V2.fi esittää ensimmäisenä peliuutissivustona Suomessa - osta mainokset pois!
V2.fi ja APE Payment Oy esittelevät tänään uuden toiminnon, jolla voit keventää selailukokemustasi ja tukea sivuston ylläpitoa kätevällä ja edullisella tavalla. Tarjoamme kävijöille mahdollisuutta ostaa sivuston suuret mainosbannerit piiloon 20 sentillä viikko - ja tutustumistarjouksena lompakkoon saa 2 euroa rahaa ilmaiseksi!
Nykyiset mainokset ovat usein raskaita Flash-pohjaisia toteutuksia, jotka voivat kuormittaa etenkin mobiililaitteiden ja netbookien selaimia melkoisesti. Mainosten estäminen ohjelmallisesti selaimessa taas on suoraan pois sivuston ylläpitovaroista, joten halusimme tarjota kävijöille uuden vaihtoehdon hintaan, joka tuskin muodostuu kynnyskysymykseksi kenellekään.
V2.fi on ensimmäinen sivusto, joka käyttää APE Payment Oy:n esittelemää, uudenlaista nettilompakkoa. Lompakko on täysin sivustosta riippumaton ja siihen voidaan siirtää rahaa mm. tilisiirrolla tai matkapuhelimen kautta. Palvelu on tulossa käyttöön myös useilla muilla sivustoilla myöhemmin keväällä.
Palvelun käyttöönotto vaatii tunnuksen rekisteröimisen V2.fi:hin, jonka jälkeen voit käyttää ostamaasi etua missä tahansa kirjautumalla sisään palveluun. Lisätietoa palvelusta on täällä.
Palvelua kokeilevat ja mainokset poistavat saavat kiitoksena tuestaan profiiliinsa "VIP"-merkinnän.
Sulavaa surffausta!
Nykyiset mainokset ovat usein raskaita Flash-pohjaisia toteutuksia, jotka voivat kuormittaa etenkin mobiililaitteiden ja netbookien selaimia melkoisesti. Mainosten estäminen ohjelmallisesti selaimessa taas on suoraan pois sivuston ylläpitovaroista, joten halusimme tarjota kävijöille uuden vaihtoehdon hintaan, joka tuskin muodostuu kynnyskysymykseksi kenellekään.
V2.fi on ensimmäinen sivusto, joka käyttää APE Payment Oy:n esittelemää, uudenlaista nettilompakkoa. Lompakko on täysin sivustosta riippumaton ja siihen voidaan siirtää rahaa mm. tilisiirrolla tai matkapuhelimen kautta. Palvelu on tulossa käyttöön myös useilla muilla sivustoilla myöhemmin keväällä.
Palvelun käyttöönotto vaatii tunnuksen rekisteröimisen V2.fi:hin, jonka jälkeen voit käyttää ostamaasi etua missä tahansa kirjautumalla sisään palveluun. Lisätietoa palvelusta on täällä.
Palvelua kokeilevat ja mainokset poistavat saavat kiitoksena tuestaan profiiliinsa "VIP"-merkinnän.
Sulavaa surffausta!
Keskustelut (168 viestiä)
19.04.2010 klo 15.21
19.04.2010 klo 15.21
*Alkaa hymyilemään
*Putoaa lattialle
*Nauraa hervottomasti
*Pyyhkii kyyneleet kasvoiltaan
*Lähtee paskalle
19.04.2010 klo 15.23
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 15.24
...Tai sitten asennat ABP:n.
Tähän juuri viittasin sillä, että mainosten estäminen on pois sivuston ylläpidosta. On näitä sovelluksia olemassa halukkaille, mutta näin ilmaispalvelun sisällöntuottajan kannalta ne eivät hirveästi ilahduta.
20 senttiä viikossa ei ole hirveästi, etenkään jos saa 2 euroa ilmaiseksi pelkästä tilin avaamisesta.
19.04.2010 klo 15.27
19.04.2010 klo 15.31
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 15.33
Voin kertoo ettei tuu olemaan kovin hurja menekki :_D
Tätä "lol enmaxa tää on internet"-rutinaa oli odotettavissa runsaasti kun asiaa mietittiin ja siksi päätimme tarjota jotain mikä ei ole keneltäkään mitään pois.
Jos tahdot katsella mainoksia, fine.
Jos tahdot blokata mainokset itse ja näin olla tukematta sivustoja joilla käyt, fine.
Jos tahdot itkeä kommenteissa asiasta joka ei sinua mitenkään koske tai haittaa ellet itse niin päätä, fine. :)
Kyseessä on vaivaton ja halpa tapa tukea V2:n toimintaa jossa bonuksena saa mainokset piiloon. Ei mitään sen kummempaa.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 04.04.2007
19.04.2010 klo 15.34
Rekisteröitynyt 17.04.2007
19.04.2010 klo 15.36
Ei vaan tuntunut toimivan.
Mielelläni tuen hyvää kotimaista sivustoa ja hinta ei todellakaan ole paha.
Koettakaahan saada toimimaan Safarillakin.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 15.38
Hienoa!
Ei vaan tuntunut toimivan.
Mielelläni tuen hyvää kotimaista sivustoa ja hinta ei todellakaan ole paha.
Koettakaahan saada toimimaan Safarillakin.
Tuolta infosivulta löytyy yleisimmät ongelmat. Jos ne olet käynyt lävitse, voitko ystävällisesti postittaa ongelmakuvauksen osoitteeseen palaute@v2.fi
Kiitos
19.04.2010 klo 15.38
Ja sori, ABP täälläkin käytössä
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 15.41
Saako sivu tuloja pelkästään siitä että ihmiset katsovat mainoksia sivulla vai pitääkö siitä klikatakin?
Ja sori, ABP täälläkin käytössä
Myöskin näytöistä saadaan tuloja.
Itse en näe Adblockin käyttöä mitenkään itsearvoisesti pahana asiana - on täysin ymmärrettävää että ihmiset eivät tahdo ylimääräistä vilkuntaa ja pärinää ruudulleen kun surffailevat. Adblockissa on kuitenkin mahdollista tehdä sivukohtaisia poikkeuksia, joten jos meitä tahtoo tukea siinä muodossa, käy sekin vallan hyvin. :)
Rekisteröitynyt 13.02.2010
19.04.2010 klo 15.43
V2:n järjestelmä kuulostaa hyvältä, joskin taso varsinkin kommenteissa saa nousta vielä jonkin verran ennenkuin itse alan "jäsenmaksua" maksamaan. Vierailijoiden kommentit pois? Pelaajalehtikin teki äskettäin niin, ja nykyään sivustolla on oikein mainiota vierailla.
Boutros: Ei, mutta mainostajien into laskee sitä mukaa kun ihmiset blokkaavat näiden mainoksia pois.
19.04.2010 klo 15.46
Rekisteröitynyt 17.04.2007
19.04.2010 klo 15.47
Hienoa!
Ei vaan tuntunut toimivan.
Mielelläni tuen hyvää kotimaista sivustoa ja hinta ei todellakaan ole paha.
Koettakaahan saada toimimaan Safarillakin.
Tuolta infosivulta löytyy yleisimmät ongelmat. Jos ne olet käynyt lävitse, voitko ystävällisesti postittaa ongelmakuvauksen osoitteeseen palaute@v2.fi
Kiitos
Hyvinhän se toimi. Olin vissiin vain liian hätäinen.
(Tai sitten teitte nopeasti fix-and-deny:n)
Mutta niinkuin sanoin, näillä hinnoilla kannattaa kyllä tukea parempia saitteja.
19.04.2010 klo 15.47
Saako sivu tuloja pelkästään siitä että ihmiset katsovat mainoksia sivulla vai pitääkö siitä klikatakin?
Ja sori, ABP täälläkin käytössä
Omasta mielestä aika säälittävää tälläinen että lisätäänpäs sivulle vähän mainoksia ja tehdään palvelu joka maksaa että ne ovat poissa. jos ilmaista sivua haluaa pyörittää niin omana lähtökohtana on että en kiusaa sivunkävijöitä mainoksilla eihän palvelinkustannuksetkaan ole kuin jotain 20-40e/vuosi +jos nyt joku erikoisdomain esim .fi on käytössä niin se on sitten 70e/3vuotta.
19.04.2010 klo 15.48
Toivottavasti saatte tulta alle ja homma kannattaa.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 15.50
Omasta mielestä aika säälittävää tälläinen että lisätäänpäs sivulle vähän mainoksia ja tehdään palvelu joka maksaa että ne ovat poissa. jos ilmaista sivua haluaa pyörittää niin omana lähtökohtana on että en kiusaa sivunkävijöitä mainoksilla eihän palvelinkustannuksetkaan ole kuin jotain 20-40e/vuosi +jos nyt joku erikoisdomain esim .fi on käytössä niin se on sitten 70e/3vuotta.
a) Mainoksia ei lisätty yhtään kappaletta, eikä olla lisäämässä
b) Mainitsevasi luvut ovat kyllä ihan eri universumista kuin mitä meidän vajaalla 50 000:lla viikkokävijällä ja 300 000:lla viikottaisella sivulatauksella muodostuu kuluiksi. Domain on hinnasta hyvin pieni osa, kaista suurin.
Rekisteröitynyt 17.04.2007
19.04.2010 klo 15.51
SNIP...
Omasta mielestä aika säälittävää tälläinen että lisätäänpäs sivulle vähän mainoksia ja tehdään palvelu joka maksaa että ne ovat poissa. jos ilmaista sivua haluaa pyörittää niin omana lähtökohtana on että en kiusaa sivunkävijöitä mainoksilla eihän palvelinkustannuksetkaan ole kuin jotain 20-40e/vuosi +jos nyt joku erikoisdomain esim .fi on käytössä niin se on sitten 70e/3vuotta.
Tuleeko tuolta sinun palvelintarjoajaltasi sisältökin tuohon hintaan?!?
Siinä tapauksessa tosiaan on aika edullista.
19.04.2010 klo 15.51
*Tuijottaa ihmeissään
*Alkaa hymyilemään
*Putoaa lattialle
*Nauraa hervottomasti
*Pyyhkii kyyneleet kasvoiltaan
*Lähtee paskalle
*Tajuaa jutun idean
*Pyytää anteeksi tyhmää kommenttiaan
*Lähtee pyyhkimään
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 15.53
19.04.2010 klo 15.54
SNIP...
Omasta mielestä aika säälittävää tälläinen että lisätäänpäs sivulle vähän mainoksia ja tehdään palvelu joka maksaa että ne ovat poissa. jos ilmaista sivua haluaa pyörittää niin omana lähtökohtana on että en kiusaa sivunkävijöitä mainoksilla eihän palvelinkustannuksetkaan ole kuin jotain 20-40e/vuosi +jos nyt joku erikoisdomain esim .fi on käytössä niin se on sitten 70e/3vuotta.
Tuleeko tuolta sinun palvelintarjoajaltasi sisältökin tuohon hintaan?!?
Siinä tapauksessa tosiaan on aika edullista.
Kyse onkin ilmais-sivustosta. Jos haluat rahaa laita lukkojen taakse maksua vastaan jos et niin pidä sivuilmaisena.
19.04.2010 klo 15.57
19.04.2010 klo 15.57
Tosiaan ihmetyttää aina tämä hirveä itkeminen asioista, joista ei ole kellekkään haittaa.(Viimeksi tämä wowin maksulliset mountit).
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 15.57
Kyse onkin ilmais-sivustosta. Jos haluat rahaa laita lukkojen taakse maksua vastaan jos et niin pidä sivuilmaisena.
No miten tämä nyt on ristiriidassa minkään tekemämme kanssa? Sivusto on edelleen täsmälleen niin ilmainen kuin on ollut tähänkin asti, tarjoamme täysin vapaaehtoista lisäpalvelua joka ei muuta sivuston toimintaa entisestä mitenkään jos et siihen lähde mukaan.
19.04.2010 klo 16.01
Mutta toivottavasti homma toimii :P
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.04.2010 klo 16.07
19.04.2010 klo 16.08
19.04.2010 klo 16.09
Onneksi AdBlockista saa ne sivut näkymään mainoksineen, mitkä haluaa. Itselläni aika monesta vakkarista pois päällä. Mutta ei tarvitse montaa tollaista v-mäistä mainosta, kun lähtee päälle. Sori.
Rekisteröitynyt 07.01.2008
19.04.2010 klo 16.11
19.04.2010 klo 16.12
Kyse onkin ilmais-sivustosta. Jos haluat rahaa laita lukkojen taakse maksua vastaan jos et niin pidä sivuilmaisena.
No miten tämä nyt on ristiriidassa minkään tekemämme kanssa? Sivusto on edelleen täsmälleen niin ilmainen kuin on ollut tähänkin asti, tarjoamme täysin vapaaehtoista lisäpalvelua joka ei muuta sivuston toimintaa entisestä mitenkään jos et siihen lähde mukaan.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 16.13
V2:n järjestelmä kuulostaa hyvältä, joskin taso varsinkin kommenteissa saa nousta vielä jonkin verran ennenkuin itse alan "jäsenmaksua" maksamaan. Vierailijoiden kommentit pois? Pelaajalehtikin teki äskettäin niin, ja nykyään sivustolla on oikein mainiota vierailla.
Tätä meiltä paljon pyydetään, mutta valitettavasti ansaintalogiikka ei tue sitä. Ihmiset haluavat kommentoida rekisteröitymättä. V2.fi on TNS Metrix -mittauksen mukaan liki 20 000 viikkokävijää Pelaajalehti.com:ia edellä.
Olemme tiukentaneet ja tiukennamme jatkossakin kommenttien moderointilinjaa, en ole itsekään ollut tyytyväinen tasoon ajoittain.
Rekisteröitynyt 07.04.2009
19.04.2010 klo 16.14
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 16.16
Taitaa käytettävyys oppaan ekoilla ivuilla lukea että sivujen kuuluu olla kevyt onko kenties opas jäänyt lukematta joltain?
Ja liiketoimintaoppaan sivuilla lukee, että liiketoiminta koostuu siitä, että menot ovat pienemmät kuin tulot.
19.04.2010 klo 16.16
Täts mai 20 sents
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 16.16
Jep jep... Mainosten lisääminen sivuun on kyllä lähes aina huono ratkaisua käyttäjän kannalta jos haluaa tarjota jotain ilmaiseksi. Ilmainen, harvoin on enään mitään ilmaista mielestäni sivu ei ole ilmainen jos siellä on mainoksia. ps: "tue v2.fi:tä ja saat kevyemmän sivuston...." Taitaa käytettävyys oppaan ekoilla sivuilla lukea että sivujen kuuluu olla kevyt onko kenties opas jäänyt lukematta joltain?
... ok.
Rekisteröitynyt 19.04.2010
19.04.2010 klo 16.17
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 16.18
Nytkun tuo mainos tuosta hävisi niin tuo sivu voisi tasautua, kun tuossa on tollanen inhottava väli..
Pyrimme parantamaan tätä vielä kaikin puolin, palautetta voi laittaa myös http://www.v2.fi/palaute/
Kiitos palvelun kokeilusta :)
Rekisteröitynyt 19.04.2008
19.04.2010 klo 16.19
Rekisteröitynyt 04.11.2007
19.04.2010 klo 16.21
Hyvä idea, jolle toivon laajentumista useammalle sivustolle, vaikka kaikille.
Toivottavasti saatte tulta alle ja homma kannattaa.
Minä en toivo. Maksaminen mainosten blockkaamisesta ei haittaa, mutta tälläinen yhtenäinen palvelu pistää väkisinkin miettimään, että onko tämä vain alkusoittoa maksulliselle netille. Jos useat sivustot alkaa tätä käyttämään, niin se on vain ajan kysymys milloinka palvelu laajenee ja sivustoilta näkee ilmaiseksi vain uutisotsikot.
19.04.2010 klo 16.24
19.04.2010 klo 16.24
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 16.25
Minä en toivo. Maksaminen mainosten blockkaamisesta ei haittaa, mutta tälläinen yhtenäinen palvelu pistää väkisinkin miettimään, että onko tämä vain alkusoittoa maksulliselle netille.
Tästä voi siteerata minua Alasin Media Oy:n toimitusjohtajan ominaisuudessa: V2.fi:n uutiset eivät muutu maksulliseksi nyt eivätkä jatkossa. Meillä on varsin tarkkaan mietittynä, mihin tätä maksullisuutta voidaan käyttää, ja siihen ei lukeudu mitään "ilkeää". Ihmiset tulevat tänne peliuutisten vuoksi, ja niitä he tulevat täältä löytämään, ilmaiseksi, niin kauan kuin sivusto nykymuodossaan toimii.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
19.04.2010 klo 16.26
Edit: Pari Ramsin postia luettuani poistin mainosblokkaukset tällä sivulla.
Rekisteröitynyt 13.06.2009
19.04.2010 klo 16.26
Rekisteröitynyt 28.11.2008
19.04.2010 klo 16.26
Rekisteröitynyt 13.06.2009
19.04.2010 klo 16.27
Siis tuota voi kokeilla tuon 2 € edestä eikä tarvitse jatkaa sen käytön jälkeen?
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 16.28
Siis tuota voi kokeilla tuon 2 € edestä eikä tarvitse jatkaa sen käytön jälkeen?
Jep, ei ole mitään velvoitetta, se 2 euroa on täysin ilmaista. Palvelu jatkuu aina viikon kerrallaan.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 04.04.2007
19.04.2010 klo 16.28
Hyvä idea, jolle toivon laajentumista useammalle sivustolle, vaikka kaikille.
Toivottavasti saatte tulta alle ja homma kannattaa.
Minä en toivo. Maksaminen mainosten blockkaamisesta ei haittaa, mutta tälläinen yhtenäinen palvelu pistää väkisinkin miettimään, että onko tämä vain alkusoittoa maksulliselle netille. Jos useat sivustot alkaa tätä käyttämään, niin se on vain ajan kysymys milloinka palvelu laajenee ja sivustoilta näkee ilmaiseksi vain uutisotsikot.
Tähän suuntaanhan homma on menossa jo ihan ilman mitään välissä olevia palveluitakin. Suomessa tätä ei olla vielä hirveästi nähty, mutta esim. jenkeissä monet perinteiset printtimediat ovat jo siirtäneet nettisivunsa (siis muutkin kuin näköislehdet) maksulliksi, koska homma ei mainosrahotteisena enää yksinkertaisesti kannata.
Parasta vaan totutella ajatukseen siitä, että laadukkaasta ja ammattitaitoisesta toimitetusta sisällöstä tulee jatkossa maksullista.
Rekisteröitynyt 01.01.2010
19.04.2010 klo 16.32
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 16.33
Rams: Ei nyt millään pahalla mutta mikäli oikein ymmärsin ja kehität näitä sivuja niin suosittelen kirjaa: Älä pakota minua ajattelemaan -Steve Krug. Kirja kertoo selkeästi web sivujen käytettävyydestä ja toimii nykypäivän tilanteisiin hyvin vaikka onkin hiukan vanhahko.
Onko siinä kirjassa neuvoja miten voidaan kattaa merkittävät ylläpitokulut ilman mainoksia? Mikä luku?
Olet sinäkin taas tapaus.
Rekisteröitynyt 07.12.2009
19.04.2010 klo 16.33
Esim FFFin sivusto pitää sivuaan ilman mainoksia lahjusten avulla, mutta se ei taida onnistua ihan joka sivustolla.
Itse en näe tuota summaa liian isona, itse ei tulisi etsitty joka sivustolta niitä erikseen ja varsinkaan kun englannin kieli ei ole vahva itselläni. Täällä näkee kaikki tärkeimmät peli uutiset suomeksi mikä on hyvä juttu :)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.04.2010 klo 16.35
Aluksi nyt tuo tutustumistarjous pyörimään, lisää sitten kun pikkurahat loppuu. Toivottavasti on sen verran hyvä palvelu, että tulee pian mahdollisuus maksaa myös vuosi kerralla. ~10 euroa vuodessa hyvän tukemisesta ei ole ihan liikaa opiskelijallekaan.
Rekisteröitynyt 28.11.2008
19.04.2010 klo 16.38
Rekisteröitynyt 12.09.2007
19.04.2010 klo 16.38
Mukava feature, itse kun vihaan mainoksia, mutta tehnyt aina mieli V2:sta jollain tavalla tukea, kun sen verran paljon hyvää siltä saanut.
Aluksi nyt tuo tutustumistarjous pyörimään, lisää sitten kun pikkurahat loppuu. Toivottavasti on sen verran hyvä palvelu, että tulee pian mahdollisuus maksaa myös vuosi kerralla. ~10 euroa vuodessa hyvän tukemisesta ei ole ihan liikaa opiskelijallekaan.
Itsellä juuri samanlainen fiilis. V2 on antanut paljon monien vuosien aikana, ja mieli on ollut tukea sitä jollain tasolla. Hinta ei tosiaan ole paha, joten siihen on vähä paha vedota, jos haluaa tukea.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 16.39
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 16.39
Onkos muuten tuo VIP merkintä pysyvä? :D
VIP-merkintä pysyy niin kauan kuin banneritkin pysyvät poissa. Tässä on salainen koukkumme!
19.04.2010 klo 16.44
Rams: Ei nyt millään pahalla mutta mikäli oikein ymmärsin ja kehität näitä sivuja niin suosittelen kirjaa: Älä pakota minua ajattelemaan -Steve Krug. Kirja kertoo selkeästi web sivujen käytettävyydestä ja toimii nykypäivän tilanteisiin hyvin vaikka onkin hiukan vanhahko.
Onko siinä kirjassa neuvoja miten voidaan kattaa merkittävät ylläpitokulut ilman mainoksia? Mikä luku?
Olet sinäkin taas tapaus.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 16.48
Ei ole, mutta wikipedia on hyvä esimerkki siitä miten kattaa kulut ilmanmainoksia. Enenpää en käytettävyyttä jaksa alkaa luennoimaan koska kommenttisi osoittaa ettet välitä käyttäjien antamista neuvoista.
Vaikka luottamukseni V2:n laatuun on vankkumaton, en olisi ihan heti valmis vertaamaan meitä wikipedian kaltaiseen, globaalisti yleishyödylliseen, ei-kaupalliseen järjestöön.
Mitä neuvoihin tulee, anna palaa, emme vain anna takeita, että niitä noudatetaan, jos ne ovat esimerkiksi... täysin päättömiä.
19.04.2010 klo 16.49
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 16.49
Ei ole, mutta wikipedia on hyvä esimerkki siitä miten kattaa kulut ilmanmainoksia.
WikiMedia Foundation on voittoa tuottamaton järjestö, jolle lahjoittamisesta saa veroetua. Wikipedialla on satoja miljoonia käyttäjiä. Tässä on nyt jokin pieni ero.
Rekisteröitynyt 01.06.2007
19.04.2010 klo 16.53
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.04.2010 klo 16.55
19.04.2010 klo 16.56
Minä olen kyllä yksi niistä joka kirjoittelee täällä rekisteröitymättä. Mieluiten siis kaipaisin sellaista palvelua, joka toimisi usealla eri sivustolla rekisteröitymisestä riippumatta. Onko mahdollista?
Rekisteröitynyt 11.10.2007
19.04.2010 klo 16.59
19.04.2010 klo 17.02
Ei ole, mutta wikipedia on hyvä esimerkki siitä miten kattaa kulut ilmanmainoksia. Enenpää en käytettävyyttä jaksa alkaa luennoimaan koska kommenttisi osoittaa ettet välitä käyttäjien antamista neuvoista.
Vaikka luottamukseni V2:n laatuun on vankkumaton, en olisi ihan heti valmis vertaamaan meitä wikipedian kaltaiseen, globaalisti yleishyödylliseen, ei-kaupalliseen järjestöön.
Mitä neuvoihin tulee, anna palaa, emme vain anna takeita, että niitä noudatetaan, jos ne ovat esimerkiksi... täysin päättömiä.
Rekisteröitynyt 30.07.2007
19.04.2010 klo 17.02
V2:n järjestelmä kuulostaa hyvältä, joskin taso varsinkin kommenteissa saa nousta vielä jonkin verran ennenkuin itse alan "jäsenmaksua" maksamaan. Vierailijoiden kommentit pois?
Tätä meiltä paljon pyydetään, mutta valitettavasti ansaintalogiikka ei tue sitä. Ihmiset haluavat kommentoida rekisteröitymättä.
Tämä on käytännössä myöntymistä siihen, että palvelua tuotetaan pääasiassa trolleille ja muulle nettiroskalle. Ei siinä mitään, ymmärrän kyllä, että leipä täytyy ansaita. Kaikkea ei voi kuitenkaan saada, mikä tässä tapauksessa tarkoittaa, että komppailen Joohanh:n kantaa, enkä viitsi investoida saittiin, jonka käyttäjäkunta on ala-arvoista.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 17.03
Viestisi alla oleva Mikon kommentti antaa nyt ymmärtää että tämä sivusto ei ole ilmainen ja tavoittelee voittoa vaikka äsken puhuttiin että sivusto on ja pysyy "ilmaisena"... Ja miksei wikipedian malli toimisi tälläsivustolla? vaikkei käyttäjiä ole miljoonaa voi suhteessa tarpeellisen rahasumman keräämiseen olla tarpeeksi käyttäjiä, mikäli ei ihmiset eivät pidä sivua tarpeellisena ja olette todenäköisesti epäonnistunut jollain osa-alueella.
Kyllä sinä tiedät mikä ero on ilmaisuudella ja sillä että mainostetaan, että ei tehdä tappiota. Älä jyystä pilkkua.
Mitä tulee rahan keräämiseen, niin sama sitten ilmeisesti pätee about jokaiseen Suomen top100 sivustoon, kun mainoksia löytyy?
Hyvänen aika.
19.04.2010 klo 17.03
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 17.05
Minä olen kyllä yksi niistä joka kirjoittelee täällä rekisteröitymättä. Mieluiten siis kaipaisin sellaista palvelua, joka toimisi usealla eri sivustolla rekisteröitymisestä riippumatta. Onko mahdollista?
APE-alusta sallii kyllä tuollaisen, mutta ongelma tulisi sitten siitä tulonjaosta. Halusimme myös varmistaa, että käyttäjät saavat maksimihyödyn, eli kirjautuupa mistä vaan, ovat mainokset poissa.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.04.2010 klo 17.06
Voisiko saaduilla rahoilla hankkia kunnollinen leffarvostelija, kun nykyinen ei ymmärrä leffoista yhtikäs mitään.
Kieltämättä olisi kiva kuulla joskus jonkun toisenkin mielipide elokuvista.
19.04.2010 klo 17.08
Rekisteröitynyt 12.12.2007
19.04.2010 klo 17.10
Harvemmin tulee täällä paikanpäällä edes käytyä kun uutiset saa suoraan feedinä näkyviin lukuunottamatta arvosteluja. Feedeissä ei sentään ole mainoksia...vielä...
EDIT: juuri tuli hilavitkutin.com:in feedissä superkauppa.fi:n mainos :/
19.04.2010 klo 17.10
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.04.2010 klo 17.11
Heh, näitä maanantaipäivän ideoita taas. Vähän sama asia kuin maksaisit siitä että postilaatikkoon ei tulisi mainoksia. ABP on ja pysyy selaimessa, eikä ole mainokset enää sen jälkeen kiusanneet :)
Kyse on myös tukimaksusta sivuston sisältöä varten, ei pelkästä mainosten poistosta. Tai siis näin ainakin itse nään asian.
Itse olisin markkinoinut asiaa kyllä vahvemmin tästä lähtökohdasta, nyt monet kelaa vaan että "Blaah mulla on ABP, EVVK".
Rekisteröitynyt 07.08.2007
19.04.2010 klo 17.13
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 17.16
Kyse on myös tukimaksusta sivuston sisältöä varten, ei pelkästä mainosten poistosta. Tai siis näin ainakin itse nään asian.
Kiitos ja kumarrus, että näet asian näin - niin mekin toivomme käyttäjien näkevän. En halunnut ylimainostaa sitä, että osa porukasta näkee sisällöllämme arvoa ohi sen, ettei tarvitse katsella raskaita Flasheja kun lukee peliuutisia. Sivustoa on tehty ja tehdään, koska se on hauskaa. Laskut on kuitenkin maksettava ja avustajillekin maksamme jutuista - toisin kuin varsin iso siivu muuta mediaa.
Mainostilastojen jne. perusteella AdBlockin käyttäjät ovat varsin marginaalinen porukka, eikä heillä oikeasti ole vaikutusta mediamyyntiin sen kummemmin. Äänekäs vähemmistö kylläkin, minkä tämäkin kommenttiketju todistaa, mutta vähemmistö.
Rekisteröitynyt 22.04.2007
19.04.2010 klo 17.21
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 17.23
Saako tällä minkään näköistä bannisuojaa tai muuta mukavaa?
Pyrimme lisäämään "muuta mukavaa" VIP:eille, kun sitä keksimme ja systeemin toiminta vakiintuu. Bannisuojaa en menisi lupaamaan :)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 17.23
Saako tällä minkään näköistä bannisuojaa tai muuta mukavaa?
Hmm... "Spedeile niin paljon kuin tahdot, vain 20 senttiä viikko!"
Pistetään harkintaan, mutta ei ainakaan vielä. :)
Rekisteröitynyt 26.09.2007
19.04.2010 klo 17.27
Saako tällä minkään näköistä bannisuojaa tai muuta mukavaa?
Pyrimme lisäämään "muuta mukavaa" VIP:eille, kun sitä keksimme ja systeemin toiminta vakiintuu. Bannisuojaa en menisi lupaamaan :)
Lisää retkiä puuhamaahan ja jonkinlainen sisäinen chatti vip-käyttäjille ja olen mukana =)
Rekisteröitynyt 24.05.2007
19.04.2010 klo 17.28
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 17.32
Lisää retkiä puuhamaahan ja jonkinlainen sisäinen chatti vip-käyttäjille ja olen mukana =)
Nyt kävi niin, että Puuhamaa on siirtynyt meitsin autotalliin...
Ja VIP-käyttäjien chattihan löytyy jo, tosin muutkin ovat tervetulleita: http://www.v2.fi/irc (tämäkin systeemi oli IRC-porukalla ensitestissä ennen julkaisua)
Rekisteröitynyt 11.04.2007
19.04.2010 klo 17.36
Rekisteröitynyt 28.11.2009
19.04.2010 klo 17.37
Rekisteröitynyt 22.06.2008
19.04.2010 klo 17.37
Myöskään mainokset ei pahemmin itketä.
19.04.2010 klo 17.46
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.04.2010 klo 17.47
52 viikkoa = 10,40 euroa = LIIKAA!!!!!!!!!!!
Myöskään mainokset ei pahemmin itketä.
Millä ihmeen perusteella tollanen summa VUODESSA on liikaa?
Laitat euron kuussa syrjään niin saat vielä tikkarinkin.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 04.04.2007
19.04.2010 klo 17.53
52 viikkoa = 10,40 euroa = LIIKAA!!!!!!!!!!!
Myöskään mainokset ei pahemmin itketä.
10,40 € vuodessa!!! The inhumanity! The horror!
Rekisteröitynyt 14.12.2007
19.04.2010 klo 18.02
Operan käyttäjänä muutenkin sisällön valikointi ja popup estot ovat jo valmiita ominaisuuksia, että APB on aika turha.
Rekisteröitynyt 17.02.2010
19.04.2010 klo 18.03
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.04.2010 klo 18.12
...
...Ihmiset tulevat tänne peliuutisten vuoksi, ja niitä he tulevat täältä löytämään, ilmaiseksi, niin kauan kuin sivusto nykymuodossaan toimii.
Mikko on aika kettu kun lupaa, että uutisten lukeminen on tällä sivustolla ilmaista niin pitkään kun sivusto on nykyisessä muodossaan... ;D
...
No joo, muuhun minulla ei ollutkaan kommentoitavaa. Mielenkiintoinen systeemi ja hyvä kokeilu ainakin jos ei muuta. Mediataloilla on nykyään vähän se ongelma, että mistä saada ansainta keinoja internetissä jossa tiedon ainoa käypä hinta on nolla euroa.
...
Omalla kohdallani kun olen kehittänyt ns. "banneri sokeuden" niin eipä nuo mainokset paljon haitanneet. Silloin kun nämä IGN-tyyppiset isot mainokset aluksi ilmestyivät ne olivat pieni riesa, mutta niihin tottui kohtalaisen nopeasti.
...
Jatkakaa kehittämistä. Jos toimintoja tulee enemmän ja niistä on oikeasti jotain merkittävää hyötyäkin niin kaipa voin tämän nostaa Deviantartin rinnalle joka on toistaiseksi ainoa internet sivu jonka käytöstä jotain maksan. :)
...
Toivottavasti tulevaisuudessa on enemmän VIP-toimintoja ja kiitos tästä ilmaisesta 2 euron kokeilusta.
19.04.2010 klo 18.18
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.04.2010 klo 18.23
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 18.24
Kyllä 10,40 on vuodessa liikaa, ja taas huomataan kuinka kaupallinen sivusto v2.fi oikeasti onkaan.
...anteeksi jos osakeyhtiön tarkoitus on tuottaa rahaa ja sivuston tekijöille palkkaa? Jos 5 % kävijöistä tämän ostaa vuodeksi, tervetuloa pullakahveille. Olisin tyytyväinen sadastakin.
19.04.2010 klo 18.25
19.04.2010 klo 18.40
Adblock Plus ja Element hide. Eikä maksa mitään.
Hienoa että olet ymmärtänyt palvelun idean!
19.04.2010 klo 18.41
"Kyse on myös tukimaksusta sivuston sisältöä varten, ei pelkästä mainosten poistosta. Tai siis näin ainakin itse nään asian."
Mikko kirjoitti:
"Kiitos ja kumarrus, että näet asian näin - niin mekin toivomme käyttäjien näkevän"
Toisessa viestissä jatkuen
"..anteeksi jos osakeyhtiön tarkoitus on tuottaa rahaa ja sivuston tekijöille palkkaa"
Miksi haluatte käyttäjien ymmärtää että kyse on "tukimaksusta" jos todellisuudessa kyse on vain bisneksestä?
19.04.2010 klo 18.46
19.04.2010 klo 18.48
Rekisteröitynyt 03.09.2008
19.04.2010 klo 18.50
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 18.53
"..anteeksi jos osakeyhtiön tarkoitus on tuottaa rahaa ja sivuston tekijöille palkkaa"
Miksi haluatte käyttäjien ymmärtää että kyse on "tukimaksusta" jos todellisuudessa kyse on vain bisneksestä?
Jos kuvittelet, että saitin tuotot ovat sellaista liiketoimintaa, että se kenenkään elämää muuttaa, olet kiitettävän pihalla. Edes mainitsemasi utopistinen 5 % käyttäjistä olisi melkoisen vähän, kun ajatellaan kuinka moni tätä sivustoa työkseen tekee ja päivittäin tunteja sivuston parissa käyttää - jaapa kokeeksi seitsemällä, poista muutama satanen kuussa hostausta, ja mieti sitten paljonko tassuun jäisi. Harrastuneisuus toki auttaa, mutta se ei maksa kenenkään asuntolainan lyhennyksiä.
Lähinnä tarkoitus on kokeilla eri ansaintamalleja, josko löytyisi sellainen, jolla sivustoa voitaisiin kehittää eteenpäin ja saada sen liiketoiminta mielekkäämmäksi ja kehityskulut peittoon, samalla kun kukaan ei kokisi, että häneltä otetaan jotain pois. Tämä sama ongelma on tasan jokaisella isolla, mainosrahoitteisella saitilla.
Emme ole missään vaiheessa esiintyneet hyväntekijöinä, mutta tarkoituksemme on tehdä laadukasta sisältöä aiheista, jotka kiinnostavat itseämmekin. Jos joku näkee tässä jotain muutakin lisäarvoa ja pitää sivustoa kannatettavana, se miellyttää minua suuresti. Tarjoamme palvelua, jossa 20 sentillä voi poistaa mainokset. Se, mitä kukakin näkee tässä tämän lisäksi, on hänen oma tulkintansa.
Rekisteröitynyt 19.04.2010
19.04.2010 klo 19.09
19.04.2010 klo 19.10
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 19.18
Mikko: olen hiukan ärsyyntynyt jo teidän tylyihin kommentteihin. asiakaspalvelu ei ainakaan pelaa vaikka hermot menisi pitäisi olla ystävällinen. On muuten jännää että "näinkin suuri" yritys on unohtanut sivuiltaan joitain tärkeitä asioita. Noh eiköhän se teille selviä aikanaan mitä :)
Heti kun tarvitsemme konsultointia asiakaspalvelussa, websivustojen käytettävyydessä, rahoituksessa ja varmaan ihan missä muussa vain, otamme sinuun yhteyttä.
asijantuntia@trol.li ?
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 19.18
Mikko: olen hiukan ärsyyntynyt jo teidän tylyihin kommentteihin. asiakaspalvelu ei ainakaan pelaa vaikka hermot menisi pitäisi olla ystävällinen.
Hermojen meno ei ole vielä lähelläkään - voin luvata, että sen kyllä huomaisi - ja jos oman mielipiteen esittäminen on mielestäsi tylyä, niin sitä lajia on varmasti luvassa jatkossakin. Omien kommenttiesi tarkoitus on ollut alusta asti tehdä perusteettomia vertauksia ja esittää, että osaat laskea sivustojen kannattavuuksia jonkin mystisen kaavan kautta. En koe velvollisuudekseni olla erityisen ystävällinen, jos minua ja edustamaani tahoa kohtaan ollaan epäystävällisiä, mutta asiallinen olen ollut koko ajan ja olen sitä myös jatkossa. Itse kuitenkin esiinnyn tässä nimelläni argumentoimassa anonyymikommentoijaa vastaan, eikä minulla ole ongelmaa esittää näitä kantojani kenelle tahansa julkisesti.
Rekisteröitynyt 27.05.2007
19.04.2010 klo 19.25
19.04.2010 klo 19.32
19.04.2010 klo 19.35
Ja lisää korjattavaa löytyy jos vain kiinnostaa :>
19.04.2010 klo 19.36
Rekisteröitynyt 26.09.2007
19.04.2010 klo 19.38
V2:n järjestelmä kuulostaa hyvältä, joskin taso varsinkin kommenteissa saa nousta vielä jonkin verran ennenkuin itse alan "jäsenmaksua" maksamaan. Vierailijoiden kommentit pois? Pelaajalehtikin teki äskettäin niin, ja nykyään sivustolla on oikein mainiota vierailla.
Olen samaa mieltä tuosta keskustelun tasosta. Itse vaan en mielellään rekisteröitysi mihinkään ulkoiseen palveluun (APE), vaan lähettäisin mielelläni vaikka tekstarin veekakkosen omaan palveluun ja maksaisin 10e sitten jos siitä saisi sen vuoden VIP-Jäsenyyden. Vähän samaan tyyliin kuin esim. IRC-Gallerialla tai kuvake.netissä on. Yritän vältellä mahdollisimman paljon rekisteröitymisiä erilaisiin palveluihin, lähinnä juuri siksi kun niitä on jo niin tuhottomasti joka puolella.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 19.45
Eikä sivun lukuisat virheet anna kovinkaan luotettavaa kuvaa sivun toiminnallisuudesta ja/tai käyttäjätietojen suojauksesta. Kyllä etusivulta löytyy vaivaiset 142 virhettä: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fv2.fi&char
Ja lisää korjattavaa löytyy jos vain kiinnostaa :>
Ja saman HTML validaattorin voi ajaa kymmenelle suomen suosituimmalle sivustolle ja hyvä jos pari löydät joilla ei ole virheitä kasamäärin, tuskin sitäkään. Tarkoitus on, että sivut toimivat, ei se, että standardinatseilla ei olisi vinkumisen sijaa. :)
Jos on muuta korjattavaa, kerro toki. Kaikki korjausehdotukset otetaan vastaan, mutta jotenkin tässä alkaa tuntua siltä, että agendasi on aika päinvastainen auttamisesta.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 19.53
Mjoono keskusteluhan näyttää menevän mukavaan suuntaan :) Noh aloitetaanpa nytten vaikka siitä että teiltä puuttuu rekisteriseloste sivuiltanne kokonaan en ainakaan sellaista löytänyt.
Tämä on itse asiassa korjattu tänään, kun rekisteröintejä alkoi tippua enemmänkin. Alunperin oli epäselvää, muodostaako pelkkä satunnainen käyttäjätunnus ja salasana (emme vaadi muuta) henkilörekisterin, mutta laitoimme sen nyt varmuuden vuoksi, kun käyttäjätunnukseen liittyy nyt "virtuaaliomaisuutta":
http://www.v2.fi/info/#rekseloste
Validaattorista sitten taas... no joo.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 19.56
Olen samaa mieltä tuosta keskustelun tasosta. Itse vaan en mielellään rekisteröitysi mihinkään ulkoiseen palveluun (APE), vaan lähettäisin mielelläni vaikka tekstarin veekakkosen omaan palveluun ja maksaisin 10e sitten jos siitä saisi sen vuoden VIP-Jäsenyyden.
En tiedä kävitkö katsomassa tuota systeemiä, mutta APE ei tarvitse rekisteröitymistä, vain sähköpostiosoitteen. Systeemi on tosi helppo - olimme ensin itsekin skeptisiä juuri tästä, mutta tuo on ihan kohtalaisen fiksusti tehty.
19.04.2010 klo 19.57
Eikä sivun lukuisat virheet anna kovinkaan luotettavaa kuvaa sivun toiminnallisuudesta ja/tai käyttäjätietojen suojauksesta. Kyllä etusivulta löytyy vaivaiset 142 virhettä: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fv2.fi&char
Ja lisää korjattavaa löytyy jos vain kiinnostaa :>
Ja saman HTML validaattorin voi ajaa kymmenelle suomen suosituimmalle sivustolle ja hyvä jos pari löydät joilla ei ole virheitä kasamäärin, tuskin sitäkään. Tarkoitus on, että sivut toimivat, ei se, että standardinatseilla ei olisi vinkumisen sijaa. :)
Jos on muuta korjattavaa, kerro toki. Kaikki korjausehdotukset otetaan vastaan, mutta jotenkin tässä alkaa tuntua siltä, että agendasi on aika päinvastainen auttamisesta.
Ubuntu 9.10 versio todistaa eivät sivut näy niinkun kuuluisivat. http://browsershots.org/http://www.v2.fi/
Kyllä suurimmalle osalle käyttäjistä sivut näkyvät "oikein" mutta todellista on se ja harmillista että ei kaikille.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 20.04
Sivut toimivat, juurihan validaattori todisti että sitä ne eivät tee, ja jos sivujen 'kehittäjä' allekirjoittaa tuon ettei virheillä ole väliä olisi korkea aika vaihtaa 'kehittäjää'. Tälle sivule latautuu yli 60 selaimen "screenshotit" pikkuhiljaa kuten jo Dillo 2.1.1
Ubuntu 9.10 versio todistaa eivät sivut näy niinkun kuuluisivat. http://browsershots.org/http://www.v2.fi/
Kyllä suurimmalle osalle käyttäjistä sivut näkyvät "oikein" mutta todellista on se ja harmillista että ei kaikille.
Leiskaongelmia on korjattu sitä mukaa kun niistä on tullut valituksia ja näin tehdään aikataulun salliessa myös jatkossa. Samalla logiikalla siis potkut kaikille suomen suosituimpien sivustojen kehittäjille? Mikä sinun ongelmasi nyt oikeasti on? Se, että standardi HTML onnistuu, mutta duunia ei löydy kun kukaan ei jaksa kuunnella jatkuvaa rutinaa? :)
Missään vaiheessa emme väittäneet että HTML sivuilla olisi standardien mukaista, emmekä että et browsershotia käyttämällä löytäisi jotain visuaalistakaan vikaa. Kulutat kauhean määrän aikaa löytääksesi jotain valittamisen aihetta, ja miksi? Koska... julkaisimme palvelun jota ei ole pakko käyttää ilmaisella sivustollamme?
Tätä on kohta tehty 10 vuotta ja kaltaisiasi vihaisia tapauksia tulee aina silloin tällöin vastaan. Mistä viha sikiää? Ota ihan rennosti vain, emme ole vihollisiasi vain koska emme validoi HTML:ää tai ole valmiita "neuvostasi" poistamaan kaikkia mainoksia sivustolta. Olet useaan otteeseen tehnyt jo keskustelun aikana selväksi ettet edes tiedä mistä puhut, joten miksi jatkaa? Ihan vain trollatakseen?
Jää sinä validoimaan ja tuijottamaan browsershottejasi, minä vaihdan onnistuneen palvelun launchin jälkeen vapaalle.
Taas kerran, voi hyvänen aika.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.04.2010 klo 20.06
19.04.2010 klo 20.16
19.04.2010 klo 20.21
Tuskin mikään moderni sivusto näkyy sen kanssa oikein koska Javascript ja CSS ovat niin laajalti käytössä maailmalla. :)
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.04.2010 klo 20.26
19.04.2010 klo 20.39
Leiskaongelmia on korjattu sitä mukaa kun niistä on tullut valituksia ja näin tehdään aikataulun salliessa myös jatkossa. Samalla logiikalla siis potkut kaikille suomen suosituimpien sivustojen kehittäjille? Mikä sinun ongelmasi nyt oikeasti on? Se, että standardi HTML onnistuu, mutta duunia ei löydy kun kukaan ei jaksa kuunnella jatkuvaa rutinaa? :)
Missään vaiheessa emme väittäneet että HTML sivuilla olisi standardien mukaista, emmekä että et browsershotia käyttämällä löytäisi jotain visuaalistakaan vikaa. Kulutat kauhean määrän aikaa löytääksesi jotain valittamisen aihetta, ja miksi? Koska... julkaisimme palvelun jota ei ole pakko käyttää ilmaisella sivustollamme?
Tätä on kohta tehty 10 vuotta ja kaltaisiasi vihaisia tapauksia tulee aina silloin tällöin vastaan. Mistä viha sikiää? Ota ihan rennosti vain, emme ole vihollisiasi vain koska emme validoi HTML:ää tai ole valmiita "neuvostasi" poistamaan kaikkia mainoksia sivustolta. Olet useaan otteeseen tehnyt jo keskustelun aikana selväksi ettet edes tiedä mistä puhut, joten miksi jatkaa? Ihan vain trollatakseen?
Jää sinä validoimaan ja tuijottamaan browsershottejasi, minä vaihdan onnistuneen palvelun launchin jälkeen vapaalle.
Taas kerran, voi hyvänen aika.
Olen samaa mieltä siitä, että Sillalaillaahin rutina on melko turhaa. Mainosten ostaminen pois sivuilta on ihan fiksu ansaintakeino, propsit siitä. Ylläolevassa asiassa en kuitenkaan voi olla kanssasi samaa mieltä: ne standardit on tehty käytettäväksi ihan hyvästä syystä. Voisitte palvelun ylläpitäjinä ottaa myös ne käyttäjät huomioon, jotka eivät satu pyörittämään sitä yleisintä selainta ja käyttöjärjestelmää koneessaan. Jos ylläpitäjät ottaisivat koodinsa toimivuuden huomioon jo sivuja kehitettäessä, säästyttäisiin monelta päänvaivalta, jo vaikka ihan selainkehittäjienkin puolelta. Kaikessa ei aina tarvitse olla täydellinen, mutta asenteesi on melko huolestuttava. Jollen olisi lukenut tuotoksianne vuodesta 2002, aiemmin PP:n ja nyt V2:n puolella, voisin vetää erinäisiä johtopäätöksiä ylläpitäjien ammattitaidosta sen perusteella, ettei edes koodista viitsitä tehdä validia.
Browsershots on muuten hyvä palvelu, kannattaa tutustua :)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.04.2010 klo 20.51
Olen samaa mieltä siitä, että Sillalaillaahin rutina on melko turhaa. Mainosten ostaminen pois sivuilta on ihan fiksu ansaintakeino, propsit siitä. Ylläolevassa asiassa en kuitenkaan voi olla kanssasi samaa mieltä: ne standardit on tehty käytettäväksi ihan hyvästä syystä. Voisitte palvelun ylläpitäjinä ottaa myös ne käyttäjät huomioon, jotka eivät satu pyörittämään sitä yleisintä selainta ja käyttöjärjestelmää koneessaan. Jos ylläpitäjät ottaisivat koodinsa toimivuuden huomioon jo sivuja kehitettäessä, säästyttäisiin monelta päänvaivalta, jo vaikka ihan selainkehittäjienkin puolelta. Kaikessa ei aina tarvitse olla täydellinen, mutta asenteesi on melko huolestuttava. Jollen olisi lukenut tuotoksianne vuodesta 2002, aiemmin PP:n ja nyt V2:n puolella, voisin vetää erinäisiä johtopäätöksiä ylläpitäjien ammattitaidosta sen perusteella, ettei edes koodista viitsitä tehdä validia.
Browsershots on muuten hyvä palvelu, kannattaa tutustua :)
Asialliseen viestiin voin vastata jopa vapaa-ajalla. ;)
Olet ihan oikeassa, että olisi parempi jos leiska paukkuisi validaattorista lävitse. Mutta kuten aikaisemmin totesin, tämä pitää paikkansa todella harvalla suositulla, kaupallisella sivustolla, ja sille on kokemukseni perusteella syynsä joihin en sen tarkemmin tässä paneudu.
V2:sta ylläpidetään rajallisilla resursseilla ja "alkuperäisten laatijoiden" osalta hyvin paljolti harrastepohjalta. Alkuperäinen HTML/CSS on jonkun muun hirveässä kiireessä tekemää, mutta ainoa varsinainen kehittäjä tällä hetkellä olen minä. Jos valinta on seuraava:
a) Korjaa leiska standardien mukaiseksi kun 99% käyttäjistä näkee sen oikein (Kaikki suosituimmat selaimet ja alustat on kyllä testattu ja pääosin pitäisi toimia täysin oikein)
b) Koodaa jotain aidosti uutta
, päädyn valintaan b) ainakin toistaiseksi joka kerta. Listalla on hirveä määrä tekemistä ja haaveiltuja toiminnallisuuksia, jotka parantavat sivuston käyttökokemusta merkittävästi.
Jos kyseessä olisi asiakkaalle toimitettu sivu, olisi tilanne tietysti vallan toinen. V2 on kuitenkin "meiltä meille, sekä teille", ja vaikka se on argumentoitavasti ikävää jos osalla leiska ei näy oikein, priorisoin aikani toistaiseksi sellaiseen kehitykseen joka hyödyttää sataa prosenttiä käyttäjistä, ei yhtä.
Browsershots on vallan tuttu, joskin nykyaikaisilla sivustoilla aina vain vähemmän käyttökelpoinen, johtuen lähinnä AJAX/js-ratkaisuista.
Kiitos palautteesta.
19.04.2010 klo 20.51
Rekisteröitynyt 03.11.2007
19.04.2010 klo 20.53
Ja päätökseen alkaa maksaa sivustolle ei vaikuttanut mitenkään vähän tuo V2.fi:n panostus Jyväskylässä pidettyyn level-tapahtumaan. Retronurkka oli ehdottomasti tapahtuman omia suosikkeja. Kiitokset siitä!
Rekisteröitynyt 10.12.2008
19.04.2010 klo 21.09
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.04.2010 klo 21.15
Vielä kun vieraskommentoinnille annatte monoa, niin kiitän ja kumarran.
Hyvä ratkaisu olisi antaa kirjautuneille käyttäjille mahdollisuus piilottaa kirjautumattomien kommentit. ;)
Rekisteröitynyt 24.06.2008
19.04.2010 klo 21.25
Älkää pls vikiskö tuosta hinnasta. Vaikka 10e/vuosi saattaa toki tuntua jo joltain, niin tuollaisena 20 snt/viikossa maksavana se on aivan naurettavan pieni. Käytte ostamassa patukan ruokatunnilla ja hupsis! Siinä olisi jo ollut kuukauden tuet sivustolle. 20snt/viikko on mitätön summa jopa köyhille opiskelijoille.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
19.04.2010 klo 21.48
... Vaikka 10e/vuosi saattaa toki tuntua jo joltain, niin tuollaisena 20 snt/viikossa maksavana se on aivan naurettavan pieni...
Itsehän maksan DeviantArtin käytöstä pikkasen päälle 20 euroa per vuosi. ( Olen kyseisen saitin suurkuluttaja.) Joten eipä tuo 10 euroa per vuosi kovin pahalta sinänsä tunnu, mutta jotain muutakin siinä kyllä saisi olla kuin pelkkä mainokset pois mitä se tällä hetkellä käytännössä on.
Rekisteröitynyt 18.06.2007
19.04.2010 klo 22.00
19.04.2010 klo 22.07
19.04.2010 klo 23.11
Rekisteröitynyt 22.02.2010
19.04.2010 klo 23.25
Rekisteröitynyt 07.08.2007
19.04.2010 klo 23.45
Tosin mitäpä muuta voisi olettaa piloille hemmotelluilta ES-jonneilta joille raha ja kaikki muu kiva ovat itsestäänselvyyksiä joiden eteen ei tarvitse nähdä vaivaa. Ehkä sitten ylä-asteen yhteiskuntaopin tuntien jälkeen saatetaan jotain ymmärtää...ehkä ei.
Rekisteröitynyt 20.04.2010
20.04.2010 klo 00.57
Rekisteröitynyt 12.04.2007
20.04.2010 klo 01.17
Rekisteröitynyt 15.04.2009
20.04.2010 klo 02.11
Voisiko jotain vaihdettavaa taustakuvaa/-väriä saada lisukkeeksi? Jää tausta vähän autioksi nyt kun mainoksia ei ole.
Kannatetaan! Ja vierailijoiden kommentit pois, siitä vois maksaa vaikka 50 snt/viikko.
20.04.2010 klo 05.35
mutta esim. jenkeissä monet perinteiset printtimediat ovat jo siirtäneet nettisivunsa (siis muutkin kuin näköislehdet) maksulliksi, koska homma ei mainosrahotteisena enää yksinkertaisesti kannata.
I call your bullshit - kerropa mitkä sivut ja millä tavalla? Niin, eivät mitkään, mitä nyt sen yhden papan mieliksi pitää vähän iPad/iPhone-appseja testata..
Entä niiden tilausmäärät? 30 tuhatta so far. Maailmanlaajuisella sivustolla? Jepjep.
20.04.2010 klo 05.41
Jeps, sääli sinänsä, että AdBlock ja vastaavat ovat hyvää vauhtia tuhoamassa ilmaista _ammattimaista_ sisällöntuotantoa netistä.
Höpöhöpö.
Masnick kirjoitti (taas) aiheesta sen verran nasevasti että quotataan vain suoraan viittaamalla sinne.
http://techdirt.com/articles/20091009/0311086476.shtml
10,40 € vuodessa!!!
Per sivu, mind you. Ei kukaan maksa jostain random (peliuuTISSIvuista) kymppiä vuodessa per kappale.
Kävis äkkiä kovin kalliiksi verkon selailu..
Rekisteröitynyt 24.10.2009
20.04.2010 klo 08.49
Kyllä 10,40 on vuodessa liikaa, ja taas huomataan kuinka kaupallinen sivusto v2.fi oikeasti onkaan.
...anteeksi jos osakeyhtiön tarkoitus on tuottaa rahaa ja sivuston tekijöille palkkaa? Jos 5 % kävijöistä tämän ostaa vuodeksi, tervetuloa pullakahveille. Olisin tyytyväinen sadastakin.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.04.2010 klo 11.15
Per sivu, mind you. Ei kukaan maksa jostain random (peliuuTISSIvuista) kymppiä vuodessa per kappale.
Kävis äkkiä kovin kalliiksi verkon selailu..
Voi pyhä yksinkertaisuus taas, tietenkin jokainen päättää mitä sivuja haluaa tukea ja mitä ei. Ei kukaan maksa tukimaksuja jokaiselle sivustolle, ellei nyt ole poikkeuksellisen rikas. Itse tuen niitä itselleni tärkeimpiä, eli niitä saitteja jotka haluan nähdä netissä jatkossakin.
Rekisteröitynyt 05.06.2007
20.04.2010 klo 12.51
Rekisteröitynyt 20.04.2010
20.04.2010 klo 13.19
20.04.2010 klo 14.09
Ja vierailijoiden kommentit pois, siitä vois maksaa vaikka 50 snt/viikko.
On vähän vaikea ymmärtää tätä vierailijavihaa, oikeasti, eivät ne rekisteröityneidenkään kommentit aina mitään laatua ole ja moni vierailija antaa keskusteluun hyvää antia siinä missä rekisteröityneetkin. Itse en yksinkertaisesti jaksa rekisteröityä kaikille niille sivuille missä nyt käyn, ja V2 ei ole siinä sen kummempi kuin muutkaan, mutta käytänpä kuitenkin aina samaa nimimerkkiä.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.04.2010 klo 14.54
20.04.2010 klo 15.04
Hauskaa sinänsä, että monilla muilla ilmaisilla sivuilla on mainoksia ja näitä "DONATE"-nappuloita joista voidaan lahjoittaa ilman mitään tuon taivaallista vastinetta. V2 tarjoaa mainosten poiston ja antaa VIP-statuksen ja nyt alkoi hirveä itkeminen.
Tosin mitäpä muuta voisi olettaa piloille hemmotelluilta ES-jonneilta joille raha ja kaikki muu kiva ovat itsestäänselvyyksiä joiden eteen ei tarvitse nähdä vaivaa. Ehkä sitten ylä-asteen yhteiskuntaopin tuntien jälkeen saatetaan jotain ymmärtää...ehkä ei.
Koska tämä mainostenj poisto on yhtä kun ei mitään. Tuskin kukaan yhtään tietotekniikasta ymmärtäjä surffaaja surffaa ilman addblockkia. Ja tosiaan hyvä vaan kun V" saa uusia ansaintakeinoja.
Sitten en ymmärrä itkemistä, että pitäisi rekisteröityä, jotta voi kommentoida. Se varmasti laskisi käviä määriä ja tuskin on V2:n tarkoitus. Toiseksi täällä on kyllä niin tiukka moderointilinja, jottei täällä edes esiinny asiattomia viestejä ainakaan kovin kauaa.
Rekisteröitynyt 20.10.2008
20.04.2010 klo 15.17
Hmm, itse taas en käytä mitään Ad-Blockia enkä ala maksamaan mainosten pois menemisestä. Kumma kyllä, mua ei nuo mainokset häiritse yhtään. :)
Sama ajatus itsellänikin manoksista ei mitään haittaa joten en nää tuhan rahan haaskaukseen syytä ja Ad-Blockia en käytä niin kaippa sivusto jotain siittä saa jos sitten ei painallusten mukaan makseta mainostuloja ;D
20.04.2010 klo 15.33
Tuskin kukaan yhtään tietotekniikasta ymmärtäjä surffaaja surffaa ilman addblockkia.
Tulipa taas suuria puheita. Kyllä minä osaisin sen asentaa ja sitä käyttää, mutta kun osaan ignoroida nuo mainokset ihan ilman ohjelmaakin, niin ei jaksa vaivautua.
Rekisteröitynyt 05.06.2007
20.04.2010 klo 16.22
Rekisteröitynyt 19.04.2010
20.04.2010 klo 16.31
Eikä minulla ole mitään addblockia tai vastaavaa
Rekisteröitynyt 26.12.2007
20.04.2010 klo 16.31
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.04.2010 klo 16.36
Tuskin kukaan yhtään tietotekniikasta ymmärtäjä surffaaja surffaa ilman addblockkia.
I disagree. Kahdeksas vuosi alalla tietokoneiden softa/rautaongelmien kanssa ja luulen tietäväni näistä asioista hiukan. Se on vaan henkilökohtainen valintani että annan mainosten näkyä, sillä ne mainokset ja niiden aiheuttamat hitit ovat syy monen sivuston olemassaoloon. Tavallaan niiden mainosten katsominen (ja ehkä jopa OMG klikkaaminen) on siis ainut tapa tukea sivustoa.
Jos jollain saitilla on todella häiritsevää vilkkuvaa mainontaa, niin mieluummin vältän koko saitin käyttöä ihan periaatteesta. Muropaketti on jo pikkuhiljaa menossa tähän, harmi..
20.04.2010 klo 17.10
20.04.2010 klo 19.21
Hmm, itse taas en käytä mitään Ad-Blockia enkä ala maksamaan mainosten pois menemisestä. Kumma kyllä, mua ei nuo mainokset häiritse yhtään. :)
Sama. Tuotanko sivulle enemmän rahaa, jos teen 5 sivulatausta päivässä vai ostan mainokset pois?
Rekisteröitynyt 24.06.2008
20.04.2010 klo 19.30
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.04.2010 klo 19.49
Kauhea itq parq tulee jos mainitsee mainosten blokkaamisesta, mutta en onneks tue omantunnon tuskia, kun näkyy moni tarpeeksi tyhmä ostanut tämän "palvelun"
Sitä parkua ei tosin ole tullut juurikaan ylläpidolta, mm. päätoimitaja Mikko sanoi: "Mainostilastojen jne. perusteella AdBlockin käyttäjät ovat varsin marginaalinen porukka", ja kuten Rams mainitsi, jos haluaa käyttää, fine.
Rekisteröitynyt 08.06.2008
20.04.2010 klo 20.47
Rekisteröitynyt 20.04.2010
20.04.2010 klo 22.33
20.04.2010 klo 22.53
21.04.2010 klo 04.33
tietenkin jokainen päättää mitä sivuja haluaa tukea ja mitä ei. Ei kukaan maksa tukimaksuja jokaiselle sivustolle, ellei nyt ole poikkeuksellisen rikas. Itse tuen niitä itselleni tärkeimpiä, eli niitä saitteja jotka haluan nähdä netissä jatkossakin.
Jos joku sivu on pelkästään maksullinen, se jää lukematta, niin helppoa se on. Uutiset ja asiat tulevat aivan takuuvarmasti esiin muualtakin - ilman maksua. Tai sitten ne eivät ole sen arvoisia että tarvitsisi edes lukea.
Jos mun pitäisi alkaa valita nyt seuraamani 600 feedini joukosta ne, mitkä haluan ehdottomasti lukea ja tästä hyvästä maksaa jokaisesta kymppi vuodessa niin.. no deal. Nämä kun olen lukijaan valinnut jo aiemmin hyvinä lähteinä ja mennyt ohitse tuhansista muista. Osa näistä on myös omalla scraperillani ja pipesillä tehtyjä koosteita/suodatuksia useammista lähteistä.
Pitää nyt muistaa tässä myös se, että mainosten näyttäminen selaimella voi olla riski sinänsä, tosin lähinnä vain windows-käyttäjillä.
Samoin jos mitään ääntä tungetaan mainoksiin, varsinkin niin ettei sitä saa edes pois, niin siinä mennään heti metsään ja lujasti.
Tästä oli pitkä keskustelu jo moneen kertaan techdirtissä, suosittelen lukemaan sen. Ohessa yhden kappaleen verran quotea asian ytimestä.
As we've mentioned previously in great detail, if you've got ads on your website that are annoying your users, that is your fault -- not your users' fault. The failure of your business model is also your problem, not theirs. It's up to you to develop a new model that doesn't involve your users being annoyed. Meanwhile, telling your users (essentially) that they're worthless if they don't directly generate ad revenue is misguided. Site visitors bring value to your website in other ways -- whether they block your advertisements or not -- through conversation, participation and links to your content. Of course none of that will happen if you treat them like escaped felons for simply discussing their browser plugins.
http://www.techdirt.com/articles/20100306/1649198451.shtm
21.04.2010 klo 04.59
Käsi pystyyn, ketä V2:n mainokset ovat oikeasti häirinneet. Ja onko joku muka asentanut ABP:n V2.fi:n takia??? Tuskin. Luulenpa, että ABP on ihan periaatteellinen asia joillekin nörteille.
Käsi pystyssä. Olen joutunut blokkaamaan flash-mainokset ja ne vaihtuvat tekstit. Kävi oikeasti silmiin. ABP oli vakiona asennettuna kun ei esimerkiksi iltasanomien, iltalehden tai vaikkapa tietokone.fi lukemisesta tule mitään ilman sitä. Kaikki liikkuva kuva on aivan syvältä. Vie mielenkiinnon sivuston muusta sisällöstä heti. Tietokone.fi sivustolla tosin on muutakin hirvitystä. Joka uutisessa kehotetaan tilaamaan lehti ja vielä kahdesti, joskus kolmesti samalla sivulla uutisen lisäksi. Koko lehdestä hankkiuduin vuosi sitten eroon jo siksi että siinä ei ollut mitään muuta kuin samoja testejä lehdestä toiseen ja yleistä roskaa joka löytyy vähän nettiä selaamalla muutenkin. Ainut mitä jäin kaipaamana oli Karkimon tiivistelmäkolumnit. Sivustoja on muutenkin mielekkäämpää lukea ilman mainoksia. Tekstiksi katsoin v2.fi ilman mainoksia niin tuo EA:n mainos vasemmalla on ainoa jota en blokkaisi nyt jos valita saisin. Kaikki muut on liikkuvaa flashpaskaa.
Mitä tulee v2.fi uutisiin niin näkyy olevan pääosin sitaattia ulkomaisista medioista lainaten, aika vähän loppujen lopuksi mitään omaa, saati tutkivaa journoa, poislukien nämä sunnuntain toplistat. Vain lyhennelmää tai käännetty osa ulkomaisesta uutisesta suomeksi ja heitetty pari omaa kommenttia perään. Onhan se kiva että joku kaivaa tätäkin tietoa ja tulkkaa finskiksi mutta voisi kaivaa pidemmälti niihin juttuihin kun kerran sille tielle lähtee. Itse olen kiinnostunut niistä peleistä joita itse pelaan ja täällä varmasti moni muukin. Multiplayerit on aika kova juttu tänä päivänä kuten muutkin verkkopelit. Sanoisinko että teillä on ainakin TF2 jäänyt pahasti paitsioon kaiken uutisoinnin osalta. Onhan se vanha peli mutta sillä on kuitenkin tässä maassa suuri vakkaripelaajakunta. Siten ehkä kiinnostuneet voisi tulla tännekin vastaavien uutisten perässä. Monet muut pelit aivan sama juttu.
Sisällöstä maksaminen on vaikea juttu ja se on hyvä ettei sellaista tänne ole tulossa. Vaikka alle eurolla per käyttäjä saisi palvelun pyöritettyä vuodeksi eteenpäin, niin niitä osanottajia kun ei tule vaikka kuinka sitä toitottaisi että se ei ole summa eikä mikään ja eihän se olekaan. Moni ei tätä vain tajua. Ehkä kun kuluu 5 vuotta eteenpäin ja ihmiset tottuvat työntämään sitä rahaa nettiinkin luottokortin kautta niin tälläinen ajatusmalli on kypsynyt hyväksyttävälle tasolle, ainakin jossain mielessä.
Jos oikeasti sisällöstä joku haluaa maksaa tai tukea sivustoa niin ehkä tämä tälläinen maksa mainokset pois on hyvä systeemi. Toiset maksaa ketkä tykkää, toiset ei. Itse tyydyn adblockiin ja satunnaiseen selaamiseen. Kun kerta olen "vähemmistöä" niin tuskinpa ne minun mainoslataukset tuntuvat sivuston sisääntulevassa rahavirrassa. Johan tämä ohimennen todettiinkin.
Mitä tulee sisältöön niin sitä sisältöä pitäisi olla enemmän esimerkiksi paikallisista toimijoista, peleistä ja niiden tekijöistä. Kotakulla nyt on tietysti enemmän resursseja (näin vertauksena) mutta minusta v2.fi:ssä on yllättävän vähän sisältöä. Saisi olla enemmän näitä uutisia ja niissä sisältöä. Hyvä esimerkki on esimerkiksi tämä http://www.v2.fi/uutiset/pelit/11214/Ubisoft-luopuu-ohjek - lyhyt pätkä. Itselle on jo tullut vastaan tuollaisia kierrätyskansia ja jos vähänkään viihdettä kuluttaa niin monelle muullekin. Itse olisin lisännyt tuohon kokemuksia kansista. Täyttä roskaa. Taipuisa kotelo josta on vielä ilkeämpi irrottaa levyä kuin aiemmin ja jotenkin rimpula tunne. Mitä järkeä on yleensäkin kierrätyskansilla jos pelin ostaa? Yleensä se arkistoidaan, ei sitä mihinkään hävitetä. Tämänkin olisi voinut mainita ja monia varmasti kiinnostaa tälläiset jutut. Nyt ne saa lukea kommenteista, jos sieltäkään. Tietysti on hyvä että saadaaan käyttäjät tuottamaan sisältöä ja keskustelemaan mutta monia kun ei trollien pölinät kiinnosta lukea, vain ne uutiset.
Kenties uutisointia voisi laajentaa jopa yhteisöihin, niiden tapahtumiin tai ihmisiin jotka pelejä pelaavat ja miksi tai laajentaa haastatteluja vaikka suomalaisiin pelijulkaisijoihin. Niitä on tässä maassa yllättävän monta kuuluisien Remedyn, Frozenbyten ja Housemarquen lisäksi. Vaihtoehtoja on monia. Eiköhän tässä nyt ollut jo tarpeeksi ajatuksia näinä aamuyön viimeisinä tunteina.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 03.04.2007
21.04.2010 klo 08.22
Rekisteröitynyt 10.04.2007
21.04.2010 klo 11.48
Jos mun pitäisi alkaa valita nyt seuraamani 600 feedini joukosta ne, mitkä haluan ehdottomasti lukea ja tästä hyvästä maksaa jokaisesta kymppi vuodessa niin.. no deal.
Mähän sanoinkin että ne tärkeimmät, eli muutama (tai vaikka yksi) saitti joka oikeasti merkkaa sulle jotain.
Jos et halua tukea ketään tai mitään niin se on oma valintasi.
Itse näen hyvänä tukikohteena itselleni esim. http://thatguywiththeglasses.com/
Sälli tuottaa itseäni viihdyttäviä videoita ja todella mielelläni katselen niitä myös tulevaisuudessa. Haluan äänestää lompakollani saitin puolesta. AVGN:nkin kaikki DVD:t on tullut hankittua ihan tuen takia, vaikka ei noita välttämättä ole mikään pakko saada hyllyynsä siinä muodossa.
Ostan leffoja/pelejä aitoina enkä wareta koska haluan tukea niidenkin julkaisemista, en näe nettisisällön/palvelun tuottamista pätkääkään arvottomampana työnä. Enkä ole todellakaan sitä mieltä että näiden ihmisten vaivaa ei pitäisi korvata mitenkään.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
21.04.2010 klo 13.46
Hmm, itse taas en käytä mitään Ad-Blockia enkä ala maksamaan mainosten pois menemisestä. Kumma kyllä, mua ei nuo mainokset häiritse yhtään. :)
Kannattaa kuitenkin kokeilla tätä systeemiä. Eihän siitä mitään haittaa kuitenkaan ole kenellekään.
Se on aika jännä miten tuo banneri sokeus muuten kehittyy joillekin, mutta joillekin taas ei. :)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 11.04.2007
21.04.2010 klo 17.52
Rekisteröitynyt 10.04.2007
23.04.2010 klo 19.58
Kiitos V2.fi tiimi, olette yksi laadukkaimmista sivustoista Suomessa, ja vierailen teillä päivittäin. Tästä ilmaisen nettisisällön maksuista on ollut aina spekulaatiota, ja nyt on hinnat niin kohdallaan kun olla ja voi.
E: Lisätään tähän vielä, että ADBlockin käyttäjänä sallin mainokset V2.fi -sivustolla, miksipä en hyvää palvelua tukisi edes näin. Ja 2€ kokeilun maksan takaisin, ja toivottavasti enemmänkin.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
25.04.2010 klo 13.44
Jos otetaan esiin tälläinen tilanne, että joko 100% käyttäjistä pitää mainokset esillä eli ei käytä ADBlockia, tai 100% käyttäjistä maksaa 20snt/viikko, niin kummasta tulee enemmän rahaa?
Rekisteröitynyt 25.07.2007
25.04.2010 klo 21.00
Rekisteröitynyt 18.06.2009
27.04.2010 klo 18.22
Kirjoita kommentti