Pientä toivoa Alan Wakesta PC:lle
Alan Waken päätyminen pelkästään X360:lle on aiemmin selitetty sillä, että X360 ja iso televisio olohuoneessa sopii pelille paremmin. Tällä viikolla Remedy on kuitenkin ilmoittanut isoksi (tai oikeaksi?) syyksi sen, että Remedy on liian pieni firma työstämään kahta versiota näin ison kaliiberin pelistä yhtä aikaa. PCGames.de-sivuston mukaan Sam Lake on myös sanonut, että PC-versiota varten tehty koodi on edelleen firman kiintolevyillä ja olisi sääli, mikäli se menisi hukkaan. Toivo siis elää?
Keskustelut (16 viestiä)
01.04.2010 klo 18.12
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
01.04.2010 klo 18.15
01.04.2010 klo 18.17
Mittä v1ttua?!
"Remedy on liian pieni firma työstämään kahta versiota näin ison kaliiberin pelistä yhtä aikaa."
Kai tämä nyt on aprillia!
01.04.2010 klo 18.32
Aprilliahan tämä, julmaa sellaista.
01.04.2010 klo 18.43
Rekisteröitynyt 28.07.2009
01.04.2010 klo 18.55
01.04.2010 klo 18.57
Finally, the PC version was confirmed to be scrapped a few years ago. What happened?
"We're a small studio, about 50 people. Concentrating on one platform is just a lot easier for us where we're smaller than other studios, and its just been focused, focusing on one platform and getting that done. We have no plans for PC right now."
http://www.digitalspy.co.uk/gaming/interviews/a205203/osk
(artikkeli julkaistu 26.2.2010)
01.04.2010 klo 23.46
Ja tilastollinen "yllätys" kännykkäpelejä on vuosia jo myyty enemmän (lukumääräisesti, ei rahallisesti) kun pc pelejä.
02.04.2010 klo 07.44
Itse myös olen sitä mieltä, että hittipeli on jo tänä päivänä isompi kaupallinen menestys, jos se tehdään konsolille. Toivottavasti PC-versiokin tulee vielä, kunhan vähän huilivat ensin.
02.04.2010 klo 12.51
Rekisteröitynyt 15.09.2008
02.04.2010 klo 13.07
"PC-versiota varten tehty koodi on edelleen firman kiintolevyillä ja olisi sääli, mikäli se menisi hukkaan."
Mittä v1ttua?!
"Remedy on liian pieni firma työstämään kahta versiota näin ison kaliiberin pelistä yhtä aikaa."
Kai tämä nyt on aprillia!
Kyllähän tämä on sellanen uutinen, että paikkaansa nuo ainakin pitävät. PC:llä sitä on pelattu, joten PC-puolen koodi löytyy. Ja toisaalta 40-50 miehen firma tosiaan ON liian pieni kahden version tekemiseen. Tosin kuten ajasta huomaa niin se on liian pieni myös yhden yksittäisen pelin tekemiseen :P
02.04.2010 klo 13.48
Mitä helvetin kirjoa sitä PC-puolella tarvitsee pohtia? Hui helvetti, pelin pitää tukea DirectX, jonka rampautettua ja pieniin kappaleisiin pilkottua versiota XBOX360 myös tukee. On se hirveää kun pelintekijöiden ei ole tarvinnut sitten Voodoo 3 aikojen miettiä että mitä komponentteja koneissa sattuu olemaan, kun kaikki tukee yhtenäistä rajapintaa.
Haluaisin tietää että mitä helvettiä porukka vinkuu jostain optimoinnin tarpeesta yms. kun pelejä ei ole tarvinnut raudan perusteella optimoida sitten vuosituhannen vaihdoksen.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
02.04.2010 klo 14.07
02.04.2010 klo 14.41
Sitä voi sitten miettiä onko se PC:n etu vai haitta kun pelintekijät ovat voineet totuttautua tähän.
Mutta summattuna, turhaa vikinää. Hyväksy asiat, tai älä hyväksy. Et muuta mitään kuitenkaan jos et kerta itse ole peliä tehnyt. Olet vain vaatimassa.
05.04.2010 klo 21.46
06.04.2010 klo 19.48
Miksi toivon pitäisi elää? Hankkikaa ne konsolit niin ei tarvitse itkeä PC-versioiden perään. Nimim: lopetin PC pelaamisen jo vuosia sitten ja paluuta ei ole.
Kaikki eivät välttämäti halua irroittautua näppäimistö + hiiri -yhdistelmästä ja muista tietokoneen ominaisuuksista, ja Remedy teki Max Paynetkin PC:lle, jolla ne ylivoimaisesti parhaiten toimivat. Vaikka Alan Wake olisi kuinka hyvä peli, niin hölmöä sellanen on, että ostaa konsolin yhtä peliä varten.