Tuorein sisältö

Forza-kehittäjät kävivät Natalin kimppuun

22.01.2010 klo 10.00 | Luettu: 10067 kertaa | Teksti: Matti Lintula

Forza Motorsport -sarjan kehittänyt Turn 10 Studios etsii tuoreessa työpaikkailmoituksessaan osaajaa uuden sukupolven konsolille suunnatun Natal-sisällön kehitykseen. Turn 10:n pelikatalogin koostuessa tällä hetkellä kolmesta Forza-sarjan pelistä, on melko selvä, että sarja saa tuen Microsoftin Natal-liiketunnistusohjaimelle.

Se, miten Natal sitten toimii tarkkuutta vaativassa puolisimulaattorissa onkin sitten toinen asia. Kuten Joystiq muistuttaa, ei liikeohjainta ole suinkaan pakko käyttää ratin ja poljinten korvikkeena, vaan esimerkiksi tulkitsemassa pelaajan kilpakumppaneilleen esittelemiä kansainvälisiä käsimerkkejä.

Tuleeko Natal-tuki sitten Forza Motorsport 3:een vai joko studiolla puuhastellaan sarjan neljännen osan parissa, on vielä auki.

V2.fi | Matti Lintula
< After Burner saavutt... Crysis 2 kömpii pois... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (11 viestiä)

Plaa

22.01.2010 klo 10.19

Toivottavasti Natal sai lättyyn.
lainaa
lulz

22.01.2010 klo 10.25

luultavasti kaiken hypen jälkeen sama kuin sonyn eye-kamera, gran turismossa pään kääntäminen
lainaa
Järkyttävää

22.01.2010 klo 10.30

Vain täysi uuno ei ymmärrä Natalin mahdollisuuksia. Vielä uunompi mainitsee Natalin samassa lauseessa EyeToyn kanssa.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

22.01.2010 klo 10.53

Järkyttävää kirjoitti:
Vain täysi uuno ei ymmärrä Natalin mahdollisuuksia. Vielä uunompi mainitsee Natalin samassa lauseessa EyeToyn kanssa.


Ellei kyseinen lause ole "Natal ei ole EyeToy."
lainaa
joeyyssssss

22.01.2010 klo 11.03

heh.. juu!
natal ja eyetoy on kyllä aivan eri planeetalta jos yhtään on perillä asioista. menee samaan kategoriaan sonyn oman kanssa "kuka sitä dildoa jaksaa heiluttaa".
jengi jaksaa valittaa ja inistä. ei niitä ole pakko ensinnäkään käyttää ja toiseks ehkä kannattaa antaa pieni mahdollisuus ennen kuin lyttää täysin. hyvissä käsissä noista voi tulla jotain mullistavaa.
ei tietenkään pakko ole mennä vanhan ohjausmallin päälle, mutta esimerkiks tukemaan sitä.
zeldassa esim wiiohjaus toimii hienosti.
ootellaan, sitten kokeillaan ja sen jälkeen tuomitaan jos on aihetta. UUNOT!
lainaa
alex

22.01.2010 klo 14.06

siis peli reagoi offensiivisiin käsimerkkeihin?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

22.01.2010 klo 14.16

alex kirjoitti:
siis peli reagoi offensiivisiin käsimerkkeihin?

Se oli vain Joystickin heittämä esimerkki siitä, miten Natalia voitaisiin pelissä hyödyntää.
lainaa
3dvaiEi

22.01.2010 klo 15.11

Järkyttävää kirjoitti:
Vain täysi uuno ei ymmärrä Natalin mahdollisuuksia. Vielä uunompi mainitsee Natalin samassa lauseessa EyeToyn kanssa.


Joo. Mietin vain tässä, että olisiko Natalille mahdollista tehdä 3d -pelejä ilman laseja yhdelle pelaajalle? Wiin Head tracking tyypin Johnny Leenhän Microsoft palkkasi Natalia tekemään, mutta en tarkoita oman liikkeen avulla tapahtuvaa 3d -illuusiota vaan pelkästään paikalla ollessa tehty efekti. Natalhan pystyy paikantamaan ihmisen etäisyyden laitteesta, kulman sekä silmien etäisyyden toisistaan, niin miksi se ei pystyisi luomaan paikalla olevalle yhdelle henkilölle 3d -efektiä? Korjatkaa, jos olen väärässä.
lainaa
Finski

Rekisteröitynyt 09.12.2009

22.01.2010 klo 16.08

Maalaamiseen Natal voisikin toimia. Ohjaimella se on vaan niin hidasta puuhaa. Voisi CSI: Miami tyyliin heilutella käsiään naaman edessä ja kattoa kun kaikki muodot pyörii ruudulla. Nopeempaa, helpompaa ja vielä ehkä jopa mukavampaa! =)
lainaa
Echou

Rekisteröitynyt 02.11.2008

22.01.2010 klo 16.13

Ei saa Natalia hakata. :(
lainaa
nerdliivi

22.01.2010 klo 16.39

Tällähän, vittu, voi viuhtoa ruutulippua lähdössä ja kisan voittajalle, ihan hyvä keksintö tuo Natal, kaveri voi pelissä viuhtoa ruutulippua kun itse ajaa kisaa .. mukavaa ajanvietettä kaveriporukassa ..
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova