MAGiin on värväytynyt jo puoli miljoonaa
Sonyn mukaan isojen joukkojen verkkosotiminen kiinnostaa pelaajia, sillä MAG-peli on käynyt kaupaksi jo yli 500 000 kertaa. V2.fi:n toimituksesta virtuaaliselle sotakentälle on pesiytynyt Rotsténin Jarkko, jonka kokemuksista kuulemme lähiaikoina.
Keskustelut (37 viestiä)
14.02.2010 klo 15.08
14.02.2010 klo 15.27
ja nyt sonylla lasketaan et paljonko se tekisikään massia jos perittäs kk maksu verkkopelaamisesta....
Miten kommenttis liitty aiheeseen? Olisit kommentoinut PSN:n muuttumisesta maksulliseksi(?) -artikkeliin.
Ja sitten asiaan: MAG vaikuttaa parin kolmen viikon pelaamisen jälkee ihan "kohtalaiselta" peliltä. MAGissä ei ole mitään maailmaa mullistavia uusia piristyksiä nettisotimiseen ja pelikin on koluttu läpi muutamassa viikossa läpi.
14.02.2010 klo 15.39
14.02.2010 klo 15.56
Ei innostanut betaa testatessani. Samaa shaibaa kun mw:tkin, mut enemmän randomijuoksijoita kehissä. Josko jonain päivänä tulis ihka siisti fps peli, joka ei muistuttais liikaa samaa kaavaa kun vanha uskollinen cs.
Olisiko sulla jotain esimerkkejä mitä uutta kaipaisit FPS peleihin?
Rekisteröitynyt 28.07.2009
14.02.2010 klo 15.58
Ei innostanut betaa testatessani. Samaa shaibaa kun mw:tkin, mut enemmän randomijuoksijoita kehissä. Josko jonain päivänä tulis ihka siisti fps peli, joka ei muistuttais liikaa samaa kaavaa kun vanha uskollinen cs.
Olisiko sulla jotain esimerkkejä mitä uutta kaipaisit FPS peleihin?
Itsehän toivoisin, että nykyiset pelit ottaisivat itsensä vähemmän vakavasti. Ja toinen toivomus on, että missä ovat kaikki "lol wut" pelit kuten Quake. Niitä lisää.
14.02.2010 klo 16.02
missä ovat kaikki "lol wut" pelit kuten Quake. Niitä lisää.
Ehkä sille on syynsä miksei tuollaisia pelejä enää tule. ;)
14.02.2010 klo 16.12
14.02.2010 klo 16.20
14.02.2010 klo 16.25
Casual! mitä tarkoittaa tiimipeli?
Sitä hain että jos oma tiimi on täynnä codin parissa kasvaneita sankareita jotka juoksevat sniperin kanssa pitkin maita ja mantuja eivätkä keskity tehtävään niin eipä siinä yksin mitään mahda. Pistää turhauttamaan.
14.02.2010 klo 16.27
Ei innostanut betaa testatessani. Samaa shaibaa kun mw:tkin, mut enemmän randomijuoksijoita kehissä. Josko jonain päivänä tulis ihka siisti fps peli, joka ei muistuttais liikaa samaa kaavaa kun vanha uskollinen cs.
Olisiko sulla jotain esimerkkejä mitä uutta kaipaisit FPS peleihin?
Esimerkiksi tiimityötä oikeasti, eikä vaan teoriassa. Nykyiset fps pelit ovat liika yksilöllisiä, joissa pyritään saamaan paljon tappoja ja vähän kuolemia omalle tilille. Maginki tapauksessa kyseistä settiä tapahtuu entistä isommassa kaavassa.
Otetaan fps pelistä tappolaskurit pois ja pakotetaan pelaajat pelaamaan yhteen ilman mitään yksilöllisiä saavutuksia. Tämä olisi hyvä alku jollekin uudelle. Ja jos jollekin ei maistu tämmöinen niin ainahan markkinoilta löytyy ne yli 100 muuta fps peliä, joissa voi vapaasti tappaa ja pelata yksin niin paljon kun haluaa. Left 4 dead on hyvä esimerkki oikeasta suunnasta, sitten kun samaa hyväksikäytetään kunnon sotapeliin niin sitten ollaan oikeilla jäljillä.
14.02.2010 klo 16.56
Rekisteröitynyt 28.07.2009
14.02.2010 klo 17.09
Ei innostanut betaa testatessani. Samaa shaibaa kun mw:tkin, mut enemmän randomijuoksijoita kehissä. Josko jonain päivänä tulis ihka siisti fps peli, joka ei muistuttais liikaa samaa kaavaa kun vanha uskollinen cs.
Olisiko sulla jotain esimerkkejä mitä uutta kaipaisit FPS peleihin?
Esimerkiksi tiimityötä oikeasti, eikä vaan teoriassa. Nykyiset fps pelit ovat liika yksilöllisiä, joissa pyritään saamaan paljon tappoja ja vähän kuolemia omalle tilille. Maginki tapauksessa kyseistä settiä tapahtuu entistä isommassa kaavassa.
Otetaan fps pelistä tappolaskurit pois ja pakotetaan pelaajat pelaamaan yhteen ilman mitään yksilöllisiä saavutuksia. Tämä olisi hyvä alku jollekin uudelle.
Oikeastaan ei koska se vie peli-ilon. Vaikka oikeita lähestymistapoja onkin useampia niin mielestäni paras lähtökohta olisi jos tiimityöskentelystä annetaan enemmän pisteitä kuin vastapuolen eliminoimisesta. Esim. ryhmä johtajan ympärillä kulkevat saavat enemmän pisteitä kuin ne jotka sooloilevat. Ja yhdessä suoritetuista tai komentajan määräämistä tehtävistä annetaan tupla pisteet.
MAG on oikealla linjalla siinä mielessä, että se jakaa pisteitä komentajan määräämistä tehtävistä enemmän kuin niistä jotka muuten vain tekisit. Mutta isoksi ongelmaksi tässä muodostuu se, että jos komentaja on taitamaton tai muuten vain kokematon niin koko oma joukkue ja kaikki sen jäsenet kärsivät siitä mikä taas kannustaa sooloilemiseen jotta peli pysyisi kasassa.
Eli minä tarjoaisin porkkanaa enemmän kuin antaisin keppiä. Mutta kumpikin taktiikka saada sekalainen lauma kyvyiltään eri tasoisia pelaajia tekemään yhteistyötä on erittäin tarpeellinen pelin edistymisen ja hauskuuden kannalta. Keppiä voisi antaa kun komentaja on määrännyt jonkin tehtävän tiimille ja jos tiimi ei sitä hoida heitä rangaistaan pisteiden vähentämisellä, mutta se taas syö sitä peli-iloa jne.
14.02.2010 klo 17.25
Vähän rohkeampaa yrittämistä, jottei seuraava vuosikymmen mene codin ideaalisia jatko-osia pelatessa.
14.02.2010 klo 17.29
Sanokaan kepittämiseksi, mutta pakko kai sitä jollain tavalla on pelaajien käyttäytymistä muokattava, mikäli todellinen tiimipeli halutaan luoda.
14.02.2010 klo 17.43
14.02.2010 klo 18.23
Rekisteröitynyt 10.04.2007
14.02.2010 klo 19.15
14.02.2010 klo 19.34
Ja casual eipä ne kauhean nopeasti saa level uppeja ne jotka snipojen kanssa juoksee pitkin maita ja mantuja.
Ainoastaan käskyjä noudattaen saat kunnolla expaa.. Kyllä ne hiipparit sen tajuavat ennemmin tai myöhemmin. Kukaan ei meinaa jaksa pelata tuota mitään 20000h että saavuttaa edes yhdellä joukolla lvl 60 sillä pelityylillä.
14.02.2010 klo 20.14
Rekisteröitynyt 24.05.2007
14.02.2010 klo 20.53
Ja casual eipä ne kauhean nopeasti saa level uppeja ne jotka snipojen kanssa juoksee pitkin maita ja mantuja.
Ainoastaan käskyjä noudattaen saat kunnolla expaa.. Kyllä ne hiipparit sen tajuavat ennemmin tai myöhemmin. Kukaan ei meinaa jaksa pelata tuota mitään 20000h että saavuttaa edes yhdellä joukolla lvl 60 sillä pelityylillä.
Jep. Kun katsoo joidenkin snipujen pelitunteja, ja vertaa omaan niin kyllä huomaa kumpi levuttaa nopeammin, medic vai sniper. (70h lvl 36 sniperilla vs. 40h medicillä, veteran mode aikoja sitten)
e: eikä ole itsekehua vaan puhdas fakta.
14.02.2010 klo 21.02
tai tehdään vaan sellainen peli, että joudut käymään puoli vuotta harjoitusleiriä, ja sen jälkeen pääset tositoimiin. jos kuolet, joudut katsomaan omat hautajaiset, peli lukkiutuu, etkä pääse jatkamaan ennen kuin olet ostanut uuden ja käynyt sen saman leirin läpi.
Ei oo kovin realistista katsella omia hautajaisia, tai noh en tiedä. Luultavasti ei tai joo tai miten ikinä käykään. :D
Rekisteröitynyt 26.09.2007
14.02.2010 klo 21.15
Rekisteröitynyt 01.06.2007
14.02.2010 klo 22.18
Ite odottelen vielä hinnanalennusta. Heti kun löydän ton jostain kaupasta 30 euron hintalapulla, niin lähtee mukaan.
Samoin tai käytettynä ostan jostain. 50-60€ moninpelistä on aika kova hinta. Betakaan ei pahemmin iskennyt, mutta tekis mieli vielä yrittää innostua pelistä.
14.02.2010 klo 22.45
Ei innostanut betaa testatessani. Samaa shaibaa kun mw:tkin, mut enemmän randomijuoksijoita kehissä. Josko jonain päivänä tulis ihka siisti fps peli, joka ei muistuttais liikaa samaa kaavaa kun vanha uskollinen cs.
Eikös esim. Killzone 2 yrittänyt vastaavaa ja ihmiset kusee naamaan, kun ohjaus on niin raskas ja kaikki oli huonosti... Itse kyllä tykkäsin.. Harmi kun kz2 pelaajakamua ei löydy kamupiiristä. Siinä kun sentään saa esim. kranaatinheittimet ja singot poistettua moninpelistä..
Rekisteröitynyt 03.07.2008
14.02.2010 klo 23.29
14.02.2010 klo 23.48
Itse tulen ensi kuussa ostamaan sekä BC2:n, että MAGin, saapa nähdä kumpaa tulee pelattua enemmän. Vielä pitäisi päättä, että hankinko Bad companyn PS3:lle vai PC:lle
FPS pelejä on mukavampi pelata PC:llä ja yhteisö on parempi. Suosittelen hankkimista PC:lle. Sen sijaan Mag pleikalle, niin edustat molempia laitteita kunnioitettavasti.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
15.02.2010 klo 09.07
(re)Spawnaamisen voisi poistaa kokonaan monista näistä peleistä. SItähän varten siellä on ne medikit, jotta niillekin tulis jotain järkevää tekemistä. Tämä lisäisi taktiikkaa entisestään, koska yksilösählääjät eivät lähtisi juoksemaan pois tiimistä tietäen, että kuollessaan joutuisivat venaamaan sen mahdollisen 5-20 minuuttia uuteen rundiin. :)
Sanokaan kepittämiseksi, mutta pakko kai sitä jollain tavalla on pelaajien käyttäytymistä muokattava, mikäli todellinen tiimipeli halutaan luoda.
Counter-Striken viehätyshän perustuu juuri tähän. Ja samalla se mikä painostaa useimmiten Counter-Strikessa useimmat pelaajat tekemään sitä paljon puhuttua tiimityöskentelyä. Tämä on juuri sitä hyvää keppiä mitä tarvittaisiin useampiin peleihin. Ainoa iso ongelma tuossa vain tulee vastaan siinä sitten kun kentässä ne kaksi satunnaista häseltäjää ovat enään elossa istumassa jossain nurkassa ja kaikki kyllästyvät katsomaan kun nämä tyypit vain istuvat paikoillaan ja odottavat, että se toinen kävelisi ohitse eivätkä tee mitään.
Tuohonkin tietysti voisi miettiä jonkin järjestelyn. Counter-Strikessa noin yleensä ylläpitäjä on yleensä potkinut moiset pelaajat pois palvelimelta kyseisessä tilanteessa tai on äänestetty asiasta.
Gmith, jos olet pelannut jotain aikaisempaa Battlefieldia Windows-tietokoneella niin automaattisesti Windows. Mutta suosittelen ensin kokeilemaan demot kummallakin alustalla Bad Company 2:sta ja sitten sen perusteella valitsemaan. Minä ottaisin Windows BC2:n mm. siitä syystä, että Dice on antanut sanansa siitä, että Windows-pelaajia kohdellaan hyvin. Graafisesti BC2 toimii tulevaisuudessa nopeammin ja paremmin sekä itsenäistenpalvelimien tuki yhdistettynä CoD6:een pettyneiden laumaan tekee BC2:sta ehkä sen seuraavan suuren kilpamoninpelin.
15.02.2010 klo 15.48
Ylivoimaisesti paras omasta mielestä: BF:BC2 !!!
15.02.2010 klo 16.01
Pelattu: MW2, MAG ja BF:BC2.
Ylivoimaisesti paras omasta mielestä: BF:BC2 !!!
Täysin samaa mieltä! Tässä minun kaavani BF BC 2 > MW2 > MAG
15.02.2010 klo 17.06
...
Ainoa iso ongelma tuossa vain tulee vastaan siinä sitten kun kentässä ne kaksi satunnaista häseltäjää ovat enään elossa istumassa jossain nurkassa ja kaikki kyllästyvät katsomaan kun nämä tyypit vain istuvat paikoillaan ja odottavat, että se toinen kävelisi ohitse eivätkä tee mitään.
...
Muuten asiaa, mutta se on "enää" eikä "enään". Ei "n"-kirjainta siihen sanan loppuun.
15.02.2010 klo 21.08
Ylivoimaisesti paras omasta mielestä: MAG !!!
Rekisteröitynyt 03.07.2008
15.02.2010 klo 21.16
Itse tulen ensi kuussa ostamaan sekä BC2:n, että MAGin, saapa nähdä kumpaa tulee pelattua enemmän. Vielä pitäisi päättä, että hankinko Bad companyn PS3:lle vai PC:lle
FPS pelejä on mukavampi pelata PC:llä ja yhteisö on parempi. Suosittelen hankkimista PC:lle. Sen sijaan Mag pleikalle, niin edustat molempia laitteita kunnioitettavasti.
Sinänsä joo, sinänsä ei. Omasta mielestä konsolilla fps:t on paljon rennompia kuin PC:llä, mutta toisaalta PC:llä ei tunnu "rajoittuneelta" kun ohjaa hiirellä. Ps3:n BC2 on tällä hetkellä siksi harkinnassa, kun kavereilta on tullut siitä PC:n betasta sanomista ja itsellä on vain hyvä kuva jäänyt PS3:n betasta. Pitännee testata PC-demoa ennen ostoa.
15.02.2010 klo 21.28
Ylivoimaisesti paras omasta mielestä: MW2 !!!
16.02.2010 klo 08.48
Rekisteröitynyt 26.02.2008
17.02.2010 klo 10.06
Pähkinänkuoressa matsi meni seuraavasti. Toisella puolella perustaitavaa porukkaa + pari seinän tuijottelijaa. Toisella puolella vaikuttavasti yhteen pelaavat squadit. Joka ryhmässä pari insinööriä, yksi medic ja yksi assault luokka. Ja jokainen ryhmä eteni panssari tai raskas panssari etummaisena perässä tulevaa ryhmää suojaten. Panssari keskittyi puolustajien kiinteiden AT pisteiden/ COM-Stationien tuhoamiseen. Kakkoskuski ja muu ryhmä hoiti puolustajien jälkaväkeä, insinööri korjasi tankkia koko ajan ja medic piti porukan pystyssä.
Viimeisenä niittinä hyökkääjät varastivat kopterin, jolloin puolustajien ajoneuvojen käyttö Port Valdezin sataman kohdalla menetti tehonsa hyvin nopeasti.
Puolustajat pelasivat hyvin mutta hajanaisesti, tuloksena totaalinen jyräys.
17.02.2010 klo 16.41
Puolustajat pelasivat hyvin mutta hajanaisesti, tuloksena totaalinen jyräys.
Vähäx huisaa!
Rekisteröitynyt 03.07.2008
20.02.2010 klo 17.02
Häsellyksellä meinaan sitä, että pelaajat juoskee miten sattuu pitkin kenttää, eikä mitään selkeää rintamalinjaa ole, PS3:lla matsit eteni paljon selkeämmin ja harvemmin tuli sellaista vastaan, että toinen tiimi olisi aivan totaalisesti baserapettanut toista tiimiä. PC:llä baserapea tuli vastaan melkein joka toisessa matsissa. Toinen asia joka PC:llä rupesi kyrpimään oli jotkin aseet. AK on ihan tussu suhteutettuna siihen rekyyliin ja inssin ensimmäinen smg on turhanpäivänen lelu jos ei päähän osu. PS3:lla aseet vaikutti ihan tasapainoisilta ja inssin smg oli peräti tappava.
Ps3:lla oli kieltämättä paljon rennompi pelata. Pitää varmaan harkita ja testailla vähän enemmän ennen kuin menen mitään tilaamaan.
Mitenhän tuota aikaa järjestäisi ensi kuussa MAGille ja BC2:lle, jos vaikka opettelisi pädiä käyttään varpailla ja pelaisi kumpaakin samaan aikaan.