Forza-kehittäjät kävivät Natalin kimppuun
Forza Motorsport -sarjan kehittänyt Turn 10 Studios etsii tuoreessa työpaikkailmoituksessaan osaajaa uuden sukupolven konsolille suunnatun Natal-sisällön kehitykseen. Turn 10:n pelikatalogin koostuessa tällä hetkellä kolmesta Forza-sarjan pelistä, on melko selvä, että sarja saa tuen Microsoftin Natal-liiketunnistusohjaimelle.
Se, miten Natal sitten toimii tarkkuutta vaativassa puolisimulaattorissa onkin sitten toinen asia. Kuten Joystiq muistuttaa, ei liikeohjainta ole suinkaan pakko käyttää ratin ja poljinten korvikkeena, vaan esimerkiksi tulkitsemassa pelaajan kilpakumppaneilleen esittelemiä kansainvälisiä käsimerkkejä.
Tuleeko Natal-tuki sitten Forza Motorsport 3:een vai joko studiolla puuhastellaan sarjan neljännen osan parissa, on vielä auki.
Se, miten Natal sitten toimii tarkkuutta vaativassa puolisimulaattorissa onkin sitten toinen asia. Kuten Joystiq muistuttaa, ei liikeohjainta ole suinkaan pakko käyttää ratin ja poljinten korvikkeena, vaan esimerkiksi tulkitsemassa pelaajan kilpakumppaneilleen esittelemiä kansainvälisiä käsimerkkejä.
Tuleeko Natal-tuki sitten Forza Motorsport 3:een vai joko studiolla puuhastellaan sarjan neljännen osan parissa, on vielä auki.
Keskustelut (11 viestiä)
22.01.2010 klo 10.19
22.01.2010 klo 10.25
22.01.2010 klo 10.30
Rekisteröitynyt 15.09.2008
22.01.2010 klo 10.53
Vain täysi uuno ei ymmärrä Natalin mahdollisuuksia. Vielä uunompi mainitsee Natalin samassa lauseessa EyeToyn kanssa.
Ellei kyseinen lause ole "Natal ei ole EyeToy."
22.01.2010 klo 11.03
natal ja eyetoy on kyllä aivan eri planeetalta jos yhtään on perillä asioista. menee samaan kategoriaan sonyn oman kanssa "kuka sitä dildoa jaksaa heiluttaa".
jengi jaksaa valittaa ja inistä. ei niitä ole pakko ensinnäkään käyttää ja toiseks ehkä kannattaa antaa pieni mahdollisuus ennen kuin lyttää täysin. hyvissä käsissä noista voi tulla jotain mullistavaa.
ei tietenkään pakko ole mennä vanhan ohjausmallin päälle, mutta esimerkiks tukemaan sitä.
zeldassa esim wiiohjaus toimii hienosti.
ootellaan, sitten kokeillaan ja sen jälkeen tuomitaan jos on aihetta. UUNOT!
22.01.2010 klo 14.06
Rekisteröitynyt 04.11.2007
22.01.2010 klo 14.16
siis peli reagoi offensiivisiin käsimerkkeihin?
Se oli vain Joystickin heittämä esimerkki siitä, miten Natalia voitaisiin pelissä hyödyntää.
22.01.2010 klo 15.11
Vain täysi uuno ei ymmärrä Natalin mahdollisuuksia. Vielä uunompi mainitsee Natalin samassa lauseessa EyeToyn kanssa.
Joo. Mietin vain tässä, että olisiko Natalille mahdollista tehdä 3d -pelejä ilman laseja yhdelle pelaajalle? Wiin Head tracking tyypin Johnny Leenhän Microsoft palkkasi Natalia tekemään, mutta en tarkoita oman liikkeen avulla tapahtuvaa 3d -illuusiota vaan pelkästään paikalla ollessa tehty efekti. Natalhan pystyy paikantamaan ihmisen etäisyyden laitteesta, kulman sekä silmien etäisyyden toisistaan, niin miksi se ei pystyisi luomaan paikalla olevalle yhdelle henkilölle 3d -efektiä? Korjatkaa, jos olen väärässä.
Rekisteröitynyt 09.12.2009
22.01.2010 klo 16.08
Rekisteröitynyt 02.11.2008
22.01.2010 klo 16.13
22.01.2010 klo 16.39