Starcraft 2:n tekijä: "Emme pyri olemaan innovatiivisia."
VG247 kertoo Starcraft II:n yhden suunnitelijan Dustin Browderin suulla jotain, mikä lienee masentavaa muiden pelien tekijöille, sillä SCII tulee joka tapauksessa myymään kuin häkä.
"Emme pyri olemaan innovatiivisia. Emme halua muuttaa peliä vain muuttamisen vuoksi. Haluamme vain saada aikaiseksi laatua ja mielestämme edellisessä pelissä oli laadukkaita juttuja, emmekä olleet varmoja, että voisimme parantaa niitä. En halua tehdä Sieget Tank 2:a. Siege Tank on hyvä."
Pelin kehityksen edetessä siihen koitettiin ympätä monesti myös suojataktiikkaa, mutta se hidasti peliä liikaa ja siitä luovuttiin. Yksinpelistä kuitenkin miehen mukaan löytyy uuttakin.
Keskustelut (25 viestiä)
Rekisteröitynyt 28.07.2009
25.04.2010 klo 15.03
25.04.2010 klo 15.16
Koska en ole pelannut alkuperäistä starcraftia sitten vuoden 1999, niin aivan sama vaikka peli olisi vain graafinen päivitys uusilla kentillä. Ostan silti.
25.04.2010 klo 15.22
25.04.2010 klo 15.28
25.04.2010 klo 15.29
Miksi korjata jotain, mikä ei ole rikki? Ykköseen verrattuna sc2:ssa on kuitenkin paljon parannuksia ja tiimillä on hullut paineet saada hyvä peli ulos. Liian isot muutokset heilauttaisivat pelin balanssia ja fanit nousisivat takajaloilleen kuten esim. fallout 2-3- tapauksessa.
Miksi tehdä uudestaan jotain mikä on jo tehty?
Rekisteröitynyt 13.12.2007
25.04.2010 klo 15.33
"Emme pyri olemaan innovatiivisia. Emme halua muuttaa peliä vain muuttamisen vuoksi."... heh.., mutta ovatpa he olleet. Eivät ehkä yrittämällä, mutta silti peliä on tullut pelattua aivan uudella tavalla.
Eli aivan turha masentua tästä artikkelista.
Miksi tehdä uudestaan jotain mikä on jo tehty?
Kuten mainitsin tuossa, peliä tulee joka tapauksessa pelaamaan aivan eri tavalla, vaikkakin osa yksiköistä yms. tuntuu tutulta.
25.04.2010 klo 15.34
25.04.2010 klo 15.35
Miksi korjata jotain, mikä ei ole rikki? Ykköseen verrattuna sc2:ssa on kuitenkin paljon parannuksia ja tiimillä on hullut paineet saada hyvä peli ulos. Liian isot muutokset heilauttaisivat pelin balanssia ja fanit nousisivat takajaloilleen kuten esim. fallout 2-3- tapauksessa.
Miksi tehdä uudestaan jotain mikä on jo tehty?
Koska SC2:ssa kaikki on hiottu nykyaikaan ja koska Blizzard tietää ansaitsevansa aivan helvetin paljon rahaa tällä julkaisulla. Miksei siis julkaista päivitettyä versiota. This is business baby.
Minun puolesta jääköön hyllyyn. Siitä huolimatta onnittelut Blizzardille mainion rahasammon luomisesta.
25.04.2010 klo 15.46
Ehkäpä liika innovatiivisuus on syy siihen, miksi tänäpäivänä tehdään huonompia pelejä kuin 10-vuotta sitten?
25.04.2010 klo 16.32
Blizzard tekee vain WoWiin uutta lisäosaa ja tätä uutta SC2.
Ymmärrän toki että Starcraft tuli 12 vuotta sitten ja Diablo 2 vain 10 vuotta sitten, mutta silti...
Enjoy beta SC-fans!
Moderaattori
Rekisteröitynyt 25.01.2008
25.04.2010 klo 16.45
Ehkäpä liika innovatiivisuus on syy siihen, miksi tänäpäivänä tehdään huonompia pelejä kuin 10-vuotta sitten?
Täytyy sanoa, että on ensimmäinen kerta, kun tällaisen väitteen kuulen :)
Rekisteröitynyt 04.11.2007
25.04.2010 klo 17.11
Ehkäpä liika innovatiivisuus on syy siihen, miksi tänäpäivänä tehdään huonompia pelejä kuin 10-vuotta sitten?
Täytyy sanoa, että on ensimmäinen kerta, kun tällaisen väitteen kuulen :)
Sama. Minusta ongelmana näissä nykyajan massapeleissä on juuri innovatiivisuuden puute.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
25.04.2010 klo 18.26
25.04.2010 klo 18.31
Ite en oo SC1 pelannu oikeestaa ikinä mutta muita vastaavia (kuten wc, CnC, RA ..) tullu pelailtua ni toi SC2 tuo iha riittävästi uutta ainaki itelleni että sitte ku ilmestyy ni tulee ostettua.
ja @ d3 kommentti.. juuh, sen tekeminen kestää mutta hyvää kannattaa odottaa. Mielummin ootan vaikka vuoden enemmän ku pelaan keskenerästä peliä.
25.04.2010 klo 19.56
Rekisteröitynyt 12.04.2007
25.04.2010 klo 21.26
25.04.2010 klo 21.36
(Ja btw, Starcraftissa on kyllä oikeasti parantamisen varaa, ei tuota nykyaikana viitsi pelata kuin ehkä nostalgian nälkään. Joukkojen komentaminen on yhtä helvettiä, Protossit ovat ehkä esteettisesti huonoiten suuniteltu muukalaislaji yhdessäkään kaupallisessa tuotteessa, loppupuolen tehtävät menevät siihen, että pompit kuin idiootti kolmen eri taistelun välillä jatkuvasti)
Joukkojen komentaminen on sc:ssä erityisen hyvin tehty. Pelattavuus on lähes täydellistä. Ehkä ainoa asia joka kusee on se, että yhteen grouppiin saa max. 12 unittia, mutta siihenkin tottuu. Et vain osaa. Hirveää skeidaa suollat ulos.
pompit kolmen taistelun välillä...täh?
25.04.2010 klo 23.43
Ehkäpä liika innovatiivisuus on syy siihen, miksi tänäpäivänä tehdään huonompia pelejä kuin 10-vuotta sitten?
Täytyy sanoa, että on ensimmäinen kerta, kun tällaisen väitteen kuulen :)
Sama. Minusta ongelmana näissä nykyajan massapeleissä on juuri innovatiivisuuden puute.
Ainakin tämmönen tuli miuleen siitä peligaalan vuoden invaatio sarjasta. Pelkkää roskaa ne invaatiot ainakin.
Mi9ksi tarvitsee keksiä aina uutta, kun voi kierrättää vanhaa ja tehdä siitä parempaa kuin koskaan aikaisemmin?
Rekisteröitynyt 12.04.2007
26.04.2010 klo 01.07
(Ja btw, Starcraftissa on kyllä oikeasti parantamisen varaa, ei tuota nykyaikana viitsi pelata kuin ehkä nostalgian nälkään. Joukkojen komentaminen on yhtä helvettiä
Joukkojen komentaminen on sc:ssä erityisen hyvin tehty. Pelattavuus on lähes täydellistä. Ehkä ainoa asia joka kusee on se, että yhteen grouppiin saa max. 12 unittia, mutta siihenkin tottuu.
Nostalgialasit pois silmiltä. Sen pelin reitinhaku on pe**eestä. Muuten sitä pelaisi vielä tänäkinpäivänä muuten kuin nostalgialaseilla.
26.04.2010 klo 02.12
Miksi korjata jotain, mikä ei ole rikki? Ykköseen verrattuna sc2:ssa on kuitenkin paljon parannuksia ja tiimillä on hullut paineet saada hyvä peli ulos. Liian isot muutokset heilauttaisivat pelin balanssia ja fanit nousisivat takajaloilleen kuten esim. fallout 2-3- tapauksessa.
Miksi tehdä uudestaan jotain mikä on jo tehty?
niin miksi tehdä elokuvasta uusi remake tai 3D, kun se on jo tehty? se vaan on niin, että tämän päivän muoti on tehdä uudelleen paremmin mikä tehtiin aikasemmin. Tietenki SC2 on parannettu versio ykkösestä ja se on hyvä niin. Eihän se red alertikaan paljoa ole muuttunut ykkösestä lähtien. Muutama uusi yksikkö tullut ja graffat parantunut.
26.04.2010 klo 12.59
Rekisteröitynyt 17.03.2009
26.04.2010 klo 16.23
Nostalgialasit pois silmiltä. Sen pelin reitinhaku on pe**eestä. Muuten sitä pelaisi vielä tänäkinpäivänä muuten kuin nostalgialaseilla.
Oliko pelissä edes agressiomoodeja? Muistaakseni suurin osa loppukentistä meni päin persettä kun jotku toukat ovat murskaamassa basen puolustusta, tilannetta korjatessa joku hyökkää armeijani kimppuun, paikalle selvitessä etujoukot ovat päättäneet lähteä jahtaamaan jotain arbiteria, jättäen omat kalliit toukat tulilinjalle. koitan kontrolloida kahta taistelua yhtäaikaa, ja saankin tilanteen hallintaan, huomatakseni, että jokin kolmas vihuarmeija on onnistunut tuhoamaan resurssilaajennukseni. Ffffuuuu...
Rekisteröitynyt 12.04.2007
26.04.2010 klo 20.25
26.04.2010 klo 21.17
Rekisteröitynyt 20.08.2007
29.04.2010 klo 14.45
Eipä tuo jääkiekkokaan ole viimeisen kymmenen vuoden aikana kamalasti uudistunut ;)