Machinariumia ei päästetty Xbox Live Arcadeen
Palkintoja ja kehuja ansainnut indiepeli Machinarium ei päässyt läpi Microsoftin Xbox Live Arcade -seulasta, kertoo XBLAfans.
Näin pelin tekijät kertoivat asiasta: "Microsoft hylkäsi Machinariumin XBLA:sta puolen vuoden keskustelujen jälkeen. He pitävät pelistä ja tietävät, että se voisi menestyä heidän konsolillaan, mutta he eivät halua tukea pelejä, jotka eivät ole Microsoft-yksinoikeuksia. Machinarium ei ole, koska julkaisimme sen myös Macille ja Linuxille. Toinen vaihtoehto olisi lähestyä jotakuta suurta julkaisijaa saadaksemme pelin läpi XBLA:han, mutta silloin menettäisimme ison osan tuloista."
Näin saattaa kuitenkin vielä tapahtua, kertoo XBLAfans.
Näin pelin tekijät kertoivat asiasta: "Microsoft hylkäsi Machinariumin XBLA:sta puolen vuoden keskustelujen jälkeen. He pitävät pelistä ja tietävät, että se voisi menestyä heidän konsolillaan, mutta he eivät halua tukea pelejä, jotka eivät ole Microsoft-yksinoikeuksia. Machinarium ei ole, koska julkaisimme sen myös Macille ja Linuxille. Toinen vaihtoehto olisi lähestyä jotakuta suurta julkaisijaa saadaksemme pelin läpi XBLA:han, mutta silloin menettäisimme ison osan tuloista."
Näin saattaa kuitenkin vielä tapahtua, kertoo XBLAfans.
Keskustelut (10 viestiä)
11.04.2010 klo 23.06
11.04.2010 klo 23.22
12.04.2010 klo 00.02
12.04.2010 klo 00.59
Onpas typerä bisnesidea niin firman kannalta kuin pelaajienkin.
Miettikää jos MW2 ei olisi tullut Xboxille koska se ei ole yksinoikeuspeli niin Microsoft olisi menettänyt huikean määrän rahaa tekemällä niin...
12.04.2010 klo 01.27
12.04.2010 klo 09.43
12.04.2010 klo 10.33
Turha pistää itseään päättäjän asemaan ja arvioida kuka toimii asiassa väärin ja kuka ei. Oikeaa ja väärää ei tässä asiassa edes ole.
12.04.2010 klo 18.34
13.04.2010 klo 08.41
13.04.2010 klo 17.27
Kuten qwerty asian ilmaisi, Microsoftilla ei ole mitään sitä vastaan, että Machinarum julkaistaisiin Live Arcadessa.
Onhan niillä jos eivät itsekään halua sitä julkaista.