Näin yksityiskohtaisia ovat Gran Turismo 5:n grafiikat
Kotaku huomauttaa PlayStation Universityn huomauttaneen, että jokin aika sitten julkistetut Gran Turismo 5:n Nürburgring-ruutukuvat ovat varsin yksityiskohtaisia. Esimerkkinä näytetään allaoleva kuva yhden auton peilistä.
Keskustelut (26 viestiä)
21.05.2010 klo 13.09
21.05.2010 klo 13.11
Ainakaan ei ole kauheen paljon työtä tuossa ollut... NOT.
21.05.2010 klo 13.14
21.05.2010 klo 13.18
Muualta lainattua:
"why are people impressed by this? most other racings games have had this for years….. Forza 2 had it. Forza 3 has it. Burnout has it. Project Gotham has it."
Jos media ei hypettäisi, niin ketään ei kiinnostaisi GT, koska se ei juurikaan muuta toimintamalliaan..
21.05.2010 klo 13.20
Rekisteröitynyt 11.10.2007
21.05.2010 klo 13.48
21.05.2010 klo 14.00
Rekisteröitynyt 28.07.2009
21.05.2010 klo 14.09
Heijastus on vain "dynaaminen" imagemap, mitä on käytetty autopelien alusta asti.
Ja sekin on feikki. Tämäkin kannattaisi toteuttaa Raytracella niin tuloksena olisi oikeasti heijastava pinta... Tosin siihen tarvittaisiin varmaan jotain 3 Cell-suoritinta... tai 12 Intelin x86-suoritinta...
http://www.youtube.com/watch?v=mtHDSG2wNho
21.05.2010 klo 14.34
21.05.2010 klo 14.52
Rekisteröitynyt 15.09.2008
21.05.2010 klo 15.07
Heijastus on vain "dynaaminen" imagemap, mitä on käytetty autopelien alusta asti.
Ja sekin on feikki. Tämäkin kannattaisi toteuttaa Raytracella niin tuloksena olisi oikeasti heijastava pinta... Tosin siihen tarvittaisiin varmaan jotain 3 Cell-suoritinta... tai 12 Intelin x86-suoritinta...
http://www.youtube.com/watch?v=mtHDSG2wNho
Vuoden parin päästä riittää nVidian näyttis. Ku nykyisetkin jo siihen pystyvät reaaliajassa, mutta ei tietystikään pelin laajusena.
Ja mikäs näissä GT:n yksityiskohdissa on niin hienoa.. Hyvänä esimerkkinä on se "realistisesti auton sisällä heiluva kuski".. Koskakohan sen näkee uusintojen ulkopuolella? Yks mistä näille jätkille voi hattua nostaa (jää nähtäväksi) on resoluutio. Jos pojat saa ton full HD:na pyörimään ni sitte voin sanoa että ihan kivan enginen ovat väsänneet. Mut ei jotain "HD-grafiikkaa" mitä on esim. GTA4:ssä ja Alan Wakessa, käyttäjiä kustaan silmään niin että soi.
Minkä ihmeen takia te peppukipeät xbox fanipojat täällä narisette?
Menkää ihmeessä pelaamaa Arcade-kaahailuanne nimeltä Forza.
Vaikka en omista Pleikkaa (ainakaan vielä), ni toivon kyllä että aikaisempien Turismojen arcademaisuudesta oltais päästy irti. Forzaa en kyllä menis sanoo arcadeks, siinäkin on kyllä vieläkin välillä vähän pakotetun omaisen liukkauksia.. No, ihan miten vaan.
21.05.2010 klo 15.47
Ja kuten sanottu, kyseinen "heijastus" on ollut aivan liian monessa pelissä iät ja ajat, jopa niinkin kauan että toimittajan asiantuntevuus pitää pistää puntariin.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
21.05.2010 klo 17.04
Heijastus on vain "dynaaminen" imagemap, mitä on käytetty autopelien alusta asti.
Ja sekin on feikki. Tämäkin kannattaisi toteuttaa Raytracella niin tuloksena olisi oikeasti heijastava pinta... Tosin siihen tarvittaisiin varmaan jotain 3 Cell-suoritinta... tai 12 Intelin x86-suoritinta...
http://www.youtube.com/watch?v=mtHDSG2wNho
Hyvin pieniä pintoja voi ray traceta nykyisin huonommillakin vehkeillä. Esim. jonkun pienen peilin heijastus ei montaa sädettä tarvitse ja jos ei riitä tehot niin aina voi vähentää resoa entisestään ja interpoloida.
Mut joo, itsekään en kyl näe tuota mitenkään ihmeellisenä ominaisuutena. Dynaamisia cube mappeja on käytetty jo aika pitkään heijastuksissa.
---
~Deneidez dot com
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
21.05.2010 klo 17.32
21.05.2010 klo 17.40
21.05.2010 klo 18.22
21.05.2010 klo 19.05
21.05.2010 klo 20.01
21.05.2010 klo 20.11
Rekisteröitynyt 16.07.2009
21.05.2010 klo 20.23
Kertokaa mulle, sillä en ole tuota koskaan ymmärtänyt...Miksi kaikesta pitää aina valittaa/tapella?
21.05.2010 klo 21.25
Mikä siinä on, että oli uutinen mistä pelistä vaan, niin aina se kerää suurimmalta osin vain valitusta miten siinä on joko huono grafiikka tai oman konsolin (tahi PC:n) vastaava hoitaa hommansa paremmin?
Miksi jotain onnetonta yksilöä kiinnostaa hehkuttaa omaa alustaansa jossain uutisessa on mysteeri minullekin - liittynee jotenkin heikkoon itsetuntoon ja yleiseen lahjattomuuteen, mutta mitä muuhun valittamiseen tässä "uutisessa" tulee niin:
a) Tämä ei ole uutinen - Tämä on hölmöjen ihmisten kusettamista
b) Harvinaisen huonoa sellaista - cubemapit olleet vakio jo vuosia
c) Peli ei tunnu valmistuvan koskaan
22.05.2010 klo 09.05
"kaikki pelit on multiplattareita kaikille kolmelle alustalle."
Paitsi, että ps3:lle tulee paljon pelejä mitä muilla alustoilla ei nähdä. Jos et ota niistä selvää niin kaikki samat pelit tuntuukin olevan kaikilla alustoilla
23.05.2010 klo 10.22
Kävin täällä joskus kun uutisaluella otsikoitiin miten uus ja täys paska final fantasy oli PS3:lla hienompi. Olihan se, mutta todella vähän. Nyt kun avoimen maailman Red Dead Redemption tekee saman toisin päin ja vielä radikaalisti XO:n eduksi, mitä tekee toimitus? EI uskalla kirjoittaa asiasta.
23.05.2010 klo 10.43
engineä kuin GTA IV, joten siinä ei ole mitään uutisoimisen aihetta. Myöhäistä se enää tässä vaiheessa sukupolvea on muokata engineä niin radikaalisti, että se taipuisi paremmin PS3:n kuin XO:n tarpeisiin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rockstar_Advanced_Game_Engin
23.05.2010 klo 22.57
MITÄ HITTOA! Vaikka cubemapit olisivat olleet vuodesta 1880 -lähtien niin miksi tästä ei uutista saisi tehdä?
Kaltaisillesi voitaisiin tehdä vaikka ihan oma postituslista...
Toimitukselle vinkkejä postituslistan uutisiin:
GRAN TURISMO 5:ssä MULLISTAVA UUSI PIIRTOTEKNIIKKA
Playstation University on haastatellut tekijöitä ja saanut selville, että GT5:ssä tullaan käyttämään polygonipohjaista grafiikkaa. Polygoneja käyttäen saadaan kaksiulotteiselle ruudulle helposti mallinnettua kolmiulotteisia kappaleita oikeassa perspektiivissä. Katso hämmästyttävät ruutukaappaukset!
GRAN TURISMO 5:SSÄ FOTOREALISTISET PINNAT
Official Playstation Magazine on saanut käsiinsä uusia hämmästyttäviä kuva Gran Turismo 5:stä, jotkä näyttävät lähes fotorealistisilta. Tekijöiden mukaan tämä on osittain ns. "teksturoinnin" ansiota, jossa tekijät muokkaavat aitojen valokuvien pohjalta pelin kappaleille aidonnäköiset pinnoitteet.
OPM-lehti on kuvien perusteella varma, että Gran Turismo 5:n myötä teksturointi yleistyy jatkossa muissakin peleissä. Katso ällistyttävät kuvat!
PS. Itsekin GT5:ttä odotan (ja odottanut pitkään), mutta paskauutinen on paskauutinen, oli se peli tai alusta mikä tahansa.
24.05.2010 klo 16.21