Tuorein sisältö

Xboxin viralliset muistitikut eivät helli kukkaroa

30.03.2010 klo 17.03 | Luettu: 17031 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Microsoft tuo Xbox 360:lle lähiaikoina päivityksen, jonka myötä konsolissa voi käyttää tavallisia USB-muistitikkuja profiili- ja pelitallennusten säilömiseen. Microsoft tuo samalla markkinoille kaksi virallista Xbox 360 -muistitikkua. Hintaa näillä nopeiksi luvatuilla tikuilla on kuitenkin reilusti markettitikkuja enemmän.

Kotakun saamien tietojen mukaan pelikauppaketju Gamestop myisi Yhdysvalloissa 8Gt tikkua 30 euron hintaan ja 16Gt tallennusvälinettä reilun 50 euron hintaan. Hintaseuranta.fi-palvelun mukaan kooltaan vastaavat muistitikut saa suomalaisista kaupoista halvimmillaan 13:lla ja 25:llä eurolla.

V2.fi | Matti Lintula
< NASA löysi Saturnuks... Super Mario Kart saa... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (23 viestiä)

pernamaa

30.03.2010 klo 17.16

Eipä yllätä.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

30.03.2010 klo 17.27

pernamaa kirjoitti:
Eipä yllätä.

Ei, mutta se yllättää että muidenkin valmistajien muistitikut käy. Microsoftilla kun on tapana käyttää omia epästandardeja liitäntätapoja.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

30.03.2010 klo 17.29

Joo, eihän nämä ole kuin keräilykuriositeetteja, kun kerran voi mitä tahansa tikkuja käyttää.
lainaa
jounihat

30.03.2010 klo 17.38

tagman kirjoitti:
Ei, mutta se yllättää että muidenkin valmistajien muistitikut käy. Microsoftilla kun on tapana käyttää omia epästandardeja liitäntätapoja.


Näin Sonyn pleikan, läppärin ja kahden kameran omistajana voin kyllä sanoa, että eiköhän se homma mene toisin päin. Sonylla on aina ollut omat MiniDiscinsä, UMD-levynsä ja MemoryStick-muistikorttinsa. Varsinkin kameroissa ottaa päähän selvästi kalliimman MemoryStickin käyttö. MS on Xboxissaan estänyt muiden valmistajien levyjen käytön mutta liitäntätyypit ovat sentään aina olleet standardit.
lainaa
kekeke

30.03.2010 klo 17.53

Eihän mikään Microsoftilta paitsi itse konsoli...
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

30.03.2010 klo 18.06

Onko niillä sitten jokin ihmeellisen tarpeeton muotoilu että on noin kalliita?
lainaa
lexluthor

30.03.2010 klo 18.10

Demonoid kirjoitti:
Onko niillä sitten jokin ihmeellisen tarpeeton muotoilu että on noin kalliita?

Ei, vaan se vihreä "X" siinä ympyrän sisällä tehdään kryptoniitista ja se siinä maksaa.
lainaa
Jokemanlivesinxbox

30.03.2010 klo 18.42

lexluthor kirjoitti:
Demonoid kirjoitti:
Onko niillä sitten jokin ihmeellisen tarpeeton muotoilu että on noin kalliita?

Ei, vaan se vihreä "X" siinä ympyrän sisällä tehdään kryptoniitista ja se siinä maksaa.

Microsoft tarttee rahaa, jotta voi tehdä atomipommin ja räjäyttää sen Sonyn (mahdollisesti myös nintendon) päämajan vieressä. niin ja Se X siinä muistikortissa (myös se konsolissa oleva) on oikeasti laite, jolla tyytymättömät asiakkaat eliminoidaan. =P
Joten Älä hanki Xboxia, mutta jos kuitenkin haluat OLE TYYTYVÄINEN
lainaa
niinhänseon

30.03.2010 klo 18.46

persaukisille kaikki on kallista
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

30.03.2010 klo 19.37

jounihat kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Ei, mutta se yllättää että muidenkin valmistajien muistitikut käy. Microsoftilla kun on tapana käyttää omia epästandardeja liitäntätapoja.


Näin Sonyn pleikan, läppärin ja kahden kameran omistajana voin kyllä sanoa, että eiköhän se homma mene toisin päin. Sonylla on aina ollut omat MiniDiscinsä, UMD-levynsä ja MemoryStick-muistikorttinsa. Varsinkin kameroissa ottaa päähän selvästi kalliimman MemoryStickin käyttö. MS on Xboxissaan estänyt muiden valmistajien levyjen käytön mutta liitäntätyypit ovat sentään aina olleet standardit.

Vähän turha mennä tässä keskustelussa konsolien ulkopuolelle.
Esim. PS3:ssa käyttäjä voi käyttää ihan standardeja kovalevyjä.
lainaa
Saku

30.03.2010 klo 20.39

On siinäkin vaihtamisessa vaivaa. Voisinhan minäkin murtaa auki Xboxini kovon kotelon ja vaihtaa sisällä olevat paskat - joku on näin jo tehnyt, ja siellä on ihan tavallinen kovo sisällä. Kummallinen liitäntä on adapteri.
lainaa
minä

30.03.2010 klo 20.42

Bladekill kirjoitti:
jounihat kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Ei, mutta se yllättää että muidenkin valmistajien muistitikut käy. Microsoftilla kun on tapana käyttää omia epästandardeja liitäntätapoja.


Näin Sonyn pleikan, läppärin ja kahden kameran omistajana voin kyllä sanoa, että eiköhän se homma mene toisin päin. Sonylla on aina ollut omat MiniDiscinsä, UMD-levynsä ja MemoryStick-muistikorttinsa. Varsinkin kameroissa ottaa päähän selvästi kalliimman MemoryStickin käyttö. MS on Xboxissaan estänyt muiden valmistajien levyjen käytön mutta liitäntätyypit ovat sentään aina olleet standardit.

Vähän turha mennä tässä keskustelussa konsolien ulkopuolelle.
Esim. PS3:ssa käyttäjä voi käyttää ihan standardeja kovalevyjä.


Ja jos menään niin voin minäkin windowsiini vaihtaa ihan minkä tahansa kovalevyn tai joitain muita laitteita, ilman mitään rajoituksia
lainaa
i30

30.03.2010 klo 20.57

tagman kirjoitti:

Ei, mutta se yllättää että muidenkin valmistajien muistitikut käy. Microsoftilla kun on tapana käyttää omia epästandardeja liitäntätapoja.


Mitä helvettiä?! :D Missä sä oot asunu viimeset 10 vuotta? Ai nii, siis 8 vuotta :)
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

30.03.2010 klo 21.02

jounihat kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Ei, mutta se yllättää että muidenkin valmistajien muistitikut käy. Microsoftilla kun on tapana käyttää omia epästandardeja liitäntätapoja.


Näin Sonyn pleikan, läppärin ja kahden kameran omistajana voin kyllä sanoa, että eiköhän se homma mene toisin päin. Sonylla on aina ollut omat MiniDiscinsä, UMD-levynsä ja MemoryStick-muistikorttinsa. Varsinkin kameroissa ottaa päähän selvästi kalliimman MemoryStickin käyttö. MS on Xboxissaan estänyt muiden valmistajien levyjen käytön mutta liitäntätyypit ovat sentään aina olleet standardit.

Kyse oli puhtaasti konsoleista, enkä ota kantaa konsolien ulkopuolella oleviin laitteisiin. XO:lla on kovalevyn lisäksi rajoitettu ohjaustapoja. Langaton ohjain ei käytä standardeja, eikä 3rd partyt voi tehdä langattomia ohjaimia XO:lle. 3rd valmistajat eivät voi myöskään tehdä ratti&poljin -yhdistelmia sille.
lainaa
lilly

30.03.2010 klo 21.10

Roppen kirjoitti:
Missäs on lillyn puolustuskommentit?hehe,heh...aivan=)

Aivan? Mitä aivan? No, en koe mitään tarvetta puolustella MS:n muistitikkuja. Tämä liittyy varmasti siihen kovalevykeskusteluun, tarkennan vielä (offtopic);
- On hyvä että pleikkaan saa helposti vaihdettua kovon.
- On huono että pleikkaa myytiin vuosia liian pienellä kovolla - siis joudut vaihtamaan kovon koska 40 GB on täynnä hetkessä ja voit siis laskea uuden kovalevyn hinnan konsolin hinnan päälle.

Rehellisesti on sanottava että en keksi mitään hyvää syytä ostaa XO -tikkuja jos kerran yhteensopivuus tavallisiinkin on taattu ihan virallisesti. Nuo on faneille tarkoitettu.
lainaa
vedätystä

30.03.2010 klo 21.15

Huh huh. Melkeen kaksinkertaiseen hintaan myyvät ja tikku on kuitenkin sitä samaa USB 2.0 standaria. Tuohon hintaan tikulla saisi olla mukana jotain bonusta, kuten pelejä, DLC:tä ja sen sellaista.
lainaa
lilly

30.03.2010 klo 21.15

tagman kirjoitti:
jounihat kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Ei, mutta se yllättää että muidenkin valmistajien muistitikut käy. Microsoftilla kun on tapana käyttää omia epästandardeja liitäntätapoja.


Näin Sonyn pleikan, läppärin ja kahden kameran omistajana voin kyllä sanoa, että eiköhän se homma mene toisin päin. Sonylla on aina ollut omat MiniDiscinsä, UMD-levynsä ja MemoryStick-muistikorttinsa. Varsinkin kameroissa ottaa päähän selvästi kalliimman MemoryStickin käyttö. MS on Xboxissaan estänyt muiden valmistajien levyjen käytön mutta liitäntätyypit ovat sentään aina olleet standardit.

Kyse oli puhtaasti konsoleista, enkä ota kantaa konsolien ulkopuolella oleviin laitteisiin. XO:lla on kovalevyn lisäksi rajoitettu ohjaustapoja. Langaton ohjain ei käytä standardeja, eikä 3rd partyt voi tehdä langattomia ohjaimia XO:lle. 3rd valmistajat eivät voi myöskään tehdä ratti&poljin -yhdistelmia sille.

Se ON MS:n tuote. Jos MS ei halua myydä lisenssiä niin sitten ei niin tapahdu. Ja kyse taisi olla firmoista?
lainaa
jounihat

30.03.2010 klo 21.19

Bladekill kirjoitti:
Vähän turha mennä tässä keskustelussa konsolien ulkopuolelle.
Esim. PS3:ssa käyttäjä voi käyttää ihan standardeja kovalevyjä.


Ei tarvitse mennä konsolien ulkopuolelle, koska PSP:ssä on UMD. PS3 on kyllä ihan selvillä vesillä liitäntöjen suhteen, mutta minusta on turha syyttää Microsoftia epästandardinmukaisista liitännöistä, kun toisella puolella on niistä hyvin tunnettu Sony.
lainaa
Joohanh

Rekisteröitynyt 13.02.2010

30.03.2010 klo 21.44

Faneille tarkoitettu, kuten vaikkapa minulle. Mielelläni ökyilen ja tunnustan väriä kahden 16-gigaisen kanssa, jos ovat tarpeeksi komeita ja esittelevät Xbox-logoa tarpeeksi oikeutetusti.
lainaa
s0le

Rekisteröitynyt 27.09.2009

30.03.2010 klo 21.53

Jenkkifirma , omat jenkkistandardit :/
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

30.03.2010 klo 22.12

jounihat kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
Vähän turha mennä tässä keskustelussa konsolien ulkopuolelle.
Esim. PS3:ssa käyttäjä voi käyttää ihan standardeja kovalevyjä.


Ei tarvitse mennä konsolien ulkopuolelle, koska PSP:ssä on UMD. PS3 on kyllä ihan selvillä vesillä liitäntöjen suhteen, mutta minusta on turha syyttää Microsoftia epästandardinmukaisista liitännöistä, kun toisella puolella on niistä hyvin tunnettu Sony.

Miten se UMD ylipäätään tähän edes kuuluu? Se on toki Sonyn oma formaatti, mutta miten se rajoittaa pelaajien valintoja ja kilpailua? UMD:tä ei edes ole pakko käyttää nykyisin, kun pelit voi ostaa verkosta suoraan laitteen muistille.
lainaa
goldenmember

30.03.2010 klo 23.33

tagman kirjoitti:
jounihat kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
Vähän turha mennä tässä keskustelussa konsolien ulkopuolelle.
Esim. PS3:ssa käyttäjä voi käyttää ihan standardeja kovalevyjä.


Ei tarvitse mennä konsolien ulkopuolelle, koska PSP:ssä on UMD. PS3 on kyllä ihan selvillä vesillä liitäntöjen suhteen, mutta minusta on turha syyttää Microsoftia epästandardinmukaisista liitännöistä, kun toisella puolella on niistä hyvin tunnettu Sony.

Miten se UMD ylipäätään tähän edes kuuluu? Se on toki Sonyn oma formaatti, mutta miten se rajoittaa pelaajien valintoja ja kilpailua? UMD:tä ei edes ole pakko käyttää nykyisin, kun pelit voi ostaa verkosta suoraan laitteen muistille.


Mutta eipähän tuota USB:täkään ole pakko ostaa? Rajoittaako se sitten "pelaajien valintoja ja kilpailua"?
lainaa
Junafani

Rekisteröitynyt 06.01.2008

31.03.2010 klo 09.07

PSP onkin kannettava pelikonsoli. Näkisin ne kuitenkin eri asiana, sillä mitkään sojottavat tikut ei välttämättä olisi niissä paras asia.

Ja eipä nuo Nintendonkaan Gameboyt ja DS:t ole kyllä olleet aivan stantardin mukaisia...
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova