Tuorein sisältö

Mafia II:n fysiikat pistävät paikat palasiksi

27.03.2010 klo 22.13 | Luettu: 23499 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

NVidiaa häpeilemättömästi mainostava pätkä esittelee Mafia II:n häpeilemättömän komeita fysiikkatehosteita.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Diablonnälkä lähtee ... Lisää Sonic 4:n sini... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (26 viestiä)

janneeee

27.03.2010 klo 22.25

Ihan perusfysiikathan nuo ovat.
lainaa
manu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

27.03.2010 klo 22.31

janneeee kirjoitti:
Ihan perusfysiikathan nuo ovat.


Eipä kovin monesta avoimen maailman hiekkalaatikkopelistä moisia löydy.
lainaa
Miika_-

Rekisteröitynyt 30.10.2008

27.03.2010 klo 22.42

Nämäki hienoudet vain PC versiossa.
lainaa
utelias

27.03.2010 klo 22.46

eikös tää Mafia 2 ole saman tyyppinen kuin gta ?
lainaa
Anonyymi

27.03.2010 klo 22.50

Miika_- kirjoitti:
Nämäki hienoudet vain PC versiossa.


Ja todennäköisesti vain Fermi-kiukaan omistajilla.
lainaa
jounihat

27.03.2010 klo 23.03

Näytti hienolta mutta tuskin vaikuttaa pelattavuuteen mitenkään. Siinä mielessä jokseenkin sama.
lainaa
Ergonpandilus

27.03.2010 klo 23.07

Mutta vain jos on nVidian kortti koneessa!
lainaa
Zoukki

Rekisteröitynyt 17.02.2010

27.03.2010 klo 23.37

utelias kirjoitti:
eikös tää Mafia 2 ole saman tyyppinen kuin gta ?

joo
lainaa
Nyymi

27.03.2010 klo 23.44

Anonyymi kirjoitti:
Miika_- kirjoitti:
Nämäki hienoudet vain PC versiossa.

Ja todennäköisesti vain Fermi-kiukaan omistajilla.

Eikä unohdeta Moccamaster-kahvinkeittimen omistavia.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

27.03.2010 klo 23.50

Anonyymi kirjoitti:
Miika_- kirjoitti:
Nämäki hienoudet vain PC versiossa.


Ja todennäköisesti vain Fermi-kiukaan omistajilla.


Fermi-kiuas on "vain" 10-15% nopeampi kuin nopein DAAMNIT yksi-GPU Raato. :P
lainaa
Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

28.03.2010 klo 00.48

manu kirjoitti:
janneeee kirjoitti:
Ihan perusfysiikathan nuo ovat.


Eipä kovin monesta avoimen maailman hiekkalaatikkopelistä moisia löydy.


Ei silti mitään mullistavaa. Autot on räjähdelly ja renkaat tyhjentyny tuolla tavalla vaikka GTA IV:ssä, ja takin liepeet lepatellu ja tolpat hajoillu ihan tyylikkäästi jo Max Paynessä.

Suurin parannus on tuossakin se perus juttu, eli rojun lisääntyminen. Ei ihme ettei fysiikoita haluta lisätä ilman sponsorirahaa.
lainaa
Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

28.03.2010 klo 00.55

Dekonega kirjoitti:

Fermi-kiuas on "vain" 10-15% nopeampi kuin nopein DAAMNIT yksi-GPU Raato. :P

http://plaza.fi/muropaketti/artikkelit/naytonohjaimet/nvi,2
Joissain peleissä hitaampi.
Niitä vapaita fysiikkarajapintoja odotellessa ei voida kuin odotella :)
lainaa
SFMB

28.03.2010 klo 02.55

Toivottavasti eivät ryssi tunnelmaa "graafisten uudistusten" hinnalla. Vähän jännittää jo tuo koko suojautumissysteemi "parannus"...
lainaa
Jaffe

Rekisteröitynyt 29.10.2009

28.03.2010 klo 05.18

manu kirjoitti:
janneeee kirjoitti:
Ihan perusfysiikathan nuo ovat.


Eipä kovin monesta avoimen maailman hiekkalaatikkopelistä moisia löydy.


Miksi sillä on merkitystä onko kyseessä avoimen maailman peli, nyt puhutaan pelin fysiikanmallinnuksesta?
lainaa
Influ

Rekisteröitynyt 19.10.2009

28.03.2010 klo 09.06

Nvidia vois jo painua vittun näitten rautariippuvaisten ominaisuuksiensa kanssa. PC pelaamisen hienous on aina ollut, että pelit pyörii kaikessa kokonaisuudessaan millä tahansa kokoonpanolla, jos vain löytyy sitä potkua tarpeeksi. Tästä ei ole enää pitkä matka siihen, kun pelit ei enää pyöri ollenkaan, jos ei ole tietyn valmistajan komponentit koneessa.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

28.03.2010 klo 10.28

Joops, on se physx niin hieno. Tosiaan saisivat laittaa sen toimimaan atin korteillakin, mutta toi on kyllä vain toiveajattelua, joka tuskin tulee toteutumaan, kun todellisuudessa nvidia on jopa tehnyt niin kekkulisti että se on poistanut physx-tuen, jos koneesta löytyy niin nvidiaa kuin atiakin. Eli vaikka jos atin kortti tekisi grafiikan ja nvidian kortti taas fysiikan niin tuollainen ei ole enää mahdollista kiitos nvidian.

http://www.tomshardware.com/news/nvidia-physx-ati-gpu-dis,8742.html

( Tinyurlina, http://tinyurl.com/yao827c )

Kaikesta tuosta huolimatta olen melkeinpä pakotettu käyttämään ja ostamaan vain nvidian tuotteita. Tuosta kiitos kuuluu taas atin nihkeydelle muissa kuin windows-käyttöjärjestelmissä.
---
~Deneidez dot com
lainaa
Kallee

28.03.2010 klo 10.54

Julkaistaanko tämä yhtaikaa pc:lle ja konsoleille.

Vai onko tässä nyt ensisijaisesti pc:lle tehty peli mikä sitten käännetään konsoleille...
lainaa
SeppoTaalasmaa

28.03.2010 klo 10.54

Toimiiko tuo siis ATI:n korteilla miten?
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

28.03.2010 klo 11.01

Ihan perussettiä jota on nähty aikaisemminkin. Modelleihin on valmiiksi piirretty murtumiskohdat/sellaiset nopeasti arvotaan siihen osuman sattuessa ja luodin osuessa kohtaan X, kohta X irtoaa/hajoaa.
Palataan asiaan sitten kun luodin osuessa fysiikkamoottori oikeasti laskee sen aiheuttaman paineen ko. materiaali kohtaan ja ilman mitään scriptausta murskaa esineitä realistisesti.
lainaa
NeitiVidia

28.03.2010 klo 11.01

Onpas hieno.. NOT!
Taxi on samperin tankki, johon eivät konekiväärit tehoa..
JES voit ampua renkaita!! Ei missään pelissä ole ollut tälläistä ominaisuutta! NVidia on paljon aikaansa edellä! Eikus..
Hemmetti jopa vuonna 2003 (?) julkaistussa Hidden and Dangerous 2 on paremmat ominaisuudet, kuin tässä romussa..

Voitte päätellä ostanko tämän pelin..
lainaa
Jii

28.03.2010 klo 12.13

Ja tollaseen perus-settiin tarvii tietty PhysX:än kun on Nvidia käyny lahjomassa.
lainaa
Fractal

Rekisteröitynyt 14.11.2009

28.03.2010 klo 13.51

Jes! Taas kuopataan hyvää peliä nvidian täysin paskalla physxsällä.
lainaa
Purkaja

Rekisteröitynyt 08.06.2008

28.03.2010 klo 23.14

Eikös tuo LucasArts Force Unleashedin aikoina näyttänyt, minusta ainakin ihan näyttävän fysiikkavideon, jossa esimerkiksi esineen materiaali vaikuttaa: puu katkeaa säleiksi eikä mene kolmeksi suunnilleen samanlaiseksi palaseksi niin kuin tällä hetkellä on. Moottori osasi muistaakseni laskea iskun voiman ja mihin kohtaan se osuu.

http://www.youtube.com/watch?v=FqNJRxn23NQ
Löysinpäs!
lainaa
Jooseppi

29.03.2010 klo 08.51

Toi videohan on xboxia, tsiih. 1:35 paina sinistä äksää jättääkses kk:n (toki voi olla padi windowsissaki, mut sitä epäilen)
lainaa
Ergonpandilus

29.03.2010 klo 10.14

PhysX rajapinta on todella raskas. Tästä hyvänä esimerkkinä Metro 2033 jossa tyhjän kaljatölkin ampuminen tiputtaa frameja järjettömästi. Samat efektit käyttäen muuta kuin PhysXää ei aiheuta moisia FPS droppeja.

Yksi nVidian ostama peli taas...
lainaa
Zarsky

Rekisteröitynyt 08.08.2007

29.03.2010 klo 14.20

Jep, kannatan...Drop dead PhysX! ...Tai toimi kaikilla alustoilla.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova