Tuorein sisältö

Bioware tarkkailee kuinka pelaat Mass Effect 2:a

30.01.2010 klo 11.00 | Luettu: 26753 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Hawtwired kertoo, että Mass Effect 2:ssa on vähemmän uutisoitu ominaisuus, joka lähettää tietoja pelin pelaamisesta Biowarelle.

Pelin verkkoasetuksista löytyy kohta Upload Gameplay Feedback, joka Hawtwiredin mukaan on vakiona päällä. Kyseinen toiminnon kuvaus kertoo, että 'Toiminto antaa Biowarelle arvokasta palautetta siitä, kuinka pelaajat pelaavat peliä. Tämä palaute auttaa sekä bugien korjaamisessa, että mahdollistaa Biowaren tehdä entistä parempia pelejä tulevaisuudessa. Kiitos!.'

Isoveli valvoo vai kunnioitettavaa toimintaa pelifirmalta pelien laadun parantamiseksi/säilyttämiseksi?



V2.fi | Manu Pärssinen
< SOCOMin tekijät verk... Stargate-fanit pääse... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (35 viestiä)

Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

30.01.2010 klo 11.05

Tietenkin kunnioitettavaa toimintaa pelifirmalta pelien laadun parantamiseksi/säilyttämiseksi. Jos vituttaa, niin voi ottaa pois päältä.

BioWarella on muutenkin niin korkea pelien taso ihan yleisesti, että jos joillekin niin heille mielelläni antaisin tällaista feedbackia.
lainaa
Jibbe

Rekisteröitynyt 18.12.2009

30.01.2010 klo 11.05

Jos sen kerran voi laittaa pois päältä ilman sen kummempaa häsläystä, mikäs siinä?
lainaa
Bamboocha

Rekisteröitynyt 17.09.2007

30.01.2010 klo 11.17

Mikäs siinä, imo ihan hyvä juttu.
lainaa
kek

30.01.2010 klo 11.17

lolled @ uutiskuva
lainaa
Laikka

30.01.2010 klo 11.52

Jos kyseessä olisi mikrosoft, niin parku olisi hirveä. Kun mediaplayer lähetteli samalaisia tunnistetietoja, kaikki tuomitsivat sen vakoiluna jne. Mielestäni sama pätee tämän kanssa tuollaiset ominaisuudet eivät saa olla oletuksena päällä missään tapauksissa. Pelin alussa ei ole myöskään mainuttu sanallakaan yhtään mitään tällaisestä toiminnasta, todella ala-arvoista biowarelta. Oli muuten viimeinen mass efecti jonka tulen ostamaan. Haluan päättää itse 100% miten ostamaani tuotetta käytän, vaikka kyse on kuinka vähäpätöisestä asiasta.
lainaa
xbots

30.01.2010 klo 12.05

Laikka kirjoitti:
Jos kyseessä olisi mikrosoft, niin parku olisi hirveä. Kun mediaplayer lähetteli samalaisia tunnistetietoja, kaikki tuomitsivat sen vakoiluna jne. Mielestäni sama pätee tämän kanssa tuollaiset ominaisuudet eivät saa olla oletuksena päällä missään tapauksissa. Pelin alussa ei ole myöskään mainuttu sanallakaan yhtään mitään tällaisestä toiminnasta, todella ala-arvoista biowarelta. Oli muuten viimeinen mass efecti jonka tulen ostamaan. Haluan päättää itse 100% miten ostamaani tuotetta käytän, vaikka kyse on kuinka vähäpätöisestä asiasta.


Kytke pois päältä pentu
lainaa
Bruntti

Rekisteröitynyt 05.11.2009

30.01.2010 klo 12.29

Laikka kirjoitti:
Jos kyseessä olisi mikrosoft, niin parku olisi hirveä. Kun mediaplayer lähetteli samalaisia tunnistetietoja, kaikki tuomitsivat sen vakoiluna jne. Mielestäni sama pätee tämän kanssa tuollaiset ominaisuudet eivät saa olla oletuksena päällä missään tapauksissa. Pelin alussa ei ole myöskään mainuttu sanallakaan yhtään mitään tällaisestä toiminnasta, todella ala-arvoista biowarelta. Oli muuten viimeinen mass efecti jonka tulen ostamaan. Haluan päättää itse 100% miten ostamaani tuotetta käytän, vaikka kyse on kuinka vähäpätöisestä asiasta.

Älä tämän takia kaikkia Mass Effectejä tuomitse... Minua ei haittaa ainakaan jos minun pelaamisesta lähetetään tietoa, muutenkin en ole ainoa joka ostaa tämän pelin joten olen 100% varma etten ole myöskään ainoa lähettämässä tietoa BioWarelle. Jos ärsyttää LAITA KIINNI!
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

30.01.2010 klo 12.52

Pelin saatuani selasin heti valikoita ja huomasin kyseisen ominaisuuden. Oli itseasiassa positiivinen yllätys, sillä uskon että mitä enemmän dataa BW saa, niin sitä paremman he pystyvät ME3:sta ja muista tulevista peleistä tekemään. Ei haittaa tippakaan minua tällainen "vakoilu". Jos BW saa sitten selville, että menin jyystämään pelissä mustaa miestä tms. niin eipä se minua haittaa.
lainaa
biowareeionnistunut

30.01.2010 klo 14.09

"Jos ärsyttää LAITA KIINNI!"

Helvetin tyhmä vastaus. Jos sulla ei oo mitään muuta sanottavaa, muuta fanboy puolustus peliä kohtaan, "oi ku ihanaa, ku hyvä peli ja ei haittaa mitä pelintekijät tekee, varmasti tulee hyvää, yh yh yhh", niin LAITA NAAMAS KIINNI BRUNTTI! Apina.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

30.01.2010 klo 14.14

Ihan hyvä ominaisuus, mutta se on huonoa että tuo on vakiona päällä ja että ominaisuuden olemassaoloa ei pahemmin mainita missään. Eiköhän aika moni, joka ei haluaisi tuota päälle, ole tietämätön tuosta.
---
~Deneidez
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

30.01.2010 klo 15.47

Sitä en pysty käsittämään miks tollanen ois huonokin juttu.. _Vieläkin_ parempia pelejä jatkossa? Auts, en halua :'((( Eikä tämä nyt niin ihmeellinen "isoveli valvoo" juttu oo. Siinä kohtaa jos normaaleja tekosia aletaan rajusti seuraamaan niin voikin älähtää.
lainaa
Latetsy

Rekisteröitynyt 05.10.2009

30.01.2010 klo 16.09

Miten tästäkin saadaan tappelua? Tuohan on monella tapaa loistava ominaisuus, josta ei ole pelaajalle itselleen mitään haittaa. Mitä väliä voi olla sillä, että bioware tutkii esim. ketä teammateistasi peluutat eniten? Kyllä steamkin tutkii mittaamalla mitä peliä pelaat. Montako tappoa olet saanut TF2:ssa ja vielä KAMALIN millainen kone sinulla on!!!
lainaa
Jibbe

Rekisteröitynyt 18.12.2009

30.01.2010 klo 16.30

Peikkojahan nuo
lainaa
Maade

30.01.2010 klo 16.48

Minkä hemmetin takia se on oletuksena päällä eikä siitä mainita sanallakaan missään? Eipä siinä, Mass Effect 2 oli karseaa putkiräiskintää jossa ei ole ripaustakaan ensimmäisen osan fiiliksestä, joten eiköhän tuo kolmonen jää muutenkin ostamatta.

Käsittääkseni tuo on vielä Suomessa kiellettyä, että käyttäjää "vakoillaan" käyttäjän tietämättä siitä. Voisi melkein pläräillä kuluttajasuojalakia ja laittaa siitä ilmoituksen eteenpäin. Ei tälläinen peli vetele, kun käyttäjälle itselleen ei ilmoiteta asiasta mitään.
lainaa
korjaus

30.01.2010 klo 17.07

Latetsy kirjoitti:
Miten tästäkin saadaan tappelua? Tuohan on monella tapaa loistava ominaisuus, josta ei ole pelaajalle itselleen mitään haittaa. Mitä väliä voi olla sillä, että bioware tutkii esim. ketä teammateistasi peluutat eniten? Kyllä steamkin tutkii mittaamalla mitä peliä pelaat. Montako tappoa olet saanut TF2:ssa ja vielä KAMALIN millainen kone sinulla on!!!


Juju on siinä, että Steamin käyttöehdoissa sanotaan näin ja harware surveyt tehdään KYSYMÄLLÄ LUPA käyttäjältä, joka ikinen kerta tutkimuksia tehdessä. Mass Effectin käyttöehdoista en tiedä, joten en osaa sanoa siitä, kuinka luvallista tuo on.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

30.01.2010 klo 17.30

Kyllä siinä ME2:nkin alussa hyväksytään EA:n online-ehdot. Voitte mennä pläräämään, niin ihan varmasti löydätte tuon hyväksyttävän kohdan. Itse en jaksa vaivautua.
lainaa
Marsu

30.01.2010 klo 18.12

stammy kirjoitti:
Voitte mennä pläräämään, niin ihan varmasti löydätte tuon hyväksyttävän kohdan. Itse en jaksa vaivautua.

Harvassa ovat pelaajat jotka sitä wall of textiä lukevat :) Sinänsähän siellä voi lukea vaikka mitä.
lainaa
TheStar

Moderaattori

Rekisteröitynyt 13.04.2007

30.01.2010 klo 19.30

Joo, kovin moni ei sitä wall of textiä jaksa lukea. Ei pitäisi olla liian vaikeaa kysyä tuota asiaa kun pelin vaikkapa käynnistää ensimmäistä kertaa?
lainaa
Jep

30.01.2010 klo 20.16

TheStar kirjoitti:
Joo, kovin moni ei sitä wall of textiä jaksa lukea. Ei pitäisi olla liian vaikeaa kysyä tuota asiaa kun pelin vaikkapa käynnistää ensimmäistä kertaa?


No miksi ihmiset sitten painavat että hyväksyvät ehdot jos eivät niitä lue? Siinä kohtaa on ihan turha itkeä mistään jos ei vaivaudu itse hyväksymiään ehtoja lukemaan. Sen takia siinä juuri kysytäänkin että oletko lukenut ja hyväksynyt nämä jutut.
lainaa
i30

30.01.2010 klo 21.30

Nyt en kyllä osta tätä tekelettä ollenkaa, hirveetä paskaa! Hävetkää Biowarella! Toivottavasti moni PC pelaaja warettaa tämän!!!!

Ja kas kummaa kun tämä seuraaminen nyt hyväksytään, mutta auta armias jos sitä harrastaisi Microsoft tai vastaavat, siitä olisi hirvee itkeminen täälä :D
lainaa
valtuutettu

30.01.2010 klo 22.29

tai nokia, lol. Johtuu paljolti siitä, että videopelurit ovat helvetin tyhmää porukkaa. Sama se, mitä oikeutta tallotaan kunhan seuraava jatkis on ihq paras pwn. Stammyn ja Bruntin kaltaiset sankarit kyllä ansaitsevat kansalaisuuden pohjois-koreasta ja työpaikan kaivoksesta.
lainaa
xbotit_on_vitun_tyhm

30.01.2010 klo 22.39

Jep kirjoitti:
No miksi ihmiset sitten painavat että hyväksyvät ehdot jos eivät niitä lue? Siinä kohtaa on ihan turha itkeä mistään jos ei vaivaudu itse hyväksymiään ehtoja lukemaan. Sen takia siinä juuri kysytäänkin että oletko lukenut ja hyväksynyt nämä jutut.


Ehkä naurettavin kommentti koskaan :D Ja ihan vain siksi, että kukaan ei koskaan lue noita ehtoja mitä asennuksessa vaaditaan.
Ei kuitenkaan kannata käsittää väärin, tämä on ihan hyvä juttu. Tällä tavallahan sitä pelejä kehitetään!
lainaa
jej

30.01.2010 klo 23.11

xbotit_on_vitun_tyhm kirjoitti:
Jep kirjoitti:
No miksi ihmiset sitten painavat että hyväksyvät ehdot jos eivät niitä lue? Siinä kohtaa on ihan turha itkeä mistään jos ei vaivaudu itse hyväksymiään ehtoja lukemaan. Sen takia siinä juuri kysytäänkin että oletko lukenut ja hyväksynyt nämä jutut.


Ehkä naurettavin kommentti koskaan :D Ja ihan vain siksi, että kukaan ei koskaan lue noita ehtoja mitä asennuksessa vaaditaan.
Ei kuitenkaan kannata käsittää väärin, tämä on ihan hyvä juttu. Tällä tavallahan sitä pelejä kehitetään!


Ei se kyllä kovinkaan naurettava kommentti ollut. Fakta toki on että harva niitä käyttöehtoja vaivautuu lukemaan, mutta lopussa kuitenkin varmistetaan että kaikki on OK. Kun sen ruksin siihen heittää niin vastuu siirtyy kuluttajalle, luki tekstiä tai ei. Muista lukea pieni präntti, näinhän sitä sanotaan. En itsekään ikinä jaksa niitä mokomia lukea, mutta en ala jälkikäteen valittamaan jos niistä jotain ikävää paljastuu. Omaa tyhmyyttä siinä vain syyttämään sen jälkeen. Pelin voi aina poistaa tai olla pelaamatta jos on ongelmia ehtojen kanssa.
lainaa
LAuri

31.01.2010 klo 00.39

Itseasiassa ne ehdot eivät ole millään tavoilla sitovia kuluttajaa kohtaan. Siinä ei katsota syntyvän mitään sopimusta, kyse on puhtaasti ohjelmistotalojen itse luomista säännöistä jne. joilla ei ole laillista pohjaa. Kenenkään ei oleteta edes lukevan niitä, eikä näin ollen niiden perusteella voida tehdä mitä vain. Tällaisesta tietojen lähettämisestä yksinpelissä pitäisi siis ilmoittaa selkeästi juurikin vaikka pelin alussa. Siinä sopimuksessa sillä maininnalla ei ole mitään virkaa. Ihan tietoista kusettamista siis Biowarelta.
lainaa
itkuparku

31.01.2010 klo 01.43

^Sunkin elämäs varmaan kaatuu ton takia?
lainaa
Bullshit

31.01.2010 klo 01.50

LAuri kirjoitti:
Kenenkään ei oleteta edes lukevan niitä, eikä näin ollen niiden perusteella voida tehdä mitä vain. Tällaisesta tietojen lähettämisestä yksinpelissä pitäisi siis ilmoittaa selkeästi juurikin vaikka pelin alussa. Siinä sopimuksessa sillä maininnalla ei ole mitään virkaa.

Paskanmarjat. Jos niissä käyttöehdoissa lukee tälläisestä automaattisesta palautteen lähettämisestä ja sä tyhmänä skippaat koko tekstin "koska ei niitä kukaan oleta lukevan" ja klikkaat sitä "olen lukenut käyttöehdot plaaplaaplaa..." rastia niin oma on mokas. Turha tulla tänne itkemään. Sitten et pelaa jos menee yöunet ton takia.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

31.01.2010 klo 10.04

Tuohon tappeluun voisin lisätä sellaisen skenaarion että kylhän noista pelin tehtävistä voi tehdä ihan hyvin sellaisia että ne analysoisi pelaajan luonnetta sun muita psykologisia ominaisuuksia. Jos kunnon paranoidivaihde vedetään vielä päälle, niin varmasti aika moni hallitus maksaisi tuollaisesta tiedosta. :)
---
~Deneidez
lainaa
Villapuuro

Rekisteröitynyt 02.06.2007

31.01.2010 klo 12.57

Joku salajuoni saada warettajat nalkkiin.
lainaa
LAuri

31.01.2010 klo 13.24

Bullshit kirjoitti:
LAuri kirjoitti:
Kenenkään ei oleteta edes lukevan niitä, eikä näin ollen niiden perusteella voida tehdä mitä vain. Tällaisesta tietojen lähettämisestä yksinpelissä pitäisi siis ilmoittaa selkeästi juurikin vaikka pelin alussa. Siinä sopimuksessa sillä maininnalla ei ole mitään virkaa.

Paskanmarjat. Jos niissä käyttöehdoissa lukee tälläisestä automaattisesta palautteen lähettämisestä ja sä tyhmänä skippaat koko tekstin "koska ei niitä kukaan oleta lukevan" ja klikkaat sitä "olen lukenut käyttöehdot plaaplaaplaa..." rastia niin oma on mokas. Turha tulla tänne itkemään. Sitten et pelaa jos menee yöunet ton takia.

Taidat omata amerikkalaisen oikeuskäsityksen, jos luulet, että tuollaisten yksipuolisten sopimusten avulla voidaan pantata vaikka talo kun laitat rastin ruutuun. Suomessa noilla "sopimuksilla" ei ole mitään virkaa. Opiskele hieman oikeaa lakia äläkä vedä mutulla hatusta paskaa.
lainaa
Bullshit

31.01.2010 klo 14.06

LAuri kirjoitti:

Taidat omata amerikkalaisen oikeuskäsityksen, jos luulet, että tuollaisten yksipuolisten sopimusten avulla voidaan pantata vaikka talo kun laitat rastin ruutuun. Suomessa noilla "sopimuksilla" ei ole mitään virkaa.

Oho meillä on täällä melkein lakimies! Ei niillä ehdoilla ole laillista pohjaa, mutta jos niissä sanotaan pelin sisältävän tämmöisen ominaisuuden niin turha ruveta sitten itkemään kuinka "kukaan ei kuitenkaan lue niitä" ja että "tää on jotain kusetusta."
lainaa
pelkkätotuus

31.01.2010 klo 15.50

Bullshit vois syödä vähän sitä omaa paskaansa, kuten nimensäkin kertoo ja opetella käyttäytymään kuin ihminen. Ja voit mennä niiden rastisopimustes kans pätemään vaikkapa sinne p-koreaan, missä niillä on jonkin sortin validi tarkoituskin.
lainaa
Kneecap

Rekisteröitynyt 16.07.2009

31.01.2010 klo 19.00

Oottako muuten huomannu että melkein jokaisen uutisen kommenteissa kiroillaa, vattuillaan toisille päin "naamaa" ja mennään henkilökohtaisuuksiin? Mikä tässä maailmassa oikein mättää...
lainaa
anonyymi

31.01.2010 klo 19.44

En tiennykään, että anonyymeille voi vattuilla päin naamaa ja mennä henkilökohtaisuuksiin...
lainaa
Purkaja

Rekisteröitynyt 08.06.2008

31.01.2010 klo 23.54

Kieltämättä täällä saadaan tappelu aikaiseksi aiheesta kuin aiheesta ja yleensäkin aiheen vierestä. Mutta joka tapauksessa tukkanuottaset ovat ihan hauskaa seurattavaa. Jatkakaa samaan malliin!
lainaa
Aasi-

Rekisteröitynyt 01.07.2009

01.02.2010 klo 14.02

Hyvä uutiskuva. On Biowarella koodaajat muuttunu sitten viimenäkemän :D
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova