Pelaa enemmän pelejä - pelasta maailma!
Jane McGonigal on pitänyt varmasti monenlaisia mielipiteitä ja ajatuksia herättävän esitelmän TED2010-tapahtumassa. Janen teoriosoinnin mukaan ihmisten peleihin käyttämä aika pitäisi seitsenkertaistaa, jotta maailma pelastuisi!
Keskustelut (15 viestiä)
18.03.2010 klo 11.01
18.03.2010 klo 11.16
18.03.2010 klo 11.41
Rekisteröitynyt 11.10.2007
18.03.2010 klo 12.39
Rekisteröitynyt 11.08.2007
18.03.2010 klo 12.55
P.S Video näyttää aloitusruudun tylsältä joten en jaksanu kahtoa.
Rekisteröitynyt 20.10.2009
18.03.2010 klo 12.56
Jos vois kertoa tämän pelastuskaavansa niin vois älytä että miks.
P.S Video näyttää aloitusruudun tylsältä joten en jaksanu kahtoa.
Sama tääl, alku pilas - en jaksa kattoo.
18.03.2010 klo 13.02
18.03.2010 klo 13.41
Jos vois kertoa tämän pelastuskaavansa niin vois älytä että miks.
P.S Video näyttää aloitusruudun tylsältä joten en jaksanu kahtoa.
Sama tääl, alku pilas - en jaksa kattoo.
Miljardeja vuosia evoluutiota ja te olette tulos! Shame on you and your "I'm stupid and i like it BlinGBlinG" -asennetta.
Rekisteröitynyt 27.11.2008
18.03.2010 klo 14.29
Mielenkiintoinen ja hauska pätkä kyllä, älkää antako aloituskuvan hämätä. Puhujalla on koko ajan pilke silmäkulmassa :)
18.03.2010 klo 16.41
18.03.2010 klo 17.51
18.03.2010 klo 18.12
Save teh world? I don't think so.
Rekisteröitynyt 29.10.2009
18.03.2010 klo 18.28
Jos vois kertoa tämän pelastuskaavansa niin vois älytä että miks.
P.S Video näyttää aloitusruudun tylsältä joten en jaksanu kahtoa.
Ei sun kuulukkaan älytä, jos et edes vaivaudu katsomaan.
Rekisteröitynyt 02.06.2007
18.03.2010 klo 19.15
Idea oli siis, että pelaajat ovat resurssi, jotka ovat kehittäneet oman tapansa ratkoa ongelmia pelejen kautta. Jos wowigrinderit saatais samalla innolla grindaamaan nälänhädän eteen, niin ei meillä olis mitään ongelmia tällä vauhdilla.
Rekisteröitynyt 22.02.2010
20.03.2010 klo 22.19
90% videosta on turhaa pölinää. Tiivistettynä: Pelaaja pelaa keskimäärin 10k tuntia pelejä ikään 21 mennessä. Pelatessa se on oppinut olemaan tuottoisa (grindata wowissa 10viikkoo miekkaansa), luo suhdeverkkoja(kiltatoiminta wowissa), optimismia(uskot tavoitteeseesi saada sen eeppisen miekkas) ja saavat tarkoituksen tekemisellensä.
Idea oli siis, että pelaajat ovat resurssi, jotka ovat kehittäneet oman tapansa ratkoa ongelmia pelejen kautta. Jos wowigrinderit saatais samalla innolla grindaamaan nälänhädän eteen, niin ei meillä olis mitään ongelmia tällä vauhdilla.
Asia selevä