GT5: ei Porscheja, ei PS3:n täysiä tehoja...
Vastikään (jälleen) viivästyneestä Gran Turismo 5:stä on kerääntynyt useampikin uutisotsikko ja infopätkä V2.fi:n uutistoimittajien muistilistalle, joten tässä ne kaikki yhdessä, kätevässä kasassa.
Moni urheiluautofani joutuu kokemaan hienoisen pettymyksen, sillä Porscheja ei nähdä pelissä, kertoo PS3Center. Muita autoja onkin sitten 950.
Joystiq taas kertoo GT5-päämiehen Yamauchin todenneen, että kaikesta hiomisesta ja raudanvääntämisestäkään huolimatta GT5 käyttää vasta noin 80 prosenttia PS3:n koko tehosta.
Tämä siitäkin huolimatta, että Examinerin mukaan pelin autoissa on 500 000 polygonia. Ensimmäisessä Gran Turismossa niitä oli 300 per kaara.
Keskustelut (64 viestiä)
Rekisteröitynyt 07.04.2008
15.01.2010 klo 10.31
Rekisteröitynyt 10.04.2007
15.01.2010 klo 10.34
15.01.2010 klo 10.34
Ja onko tuo 500 000 polygonia GT5:ssa MYÖS per auto (vrt. GT1:n "300 per kaara")?
15.01.2010 klo 10.51
Joo ottakaa loputkin euro autot pois ja lisää japsia tilalle, ihan kun ennenkin. japsi paskaaa peli täynnä. Ei mitään oikeita urheiluautoja, tavallisia japseja ja loputtomiin harvinaisia erikoisversioita joita ei oo Japsikkaan saanu ostaa.
Toi 950 autoa tarjottaa oikeesti 20 autoa, niistä on vaan väännetty väkisin 950 versioo. Ihan niinkun edellisissäkin, ainaskin 50 eri versioo Lancerista, ja nämähän lasketaan omiksi autoikseen.
15.01.2010 klo 10.52
Oletko pelannu? Sitähän minäkin. Te kateelliset boksipojat olette aina niin säälittäviä. Tyhmempiä ihmisiä saa hakea. Paskaboksille ei tule taaskaan huippuyksinoikeuksia tänä vuonna.
15.01.2010 klo 10.53
Bayonetasta jo nähtiin et PS3 tökkii helposti jo simppelimmässäkin pelissä, vaikka resoja laskettaisiinkin.
15.01.2010 klo 11.00
Toi 80% tarkottaa et jossain ääniprossussa olis viel tehoja kun ne varmaan pitää ne perussurinat joka autolla...
Bayonetasta jo nähtiin et PS3 tökkii helposti jo simppelimmässäkin pelissä, vaikka resoja laskettaisiinkin.
Taidat olla harvinaisen typerä ihminen, jopa xbotiksi? Muut on kyllä huomannu noiden multiplättyjen surkean optimoinnin pleikalle jo aikaa sitten.
Samaahan ne sanoivat U2:n tekijät, että tehoja olis vielä ollut jäljellä vaikka kuinka. Sinänsä hauska juttu, koska boksista on revitty kaikki irti jo vuosia sitten :D
15.01.2010 klo 11.11
15.01.2010 klo 11.13
15.01.2010 klo 11.18
15.01.2010 klo 11.58
Cars - 200,000 polygons
vs
Gran Turismo 5
Cars - 500,000 polygons, PS3, 2010
15.01.2010 klo 12.08
Olkaa mitä mieltä olette Turn 10:stä, sieltä ei tällaisia lausuntoja juuri kuulla.
15.01.2010 klo 12.32
New Gran Turismo 5 screens
http://i45.tinypic.com/351bcl0.jpg
http://i45.tinypic.com/1427kvp.jpg
http://i50.tinypic.com/adf9ll.jpg
15.01.2010 klo 12.34
(im looking at you fanboys)
Rekisteröitynyt 26.09.2007
15.01.2010 klo 12.36
''paska peli forza on parempi''
Oletko pelannu? Sitähän minäkin. Te kateelliset boksipojat olette aina niin säälittäviä. Tyhmempiä ihmisiä saa hakea. Paskaboksille ei tule taaskaan huippuyksinoikeuksia tänä vuonna.
Noh noh. Itse Ps3:n omistajana olen ostamassa boksia juuri Forza 3:n takia. Tykkään pelistä. Olen kaverini luona pelannut ja tykkään enemmän kuin GT5:n demosta. Toki GT5:kin hankin kunhan se ilmestyy vuonna 2013. Tosi ajopelien ystävä pelaa hyviä autopelejä alustasta riippumatta :) Omia suosikkeja, Enthusia PS2:lle, GTR sarja PC:llä, Forza 3 360:llä, Need For Speed Shift PC:llä, jokaisessa omat hyvät ja huonot puolensa.
15.01.2010 klo 12.37
Olkaa mitä mieltä olette Turn 10:stä, sieltä ei tällaisia lausuntoja juuri kuulla.
Sieltä kuullaankin sen verran noloja lausuntoja että huh huh.
15.01.2010 klo 12.39
Amatööreille voin tässä vaiheessa kertoa että Ruf =/= Porsche.
Aivan.
http://images.google.fi/images?hl=fi&um=1&sa=1&q=Gran+Tur
15.01.2010 klo 13.21
Academyn perusteella grafiikoista (varsinkin ympäristöistä) oltiin kuin oltiinkin jouduttu karsimaan
Mitä oikein odotit 200mb tiedostolta? Katsele netistä Tokyo Gameshow tai CES2010 videoita niin selviää sinullekin miltä peli tulee näyttämään.
15.01.2010 klo 13.32
15.01.2010 klo 13.41
Rekisteröitynyt 09.08.2009
15.01.2010 klo 13.43
Saksanlain mukaan se on itsenäinen yritys koska se tekee sarjanumerottomiin porchen koreihin omat osansa.
15.01.2010 klo 14.17
No oikeastaan RUF ei ole porsche vaikka samanlaisia autoja tekeekin.
Saksanlain mukaan se on itsenäinen yritys koska se tekee sarjanumerottomiin porchen koreihin omat osansa.
Aivan.
RUF rakentaa autot Porschen tehtaalta ostamiinsa sarjanumeroimattomiin raakakoreihin.
Kyseessä on kuitenkin peli. Autot näyttävät porscheilta, luulet ajavasi sellaista. Everyone is happy.
15.01.2010 klo 14.17
Gran Turismo on ihan omassa luokassaan.
New Gran Turismo 5 screens
http://i45.tinypic.com/351bcl0.jpg
http://i45.tinypic.com/1427kvp.jpg
http://i50.tinypic.com/adf9ll.jpg
wtf tossahan on tarkempi kuva kuin oikeassa maailmassa!!!
15.01.2010 klo 14.23
15.01.2010 klo 14.26
Onko se niin, että ne katselee et
"totanoin, tuossa olis vielä 20% tehoja käytettävänä, pitäskö tehdä jotain et saatais ne kumijäljet asfalttiin, totanoin...? On muuten jo 5 vuotta väännetty tätä."
" Ei oteta niitä käyttöön, kerrotaan vaan julkisuuteen tää juttu sitten."
BULLSHIT
15.01.2010 klo 14.36
Tämä oli juuri se ajatus kun kävi mielessä kun kokeilin GT Academya.
No, todellisuudessa olin tyytyväinen et PS2:sta oltiin sentään päästy eteenpäin. Mutta hienoja kuvia ne on vuosien varrella laittaneet levitykseen.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
15.01.2010 klo 15.17
Ei oo minunkaan autoa sitten... :(
Rekisteröitynyt 11.08.2007
15.01.2010 klo 15.47
15.01.2010 klo 15.54
Tätä sanois jo hyväks koodaamiseks. Kuten ennenkin Polyphon.
Ei se koodaaminen sen parempaa ole mitä muillakaan, aikaa vain on kolme kertaa enemmän mitä muilla lafkoilla.
15.01.2010 klo 16.13
En tajua miten ne saa yhteen autoon ympättyä noin paljon noita polygoneja (ja onkohan ne quadeja, kolmioita vai mitä >_>), pistääkö ne jonkun meshsmoothin päälle maxissa kun ne noita tekee? Huah.
Meshsmooth + turbosmooth
Rekisteröitynyt 26.09.2007
15.01.2010 klo 16.19
3 sanaa: Live For Speed, ja ne jotka eivä tiedä mikä peli se on eivät ansaitse sanoa sanaa ajosimulaattori.
Eipä se nyt niin ihmeellinen ole että sitä tarvii jokaisessa 360 tai PS3 ajopeliuutisessa käydä mainostamassa. Pelattu ollaan. Voisitte PC miehetkin kokeilla muita pelejä kuin Live For Speed.
15.01.2010 klo 16.32
15.01.2010 klo 16.47
Ja mikä luku toi 950 nyt on, eikö niitä autoja olekaan yli tuhatta?
15.01.2010 klo 18.41
No oikeastaan RUF ei ole porsche vaikka samanlaisia autoja tekeekin.
Saksanlain mukaan se on itsenäinen yritys koska se tekee sarjanumerottomiin porchen koreihin omat osansa.
Aivan.
RUF rakentaa autot Porschen tehtaalta ostamiinsa sarjanumeroimattomiin raakakoreihin.
Kyseessä on kuitenkin peli. Autot näyttävät porscheilta, luulet ajavasi sellaista. Everyone is happy.
Nope, not me. Jos vapaasti saa valita, on se sitten IRL/GT5, niin mieluummin RUF kuin vastaava Porsche - pointti on, että RUF ei ole versioitaan tehnyt kuin murto-osasta Porschen mallistoa. Porsche kuitenkin on valmistanut melko lailla mittavasti kalustoa, mitä olisi kiva ajella edes GT5:ssa... Eipä tuo nyt ostopäätökseen vaikuta, mutta harmillista silti.
Kuten aiemmin todettua, tuo 80% PS3-tehoista on melkoista idiotismia. En tiedä onko kyseessä huono lainaus/käännös, muuten vain väärinymmärrys vai epätoivoinen teko otsikoihin pääsemiseksi (tuskin), mutta ei tuossa juuri järkeä ole miltään kantilta...
Ja 500 000 polyä/auto on vain normaalia PR-bullshittiä. Ajon aikana jos radalla olevista autoista tuon verran löytyy polygonia, niin nostan hattua - ja totean samalla, että olisi niistäkin puolet kannattanut käyttää niihin, ainakin tähän mennessä nähdyn perusteella, kovin karun näköisiin ympäristöihin.
Protec kirjoittaa asiaa.
15.01.2010 klo 18.49
Olkaa mitä mieltä olette Turn 10:stä, sieltä ei tällaisia lausuntoja juuri kuulla.
Raahasit sitten eri konsolin pelivalmistajan PS3-pelin uutisen oheen kuten moni muukin, mutta teit sen niin nololla tavalla että tähän on hiukan puututtava. Turn10 ei pelaa puhtaat jauhot pussissaan vaikka hyviä pelejä tekeekin. Älä nosta heitä syyttä suotta jalustalle.
Linkin takaa vähän palautusta maan pinnalle:
http://www.n4g.com/ps3/NewsCom-402287.aspx?CT=1#Comments
15.01.2010 klo 18.56
Rekisteröitynyt 28.07.2009
15.01.2010 klo 19.07
Moni urheiluautofani joutuu kokemaan hienoisen pettymyksen, sillä Porscheja ei nähdä pelissä, kertoo PS3Center. Muita autoja onkin sitten 950.
Eikä ole minunkaan. Nuo 950 muuta kun eivät merkkaa mitään jos Porscheja ei ole mukana. 911T kun nyt yksinkertaisesti on paras auto mikä mielestäni ikinä on tehty.
15.01.2010 klo 19.11
Ja 500 000 polyä/auto on vain normaalia PR-bullshittiä. Ajon aikana jos radalla olevista autoista tuon verran löytyy polygonia, niin nostan hattua - ja totean samalla, että olisi niistäkin puolet kannattanut käyttää niihin, ainakin tähän mennessä nähdyn perusteella, kovin karun näköisiin ympäristöihin.
Karun näköisiin?
http://www.youtube.com/watch?v=vxS5YMAyYUs
http://www.youtube.com/watch?v=7w9JSwfuTOk
15.01.2010 klo 19.38
Ja 500 000 polyä/auto on vain normaalia PR-bullshittiä. Ajon aikana jos radalla olevista autoista tuon verran löytyy polygonia, niin nostan hattua - ja totean samalla, että olisi niistäkin puolet kannattanut käyttää niihin, ainakin tähän mennessä nähdyn perusteella, kovin karun näköisiin ympäristöihin.
Karun näköisiin?
http://www.youtube.com/watch?v=vxS5YMAyYUs
http://www.youtube.com/watch?v=7w9JSwfuTOk
Jep, karun näköisiin - noista tv-ruuduilta kuvatuista suttuisista Youtube-videoista saa helposti kuviteltua itselleen turhan ruusuisen kuvan. Jokuseen otteeseen tullut tuota eri kehitysvaiheissaan tahkottua ja radan reunustat ovat järjestään olleet harvinaisen karua katsottavaa niin livenä, kuin shoteissakin. Pirun nättejä autoja kylläkin - ja eiköhän sieltä hyvä pelikin ole ennenpitkää tulossa. Ei stressiä. :)
Rekisteröitynyt 18.03.2008
15.01.2010 klo 20.43
15.01.2010 klo 23.00
Huomaa taas kuinka plegepellet eivät osaa ottaa sanakaan kritiikkiä vastaan vaan aina nousee hirveä paskamyrsky jo ensimmäisestä vastaansanomisesta.
Sad, so sad....
15.01.2010 klo 23.04
15.01.2010 klo 23.45
Hauska seurailla näitä fanboy battleja. Tässä vaiheessa vaikuttaa siltä että ps3 pojat on paljon agressiivisempia. Ehkäpä katkeria siitä, että oli niin saatanan kallis vehje alussa ja nyt saa jo parilla sadalla.
Vaikuttaa enemmän osallistumiselta kuin seuraamiselta. Olet ihan samassa veneessä muiden itkijöiden kanssa konsolivalinnasta riippumatta.
16.01.2010 klo 00.10
Juttu on siinä että PS3 nojautuu hyvin vahvasti neliydin markkinoille. Neljälle ytimelle on pitkään ollut hyvin vaikea koodata mitään tehokkaasti, ihan siitä syystä koska se on uusi ja tuntematon/vaikea käsite. Aivan kuten tuplaydin oli aikoinaan. Nykyään kuitenkin PC puolella alkaa löytymään quad core koneita yhä enemmän ja enemmän, ja niiden hinnat ovat laskeneet jo sille tasolle että sellaisen ostaminen ei tee ollenkaan kipeätä. Tämän seurauksena myöskin tuo teknologia tulee useammalle ohjelmoijalle tutuksi, ja siitä saadaan yhä enemmän ja enemmän irti.
Toinen fakta löytyy siinä että PS3 tuskin voi ikinä käyttää täysiä prosessoritehoja. Jäähdytys on nimittäin kaikissa konsoleissa aivan järkyttävän säälittävä. Hiljainen, vähä-ääninen ja sijoiteltavissa pystyyn tai vaakaan mentaliteetti ei vaan yksinkertaisesti toimi jäähdytysmielessä. Prosessori ja näytönohjain tarvitsevat puhaltimet, ja se ilma pitää vielä kotelosta saada pihallekin jotta koko koppa ei kuumene, johon joku parin sentin pröpötin ei kyllä kykene.
Kotelossa pitäisi olla vielä mieluusti sivupuhallin joka puhaltaa koppaan "viileää" huoneilmaa, jota käsittääkseni ei konsoleissa ole, vaan pelkät ilmanottoaukot edessä. Se että se pieni propelli siellä takana pihisee henkensä kaupalla ei oikein takaa toimivaa jäähdytystä millekään vempeleelle, jonka prosessorit saavuttaa helposti päälle 100'c (kärähtämispisteen) kohtalaisella rasituksella ilman kunnon jäähdytystä.
16.01.2010 klo 00.23
16.01.2010 klo 06.46
Itseasiassa tuo 80% voi periaatteessa pitää ihan hyvin paikkaansa. Ja ei sitä mitata mistään virrankulutuksesta kuten eräs idiootti väläytti, se mitataan ihan prosessorin kuormituksesta. Jonka sinäkin tietäisit jos ymmärtäisit jotain muuta siitä tietokoneestasi kuin että siinä on kivoja näppäimiä :P
Kyllä luulen että ymmärrän tietokoneista enemmän kuin tuollainen amiksen elektroniikkapuolen jullikka, joka nyt on mielestään suuri ammattilainen. Ja tämä töpselistä mittailu oli täysin sarkastinen heitto, mutta eihän sellaista voi kaikki tajuta.
Prosessorikuormasta mitattuna 80% voi pitää paikkaansa, mutta ainakin tuon uutisen perusteella antaa aivan väärän kuvan, ikään kuin tulevaisuudessa pelit käyttäisin sen 100%.
16.01.2010 klo 12.08
Itseasiassa tuo 80% voi periaatteessa pitää ihan hyvin paikkaansa. Ja ei sitä mitata mistään virrankulutuksesta kuten eräs idiootti väläytti, se mitataan ihan prosessorin kuormituksesta. Jonka sinäkin tietäisit jos ymmärtäisit jotain muuta siitä tietokoneestasi kuin että siinä on kivoja näppäimiä :P
Kyllä luulen että ymmärrän tietokoneista enemmän kuin tuollainen amiksen elektroniikkapuolen jullikka, joka nyt on mielestään suuri ammattilainen. Ja tämä töpselistä mittailu oli täysin sarkastinen heitto, mutta eihän sellaista voi kaikki tajuta.
Prosessorikuormasta mitattuna 80% voi pitää paikkaansa, mutta ainakin tuon uutisen perusteella antaa aivan väärän kuvan, ikään kuin tulevaisuudessa pelit käyttäisin sen 100%.
Jos lukaisisit tuon oman kommenttisi (Ensimmäisen) kertaalleen uudestaan niin saatat ehkä huomata miksi kutsuin sinua idiootiksi, ei tuossa viestissä ole mitään järkeä aivan sama miten päin sitä lukee. Eikä sarkasmi toimi internetissä..
Ja tuosta väärän kuvan antamisesta olet kyllä aivan oikeassa. Tosin uutisessa ei kyllä sanota miten konsolin näytönohjainta kuormitetaan, eikä kyllä loppupeleissä tosiaan prosessorinkaan kuormituksesta. Periaatteessa on kuitenkin hyvinkin mahdollista että PS3 kuitenkin päihittää perus PC:n, koska välistä puuttuu huomattavasti tehoja kuluttava ns. "mikro" käyttöjärjestelmä. Tämä sinunkin pitäisi tietää.
Minun täytyy myöntää että en ole tutustunut sen kummemmin PS3 sielunelämään, mutta esim. PS1/2 saatiin aika jumalattomat tehot irti (Laitteiston tehoon verrattuna) juuri sen takia koska kaikkein välttämättömimpien rajapintojen lisäksi ei ollut muuta, toisin kuin miten nykyiset käyttöjärjestelmät toimivat (Jos ei puhuta spesiaali tapauksista).
Enkä ole ihan ammattikoulun elektroniikkapuolen "jullikka", olen leikkinyt erilaisten elektronisten vimpaimien kanssa koko ikäni, joka on jokseenkin kauan :)
Rekisteröitynyt 28.07.2009
16.01.2010 klo 12.22
Itseasiassa tuo 80% voi periaatteessa pitää ihan hyvin paikkaansa.
16.01.2010 klo 12.25
Periaatteessa hyvinki mahdollista... PS3 on 4v vanha riisuttu PC. Cell jäi pelipuolella vain PS3 -ajan kuriositeetiksi IBM:n luovuttua ajatuksesta. Tietysti peliä voi optimoida Cell prosessorille ikuisesti, kuten mille muullekin prosessorille. Periaatteessa kuka vaan voisi sanoa et käytämme vain 50% tehoista, mutta ette tule ikinä näkemään peliä. Mielestäni tämä on yhtä älykäs kommentti kuin sanoa että käytimme 80% tehoista. Nolottaa et näitä uutisoidaan, saitin ylläpitäjä tekee itsestään pellen.
16.01.2010 klo 13.24
Ennemmin luottaisin PS3:lle kehittävän tahon sanaan kuin äitinsä pelinurkassa kiukusta puhisevaan teiniin.
16.01.2010 klo 13.31
Ennemmin luottaisin PS3:lle kehittävän tahon sanaan kuin äitinsä pelinurkassa kiukusta puhisevaan teiniin."
Onneksi täällä on teitä pro-tyyppejä valaisemassa meitä.
16.01.2010 klo 18.12
Amatööreille voin tässä vaiheessa kertoa että Ruf =/= Porsche.
(im looking at you fanboys)
I
Rekisteröitynyt 26.09.2007
16.01.2010 klo 19.17
16.01.2010 klo 20.21
Tein sen! Ostin Xboxin. Kyllä. Nyt on GT5 Prologue ja Time Trial PS3:lla JA Forza 3 Boxille. Nyt en tiedä vaan että olisinko Plegebotti vai Xbotti :/ Ehkä olen vuorotellen molempia?
Ole fiksu, älä ole kumpaakaan. On todella typerää ottaa joku laite tunteella.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
16.01.2010 klo 21.44
Moni urheiluautofani joutuu kokemaan hienoisen pettymyksen, sillä Porscheja ei nähdä pelissä, kertoo PS3Center. Muita autoja onkin sitten 950.
Eikä ole minunkaan. Nuo 950 muuta kun eivät merkkaa mitään jos Porscheja ei ole mukana. 911T kun nyt yksinkertaisesti on paras auto mikä mielestäni ikinä on tehty.
Kieltämättä 911 ovat yleensäkin aika kovia vekottimia.
Itseltäni tosin löytyy vain Cayman, mutta silläkin lähtee liikennevaloista ihan rennosti. :D
17.01.2010 klo 14.16
Toi 80% tarkottaa et jossain ääniprossussa olis viel tehoja kun ne varmaan pitää ne perussurinat joka autolla...
Bayonetasta jo nähtiin et PS3 tökkii helposti jo simppelimmässäkin pelissä, vaikka resoja laskettaisiinkin.
Taidat olla harvinaisen typerä ihminen, jopa xbotiksi? Muut on kyllä huomannu noiden multiplättyjen surkean optimoinnin pleikalle jo aikaa sitten.
Samaahan ne sanoivat U2:n tekijät, että tehoja olis vielä ollut jäljellä vaikka kuinka. Sinänsä hauska juttu, koska boksista on revitty kaikki irti jo vuosia sitten :D
Eiii Idiootti! Naughty Dog itse sanoi että UC2 vie kaiken tehon Ps3:sta (joka tuskin on totta) Ja missään ei ole sanottu että boxista olisi vielä revitty kaikkia tehoja irti, tai no ehkä Unreal 3 engine ei boxilla väänny enää juurikaan parempaan, mutta vielä tähän päivään mennessä ei ole yhtään Xbox 360 peliä jonka pelimoottori olisi suunniteltu nimenomaan 360:n laitearkkitehtuurille, kun taas Ps3:lle niitä on nimenomaan monia, juuri tämän uskon syyksi, miksi boxilla ei ole nähty yhtä upeita pelejä kuin UC2:n tai KZ2.
17.01.2010 klo 15.48
Tein sen! Ostin Xboxin. Kyllä. Nyt on GT5 Prologue ja Time Trial PS3:lla JA Forza 3 Boxille. Nyt en tiedä vaan että olisinko Plegebotti vai Xbotti :/ Ehkä olen vuorotellen molempia?
Rupee pee(r)cee-bötix.
17.01.2010 klo 16.31
Ja missään ei ole sanottu että boxista olisi vielä revitty kaikkia tehoja irti, tai no ehkä Unreal 3 engine ei boxilla väänny enää juurikaan parempaan, mutta vielä tähän päivään mennessä ei ole yhtään Xbox 360 peliä jonka pelimoottori olisi suunniteltu nimenomaan 360:n laitearkkitehtuurille, kun taas Ps3:lle niitä on nimenomaan monia, juuri tämän uskon syyksi, miksi boxilla ei ole nähty yhtä upeita pelejä kuin UC2:n tai KZ2.
Älä puhu noin monimutkaisia, ei yksinkertaiset pleikkapojat ymmärrä :D Huomashan ton jo tosta ylemmästä viestistä :D:D:D
Rekisteröitynyt 10.08.2007
18.01.2010 klo 10.55
Siis häh??? Mitä p**kaa nää hemmettin tehoja 80% vasta käytetty-jupinat on??? Millä noita mitataan? Pistääkö ne jonkun ampeerimittarin pistorasiaan ja katsoo että ei se peliasema ota vielä kaikkea virtaa mitä maksimissaan voi ottaa???? Ja jotkut pennut vielä uskoo että vielä siinä on resursseja vaikka kuinka pitkään ko ei oo vielä 100% otettu irti... :S Voi luoja. Kyllä ne prosessorit huutaa siellä armoa oli se koodi mitä sontaa tahansa jos sitä nyt ei mitenkään keinotekoisesti jarrutella. Vaikea kuvitella miks pelinkehittäjä sellaista haluis tehdä. Voihan sitä koodia optimoida vaikka loputtomiin, mutta ei kukaan pysty sanomaan että olemme vaikka 80% täydellisesti optimoidusta koodista. Uskomatonta sontaa. Markkinamiesten höpöhöpöjuttuja. Sama kun joku väittäisi että ihmiskunta on saavuttanut 80% teknologisesta kehityksestä.
Mietin aina ihan samaa kun näitä tehoprosentteja julkistetaan. Täyttä paskaa.
Rekisteröitynyt 26.09.2007
18.01.2010 klo 15.37
Tein sen! Ostin Xboxin. Kyllä. Nyt on GT5 Prologue ja Time Trial PS3:lla JA Forza 3 Boxille. Nyt en tiedä vaan että olisinko Plegebotti vai Xbotti :/ Ehkä olen vuorotellen molempia?
Rupee pee(r)cee-bötix.
PC:kin löytyy. Päätin olla olematta mikään botti ja tuen kaikkia alustoja tasapuolisesti.
18.01.2010 klo 23.01
Ja missään ei ole sanottu että boxista olisi vielä revitty kaikkia tehoja irti, tai no ehkä Unreal 3 engine ei boxilla väänny enää juurikaan parempaan, mutta vielä tähän päivään mennessä ei ole yhtään Xbox 360 peliä jonka pelimoottori olisi suunniteltu nimenomaan 360:n laitearkkitehtuurille
Eivät kaikki 360:n pelit käytä Unreal 3 engineä. Löytyy niitä kyseiselle arkkitehtuurillekin varta vasten tehtyjä enginejä. Silti 360:stä ei saada revittyä irti yhtä näyttäviä pelejä kuin PS3:lla.
19.01.2010 klo 12.11
3 sanaa: Live For Speed, ja ne jotka eivä tiedä mikä peli se on eivät ansaitse sanoa sanaa ajosimulaattori.
Eipä se nyt niin ihmeellinen ole että sitä tarvii jokaisessa 360 tai PS3 ajopeliuutisessa käydä mainostamassa. Pelattu ollaan. Voisitte PC miehetkin kokeilla muita pelejä kuin Live For Speed.
Niiin, mutta nyt ei puhutakaan pelistä, vaan simulaatiosta. GT:t (aivan sama mikä versio) ja muut on nimenomaan pelejä. En sano kumpi on parempi peli vai simulaatio, itse tykkään mahdollisimman realistisesta (eli haastavasta/vaikeasta) autoilusta. Tämän hetken kuningas simulaatioiden rintamalla taitaa olla kuitenkin iRacing, mutta hintaa tulee kuukausimaksuperusteisena hieman liikaa (varsinkin jos haluaa ostaa lisähintaa kaikki radat ja autot).
19.01.2010 klo 19.21
22.01.2010 klo 16.58
http://img22.imageshack.us/img22/7971/forza3.png