhtikäs mitään? Vaikka se sorsa-moottori kakkonen nyt esitelläänkin (ehkä, kenties), niin ei se sitä estä, että se vasta ilmestyisi 2-5 vuoden päästä, vai? Ja silloin on jo varmasti uuden sukupolven vempeleet ilmestyneet tai aivan ovella.
09.06.2010 klo 16.33
09.06.2010 klo 16.58
Rekisteröitynyt 04.10.2008
09.06.2010 klo 16.59
Rekisteröitynyt 01.07.2009
09.06.2010 klo 17.06
09.06.2010 klo 17.47
Nyt on nimenomaan hyvä aika tuoda uusi moottori. Dx11 jne.
Mut Macissa täytyy olla OpenGL, sillä se ei tue directiä. Tottakaihan Valve jatkaa Mac OS X:n tukemistaan kun kerran sen jo aloitti?
"Hardcore gamer doesn't have to be a pc-user..."
Rekisteröitynyt 08.08.2007
09.06.2010 klo 17.59
Valve rules...
09.06.2010 klo 18.46
Miksi valve tekisi tälle sukupolvelle vielä uuden pelimoottorin?
Jos he tekisivät sen niin mitä heille jäisi seuraavalle sukupolvelle?
Minusta source2:n julkaisu nyt olisi paskasti ajoitettu.
Valvea kiinnostaa varmaan hurjasti jotkut konsolisukupolvet ja niiden kehitys.
09.06.2010 klo 19.47
Miksi yleensäkään tehdä yhtikäs mitään? Vaikka se sorsa-moottori kakkonen nyt esitelläänkin (ehkä, kenties), niin ei se sitä estä, että se vasta ilmestyisi 2-5 vuoden päästä, vai? Ja silloin on jo varmasti uuden sukupolven vempeleet ilmestyneet tai aivan ovella.
Ketä kiinnostaa sun konsolisukupolves? Me pcpojat on siirrytty jo DX11 -sukupolveen.
Rekisteröitynyt 13.09.2007
09.06.2010 klo 20.01
09.06.2010 klo 20.31
Miksi yleensäkään tehdä yhtikäs mitään? Vaikka se sorsa-moottori kakkonen nyt esitelläänkin (ehkä, kenties), niin ei se sitä estä, että se vasta ilmestyisi 2-5 vuoden päästä, vai? Ja silloin on jo varmasti uuden sukupolven vempeleet ilmestyneet tai aivan ovella.
Ketä kiinnostaa sun konsolisukupolves? Me pcpojat on siirrytty jo DX11 -sukupolveen.
Ja mua ei ainakaan kiinnosta pcpoikien DX11-sukupolvi, koska siellä ei ole yhtä vahvat myynnit kuin tulevilla konsoleilla tulee olemaan. :) Ja valvellekin maistuu raha varmasti enemmän, kuin muutaman elämättömän pc-pojan isä maksaa -tehokoneiden speksien hiplaaminen.
Rekisteröitynyt 17.08.2008
09.06.2010 klo 20.51
Miksi valve tekisi tälle sukupolvelle vielä uuden pelimoottorin?
Jos he tekisivät sen niin mitä heille jäisi seuraavalle sukupolvelle?
Minusta source2:n julkaisu nyt olisi paskasti ajoitettu.
Miksi yleensäkään tehdä yhtikäs mitään? Vaikka se sorsa-moottori kakkonen nyt esitelläänkin (ehkä, kenties), niin ei se sitä estä, että se vasta ilmestyisi 2-5 vuoden päästä, vai? Ja silloin on jo varmasti uuden sukupolven vempeleet ilmestyneet tai aivan ovella.
Sitten tullaankin siihen että onko sen esittely mielekästä jos ollaan oikein varhaisessa vaiheessa. Mutta tosiaan jos sen oletettaisiin olevan valmis kahden vuoden päästä niin siitä varmaan olisi jo jotain näytettävää. En tiedä paljonko aikaa näiden pelimoottorien kanssa yleensä menee.
En muista tarkalleen, milloin Valve julkaisi source enginen (2003?), mutta silloin heillä ei paljoa jalansijaa ollut konsolimarkkinoilla. Nyt heillä on miljoonamyyntiä useammallakin nimikkeellä, joten luulisi konsolien hieman vaikuttavan Valven aikatauluun.
e: Ja jos se tosiaan julkaistaan jo nyt niin toivottavasti se tietää sitä, että se on suhteessa yhtä kevyt kuin source. Niin ja yhtä modattava.
09.06.2010 klo 21.31
http://www.shacknews.com/onearticle.x/64185
09.06.2010 klo 23.16
tai sitten steamin ja muutaman source-pelin julkaisu Linuxille?
Ei.
Luuletko oikeasti, että Valve lähtee julkaisemaan mitään Linuxille ja sitten vielä pitäisi sitä "suurena yllätyksen"? Miksi edes Valven pitäisi kääntää mitään Linuxille, antaa Linux-yhteisön itse tehdä hommat. Lisäksi Linuxin pelaajakunta on tosiaankin se 100-10 000, joten en näe järkeä hommassa.
Linuxit on suunniteltu palvelimia varten, piste.
OSX:lle julkaistiin jo ja sen steamista on löydetty viitteitä Linuxiin ja Telegraphin artikkelissa joskus toukokuussa kerrottiin jo, että Valve on vahvistanut tekevänsä Linux-version Steamista lähikuukausina.
Rekisteröitynyt 11.08.2007
10.06.2010 klo 00.28
10.06.2010 klo 00.45
TF2:n virallisesta naamakirjaryhmästä
sieltä tulee kuulkaa pojat iSource
10.06.2010 klo 09.02
Miksi yleensäkään tehdä yhtikäs mitään? Vaikka se sorsa-moottori kakkonen nyt esitelläänkin (ehkä, kenties), niin ei se sitä estä, että se vasta ilmestyisi 2-5 vuoden päästä, vai? Ja silloin on jo varmasti uuden sukupolven vempeleet ilmestyneet tai aivan ovella.
Ketä kiinnostaa sun konsolisukupolves? Me pcpojat on siirrytty jo DX11 -sukupolveen.
Ja mua ei ainakaan kiinnosta pcpoikien DX11-sukupolvi, koska siellä ei ole yhtä vahvat myynnit kuin tulevilla konsoleilla tulee olemaan. :) Ja valvellekin maistuu raha varmasti enemmän, kuin muutaman elämättömän pc-pojan isä maksaa -tehokoneiden speksien hiplaaminen.
Elät vielä jossain DX8-9 välimaastossa. Konsolit eivät tue edes täydellisesti DX9 rajapintaa. Ja tuo tuli XP:n julkaisun yhteydessä joskus kymmenisen vuotta sitten.
Ja veikkaisin että juttu on juuri toisin päin. Mitä valvea kiinnostaa muutama hikinen pädipoika kun firmalla on STEAMin kautta myyntiä enemmän kuin millään mitä löytyy konsolipuolelta. STEAM aivan varmasti tahkoi viimevuonnakin enemmän voittoa kuin vaikkapa Modern Warfare 2 tai Halo sarja on elinkaarensa aikana takonut.
Niin että miksi niitä kiinnostaisi konsolipelaajat?
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
10.06.2010 klo 10.29
Hassua etteikö pelifirmat saisi kehittää pelimoottoreitaan joille pelejään tekevät ja myyvät pelimoottorin käyttöoikeuksia muille. Ikävä kyllä kilpailu on kovaa, eikä niiltä kärryiltä saa pudota.
10.06.2010 klo 11.05
10.06.2010 klo 13.59
10.06.2010 klo 16.24
STEAM aivan varmasti tahkoi viimevuonnakin enemmän voittoa kuin vaikkapa Modern Warfare 2 tai Halo sarja on elinkaarensa aikana takonut.
Ja Steamihan on yksittäinen peli kuten MW2 ja Halo? :D:D:D
Huoh näitä pc-janareita...
Rekisteröitynyt 01.07.2009
10.06.2010 klo 18.51
11.06.2010 klo 00.54
itse olen pc/konsoli puolella oleva pelaaja ja sanon että konsoli on joillekkin peleille vain oikea ratkaisu. mutta en kyllä helvetissä osaisi pelata tf2 konsolilla. rocket jump, asd.
saattaahan olla. että portal 2 on juuri source 2 teknologiala valmistettu.
ja jos poikien koneista ei irtoa crysikseen maxmimi resoa ja efektejä niin lisää muistia näytönohjain ja prosessori uusi.
niillä sitten ainakin pärjäätte source 2.
ja portal 2 siirtyy muuten vuoteen 2011
http://www.tilt.tv/?cm=news&aid=18406
[sori tyhmä lähde]
Rekisteröitynyt 19.04.2008
13.06.2010 klo 05.02
[quote nick="asdf"]tai sitten
Luuletko oikeasti, että Valve lähtee julkaisemaan mitään Linuxille ja sitten vielä pitäisi sitä "suurena yllätyksen"? Miksi edes Valven pitäisi kääntää mitään Linuxille, antaa Linux-yhteisön itse tehdä hommat. Lisäksi Linuxin pelaajakunta on tosiaankin se 100-10 000, joten en näe järkeä hommassa.
Linux-yhteisön on vaikea kääntää peliä linuxille, jos lähdekoodia ei ole saatavilla. Winellä pyörii jotkut pelit melko hyvinkin, mutta ei sellainen hc-pelaajalle riitä.
Linuxin pelaajakunta on nyt luonnollisesti pieni, koska suuret kaupalliset nimikkeet pysyvät Windowsilla (ja konsoleilla). Jos niitä voisi pelata natiivisti pingviinikoneella, niin tilanne voisi olla eri. Itse olen saanut sen kuvan, että taviskäyttäjät eivät enää pidä linuxia pelkkänä nörttien leluna, mutta kun siinä ei voi pelata GTA 4:sta tai Half-Life 2:sta niin minkäs teet.
14.06.2010 klo 13.22
Ja Steamihan on yksittäinen peli kuten MW2 ja Halo? :D:D:D
Whatever. Eihän MW2:ta ja Haloakaan ole sama pulju tehnyt, eikä Valve kaikkia Steamissa olevia pelejä, mutta provikat tulee jokaisesta. Rahaa tulee siis tekemättä mitään joten Steam on Valvelle kannattavampi kuin mikään yksittäinen peliprojekti.
Rekisteröitynyt 08.01.2010
15.06.2010 klo 23.12
15.06.2010 klo 23.31
Kirjoita kommentti