Valve haluaa seuraavan Half-Lifen olevan pelottava
MTV Multiplayer kertoo Valven suunnitelmista seuraavan Half-Lifen varalle. Kolmannelle episodille ei ole vieläkään kerrottu julkaisuajankohtaa, mutta Gabe Newellin mietteiden mukaan tarkoituksena on pelästyttää pelaaja.
"Mielestäni pelaajien pelästyttämisessä aidosti on päästy liian helpolla ja sitä sietää pohtia - samoin kun tunneskaalan laajentamista", pohti Newell Edge-lehdelle.
Keskustelut (36 viestiä)
Rekisteröitynyt 27.05.2007
27.03.2010 klo 13.00
27.03.2010 klo 13.01
27.03.2010 klo 13.13
27.03.2010 klo 13.18
Mutta ei tossa kannata liiallisuuksiin mennä, kuten Resident Evilien kohdalla nykyään.
Rekisteröitynyt 05.11.2009
27.03.2010 klo 13.23
Innolla odotan jatkoa.
27.03.2010 klo 13.37
27.03.2010 klo 13.37
Half-Life Episode 3: k-18?
Rekisteröitynyt 28.07.2009
27.03.2010 klo 13.47
27.03.2010 klo 14.02
27.03.2010 klo 14.09
27.03.2010 klo 14.09
Rekisteröitynyt 13.06.2009
27.03.2010 klo 14.23
27.03.2010 klo 14.24
Rekisteröitynyt 11.10.2007
27.03.2010 klo 14.50
Rekisteröitynyt 16.06.2008
27.03.2010 klo 15.15
27.03.2010 klo 15.30
27.03.2010 klo 15.58
Mut noin muuten olis kyl ihan kiva saada half lifee jo pikkuhiljaa pelattavaksi. Ihan sama sit, onko pelottava vai jännittävä vai eeppinen, kiitos tänne ja heti!
27.03.2010 klo 16.21
Aikoinaan HL 2:sen ravenholm oli jännittävä mesta, ku skidinä ekan kerran sen kohdan veti. Varsinkin se uliseva monsteri, joka ekan kerran tulee esille...
Jep Ravenholmissa oli sitä jotain: Tuli fiilis, että tonne en halua mennä. No pakkohan sinne sit oli mennä ja joka nurkasta möyrii zombeja.
Lopuksi ulinaa ja putken kolketta joka nurkassa, eikä ammuksia ole ja sirkkelin terät loppuvat kesken etkä tiedä mihin suuntaan pitää mennä :D
Myös Ravenholmin sekopää apuri oli oiva lisä ja sen erittäin karmiva nauru toi pienen lisän menoon.
Jotakin tuon tyylistä niin kyllä alkaa olee paketissa tarvittava :)
27.03.2010 klo 16.59
verta ja suolenpätkiä? ei se nykyää oo pelottavaa nykypäivänä se aiheuttaa lähinnä naurattaa
vai keskitytäänkö pelaajan pään sissään menoon? Hitchcock tyyliin ''pelottavuus'' olis ehkä ihan hyvä
silmille hyppivät mölliäiset korkeintaa säikäyttää kunnolla pelottavaa o ehkä mahotonta luoda niin realistisesti että jotain rupeis peläottaa
kyl sen ymmärtää jos joku nassikka menettää yöunensa jonkun pelin/leffan takia mut millä saat pelon varttuneemman nuppiin?
Rekisteröitynyt 04.11.2007
27.03.2010 klo 17.23
27.03.2010 klo 17.33
Rekisteröitynyt 17.09.2007
27.03.2010 klo 17.47
Turha peli tulee olemaan, koska Breenin ääninäyttelijä kuoli.
Tuota noin, eihän Breen ollu mukana ku HL2, ei kummassakaan episodissa, joten tuskin se paljoa pitäisi vaikuttaa?
Rekisteröitynyt 05.10.2009
27.03.2010 klo 17.57
27.03.2010 klo 20.08
Episode 2:sessa myös hieman säpsäytti kun tuli se Fat zombi oven läpi siinä kohdassa, jossa Alyx auttaa sua snipulla. + Fast Zombie roskiksesta.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
27.03.2010 klo 21.16
27.03.2010 klo 21.58
Rekisteröitynyt 10.04.2007
27.03.2010 klo 22.18
Toivottavasti peli pidetään "pelottavana" tai ahdistavana tyyliin HL2-ravenholm tai vaikkapa Batman-AA, ...
Reps.
27.03.2010 klo 23.25
Pelko on aika hankala asia pistää peliin. Jännitystä ja karmivuutta voi olla, mutta en usko, että varsinaista kauhua, alkukantaista pelkoa oman olemassaolon päättymisestä ei voida pistää videopeliin, tai mihinkään muuhunkaan taideformaattiin koskaan.
Näinhän se taitaa olla. Tosin, paljon on pelaajasta aina kiinni, kuinka pelkoon reagoi. Tunnen yhden henkilön, joka on niin aidosti pelästynyt Silent Hill 2:sta pelatessa, että joutu lääkärin kautta tarkituttamaan että kaikki oli pelisession jälkeen kunnossa. Normaalipelaajalle tosin ns. "kauhu" onkin lähinnä sitä jännitystä ja säpsähtelyä, joka onkin sitä aitoa nautittua kauhua pelatessa tai elokuvia katsellessa. Mitään simulaattorimaista kidutusta tuskin kukaan terve ihminen pelistä haluaa... :P
Rekisteröitynyt 29.10.2009
28.03.2010 klo 05.08
Pelko on aika hankala asia pistää peliin. Jännitystä ja karmivuutta voi olla, mutta en usko, että varsinaista kauhua, alkukantaista pelkoa oman olemassaolon päättymisestä ei voida pistää videopeliin, tai mihinkään muuhunkaan taideformaattiin koskaan.
Varoisin hieman tuota "koskaan" sanaa. Kokoajan mennään entistä todentuntuisimpiin peleihin (tällä hetkellä 3d lasien, move ja natal tyyppisten systeemien kautta), joten mikä saa ajattelemaan että pelko olisi jotenkin ylivoimaista sisällyttää peliin? Kysymys on siitä, miten pelaaja itse päättää syventyä peliin (tai mihin vaan taideformaattiin, kuten kirjaan). Väitän, että pelaajat tuntevat jo nyt iloa, pelkoa, inhoa ja rakkautta peleissä joihin syventyvät. Samoin kuin kirjojen tai elokuvienkin parissa.
Ajatus tässä on tietenkin "aivojen huijaamisesta" tai tarkoituksellisesta todellisuuden hetkellisestä unohtamisesta, mikä käy osalle meistä kokoajan helpommaksi kun mennään toinen toistaan realistisempiin ja todentuntuisempiin peleihin. Näin ollen en pidä pelon tunnetta oman olemassaolon päättymisestä mahdottomana.
PS: Take your time, Valve. *peukku ylös*
28.03.2010 klo 13.21
Rekisteröitynyt 09.08.2009
28.03.2010 klo 14.44
Kyllähän se ehkä juoneen sopisi, kun kerran mennään sinne kadonneen laivan jäljille.
Mutta ei tossa kannata liiallisuuksiin mennä, kuten Resident Evilien kohdalla nykyään.
Nää uudet resident evilit ei ole edes kauhua nähneet 1,2,3 olivat aidosti ahdistavia ja pelottavia koko ajan sai olla varuillaan ;D tosin siitäkin on jo 15 vuotta kun ensimmäistä pelasin ja ikäähän oli alle 10v :DD
28.03.2010 klo 16.41
Turha peli tulee olemaan, koska Breenin ääninäyttelijä kuoli.
Tuota noin, eihän Breen ollu mukana ku HL2, ei kummassakaan episodissa, joten tuskin se paljoa pitäisi vaikuttaa?
Chapter appearances (EP1): 1
(Lähde: The Orange Box Prima Official Game Guide) :)
Rekisteröitynyt 29.10.2007
28.03.2010 klo 18.54
29.03.2010 klo 01.02
Turha peli tulee olemaan, koska Breenin ääninäyttelijä kuoli.
Tuota noin, eihän Breen ollu mukana ku HL2, ei kummassakaan episodissa, joten tuskin se paljoa pitäisi vaikuttaa?
Chapter appearances (EP1): 1
(Lähde: The Orange Box Prima Official Game Guide) :)
Tämä on totta. Episode 1:n alussa Breen näkyi ihan alussa, jossa toistui vanha pätkä edeltävästä osasta, mutta Breellä ei ollut uusia linereitä episodi 1:ssä tai 2:ssa. Näin ainakin muistaisin...
31.03.2010 klo 09.19
Turha peli tulee olemaan, koska Breenin ääninäyttelijä kuoli.
Tuota noin, eihän Breen ollu mukana ku HL2, ei kummassakaan episodissa, joten tuskin se paljoa pitäisi vaikuttaa?
Chapter appearances (EP1): 1
(Lähde: The Orange Box Prima Official Game Guide) :)
Tämä on totta. Episode 1:n alussa Breen näkyi ihan alussa, jossa toistui vanha pätkä edeltävästä osasta, mutta Breellä ei ollut uusia linereitä episodi 1:ssä tai 2:ssa. Näin ainakin muistaisin...
Vaikka Breeniä ei näkynytkään enään elävä ei tämä tarkoita että Breenillä ei ole osaa enään tapahtumiin. Muutama vuosi sittenhän arvuteltiin että se otus joka tappoi Alyxin (?) isän oli Breen uudessa olomuodossaan. Itse en pitänyt kakkosesta sitten ollenkaan enkä episodesita joten en ole varmaa miten noitten arvuuttelujen kanssa on mennyt. Kiinosti vain tietää mitä ihmiset oikein näkevät tässä pelissä.
11.06.2010 klo 23.00