Tuorein sisältö

Halo: Reachiin supersalainen moninpelitila

09.01.2010 klo 17.00 | Luettu: 23227 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


1up kertoo Bungien vihjailleen sivustollaan yhdestä Halo: Reachiin tulevasta moninpelitilasta. Sivun mukaan Halo Reach Super Secret Game Mode on seuraavanlainen:

"Tietty määrä pelaajia kohtaa tietyn määrän toisia pelaajia matsissa, josta emme kerro vielä, mutta joka tulee epäilemättä olemaan innostava ja hyvin kilpailuhenkinen. Pisteitä saa kaikenlaisesta tekemisestä, josta ei kerrota."




V2.fi | Manu Pärssinen
< Tällainen on Lego Un... Infinity Ward hylkää... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (27 viestiä)

2Dboy

09.01.2010 klo 17.07

ekös niitä HALO:ja ole jo tarpeeksi

no niin...
Konsolisota erä 1
alkaa

"clink clink"
lainaa
Noita

09.01.2010 klo 17.22

2Dboy kirjoitti:
ekös niitä HALO:ja ole jo tarpeeksi

no niin...
Konsolisota erä 1
alkaa

"clink clink"


Lisää vaan odotellaan!
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

09.01.2010 klo 17.31

Saako Halo vihdoin ja viimein Objective-tyylisen moninpeli muodon tyyliin Unreal Tournamentin Assault? Olisi nimittäin älyttömän tyylikästä.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

09.01.2010 klo 17.43

Dekonega kirjoitti:
Saako Halo vihdoin ja viimein Objective-tyylisen moninpeli muodon tyyliin Unreal Tournamentin Assault? Olisi nimittäin älyttömän tyylikästä.

Millainen on Unreal Tournamentin Assault? Kyllähän meinaan Haloista löytyy jos jonninmoista pelimuotoa jo ihan nykyisellään.
lainaa
wat

09.01.2010 klo 17.49

"josta emme kerro vielä" "josta ei kerrota."

Kas kun ylipäänsä kertoivat mitään :)
lainaa
jeje

Rekisteröitynyt 17.08.2008

09.01.2010 klo 17.51

stammy kirjoitti:
Dekonega kirjoitti:
Saako Halo vihdoin ja viimein Objective-tyylisen moninpeli muodon tyyliin Unreal Tournamentin Assault? Olisi nimittäin älyttömän tyylikästä.

Millainen on Unreal Tournamentin Assault? Kyllähän meinaan Haloista löytyy jos jonninmoista pelimuotoa jo ihan nykyisellään.


Eikös se ole se missä toinen joukkue yrittää edetä ja päästä esim. räjäyttämään joku paikka kun taas vastustava joukkue yrittää puolustaa parhaansa mukaan?
Muistaakseni tuo on ihan kivaa mutta saa eritoten hyökkääjänä hermot kiehumaan melko herkästi.
lainaa
consolewarison

09.01.2010 klo 17.57

Halon paljon kehuttu moninpeli on koettu PC:llä jo, mutta konsolisteille se jotain täysin käsittämättömän upeaa. Mut joo, tämänkin varmaan on joku vanha idea taas, jonka konsolistit julistavat uuden vuosikymmenen upeimmaksi ja innovoivimmaksi pelimuodoksi.

Niin, Ja PS3 on paras.
lainaa
i30

09.01.2010 klo 17.59

Hohhoh, koska tää Bungie lopettaa Halot ja Microsoft siirtää ne toiselle studiolle? Bungie on ehkä kädettömin pelitalo minkä tiedän.
lainaa
Blackniemi

Rekisteröitynyt 30.09.2008

09.01.2010 klo 18.00

Kuva pöllitty Team Fortress kakkosesta!
lainaa
Vituttaako

09.01.2010 klo 18.09

i30 kirjoitti:
Bungie on ehkä kädettömin pelitalo minkä tiedän.

Hohhoh, paras räiskintäpelejä tekevä talo heti Valven jälkeen, sori :D
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

09.01.2010 klo 18.19

http://www.youtube.com/watch?v=1iDuAaWYP34
lainaa
supasupa

09.01.2010 klo 18.24

Reachiin supersaiyalainen. HAHAHAHAHAHA!
lainaa
asndfhagfasfhajhsgdk

09.01.2010 klo 18.33

Vituttaako kirjoitti:
Hohhoh, paras räiskintäpelejä tekevä talo heti Valven jälkeen, sori :D

ainoat pelitalot mitä tiedät?
lainaa
Asd

09.01.2010 klo 18.40

jeje kirjoitti:
stammy kirjoitti:
Dekonega kirjoitti:
Saako Halo vihdoin ja viimein Objective-tyylisen moninpeli muodon tyyliin Unreal Tournamentin Assault? Olisi nimittäin älyttömän tyylikästä.

Millainen on Unreal Tournamentin Assault? Kyllähän meinaan Haloista löytyy jos jonninmoista pelimuotoa jo ihan nykyisellään.


Eikös se ole se missä toinen joukkue yrittää edetä ja päästä esim. räjäyttämään joku paikka kun taas vastustava joukkue yrittää puolustaa parhaansa mukaan?
Muistaakseni tuo on ihan kivaa mutta saa eritoten hyökkääjänä hermot kiehumaan melko herkästi.
Ainakin 2k4:ssa löytyi tuon tapainen pelitila. Hyökkääjien piti esimerkiksi räjäyttää jokin kohde, suojella ajoneuvoa, ottaa haltuunsa alue tai muuta mukavaa. Tämä sitten eteni ovien avaamisella, tiettyihin paikkoihin juoksemisella, esteiden räjäyttämisellä jne, ja toinen puoli yritti suojella. Hauskaa, mutta välillä ärsyttävää jos vastustaja pääsee kunnon camppipaikkoihin ja eteneminen hidastuu
lainaa
Penaqua

Rekisteröitynyt 22.11.2009

09.01.2010 klo 18.49

Vituttaako kirjoitti:
i30 kirjoitti:
Bungie on ehkä kädettömin pelitalo minkä tiedän.

Hohhoh, paras räiskintäpelejä tekevä talo heti Valven jälkeen, sori :D


Ainakaan CS:t ei ole alunperin Valven tekemiä, eikä kyllä TF tai L4D:kään, kunhan vaan ottanut omiin suojiinsa. id software taitaa olla kovin räiskintäpelitalo, mitänyt senkin firman laatu laskee ku lehmänhäntä.
lainaa
zergbur

Rekisteröitynyt 07.08.2007

09.01.2010 klo 19.20

Team Deathmatch olis uutta.
lainaa
360GAMER

09.01.2010 klo 19.28

zergbur kirjoitti:
Team Deathmatch olis uutta.

Siis sehän on ollut aina (ihmettelee).
lainaa
mietiskelijä

09.01.2010 klo 20.53

Spartanit vastaan Covenant? niin että covenantia ohjaa toinen tiimi.
lainaa
myth_busted

09.01.2010 klo 20.55

Aika mystistä, emme kerro vielä mitään, mutta minäpä kerron että veikkaukseni on se perinteinen 8vs8 ja pointseja saa tapoista -_-
lainaa
asdaa

09.01.2010 klo 21.10

wat kirjoitti:
"josta emme kerro vielä" "josta ei kerrota."

Kas kun ylipäänsä kertoivat mitään :)

Musta tuntuu et yrittää vaa saaha porukat odottamaa sitä peliä et siit tulis odotetuin peli :/
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

09.01.2010 klo 21.51

Asd kirjoitti:
jeje kirjoitti:
stammy kirjoitti:
Dekonega kirjoitti:
Saako Halo vihdoin ja viimein Objective-tyylisen moninpeli muodon tyyliin Unreal Tournamentin Assault? Olisi nimittäin älyttömän tyylikästä.
Millainen on Unreal Tournamentin Assault? Kyllähän meinaan Haloista löytyy jos jonninmoista pelimuotoa jo ihan nykyisellään.
Eikös se ole se missä toinen joukkue yrittää edetä ja päästä esim. räjäyttämään joku paikka kun taas vastustava joukkue yrittää puolustaa parhaansa mukaan? Muistaakseni tuo on ihan kivaa mutta saa eritoten hyökkääjänä hermot kiehumaan melko herkästi.
Ainakin 2k4:ssa löytyi tuon tapainen pelitila. Hyökkääjien piti esimerkiksi räjäyttää jokin kohde, suojella ajoneuvoa, ottaa haltuunsa alue tai muuta mukavaa. Tämä sitten eteni ovien avaamisella, tiettyihin paikkoihin juoksemisella, esteiden räjäyttämisellä jne, ja toinen puoli yritti suojella. Hauskaa, mutta välillä ärsyttävää jos vastustaja pääsee kunnon camppipaikkoihin ja eteneminen hidastuu

Objective-pohjaiset moninpeli muodot ovat juurikin tuota. Se mikä erottaa Unreal Tournamentin Objectiven kaikesta muusta on se, että siinä on jokaisessa tehtävässä pieni taustatarina joka on sidoksissa universumin juoneen. Esim. Halon tapauksessa sellainen voisi olla, että Reachin taisteluissa oli tärkeä silta-linnake alue joka piti pitää hallussa kunnes linnakkeen takana olevassa laaksossa olevalla lentokentällä jengi ehditään siirtämään pelastusaluksiin ja evakuoitua pois alueelta. Hyökkääjinä toimii aluksi Covenant ja puolustajina Spartalaiset.

Objectiven ideana on, että on kahdesta neljään eri joukkuetta, yksi tai kaksi joukkuetta puolustavat ja kaksi tai kolme hyökkäävät. Tavallisesti on joku tausta tarina esim. jonkin historiallisen taistelun tärkeimpien hetkien toistaminen yleisön viihdyttämiseksi tai jotain muuta vastaavaa. Joukkueet kisaavat kelloa vastaan. Joukkue joka suoriutuu vauhdikkaammin valloitus vuorosta ja puolustaa linnaketta itsellään pisimpään voittaa. Objectiven juju on siinä, että kun esim. Counter-Stikessa on yksi kohde on niitä kohteita Objectivessä noin yleensä 5-25 eri tyyppistä joista osa on toisensa pois sulkevia.

Esim. valloita tämä etu vartio paikka ja tiimi respaa lähemmäs isompaa kohdetta tai objectivea. Kytke pois sähköt ja linnoituksen tykit ja tutkat lakkaavat toimimasta. Tuhoa linnoituksen tutka ja linnoituksen sisällä olevat eivät voi seurata mistä päin linnaan hyökätään. Tuhoa tykit yms. aseet ja sisällä olijat eivät voi tulittaa ulkopuolelle. Linnan puolustajat voivat mennä linnakkeen ulkopuolelle korjaamaan näitä paikkoja ja pitkittää taistelua. Jotain isompia kohteita tosin ei voi korjata esim. linnakkeen etuovi. Kun etuovi on räjäytetty auki sitä ei voi enään korjata ja hyökkäävien aloituspaikka siirtyy eteenpäin. Näitä isompia kohteita on yleisesti 2-5. Viimeinen tavoite on yleensä viedä linnakkeen sisälle pommi, hakkeroida linnakkeen tietokone, tai vain kytkeä pois päältä vastapuolen respat.

Objectiven keksi käsittääkseni Dynamix ja se esiintyy ensi kerran Dynamixin pelissä nimeltä Tribes. Unreal Tournametin Objective eli Assault on siitä jatkokehitelty versio. Tämä on mielestäni paras moninpeli muoto mitä on ikinä keksitty heti puhtaan Deathmatchin jälkeen. :)

Objectiven ongelmia ovat, että pelialueet ovat yleisesti hyvin valtavia ja joukkueeksi tarvitaan miltei aina joku 10/10 tiimit. Ja kentät pitää kaikki varta vasten suunnitella objectivea varten ja objectiven kenttiä ei voi käyttää oikein muissa pelimuodoissa sitten hyväksi. Ja jossain vaiheessa jengi kyllästyy siihen kun sama tarina jauhaa läpi yhä uudelleen ja uudelleen. Tosin sen sanon vielä, että kuten Unreal Tournamentin tapauksessa jos kentät suunnitellaan hyvin ei leiriytymistä tapahdu ja siten peli ei hidastu. Leiriytymisongelman muistan Return to Castle Wolfenstainista hyvin jossa "Beach" kentässä asiakirjojen vieminen linnakkeen sisältä radiolle ylätasanteelle oli ihan mahdoton homma joka ei onnistunut 80% tapauksista koska puolustajien respat olivat ihan asiakirjojen vieressä ja radio oli ihan linnakkeen ylimällä tasanteella. Puhutaan niin kuin harvinaisen huonosti suunnitellusta objective-kentästä. Tosin kyseinen kenttä on pelin paras objective kenttä samalla mielestäni koska se ei sijoittunut yksinpelin maastoihin ja pelin ensimmäiset kolme isoa kohdetta olivat erittäin loistavasti ajateltu loppuun saakka (etuvartio, muurit, radio-huoneen turvaaminen (asiakirja-huoneesta asiakirjat ja niiden vieminen radiohuoneeseen olikin täyttä paskaa sitten)). x(

Unreal Tournament 99:ssä ensikerran esiintyi "Assault"-pelitila. 2k3:ssa se otettiin ihan kokonaan pois ja 2k4:ssä lisättiin takaisin ja Unreal tournament 3:ssa "Assault" korvattiin tylsällä perinteisellä objectivella jota sitäkin oli vähän karsittu jotta samoja kenttiä voitaisiin käyttää esim. lipunryöstöön, overloadiin tai jenkkifutikseen.
lainaa
Jinkkis

Rekisteröitynyt 13.12.2009

09.01.2010 klo 21.51

Ehkä turhin hypetys yritys ikinä..

Mutta joo, jonkinlainen Assault pelimuoto olisi kiva. Tai sitten joku uusi Survival moodi, esim 14 pelaajaa ovat gruntteja/floodeja (Plus vaikka kourallinen botteja) joita vastaan taistelee 2 spartania.

lainaa
Gungani

09.01.2010 klo 22.12

Jinkkis kirjoitti:
Ehkä turhin hypetys yritys ikinä..

Mutta joo, jonkinlainen Assault pelimuoto olisi kiva. Tai sitten joku uusi Survival moodi, esim 14 pelaajaa ovat gruntteja/floodeja (Plus vaikka kourallinen botteja) joita vastaan taistelee 2 spartania.



Tuo Survival moodi toimi erittäin hyvin Alien vs Predator 2:n (Meni vaan silloin nimellä EVAC) moninpelissä. Silloin oli tiimi ihmisiä vastaan yksi alien/predator, mutta aina kun alien tappoi jonkun niin tästäkin tuli "saalistaja". "Ihmisten piti päästä evakuonti alueelle jolloin lähtölaskenta alkoi kymmenestä sekunnista. Jos aika meni nollaan, ihmiset voittivat. jos moodin aikalimitti tuli täyteen tai kaikki ihmiset tehtiin "saalistajiksi", nämä voittivat.

Noi matsit olivat aika eeppisiä, ja mikään ei voittanut sitä tunnetta kun olit ainoa ihminen elossa (eli vastassa oli 15 saalistajaa) ja pystyit silti selviytymään turva-alueella sen 10 erittäin pitkää sekunttia. Varsinkin jos joku vastapuolen alieneista kehittyi kuningattareksi.

Tämä saattaisi toimia myös Floodin kanssa, vaikka eivät kyseiset örrimörkyt pärjää mitenkään Alieneiden kaltaisille nopeille tappokoneille.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

09.01.2010 klo 23.06

Gunganin kommentista tuli mieleen sellainen vallan mainio hl1 modi kuin Natural Selection. Se on vähän kuin team fortress jossa on command and conquer hitsattuna kylkeen ja vaikutteita on otettu alien versus predator peleistä. :P

Edirol: Mistä tulikin mieleeni, että onko kenelläkään mitään tietoa siitä milloin Natural Selection 2 tulee? Senhän pitäisi vissiin tulla ihan kauppojen hyllylle myyntiinkin? :/
lainaa
TheStar

Moderaattori

Rekisteröitynyt 13.04.2007

10.01.2010 klo 09.55

Dekonega kirjoitti:
Gunganin kommentista tuli mieleen sellainen vallan mainio hl1 modi kuin Natural Selection. Se on vähän kuin team fortress jossa on command and conquer hitsattuna kylkeen ja vaikutteita on otettu alien versus predator peleistä. :P

Edirol: Mistä tulikin mieleeni, että onko kenelläkään mitään tietoa siitä milloin Natural Selection 2 tulee? Senhän pitäisi vissiin tulla ihan kauppojen hyllylle myyntiinkin? :/


Pelille on järjestynyt rahoitus, mutta peli ei ole vielä betassa. Peliä voi nyt ostaa päästäkseen sitten betaan kun se alkaa. Eli mikäs tässä odotellessa. :(
lainaa
Asddsa

Rekisteröitynyt 12.08.2008

10.01.2010 klo 13.51

Jotain enemy territory tyylistä tehtävän tymkää olisis siisti pelata.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

10.01.2010 klo 17.35

Asddsa kirjoitti:
Jotain enemy territory tyylistä tehtävän tymkää olisis siisti pelata.

Eli perus objectivea tai stopwatchia. Minua kyllä kiehtoisi enemmän assault joka yhdistää nuo molemmat pieneen tarinaan. =)
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova