Tuorein sisältö

'Crysis 2:ssa kaikkien aikojen parhaat grafiikat'

03.04.2010 klo 17.00 | Luettu: 42235 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


C&VG:n mukaan Crytek ylistää tulevaa peliään ja pelimoottoriaan jo tässä vaiheessa sanoen "Crysis 2:ssa on parhaat grafiikat kautta videopelien historian."

Hehkutus ei lopu siihenkään, sillä pelistudion mukaan peli tarjoaa myös täydellisen pelikokemuksen, jollaista ei ole ennen nähty.

"Me tiedämme, että PS3:lle kehittäminen on kova haaste, mutta otamme sen mielellämme vastaan. Tärkein asia, jonka Crysis opetti meille kehittäjänä on se, että vaikka elokuvamaiset grafiikat ja vakuuttava pelimekaniikka saavat paljon kuhinaa aikaiseksi lehdistössä ja keräävät paljon kiinnostusta ennen julkaisua - pelkästään sen varaan ei kannata laskea."


V2.fi | Manu Pärssinen
< Onko Nintendo 3DS:n ... iPadille julkaistiin... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (60 viestiä)

Villapuuro

Rekisteröitynyt 02.06.2007

03.04.2010 klo 17.04

"Some call it impossible, i take it as a challenge"
- Courage Wolf
lainaa
lasdlads

03.04.2010 klo 17.05

Toivottavasti tulis jotain muutakin kun niitä tylsiä alieneita.
lainaa
Näion

03.04.2010 klo 17.08

Toivottavasti tajuaisivat, että visuaalinen tyyli on aina tärkeämpi kuin polygonien määrä.
lainaa
Crank

03.04.2010 klo 17.14

Näion kirjoitti:
Toivottavasti tajuaisivat, että visuaalinen tyyli on aina tärkeämpi kuin polygonien määrä.

Nii, normal mappeja kehiin :>
lainaa
Näineioocrytekillä

03.04.2010 klo 17.14

Näion kirjoitti:
Toivottavasti tajuaisivat, että visuaalinen tyyli on aina tärkeämpi kuin polygonien määrä.


Tajuaisivat nyt ensin että tarinakin jossa on jotain järkeä olis kiva olla.
lainaa
Ajn

03.04.2010 klo 17.18

Ensimmäinen Crysis oli suorastaa TYLSÄÄ pelattavaa, ala-arvoista :
lainaa
tundrakurpitsa

03.04.2010 klo 17.22

Näineioocrytekillä kirjoitti:


Tajuaisivat nyt ensin että tarinakin jossa on jotain järkeä olis kiva olla.


Niinpä. Ensimmäinen Crysis oli ihan mukiinmenevää räiskettä mutta...pirun tylsää sellaista. Sitä on pelko persiissä että tästä tulee melkolailla samanlainen, myydään kovalla hypetyksellä grafiikasta ja kaikki muu onkin sitten ei niin mainitsemisen arvoista.

Onneksi sentään tulivat jo viidakosta pois, nostaa kiinnostusta vähäsen. Vielä kun päästäisiin niistä alieneista. Mutta sittenhän se ei enää olisi Crysis.
lainaa
Gear111

03.04.2010 klo 17.50

No eipä tuo ole niin ihmeellinen tavoite, Crysis pitää jo nyt hallussaan parhaan peligrafiikan titteliä, ja eivätköhän nuo saa vielä parempaa jälkeä kakkoseen edistyneemmällä moottorilla.
lainaa
ifjosjakun

03.04.2010 klo 17.51

Jos siinä olis alieneita, se olis Halo.
Jos siinä olis ihmisiä, se olis Call of Duty.
Jos siinä olis sikoja, se olis Duke Nukem.
Jos siinä olis imppejä, se olis Doom.
Jos siinä oltais viidakossa, se olis Far Cry.
Jos siinä oltais kaupungissa, se olis Killzone.
Jos siinä olis jakoavain, se olis Half-Life.
Jos siinä olis heinähanko, se olis Blood.
Jos siinä olis plasmideja, se olis Bioshock.
Jos se ei toimisi millään tietokoneella full resolutionilla, se olis Crysis.
lainaa
helium

Rekisteröitynyt 12.08.2009

03.04.2010 klo 17.52

Paljon on puhetta, toivottavasti se pitää paikkansa.
lainaa
jekku

03.04.2010 klo 18.17

paljoo grafiikat lämmitä jos peli on sisällöltää ihan täyttä kuraa
lainaa
Sampo_Kemppainen

03.04.2010 klo 18.45

Grafiikat on yhtä kuin peli. Pelin täytyy olla lyhyt, ja sisältää mahdollisimman paljon välianimaatioita. Lisäksi pelaamisen pitää olla niin helppoa, että pelin voi pelata läpi yhdeltä istumalta häviämättä kertaakaan.

Terveiset Sonylle.
lainaa
joopjoop

Rekisteröitynyt 13.06.2009

03.04.2010 klo 18.53

Eiköhän tämä jo arvattu kun sanottiin tekevän Crysis 2:hta.

ifjosjakun kirjoitti:
Jos siinä olis alieneita, se olis Halo.
Jos siinä olis ihmisiä, se olis Call of Duty.
Jos siinä olis sikoja, se olis Duke Nukem.
Jos siinä olis imppejä, se olis Doom.
Jos siinä oltais viidakossa, se olis Far Cry.
Jos siinä oltais kaupungissa, se olis Killzone.
Jos siinä olis sorkkarauta, se olis Half-Life.
Jos siinä olis jakoavain, se olis System Shock 2.
Jos siinä olis heinähanko, se olis Blood.
Jos siinä olis plasmideja, se olis Bioshock.
Jos se ei toimisi millään tietokoneella full resolutionilla, se olis Crysis.
Korjattu!
lainaa
morik

Rekisteröitynyt 27.06.2007

03.04.2010 klo 18.57

Tämmöisellä roguelike-nörtillä kuin minä on vaikea ymmärtää miksi ihmiset pitävät grafiikoina niin helvetin tärkeinä.. Vielä tärkeämponä niitä tuntuvat pitävän pelintekijät. Ehkä siinä onkin tämän ONGELMAN syy. Nykyään tulee liikaa paskapelejä ulos, joissa on selvästi panostettu >80% grafiikkaan.

Makes me a sad panda.

tl;dr? Crysis 2 = PELAAMATTA PASKAA!
lainaa
Nikke

Rekisteröitynyt 17.09.2007

03.04.2010 klo 19.09

morik kirjoitti:
Tämmöisellä roguelike-nörtillä kuin minä on vaikea ymmärtää miksi ihmiset pitävät grafiikoina niin helvetin tärkeinä.. Vielä tärkeämponä niitä tuntuvat pitävän pelintekijät. Ehkä siinä onkin tämän ONGELMAN syy. Nykyään tulee liikaa paskapelejä ulos, joissa on selvästi panostettu >80% grafiikkaan.

Makes me a sad panda.

tl;dr? Crysis 2 = PELAAMATTA PASKAA!

Totuus! Nykyajan pullamössöpelaajille kelpaa vain hyvä grafiikka, tarinalla tai pelattavavuudella ei oo mitään väliä.
lainaa
random

03.04.2010 klo 19.18

Jos haluaa tarinaa, senkun pelaa kaikki Half-Lifet.. Tämän jälkeen saat odottaa HL2 ep3.
lainaa
decr

03.04.2010 klo 19.25

Jakoavain?
lainaa
decr

03.04.2010 klo 19.28

jaa jokuhan sen jo korjaskin, mutta totta tosiaan tarina ensin. Tekniikkademoja on aika perkeleen tylsä pelailla.
lainaa
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

03.04.2010 klo 19.43

morik kirjoitti:
PELAAMATTA PASKAA!

tässä on ongelmasi, "se on automaattisesti huono koska siinä on hyvät grafiikat eikä se toimi pakettikoneellani!"
lainaa
TehEpicWinrar

03.04.2010 klo 19.48

Jakoavain on vaarallinen ase... kun hl3 tulee päivittyvät aseet niin aluksi saat plasmamiekan sitten tavallisen miekan sitten ruosteisen miekan sitten sorkkaraudan sitten ruosteisen sorkkaraudan sitten kepin sitten ruosteisen kepin sitten jakoavaimen sitten ruostuneen jakoavaimen ja aivan lopuksi hajonneen jakoavaimen ja kiven dualwieldiin.
lainaa
ZeekILL

03.04.2010 klo 19.52

random kirjoitti:
Jos haluaa tarinaa, senkun pelaa kaikki Half-Lifet.. Tämän jälkeen saat odottaa HL2 ep3.
Oletko idiootti? vai muuten vain tyhmä? Oikeasti... ei half-lifejen tarina nyt niin hyvä ole... Oikeastaan vain vähän keskitasoa parempi... Pelit ovat upeita räiskintöjä mutta olet väärässä jos väität tarinaa mahtavaksi... Päähenkilökään ei edes puhu.
lainaa
asdasd

03.04.2010 klo 19.56

kaktuz kirjoitti:

tässä on ongelmasi, "se on automaattisesti huono koska siinä on hyvät grafiikat eikä se toimi pakettikoneellani!"

kyllä se ykkönen on paskaa vaikka millä nasan supertietokoneella sitä pelaisit
lainaa
Nikke

Rekisteröitynyt 17.09.2007

03.04.2010 klo 19.59

random kirjoitti:
Jos haluaa tarinaa, senkun pelaa kaikki Half-Lifet.. Tämän jälkeen saat odottaa HL2 ep3.

Joo ja suurin osahan ei tuota ole vielä pelannut, eikä tarina mielestäni ollut mikään kovin kummonen muutenkaan. Ehkä jopa yliarvostettu.
lainaa
morik

Rekisteröitynyt 27.06.2007

03.04.2010 klo 20.17

kaktuz kirjoitti:
tässä on ongelmasi, "se on automaattisesti huono koska siinä on hyvät grafiikat eikä se toimi pakettikoneellani!"

Sori, koneeni olen ihan itse koonnut ja vaikka se onkin jo hieman out-dated, niin uusimmat pelit silti pyörii ihan nätisti.

Missasit sen olennaisen sitten täydellisesti viestistäni ja tartuit tuohon köykäiseen provoon.

Liiemmin tuntematta sinua, olet apina.
lainaa
Mijji

Rekisteröitynyt 04.10.2009

03.04.2010 klo 20.18

Nikke kirjoitti:
Totuus! Nykyajan pullamössöpelaajille kelpaa vain hyvä grafiikka, tarinalla tai pelattavavuudella ei oo mitään väliä.


Jep.. jos ajattelee pelipuolella niin itseäni suorastaan ärsyttää olla 16-vuotias. Noh, ehkei pelkästään pelipuolellakaan.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

03.04.2010 klo 20.35

Ekan Crysiksen meriitit kyllä oikeasti ovat pelkäästään niissä grafiikoissa.
Pelattavuus toimi, mutta maailma ja tarina oli Transformers-tason schaibaa.
lainaa
sss

03.04.2010 klo 21.05

Pelatkaa kunnon tarinan omaavia kuten God of War trilogia omaa.
lainaa
pyydäanteeksiheti

03.04.2010 klo 21.38

sss kirjoitti:
Pelatkaa kunnon tarinan omaavia kuten God of War trilogia omaa.


Rofl? Oliks tuo trolli?
lainaa
totuus_ilmoitettu

03.04.2010 klo 21.41

Mitä pelintekijät oppivat edellisestä Crysiksestä? Eivät mitään!

Ongelmat:

1. Avaruusoliot evvk ketään.
2. Grafiikat liian kovat moderni koneille > pelimyynti vaisu.

Ratkaisut alkuperäisiin ongelmiin:

1. Lisää avaruusolioita
2. Vieläkin paremmat grafiikat.

Crytek, mikälie, fail.
lainaa
pööpöileväapina

03.04.2010 klo 21.50

Mijji kirjoitti:
Nikke kirjoitti:
Totuus! Nykyajan pullamössöpelaajille kelpaa vain hyvä grafiikka, tarinalla tai pelattavavuudella ei oo mitään väliä.


Jep.. jos ajattelee pelipuolella niin itseäni suorastaan ärsyttää olla 16-vuotias. Noh, ehkei pelkästään pelipuolellakaan.


Itse olen sitä mieltä, että monet pelaajat eivät jaksa/osaa/ymmärrä seurata juonta mitä nykyisissä hienoissa peleissä tarjotaan (en kyllä tarkota crysistä.. En itsekkään siitä mitään kipinää löytänyt). Pitkälle pääsette jo kun ette aseta odottamallenne pelille mitään rimaa ja koita arvata jokaista juonenkäännettä. Nauttikaa ja seuratkaa sitä pelin juonta, minkä pelintekijät ovat teille tehneet.

Omasta mielestä hyvä esimerkki on Killzone2. Juoni on rautaa, mutta moni ihminen joka sanoo, että peli on huono tai muuten huono juoni, ei ole pelannut peliä paria tuntie kauemmas tai pahimmassa tapauksessa vain demon. "liian harmaa, tylsä, huono ohjaus" Toisinsanoen... Vaihtaisi suosiolla sen vaikeustason helpoimmalle Kz2:ssa, koska normaalikin on jo tosi vaikea.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

03.04.2010 klo 21.54

totuus_ilmoitettu kirjoitti:
Mitä pelintekijät oppivat edellisestä Crysiksestä? Eivät mitään!

Ongelmat:

1. Avaruusoliot evvk ketään.
2. Grafiikat liian kovat moderni koneille > pelimyynti vaisu.

Ratkaisut alkuperäisiin ongelmiin:

1. Lisää avaruusolioita
2. Vieläkin paremmat grafiikat.

Crytek, mikälie, fail.


Alieneiden tykkääminen on henk. koht. asia, joten sen yleistäminen on turhaa. Mitä taas tulee siihen grafiikkapuoleen ni kyse on kyllä pelaajien korvien välissä. Jos se peli ei toimi täysillä asetuksilla, niin sitten niitä ruuvataan alas. Jos joku kutsuu itseään "pc-pelaajaksi" niin luulisi omistavan sitte sen 1kk-4v ikäsen koneenkin mikä on tarkoitettu edes jollain tapaa pelaamiseen. Paras esimerkki konsolisukupolven "pc-pelaajasta" on rakkaan Peliplaneettamme arvostelija Heikki Takala, joka ah-niin-fiksusti ilmaisi Assassin's Creed 2 pc-arvostelussaan kuinka kontrollit ovat epäloogisesti.. Voi herran perse, ku siellä ois se options, mut ei se vissiin osaa käyttää sitä kun kädessä ei ollu pädiä :( Voi surku..
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

03.04.2010 klo 22.36

Kyllä itse tykkäsin Crysiksestä....tosin se juoni ei ollut mistään parhaimmasta päästä mutta pelinä se oli ihan jees.
lainaa
Alienit_lol

03.04.2010 klo 22.40

Appe kirjoitti:

Alieneiden tykkääminen on henk. koht. asia, joten sen yleistäminen on turhaa.

Selvä enemmistö Crysistä pelanneista ei todellakaan pitänyt niistä joten yleistäminen ei todellakaan ole turhaa. Ja miksi pitäisivät, korealaiset ovat kuitenkin selvästi haastavampia, fiksumpia (niillä on erinomainen tekoälykin, toisin kuin alieneilla) ja kaiken puolin parempia vastustajia. Joten ikävä kyllä, Crytekki failaa pahasti tuodessaan ne takaisin kakkososaan.
lainaa
Hasselford

03.04.2010 klo 22.47

Tarinan osuus on noussu pelaajille ihan liian suureks nykään kun konsolipelaaja vikuu että Crysis on paska koska siinä on kliseinen taustatarina.

Ropeissa ja sellaisissa peleissä tietenkin asia on toinen. Ja eka crysis vie kaikkia CoDeja pelattavuudessa, grafiikassa ja hauskuudessa.

Sit toinen että porukka tuomitsee juonen ihan helkkarin oudosti; Killzone kakkosen juoni oli hyvä ja omaperänen, GoW 2 juoni taas sopivan monimutkainen ja koskettava ja sitten CoD; MW2 juoni on se pelkoskenaario oppikirjasta.
lainaa
Odottaja

03.04.2010 klo 22.58

Eipä tästäkään kummosta peliä tule mikäli konsoleillekin tehdään omansa . Ainakin grafiikaltaan jää huomattavasti siitä mihin modernit PC:t todella pystyisivät
lainaa
ggggggggg

03.04.2010 klo 23.02

Näineioocrytekillä kirjoitti:
Näion kirjoitti:
Toivottavasti tajuaisivat, että visuaalinen tyyli on aina tärkeämpi kuin polygonien määrä.


Tajuaisivat nyt ensin että tarinakin jossa on jotain järkeä olis kiva olla.

Muistaisivat sen nyt ensiksikin, että se on peli.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

03.04.2010 klo 23.15

Odottaja kirjoitti:
Ainakin grafiikaltaan jää huomattavasti siitä mihin modernit PC:t todella pystyisivät


Miksi? En käsitä tätä ajattelutapaa. Selkeimmin tämä on huomattavissa uusimmassa CoDissa, ja sekin tehtiin täysin tietoisesti (vaikka huono idea olikin). Mutta kun Crytekin kaltaset firmat todennäkösesti tekee asiat niin päin (ainakin asioiden kuten tekstuurien kohdalla, mikä eniten vaikuttaakin), että ensin tehdään se mikä on PC:llä kiva, sitte siitä skaalataan konsoliversiot.

Uskon kyllä jos Crytekin pojat sanovat, että kyllä siitä pc-versiosta tulee ihan oikee pc-versio, niin kyllä se niin sitte on.. Siellä kuitekin mennään konsolipuolelle ihan vaan myynnin takia. Kyllähän Molyneuxkin sitä itki, että piti konsoleille siirtyä ihan vaan suuremman myynnin takia.
lainaa
Tuure2

Rekisteröitynyt 03.07.2007

03.04.2010 klo 23.19

Itseäni aina hämmentää tämä Crysiksen tyrmääminen, koska siinä on huono tarina. Missä FPS pelissä on hyvä tarina ? Pelattavuudeltaan Crysis oli mielestäni melko hyvä. Puvulla kikkailu toi pelaamiseen vaihtelevaisuutta varsinkin alun vapaammissa kentissä.
lainaa
Huono_se_oli

03.04.2010 klo 23.46

Crysis on peruspaskaräiskintä joka sai huomiota vain grafiikoidensa takia, piste. Muuten se olisi armotta hukkunut parempien räiskintäpelien tulvaan.
lainaa
gearbox11

03.04.2010 klo 23.49

Ensinnäkin crytek varmasti tekee tämän ensin pc:lle ja sitten vasta räätälöi sen konsoleille jos tarvitsee

ja entä sitten vaikka se tehtäisiinkin täysin ps3 ehdoilla? ps3 teknisesti voi pyörittää tällä hetkellä graafisesti parasta laatua mitä koskaan on nähty vaikka pc voisi vielä parempaankin kyetä

puhe oli vain siitä että tekevät pelin jossa grafiikka on parasta mitä on nähty pelihistoriassa, ei puhuttu siitä etteikö sen ohi voisi tulevaisuudessa mennä. Tällä hetkellä ps3:lla on mahdollista pyörittää parasta grafiikkaa mitä koskaan on nähty peleissä
lainaa
oki9955

Rekisteröitynyt 11.05.2009

03.04.2010 klo 23.52

Nikke kirjoitti:
morik kirjoitti:
Tämmöisellä roguelike-nörtillä kuin minä on vaikea ymmärtää miksi ihmiset pitävät grafiikoina niin helvetin tärkeinä.. Vielä tärkeämponä niitä tuntuvat pitävän pelintekijät. Ehkä siinä onkin tämän ONGELMAN syy. Nykyään tulee liikaa paskapelejä ulos, joissa on selvästi panostettu >80% grafiikkaan.

Makes me a sad panda.

tl;dr? Crysis 2 = PELAAMATTA PASKAA!

Totuus! Nykyajan pullamössöpelaajille kelpaa vain hyvä grafiikka, tarinalla tai pelattavavuudella ei oo mitään väliä.

Tietenkin tarina pitää olla pääosa pelistä mutta en alkaisi kyllä yhtään CoD:ia pelaamaan 8-bittisenä :D
lainaa
nimetön

04.04.2010 klo 00.14

Tuure2 kirjoitti:
Itseäni aina hämmentää tämä Crysiksen tyrmääminen, koska siinä on huono tarina. Missä FPS pelissä on hyvä tarina ? Pelattavuudeltaan Crysis oli mielestäni melko hyvä. Puvulla kikkailu toi pelaamiseen vaihtelevaisuutta varsinkin alun vapaammissa kentissä.


Half Life 2 vaikkapa. Ei uskomaton, mutta toimiva, jännittävä ja mukanaan pitävä juoni. Eli hyvä tarina.

Cod 4: MW:n juoni huolimatta super kliseisyydestään oli ihan ok myöskin. Huom: pelissä ei ollut alieneita! :)

Onhan se totta, ettei FPS-pelien suurin päämäärä aina ole tarjoilla juonta päällimmäisenä prioriteettina, mutta mitä Crysikseen tulee, niin sen juoni twisti oli täydellinen "haistakaapa pelaajat pitkä v*ttu!" -nyrkin isku pelintekijöiltä. Tosin pelattavuus, mainitsemasi pukukikkailu, oli hauskaa. Huolimatta vastenmielisestä tempustaan juonen osalta on Crysis mielestäni silti keskitason räiskintä ja kokeilemisen arvoinen jokatapauksessa.
lainaa
totuudenvartijat

04.04.2010 klo 00.16

Appe kirjoitti:
Odottaja kirjoitti:
Ainakin grafiikaltaan jää huomattavasti siitä mihin modernit PC:t todella pystyisivät


Miksi? En käsitä tätä ajattelutapaa. Selkeimmin tämä on huomattavissa uusimmassa CoDissa, ja sekin tehtiin täysin tietoisesti (vaikka huono idea olikin). Mutta kun Crytekin kaltaset firmat todennäkösesti tekee asiat niin päin (ainakin asioiden kuten tekstuurien kohdalla, mikä eniten vaikuttaakin), että ensin tehdään se mikä on PC:llä kiva, sitte siitä skaalataan konsoliversiot.

Uskon kyllä jos Crytekin pojat sanovat, että kyllä siitä pc-versiosta tulee ihan oikee pc-versio, niin kyllä se niin sitte on.. Siellä kuitekin mennään konsolipuolelle ihan vaan myynnin takia. Kyllähän Molyneuxkin sitä itki, että piti konsoleille siirtyä ihan vaan suuremman myynnin takia.


Usko sinä Crytekkiin, minä ja muut oikeassa olevat uskotaan faktoihin fiktioiden seassa.
lainaa
gearfox

04.04.2010 klo 00.42

totuudenvartijat kirjoitti:
Appe kirjoitti:
Odottaja kirjoitti:
Ainakin grafiikaltaan jää huomattavasti siitä mihin modernit PC:t todella pystyisivät


Miksi? En käsitä tätä ajattelutapaa. Selkeimmin tämä on huomattavissa uusimmassa CoDissa, ja sekin tehtiin täysin tietoisesti (vaikka huono idea olikin). Mutta kun Crytekin kaltaset firmat todennäkösesti tekee asiat niin päin (ainakin asioiden kuten tekstuurien kohdalla, mikä eniten vaikuttaakin), että ensin tehdään se mikä on PC:llä kiva, sitte siitä skaalataan konsoliversiot.

Uskon kyllä jos Crytekin pojat sanovat, että kyllä siitä pc-versiosta tulee ihan oikee pc-versio, niin kyllä se niin sitte on.. Siellä kuitekin mennään konsolipuolelle ihan vaan myynnin takia. Kyllähän Molyneuxkin sitä itki, että piti konsoleille siirtyä ihan vaan suuremman myynnin takia.


Usko sinä Crytekkiin, minä ja muut oikeassa olevat uskotaan faktoihin fiktioiden seassa.

Entä sitten vaikka olisikin tehty ps3:sen ehdoilla? se kykenee pyörittämään atm parasta grafiikkaa
lainaa
DukeMaster

04.04.2010 klo 02.32

Ennen oli parempi ;(

Ennen aikaan grafiikka oli yksi prioriteetti muiden joukossa... nykyään grafiikka tuntuu olevan se tärkein osa-alue peleissä, vaikka itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa näyttääkö se vesilammikko samalta kuin oikeassa elämässä. Hienolta näyttävä grafiikka on plussaa, mutta voisivat ne pelintekijät nyt oikeasti tajuta, että pelejä pelataan niiden viihdyttävyyden vuoksi eikä elokuvamaisen grafiikan takia.

Voisivat esim. katsoa ensin mallia aikaisemmista suosituista peleistä. Esim. Duke Nukem 3D oli ja on suosittu juuri sen takia, että sitä oli hauska pelata. Siinä oli paljon sisältöä, pelattavuus oli erinomaista ja se yksinkertaisesti toimi. Paketti sisälsi tarvittavat osat. Grafiikka kyseisessä pelissä oli omana aikanaan normaalin tasoista ja silti siitä tuli supersuosittu. Upea grafiikka ei tee hyvää peliä! Upea grafiikka tekee hyvästä pelistä vieläkin paremman!

Crysiksestä olisi voinut tulla erittäin hyvä peli, mutta se jäi vain keskinkertaiseksi, koska sen sisältöä ei oltu hiottu loppuun asti. Nanopuku oli ideana ihan hyvä ja sen kanssa leikkiminen oli hauskaa jonkin aikaa, mutta sitäkin olisi ideana voitu viedä eteenpäin. Pelin muukaan sisältö ei ollut kovin viihdyttävää tai mielenkiintoista ja oli melko lailla massaan sekottuvaa.

Ottaen huomioon mitkä resurssit Crysiksellä oli käytössään, se ei osannut hyödyntää niitä skaalassa, mitä sen kokoiselta peliltä odotettiin. Toivottavasti kakkosessa ollaan otettu ykkösen epäkohdista opiksi, mutta en toivo liikoja.
lainaa
peecee

04.04.2010 klo 03.14

gearfox kirjoitti:
totuudenvartijat kirjoitti:
Appe kirjoitti:
Odottaja kirjoitti:
Ainakin grafiikaltaan jää huomattavasti siitä mihin modernit PC:t todella pystyisivät


Miksi? En käsitä tätä ajattelutapaa. Selkeimmin tämä on huomattavissa uusimmassa CoDissa, ja sekin tehtiin täysin tietoisesti (vaikka huono idea olikin). Mutta kun Crytekin kaltaset firmat todennäkösesti tekee asiat niin päin (ainakin asioiden kuten tekstuurien kohdalla, mikä eniten vaikuttaakin), että ensin tehdään se mikä on PC:llä kiva, sitte siitä skaalataan konsoliversiot.

Uskon kyllä jos Crytekin pojat sanovat, että kyllä siitä pc-versiosta tulee ihan oikee pc-versio, niin kyllä se niin sitte on.. Siellä kuitekin mennään konsolipuolelle ihan vaan myynnin takia. Kyllähän Molyneuxkin sitä itki, että piti konsoleille siirtyä ihan vaan suuremman myynnin takia.


Usko sinä Crytekkiin, minä ja muut oikeassa olevat uskotaan faktoihin fiktioiden seassa.

Entä sitten vaikka olisikin tehty ps3:sen ehdoilla? se kykenee pyörittämään atm parasta grafiikkaa


Ei ainakaan todistetusti, kuten PC.
lainaa
seppototanoi

04.04.2010 klo 05.46

"Ei ainakaan todistetusti, kuten PC. "

Kyllä ps3 nyt kyllä aika hyvää grafiikkaa pystyy pyörittämään. Esim. Uncharted 2 Final fantasy 13 ja God of war 3.

Tehdään näin. Kertokaa hienointa grafiikkaa pc:ltä? crysistä ei tarvi ottaa mukaan, koska sen grafiikka ei ole ylitsepääsemätöntä enään, vaikkakin sen on laajuuteen nähden erittäin hienoa, mutta nyt puhuttiin hienosta grafiikasta yleisesti.
lainaa
Jaffe

Rekisteröitynyt 29.10.2009

04.04.2010 klo 09.48

ZeekILL kirjoitti:
random kirjoitti:
Jos haluaa tarinaa, senkun pelaa kaikki Half-Lifet.. Tämän jälkeen saat odottaa HL2 ep3.
Oletko idiootti? vai muuten vain tyhmä? Oikeasti... ei half-lifejen tarina nyt niin hyvä ole... Oikeastaan vain vähän keskitasoa parempi... Pelit ovat upeita räiskintöjä mutta olet väärässä jos väität tarinaa mahtavaksi... Päähenkilökään ei edes puhu.


Puhu itse, sinähän se pelaat. Vittuile vaikka kaikille.
lainaa
gaukko

04.04.2010 klo 13.49

seppototanoi kirjoitti:
"Ei ainakaan todistetusti, kuten PC. "

Kyllä ps3 nyt kyllä aika hyvää grafiikkaa pystyy pyörittämään. Esim. Uncharted 2 Final fantasy 13 ja God of war 3.

Tehdään näin. Kertokaa hienointa grafiikkaa pc:ltä? crysistä ei tarvi ottaa mukaan, koska sen grafiikka ei ole ylitsepääsemätöntä enään, vaikkakin sen on laajuuteen nähden erittäin hienoa, mutta nyt puhuttiin hienosta grafiikasta yleisesti.


Lyhyesti sanottuna kaikki nuo edellä mainitsemasi pelit näyttävät paremmilta PC:llä, mikäli ne tehtäisiin PC:lle. Tästä ei edes voi väitellä vastaan. PC:llä ei tule vastaan rajoitukset, joten pelit ovat yleensäkin aina paremman näköisiä kuin vastaavat käännökset konsoleilla. Eli vaikka PS3 pystyy pyörittämään hienoa grafiikkaa, niin PC pystyy jokatapauksessa pyörittämään parempaa.
lainaa
lollollol

04.04.2010 klo 14.29

Tuure2 kirjoitti:
Missä FPS pelissä on hyvä tarina ?

Bioshock?
lainaa
Gearbox111

04.04.2010 klo 15.08

Tässä nyt porukka näköjään on missannut sen pointtini

PS3:lla on hyvinkin mahdollista pyörittää parasta grafiikkaa MITÄ ON NÄHTY PELEISSÄ, en suinkaan tarkoittanut että se voisi pyörittää parasta grafiikkaa mitä voisi teknisesti pyörittää jossa PC voittaa konsolit.
lainaa
Joohanh

Rekisteröitynyt 13.02.2010

04.04.2010 klo 16.35

Alkuperäinen Crysis saattaa kyllä tekniikkansa puolesta huvittavan helposti häpeään kaikki konsoleiden ykköstykit Gearsista Unchartediin. On vaikeaa uskoa, että Crysis 2 tulisi näyttämään edes ensimmäisen osan veroistelta konsoleilla.
lainaa
gearx

04.04.2010 klo 17.39

Joohanh kirjoitti:
Alkuperäinen Crysis saattaa kyllä tekniikkansa puolesta huvittavan helposti häpeään kaikki konsoleiden ykköstykit Gearsista Unchartediin. On vaikeaa uskoa, että Crysis 2 tulisi näyttämään edes ensimmäisen osan veroistelta konsoleilla.

Ei mitään vaikeuksia PS3:lla

Ja mistä te olette edes lähteneet olettamaan, että crysis kakkosta ei lähdettäisi tekemään ensisijaisesti pc:n tekniikkaa varten?
lainaa
kylkylnäinon

04.04.2010 klo 19.51

lollollol kirjoitti:
Tuure2 kirjoitti:
Missä FPS pelissä on hyvä tarina ?

Bioshock?

+Half-Life ja Halo.

PS. Ei pääse ainakaan pleikaariversio PC:n tasolle. Veikkaan, että boxiversio on parempi kuin pleikka versio, ja PC-versio on ylivoimainen.
Ja muuten, Metro 2033:n kraffat pieksee gearssin tai killzonen, niin boxilla kuin PC:llä.
lainaa
Maade

05.04.2010 klo 07.26

Juttu on siinä että konsolit tukevat vain DX9 rajapintaa, joten uusia graafisia kikkailuita ei niillä tulla näkemään. Konsoleista loppuu myös muisti kesken heti kättelyssä, joten pitkiä piirtoetäisyyksiä tai hyvälaatuisia tekstuureita ei niillä tulla näkemään.

Sillä ei ole mitään merkitystä vaikka koneessa olisi kaksitoista ydintä kun siitä ei ole mitään hyötyä kuin serveriympäristössä tai vaikkapa tiedostojen pakkaamisessa..
lainaa
Zarsky

Rekisteröitynyt 08.08.2007

05.04.2010 klo 22.23

Crytek on kyllä maininnut että panostavat paljon enemmän jouneen kakkosessa mutta, se ei näytä kiinnostavan yhtä paljon kun tämä uutisointi grafiikoista....
lainaa
voevitunvittu

06.04.2010 klo 00.20

Jaffe kirjoitti:
ZeekILL kirjoitti:
random kirjoitti:
Jos haluaa tarinaa, senkun pelaa kaikki Half-Lifet.. Tämän jälkeen saat odottaa HL2 ep3.
Oletko idiootti? vai muuten vain tyhmä? Oikeasti... ei half-lifejen tarina nyt niin hyvä ole... Oikeastaan vain vähän keskitasoa parempi... Pelit ovat upeita räiskintöjä mutta olet väärässä jos väität tarinaa mahtavaksi... Päähenkilökään ei edes puhu.


Puhu itse, sinähän se pelaat. Vittuile vaikka kaikille.

Sentään Jaffe on ymmärtänyt Half-Lifen tarinan olemuksen.
Idiootit.
lainaa
asdas

06.04.2010 klo 00.34

Voisivatko tämä keskustelut edes joskus liittyä uutisen aiheeseen?
lainaa
jeepjoops

06.04.2010 klo 05.19

Maade kirjoitti:
Juttu on siinä että konsolit tukevat vain DX9 rajapintaa, joten uusia graafisia kikkailuita ei niillä tulla näkemään. Konsoleista loppuu myös muisti kesken heti kättelyssä, joten pitkiä piirtoetäisyyksiä tai hyvälaatuisia tekstuureita ei niillä tulla näkemään.

Sillä ei ole mitään merkitystä vaikka koneessa olisi kaksitoista ydintä kun siitä ei ole mitään hyötyä kuin serveriympäristössä tai vaikkapa tiedostojen pakkaamisessa..


Siinähän se pieni ongelma onkin, mutta ps3 ei käytä directx:ää ollenkaan ;), joten siihen saa kyllä väännettyä kaikkea mitä pelintekijät vaan jaksavat vääntää raudalle. OpenGL on siinä mielessä pirun kiva.
lainaa
perrhana

09.04.2010 klo 19.27

Varsin tyhmää vertailla konsolien ja pc:n tehoja sillä pc päivittyy jatkuvasti toisin kuin konsolit, joista tulee uusi versio paljon harvemmin. Ja mitä tuohon räiskintöjen tarinapuoleen tulee niin nykyään tarinan kerronnalla on entistä enemmän merkitystä kiitos näyttävien ja merkittävien välianimaatioiden, mutta toisaalta jos gameplay on ihan rautaa niin itse en ainakaan kiinnitä juuri huomiota siihen tarinaan..
lainaa

V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova