Pystyykö Crysis 2 tällaiseen New Yorkiin?
Crysis 2:n on ilmoitettu sijoittuvan vehreän viidakon sijasta betoniviidakkoon eli New Yorkiin. Koska peli on tulossa myös konsoleille, on herännyt epäilys, minkälaisia maisemia peli mahtaa saada aikaiseksi. Kotaku on löytänyt videon, jossa esitellään proseduraalista kaupunginluomista, sekä rakennusten sisä- että ulkopuolelta. Mikäli tämä teknologia saadaan pyörimään nykykonsoleillakin, ja spekuloidaan niin paljon, että se otettaisiin mukaan Crysis 2:een, luvassa voisi olla mielenkiintoinen kokemus. Nähtäväksi jää.
Keskustelut (39 viestiä)
Rekisteröitynyt 22.06.2008
23.01.2010 klo 21.03
Rekisteröitynyt 28.07.2009
23.01.2010 klo 21.03
23.01.2010 klo 21.10
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
23.01.2010 klo 21.13
8Gt keskusmuisti on suht must :)
23.01.2010 klo 21.25
23.01.2010 klo 21.28
Melko paskat rafiikat.
Heh, autot liikkuu, mutta kuskeja ei näy :D Miten niin konsolipeli?
23.01.2010 klo 22.02
23.01.2010 klo 22.03
Rekisteröitynyt 17.09.2007
23.01.2010 klo 22.13
Noh kuitenkin näytti siistiltä tekniikkademolta. Ois hienoa nähdä jokin peli joka oikeasti hyödyntäisi tuota.
23.01.2010 klo 22.18
aivot omaava ihminen huomaisi ettei tuo video liity crysikseen mitenkään.
ei pc-pelleiltä sellaisia löydy
Mutta mitäpä me PC- jäärät tiedetään, meillä kun ei aika riitä noin monimutkaisiin päätelmiin kun kaikki ylimääräinen menee ajureiden päivittämiseen. Derp-derp vaan konsolikersat.
Rekisteröitynyt 11.08.2007
23.01.2010 klo 22.49
Ihan jännä tuo vapaus, inhottaa nuo lukitut ovet kyllä, esim. penumbrassa ei päässyt vessaan vaikka kusi housuissa jo :(
23.01.2010 klo 22.56
23.01.2010 klo 23.02
Rekisteröitynyt 23.04.2007
23.01.2010 klo 23.23
Rekisteröitynyt 04.11.2007
23.01.2010 klo 23.34
23.01.2010 klo 23.59
24.01.2010 klo 00.04
Toinen asia on sitten kuka haluaa tutkia ja ampua ne viissataa tuhatta samannäköistä huoneistoa. Eiköhän ne hyvin suunnitellut pelialueet ole edelleen parempi ratkaisu kuin tuollainen jättimäinen satunnaismaailma, josta löytyy hyvin vähän järkevää tekemistä suhteessa sen kokoon.
Niin, eiköhän tuo ole konsoleilla nähty jo tuhanteen kertaan? En edes viitsisi luetella esimerkkejä, mutta olkoon yksi: Far Cry 2, menköön nyt toinenkin: GTAIV, no olkoon kolmaskin: Saboteur, no menköön neljäskin: Borderlands, no menköön... Vithu, tätä sais jatkaa koko illan, koska konsoleille ei muuta ole, eikä tule.
24.01.2010 klo 00.27
Heh, Kalkkiksella tuli sama ajatus kun mulle :)
No eihän tosta voi muita ajatuksia oikeen saada, kun sota on noin veristä ja kommentit puolin ja toisin vetelee alta riman :) Näin hieman vanhempana pelaajana oli ihan pakko kantaa se kuuluisa korsi kekoon ja yrittää edes jotain järkevää sanoa tähänkin keskusteluun.
Itse aiheesta sen verran, että todellakin tuo näyttää ihan kivalta, mut niin kuin jossain aiemmassa kommentissa (kaiken sen vaahtoamisen keskellä) mainittiin, aika hepposta materiaalia on rakennukset ja samaa kaavaa toistavia. Ehkä jonain päivänä kuitenkin... :D
24.01.2010 klo 04.11
24.01.2010 klo 09.15
Rekisteröitynyt 10.04.2007
24.01.2010 klo 09.17
---
~Deneidez
24.01.2010 klo 09.57
Rekisteröitynyt 11.04.2007
24.01.2010 klo 10.18
Rekisteröitynyt 02.06.2007
24.01.2010 klo 10.23
24.01.2010 klo 11.10
Rekisteröitynyt 22.06.2008
24.01.2010 klo 11.11
24.01.2010 klo 11.57
Rekisteröitynyt 15.09.2008
24.01.2010 klo 11.58
24.01.2010 klo 12.03
24.01.2010 klo 12.16
iha hölmö pätkä, ei seinät hajoa noin, ainakaan tuollasella nallipyssyllä.
ookkos testannut?
Rekisteröitynyt 28.07.2009
24.01.2010 klo 12.20
PhysX nyt on ihan perseestä oleva kuoleva standardi. Lopettaisivat sen nvidian nuoleskelun ja siirtyisivät OpenCL:ään tai Havokiin.
OpenCL ei ole fysiikanlaskemista varten oleva rajapinta vaan yleinen CMP tyyppisten suorittimien ohjelmointiin tarkoitettu kirjasto joka helpottaa ohjelmointia kun OpenCL API pitää huolen siitä, että kaikki eri ytimet ovat käytössä ja tekevät työtä. OpenCL tukee myös näytönohjainten omia ytimiä ja niitäkin voidaan käyttää kun tietyt ehdot täyttyvät.
Vähän kuten OpenSDL, OpenGL tai DirectX Direct3D pitävät huolen siitä, että vaikka näytönohjain valmistajia ja heidän sirujaan joissa on satoja ellei tuhansia erilaisia kutsuja pystyvät tekemään yhden tyyppisellä kielellä samoja asioita huolimatta yleisestä erilaisuudestaan.
Havok taas on fysiikka moottori jonka tarkoituksena on laskea millä painolla/liikevoimalla/yms. fysikaalisilla attribuuteilla esineelle tai esineille tapahtuu mitäkin ja miten. Nämä ovat hyvin raskaita laskuoperaatioita jotka vaativat koneelta hyvin paljon laskenta kapasiteettia ja vievät koneen tehoja muualta kuten grafiikoista. Taitavan fysiikka moottorin kehitys on vaikeaa ja vie pitkän ajan pelimoottorin tai ohjelmistomoottorin kehityksestä jossa sellaista tarvitaan. Tulee helpommaksi ostaa esim. Havok projektiin mukaan. Mistä pääsemmekin seuraavaan.
PhysX on nykyään API jonka tarkoituksena on kiihdyttää näitä esim. Havokin tekemiä fysiikka laskuja ottamalla ne pois tietokoneen suorittimen harteilta ja jättäen siten tilaa muille laskutoimituksille joita voidaan sitten käyttää pelin itsensä parantamiseen muualla. Vähän kuten aikoinaan kun grafiikan laskenta otettiin näytönohjaimien harteille ja äänen laskenta otettiin äänikorttien harteille IBM-PC arkkitehtuurissa (mm. Amigathan tekivät tätä jo ensimmäisestä koneesta lähtien vuonna 1985!!!) 90-luvulla on PhysX:n tarkoitus vain ottaa ohjelman sisällä olevan jonkun fysiikka moottorin laskut omille harteilleen ja tarjota salaman nopeasti vastaukset kaikkiin operaatioihin.
Ageia niminen yritys keksi ja kehitti tämän konseptin ja toi omat itsenäiset fysiikan kiihdytys kortit myyntiinkin, mutta ne eivät ottaneet tuulta alleen mikä johti siihen, että nVidia osti Ageian ja kehitti PhysX rajapinnasta version joka käyttää heidän näytönohjainten suorittimia fyysiikan laskentaan. Mikään ei estä sitä etteikö PhysXää voitaisi käyttää esim. ATi:n näytönohjaimilla, mutta vähän veikkaan, että nVidia ei taida olla halukas lisensoimaan sitä eteenpäin.
Kerrompa tässä vielä yhden hauskan tiedon. Minulle valkeni kolme päivää sitten mitä nVidia yrityksen nimi tulee ja mitä se tarkoittaa suomeksi. :D
..."nvidia" on otettu latinan kielisestä sanasta "invidia" joka tarkoittaa "kateutta". Aika osuva nimi. :D
Rekisteröitynyt 10.04.2007
24.01.2010 klo 12.57
PhysX nyt on ihan perseestä oleva kuoleva standardi. Lopettaisivat sen nvidian nuoleskelun ja siirtyisivät OpenCL:ään tai Havokiin.
Perseestä? Vähemmän perseestä kuin Havok jos ajattelee laitteistokiihdytyksen kannalta. Ja muutenkin PhysX:lle löytyy softamoodi.
Rekisteröitynyt 27.05.2007
24.01.2010 klo 13.50
Rekisteröitynyt 21.08.2008
24.01.2010 klo 14.04
Mahdollisuuksia kyllä löytyy.
Mahtaa muuten olla helvettiä ettiä tuolta piilotettuja lippuja, ammuttavia puluja ja enemy inteleitä.
Rekisteröitynyt 26.09.2007
24.01.2010 klo 15.14
Vuosia olen odottanut ja nyt se on totta. Kaupunki jossa kaikkiin taloihin pääsee sisälle. Laitetaan mukaan vielä max payne-tyylinen synkkä tarina ja huippupeli kasassa. Tai sitten InFamous/Prototype-tyylinen supersankariseikkailu. Kun lisätään kattojen ja lattioiden rikkoontuminen, pilvenpiirtäjien ja kerrostalojen tuhoaminen olisi varmasti mukavaa.
Mahdollisuuksia kyllä löytyy.
Mahtaa muuten olla helvettiä ettiä tuolta piilotettuja lippuja, ammuttavia puluja ja enemy inteleitä.
Itse haaveilen jostain yksityisetsiväpelistä jossa olisi juuri tämän demoon kaltainen ja vielä elävämpi kaupunki, ja siellä sitten oltaisiin, yksityisetsivä, eri keikkoja suorittaen.
24.01.2010 klo 16.06
Rekisteröitynyt 21.08.2008
25.01.2010 klo 01.07
Itse haaveilen jostain yksityisetsiväpelistä jossa olisi juuri tämän demoon kaltainen ja vielä elävämpi kaupunki, ja siellä sitten oltaisiin, yksityisetsivä, eri keikkoja suorittaen.
Dekkarit tuli myös mieleen. Tuskin maltan odottaa mitä tästä kehittyy.
27.01.2010 klo 09.38
07.04.2010 klo 04.15
Tässä vain demonstroidaan, kuinka tuo kyseinen paskahärdelli toimii ja jota saatetaan jopa käyttää tulevassa crysis 2 pelissä
ja JOS sitä käytetään, niin tietenkin grafiikat ovat AIVAN eri luokkaa ei siinä hajoa koko seinä 1 luodilla metri x metri palikoihin
Eikai ne nyt jumalauta entistä huonompaa peliä graafisesti tee.