Tuorein sisältö

Aikuisviihdelegenda: Pelit ovat haitallisempia nuorille kuin porno

10.01.2010 klo 12.00 | Luettu: 40581 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Legendaarinen aikuiselokuvatähti Ron Jeremy, joka itsekin esiintyi Fairytale Fights -pelin mainoksissa, on hyökännyt nyt pelejä vastaan, kertoo Kotaku. Karvainen pikkumies osallistui CES-messujen keskustelupaneeliin ja totesi seuraavaa:

"Pornoteollisuus ei markkinoi tuotteitaan alle 18-vuotiaille. Emme halua lapsien katsovan pornoa. Tutkimusten mukaan väkivaltaiset videopelit ovat paljon haitallisempia lapsille kuin porno."


V2.fi | Manu Pärssinen
< MMA-mestari kuntoutu... Unohtakaa Xbox 720, ... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (32 viestiä)

asdsasdsadsa

10.01.2010 klo 12.10

Ja oikeessa on. Ei porno mitään haitallista oo, päinvastoin. No toisaalta ei väkivaltapelitkään oo haitallisia, media vaan antanu semmosen kuvan ku surmatöistä on niin helppo syyttää pelejä:/
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

10.01.2010 klo 12.16

Ei ketään kiinnosta.. antaa kakaroiden pelata.
lainaa
tjoo

10.01.2010 klo 12.20

Se on ihan siitä kiinni millaisia ihmisiä haluaa nuorista kasvattaa. Jonkun mielestä on vain hyvä että mies on turta väkivallalle ja elämäntarkoituksena koetaan seksi. Mitäs muuta meidän maallistunut arvomaailmamme edes tarjoaa, materiaa ehkä.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

10.01.2010 klo 12.36

Riippuu varmaan vähän minkä ikäisistä lapsista puhutaan.
Jos joitain väkivaltapelejä pelaa 3v (itse pelasin aikoinaan), niistä tuskin on suurempaa haittaa. Sen sijaan väittäisin, että tuon ikäisenä nähty porno saattaisi järkyttää ja traumatisoida lapsen erittäin vakavasti.

Muutenkin olisi mies voinut ilmoittaa edes tutkimukset tehneiden yhtiöiden nimet, puhumattakaan itse tutkimuksista.
lainaa
AntiSocial

Rekisteröitynyt 20.10.2009

10.01.2010 klo 12.52

asdsasdsadsa kirjoitti:
Ja oikeessa on. Ei porno mitään haitallista oo, päinvastoin. No toisaalta ei väkivaltapelitkään oo haitallisia, media vaan antanu semmosen kuvan ku surmatöistä on niin helppo syyttää pelejä:/


Samaa mieltä, terveen miehen merkki jos porno kiinnostaa.
Ei sitä pornoa katsomalla itseään tapa jos miulta kysytään.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

10.01.2010 klo 13.12

Bladekill kirjoitti:
Riippuu varmaan vähän minkä ikäisistä lapsista puhutaan.
Jos joitain väkivaltapelejä pelaa 3v (itse pelasin aikoinaan), niistä tuskin on suurempaa haittaa. Sen sijaan väittäisin, että tuon ikäisenä nähty porno saattaisi järkyttää ja traumatisoida lapsen erittäin vakavasti.

Muutenkin olisi mies voinut ilmoittaa edes tutkimukset tehneiden yhtiöiden nimet, puhumattakaan itse tutkimuksista.

Komppaan. Kyllä pienelle lapselle se HC aikuisviihde matsku on varmasti haitallisempaa kuin peleissä tapahtuva teurastus.
lainaa
Ville

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

10.01.2010 klo 13.14

Kyllä pornokin voi pääkopan sotkea ihan kohtalaisesti, jos ei ole kykenevä erottamaan sitä todellisuudesta ja nautiskelee sitä ylimäärän esmes. murrosikäisenä. Seuraukset saattavat olla hämmentäviä sitten kun pitäisi todellisuudessa tulla toimeen oman itsensä ja mahdollisen elämänkumppanin kanssa.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

10.01.2010 klo 13.19

Ruotsalaisen tutkimuksen mukaan haitallisin peli on pippeli.
lainaa
heh

10.01.2010 klo 13.36

stammy kirjoitti:
Ruotsalaisen tutkimuksen mukaan haitallisin peli on pippeli.

Repesin täysin
lainaa
kyyl

10.01.2010 klo 13.38

Ite olen pelannut väkivaltapelejä ja katsonut pornoa ala-asteelta asti, enkä siltikään ole tehnyt yhtään seksuaali- tai väkivaltarikosta.

Mutta noin niinku yleisellä kannalla onhan seksi paljon luonnollisempaa kuin AK47:lla ammuskelu.
lainaa
Mäyrä

10.01.2010 klo 13.42

Ville kirjoitti:
Kyllä pornokin voi pääkopan sotkea ihan kohtalaisesti, jos ei ole kykenevä erottamaan sitä todellisuudesta ja nautiskelee sitä ylimäärän esmes. murrosikäisenä. Seuraukset saattavat olla hämmentäviä sitten kun pitäisi todellisuudessa tulla toimeen oman itsensä ja mahdollisen elämänkumppanin kanssa.


Niinpä. Pahimmassa tapauksessa tavallinen seksi ei enää tuota samaa mielihyvää ja kiinnostusta mitä "palkitsevampi" pornon katselu. Pornoaddiktio on haitallista siinä missä mikä tahansa muu koukutus (vaikka uutisessa nyt ei puhutakaan varsinaisesta addiktiosta, mutta kuitenkin). Jeremyn ja kumppaneiden on helppo puhua oman työnsä puolesta, mutta huolimatta siitä miten he tuotteitaan markkinoivat, Internetin Ihmemaasta jokainen vähänkään tietokoneen käyttöä osaava löytää kyllä sitä haluamaansa matskua enemmän tai vähemmän laillisesti.
lainaa
hemmotyyppi

10.01.2010 klo 14.08

Kyllä se väkivalta sujuu ihmiseltä kuin ihmiseltä. Kukapa ei olisi esim. hyönteisiä liiskannut heti kun vaan kiinni on saanut, mutta seksi ei ole luonnollista ennen kuin on sukukypsä.
lainaa
Tärpättiankka

10.01.2010 klo 14.15

Kyllähän pornolehtiä saa jo 15v ostaa
lainaa
Järjetöntäkö

10.01.2010 klo 15.00

9 vuotiaasta lähtien suosituimmat hakusanat on pornoon liittyviä. Silti niistä kasvaa kelpo kansalaisia.
lainaa
dfafafadf

10.01.2010 klo 15.14

Pornosta ei olla voitu tehdä samanlaista tutkimusta koska ei löydetty yhtäkään 20 vuotiasta joka ei olisi katsonut pornoa.
lainaa
apina

10.01.2010 klo 15.15

hemmotyyppi kirjoitti:
Kyllä se väkivalta sujuu ihmiseltä kuin ihmiseltä. Kukapa ei olisi esim. hyönteisiä liiskannut heti kun vaan kiinni on saanut, mutta seksi ei ole luonnollista ennen kuin on sukukypsä.

Ihan ensimmäiseksi haluan sanoa että paljon ennemmin haluaisin lapseni olevan hieman kiero seksuaalisesti kuin väkivaltainen murhaaja. Siis jos on pakko valita kahdesta.
Mielestäni vanhempien rooli ja geenit ovat 95% merkitseviä lapsen kehityksessä. Loppu 5% on vain elämän sattumaa jota ei voi ja ei tarvi yrittää hallita.
Porno ja väkivaltapelit ovat molemmat huonoja kehittyvälle ihmisen alulle jos niille altistuu paljon ja säännöllisesti. Satunnaiset altistumiset puolestaan saattavat jopa rikastuttaa elämää ja tehdä vahvemmaksi. Lapset ovat vain kokemattomia aikuisia ja aikuiset ovat kokeneita lapsia.
"Seksi ei ole luonnollista ennen kuin on sukukypsä." On ehkä huonoin kommentti ikinä jos seksiin lasketaan kaikki seksi esim masturbaatio. Ihminen on seksuaalinen heti syntyessään ja tämä paljastuu toisille ennemmin, toisille myöhemmin. Seksi on muutakin kuin lisääntymistä varten.
lainaa
Qwerty

10.01.2010 klo 15.21

Mäyrä kirjoitti:
Ville kirjoitti:
Kyllä pornokin voi pääkopan sotkea ihan kohtalaisesti, jos ei ole kykenevä erottamaan sitä todellisuudesta ja nautiskelee sitä ylimäärän esmes. murrosikäisenä. Seuraukset saattavat olla hämmentäviä sitten kun pitäisi todellisuudessa tulla toimeen oman itsensä ja mahdollisen elämänkumppanin kanssa.


Niinpä. Pahimmassa tapauksessa tavallinen seksi ei enää tuota samaa mielihyvää ja kiinnostusta mitä "palkitsevampi" pornon katselu. Pornoaddiktio on haitallista siinä missä mikä tahansa muu koukutus (vaikka uutisessa nyt ei puhutakaan varsinaisesta addiktiosta, mutta kuitenkin). Jeremyn ja kumppaneiden on helppo puhua oman työnsä puolesta, mutta huolimatta siitä miten he tuotteitaan markkinoivat, Internetin Ihmemaasta jokainen vähänkään tietokoneen käyttöä osaava löytää kyllä sitä haluamaansa matskua enemmän tai vähemmän laillisesti.


Olisi hienoa nähdä konkreettinen esimerkki siitä, miten "ylenmääräinen" pornon katselu murrosikäisenä tai muussa iässä olisi oikeasti sekoittanut jonkun pääkopan. Nykyaikana on vaikea vetää rajaa, mikä on hyväksyttävää ja mikä ei, kun ollaan niin liberaaleja monessa asiassa kuten seksissä. Sarjamurhaajaleffan katsominen tuskin tekee kenestäkään sarjamurhaajaa sen enempää kuin homopornon katsominen tekee homoksi.
lainaa
Dingo

Rekisteröitynyt 09.01.2008

10.01.2010 klo 15.57

Qwerty kirjoitti:
Mäyrä kirjoitti:
Ville kirjoitti:
Kyllä pornokin voi pääkopan sotkea ihan kohtalaisesti, jos ei ole kykenevä erottamaan sitä todellisuudesta ja nautiskelee sitä ylimäärän esmes. murrosikäisenä. Seuraukset saattavat olla hämmentäviä sitten kun pitäisi todellisuudessa tulla toimeen oman itsensä ja mahdollisen elämänkumppanin kanssa.


Niinpä. Pahimmassa tapauksessa tavallinen seksi ei enää tuota samaa mielihyvää ja kiinnostusta mitä "palkitsevampi" pornon katselu. Pornoaddiktio on haitallista siinä missä mikä tahansa muu koukutus (vaikka uutisessa nyt ei puhutakaan varsinaisesta addiktiosta, mutta kuitenkin). Jeremyn ja kumppaneiden on helppo puhua oman työnsä puolesta, mutta huolimatta siitä miten he tuotteitaan markkinoivat, Internetin Ihmemaasta jokainen vähänkään tietokoneen käyttöä osaava löytää kyllä sitä haluamaansa matskua enemmän tai vähemmän laillisesti.


Olisi hienoa nähdä konkreettinen esimerkki siitä, miten "ylenmääräinen" pornon katselu murrosikäisenä tai muussa iässä olisi oikeasti sekoittanut jonkun pääkopan. Nykyaikana on vaikea vetää rajaa, mikä on hyväksyttävää ja mikä ei, kun ollaan niin liberaaleja monessa asiassa kuten seksissä. Sarjamurhaajaleffan katsominen tuskin tekee kenestäkään sarjamurhaajaa sen enempää kuin homopornon katsominen tekee homoksi.


Kyllähän jälkimmäinen johonkin viittaa. ;)
lainaa
Ville

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

10.01.2010 klo 16.15

Mäyrä kirjoitti:
Ville kirjoitti:
Kyllä pornokin voi pääkopan sotkea ihan kohtalaisesti, jos ei ole kykenevä erottamaan sitä todellisuudesta ja nautiskelee sitä ylimäärän esmes. murrosikäisenä. Seuraukset saattavat olla hämmentäviä sitten kun pitäisi todellisuudessa tulla toimeen oman itsensä ja mahdollisen elämänkumppanin kanssa.


Niinpä. Pahimmassa tapauksessa tavallinen seksi ei enää tuota samaa mielihyvää ja kiinnostusta mitä "palkitsevampi" pornon katselu. Pornoaddiktio on haitallista siinä missä mikä tahansa muu koukutus (vaikka uutisessa nyt ei puhutakaan varsinaisesta addiktiosta, mutta kuitenkin). Jeremyn ja kumppaneiden on helppo puhua oman työnsä puolesta, mutta huolimatta siitä miten he tuotteitaan markkinoivat, Internetin Ihmemaasta jokainen vähänkään tietokoneen käyttöä osaava löytää kyllä sitä haluamaansa matskua enemmän tai vähemmän laillisesti.


Juuri tätä tarkoitin myös. Palkitsevampi ja helpompi porno kiilaa helposti parisuhteen edelle.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

10.01.2010 klo 17.28

Taitaa Jeremylläkin olla oma kulli ojassa kun moista laukoi päin naamaa. ;)

Kyllähän se FOX:kin on ollut kovasti huutamassa kuinka saatanallisia pelit ovat vaikka todellisuudessahan FOX on se pahin törkyjen levittäjä yhdessä News Corp. mega yhtiön kanssa. Uutisointi ei kovin puolueetonta enään jenkeissä ole kohta sen ansiosta, että yksi ainoa yritys omistaa jokaisen suuren amerikkalaisen sanomalehden ja televisiokanavan.
lainaa
asdf

10.01.2010 klo 18.20

Ville kirjoitti:
Kyllä pornokin voi pääkopan sotkea ihan kohtalaisesti, jos ei ole kykenevä erottamaan sitä todellisuudesta ja nautiskelee sitä ylimäärän esmes. murrosikäisenä. Seuraukset saattavat olla hämmentäviä sitten kun pitäisi todellisuudessa tulla toimeen oman itsensä ja mahdollisen elämänkumppanin kanssa.

No jos ei osaa erottaa sitä todellisuudesta murrosikäisenä eli 13-16 vuotiaana ni on ihan hyvä ettei tulekkaan toimeen, ettei siitä samanlaista retardia maailmaan
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

10.01.2010 klo 19.37

Roskaa, siinä missä väkivalta viihde on jo muokannut leffojen takia käsitystämme siitä, niin media, porno ja internetporno ovat varmasti muokanneet käsitystämme seksistä ja naisista.
lainaa
C4SSE

Rekisteröitynyt 24.03.2009

10.01.2010 klo 20.04

Prono vaarallisempaa. Pornossa oikeat ihmiset tekevät asioita. kyllä nyt pikkukakaratkin ymmärtää että pikseliihmiset eivät ole oikeaita. Sitten pennut itkee miten pieniä pippeleitä omaavat kun pornossa kaikilla katujyrät ojos. =DDDDDDD
lainaa
GamingMad

Rekisteröitynyt 09.11.2009

10.01.2010 klo 21.15

Porno on opettavaista.
lainaa
Tuska

Rekisteröitynyt 26.07.2008

10.01.2010 klo 22.42

Kivasti on Jeremyn kommentti iroitettu konseptista.
Kaveri nyt kuitenkin puhuu pornon ja videopeleien marrkinoinsita, ja sitä miten k18-pelejä mainostetaan juuri alle 18v ikäsille.
lainaa
Mazena

Rekisteröitynyt 29.10.2007

10.01.2010 klo 23.17

Itse sanoisin, että porno aiheuttaa maailmanlaajuisesti enemmän vahinkoa kuin peliteollisuus, mutta en kyllä osaa ihan suoralta kädeltä varmistaa tätä tietoa. Ainakin mitä on pari dokumenttia katsottu pornon vaikutuksesta maailmassa, niin eipä se hyvin vaikuta varsinkaan kehitysmaissa.
lainaa
asdaa

11.01.2010 klo 09.12

Plaa plaa plaa... väkivalta pelit haitallisempia... plaa plaa plaa...

Unohtu vissii pien seikka:
Haitalliset pelitkin on k-18
lainaa
Weteraani

12.01.2010 klo 09.20

Asian sivusta: ei voi ymmärtää miten Ron Jeremylle on edes annettu näin paljon palstatilaa valtamedioissa ja jopa teeveessä eikä loppua näy. OK, tyyppi on näytellyt sadoissa (?) pornoleffoissa, mutta ei se minusta tee hänestä mitenkään pätevää yhteiskunnallista kommentaattoria. Näytti sitten Mariolta tai ei.
lainaa
Karrrrrri

12.01.2010 klo 14.45

Aina olenkin ihmetellyt sitä miksi seksi väkivaltaisessa k-18 pelissä on sellainen synti. Varmaankin siksi, että pelejä markkinoidaan alusta lähtien lapsille. Ei väkivalta loppujen lopuksi lasten vanhempia erityisesti häiritse. Ja Ron Jeremy on opettaja koulutukseltaan. Kaipa sekin valtuuttaa jonkinmoiseen yhteiskunnalliseen kritiikkiin
lainaa
Himoköyrijä

12.01.2010 klo 19.53

tagman kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
Riippuu varmaan vähän minkä ikäisistä lapsista puhutaan.
Jos joitain väkivaltapelejä pelaa 3v (itse pelasin aikoinaan), niistä tuskin on suurempaa haittaa. Sen sijaan väittäisin, että tuon ikäisenä nähty porno saattaisi järkyttää ja traumatisoida lapsen erittäin vakavasti.

Muutenkin olisi mies voinut ilmoittaa edes tutkimukset tehneiden yhtiöiden nimet, puhumattakaan itse tutkimuksista.

Komppaan. Kyllä pienelle lapselle se HC aikuisviihde matsku on varmasti haitallisempaa kuin peleissä tapahtuva teurastus.

Hah, luin tuon ensin sarkasmina, mutta kait ne sittenkin ihan tosissaan ovat...? :D

Tulee ihan sellainen lämmin höyryävä perusjenkkikonservatismi mieleen tuosta - väkivalta on ihan ok, mutta seksi tuhoaa moraalin.
lainaa
random

12.01.2010 klo 22.30

väkivalta on kamalaa ja seksi mailman kauneinpia asioita niinkumpikohan on haitallisenpaa
lainaa
shitballs

13.01.2010 klo 01.49

random kirjoitti:
väkivalta on kamalaa ja seksi mailman kauneinpia asioita niinkumpikohan on haitallisenpaa


Jos puhutaan kauniista seksistä niin käytetään nyt sitten edes sitä asiallisempaa sanaa. Rakastelu voi olla kaunista, mutta pornoleffojen jyystäminen on harvemmin kaunista.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova