Halo: Reachiin supersalainen moninpelitila
1up kertoo Bungien vihjailleen sivustollaan yhdestä Halo: Reachiin tulevasta moninpelitilasta. Sivun mukaan Halo Reach Super Secret Game Mode on seuraavanlainen:
"Tietty määrä pelaajia kohtaa tietyn määrän toisia pelaajia matsissa, josta emme kerro vielä, mutta joka tulee epäilemättä olemaan innostava ja hyvin kilpailuhenkinen. Pisteitä saa kaikenlaisesta tekemisestä, josta ei kerrota."
Keskustelut (27 viestiä)
09.01.2010 klo 17.07
no niin...
Konsolisota erä 1
alkaa
"clink clink"
09.01.2010 klo 17.22
ekös niitä HALO:ja ole jo tarpeeksi
no niin...
Konsolisota erä 1
alkaa
"clink clink"
Lisää vaan odotellaan!
Rekisteröitynyt 28.07.2009
09.01.2010 klo 17.31
Rekisteröitynyt 30.07.2007
09.01.2010 klo 17.43
Saako Halo vihdoin ja viimein Objective-tyylisen moninpeli muodon tyyliin Unreal Tournamentin Assault? Olisi nimittäin älyttömän tyylikästä.
Millainen on Unreal Tournamentin Assault? Kyllähän meinaan Haloista löytyy jos jonninmoista pelimuotoa jo ihan nykyisellään.
09.01.2010 klo 17.49
Kas kun ylipäänsä kertoivat mitään :)
Rekisteröitynyt 17.08.2008
09.01.2010 klo 17.51
Saako Halo vihdoin ja viimein Objective-tyylisen moninpeli muodon tyyliin Unreal Tournamentin Assault? Olisi nimittäin älyttömän tyylikästä.
Millainen on Unreal Tournamentin Assault? Kyllähän meinaan Haloista löytyy jos jonninmoista pelimuotoa jo ihan nykyisellään.
Eikös se ole se missä toinen joukkue yrittää edetä ja päästä esim. räjäyttämään joku paikka kun taas vastustava joukkue yrittää puolustaa parhaansa mukaan?
Muistaakseni tuo on ihan kivaa mutta saa eritoten hyökkääjänä hermot kiehumaan melko herkästi.
09.01.2010 klo 17.57
Niin, Ja PS3 on paras.
09.01.2010 klo 17.59
Rekisteröitynyt 30.09.2008
09.01.2010 klo 18.00
09.01.2010 klo 18.09
Bungie on ehkä kädettömin pelitalo minkä tiedän.
Hohhoh, paras räiskintäpelejä tekevä talo heti Valven jälkeen, sori :D
Rekisteröitynyt 17.03.2009
09.01.2010 klo 18.19
09.01.2010 klo 18.24
09.01.2010 klo 18.33
Hohhoh, paras räiskintäpelejä tekevä talo heti Valven jälkeen, sori :D
ainoat pelitalot mitä tiedät?
09.01.2010 klo 18.40
Saako Halo vihdoin ja viimein Objective-tyylisen moninpeli muodon tyyliin Unreal Tournamentin Assault? Olisi nimittäin älyttömän tyylikästä.
Millainen on Unreal Tournamentin Assault? Kyllähän meinaan Haloista löytyy jos jonninmoista pelimuotoa jo ihan nykyisellään.
Eikös se ole se missä toinen joukkue yrittää edetä ja päästä esim. räjäyttämään joku paikka kun taas vastustava joukkue yrittää puolustaa parhaansa mukaan?
Muistaakseni tuo on ihan kivaa mutta saa eritoten hyökkääjänä hermot kiehumaan melko herkästi.
Rekisteröitynyt 22.11.2009
09.01.2010 klo 18.49
Bungie on ehkä kädettömin pelitalo minkä tiedän.
Hohhoh, paras räiskintäpelejä tekevä talo heti Valven jälkeen, sori :D
Ainakaan CS:t ei ole alunperin Valven tekemiä, eikä kyllä TF tai L4D:kään, kunhan vaan ottanut omiin suojiinsa. id software taitaa olla kovin räiskintäpelitalo, mitänyt senkin firman laatu laskee ku lehmänhäntä.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
09.01.2010 klo 19.20
09.01.2010 klo 19.28
Team Deathmatch olis uutta.
Siis sehän on ollut aina (ihmettelee).
09.01.2010 klo 20.53
09.01.2010 klo 20.55
09.01.2010 klo 21.10
"josta emme kerro vielä" "josta ei kerrota."
Kas kun ylipäänsä kertoivat mitään :)
Musta tuntuu et yrittää vaa saaha porukat odottamaa sitä peliä et siit tulis odotetuin peli :/
Rekisteröitynyt 28.07.2009
09.01.2010 klo 21.51
Saako Halo vihdoin ja viimein Objective-tyylisen moninpeli muodon tyyliin Unreal Tournamentin Assault? Olisi nimittäin älyttömän tyylikästä.
Objective-pohjaiset moninpeli muodot ovat juurikin tuota. Se mikä erottaa Unreal Tournamentin Objectiven kaikesta muusta on se, että siinä on jokaisessa tehtävässä pieni taustatarina joka on sidoksissa universumin juoneen. Esim. Halon tapauksessa sellainen voisi olla, että Reachin taisteluissa oli tärkeä silta-linnake alue joka piti pitää hallussa kunnes linnakkeen takana olevassa laaksossa olevalla lentokentällä jengi ehditään siirtämään pelastusaluksiin ja evakuoitua pois alueelta. Hyökkääjinä toimii aluksi Covenant ja puolustajina Spartalaiset.
Objectiven ideana on, että on kahdesta neljään eri joukkuetta, yksi tai kaksi joukkuetta puolustavat ja kaksi tai kolme hyökkäävät. Tavallisesti on joku tausta tarina esim. jonkin historiallisen taistelun tärkeimpien hetkien toistaminen yleisön viihdyttämiseksi tai jotain muuta vastaavaa. Joukkueet kisaavat kelloa vastaan. Joukkue joka suoriutuu vauhdikkaammin valloitus vuorosta ja puolustaa linnaketta itsellään pisimpään voittaa. Objectiven juju on siinä, että kun esim. Counter-Stikessa on yksi kohde on niitä kohteita Objectivessä noin yleensä 5-25 eri tyyppistä joista osa on toisensa pois sulkevia.
Esim. valloita tämä etu vartio paikka ja tiimi respaa lähemmäs isompaa kohdetta tai objectivea. Kytke pois sähköt ja linnoituksen tykit ja tutkat lakkaavat toimimasta. Tuhoa linnoituksen tutka ja linnoituksen sisällä olevat eivät voi seurata mistä päin linnaan hyökätään. Tuhoa tykit yms. aseet ja sisällä olijat eivät voi tulittaa ulkopuolelle. Linnan puolustajat voivat mennä linnakkeen ulkopuolelle korjaamaan näitä paikkoja ja pitkittää taistelua. Jotain isompia kohteita tosin ei voi korjata esim. linnakkeen etuovi. Kun etuovi on räjäytetty auki sitä ei voi enään korjata ja hyökkäävien aloituspaikka siirtyy eteenpäin. Näitä isompia kohteita on yleisesti 2-5. Viimeinen tavoite on yleensä viedä linnakkeen sisälle pommi, hakkeroida linnakkeen tietokone, tai vain kytkeä pois päältä vastapuolen respat.
Objectiven keksi käsittääkseni Dynamix ja se esiintyy ensi kerran Dynamixin pelissä nimeltä Tribes. Unreal Tournametin Objective eli Assault on siitä jatkokehitelty versio. Tämä on mielestäni paras moninpeli muoto mitä on ikinä keksitty heti puhtaan Deathmatchin jälkeen. :)
Objectiven ongelmia ovat, että pelialueet ovat yleisesti hyvin valtavia ja joukkueeksi tarvitaan miltei aina joku 10/10 tiimit. Ja kentät pitää kaikki varta vasten suunnitella objectivea varten ja objectiven kenttiä ei voi käyttää oikein muissa pelimuodoissa sitten hyväksi. Ja jossain vaiheessa jengi kyllästyy siihen kun sama tarina jauhaa läpi yhä uudelleen ja uudelleen. Tosin sen sanon vielä, että kuten Unreal Tournamentin tapauksessa jos kentät suunnitellaan hyvin ei leiriytymistä tapahdu ja siten peli ei hidastu. Leiriytymisongelman muistan Return to Castle Wolfenstainista hyvin jossa "Beach" kentässä asiakirjojen vieminen linnakkeen sisältä radiolle ylätasanteelle oli ihan mahdoton homma joka ei onnistunut 80% tapauksista koska puolustajien respat olivat ihan asiakirjojen vieressä ja radio oli ihan linnakkeen ylimällä tasanteella. Puhutaan niin kuin harvinaisen huonosti suunnitellusta objective-kentästä. Tosin kyseinen kenttä on pelin paras objective kenttä samalla mielestäni koska se ei sijoittunut yksinpelin maastoihin ja pelin ensimmäiset kolme isoa kohdetta olivat erittäin loistavasti ajateltu loppuun saakka (etuvartio, muurit, radio-huoneen turvaaminen (asiakirja-huoneesta asiakirjat ja niiden vieminen radiohuoneeseen olikin täyttä paskaa sitten)). x(
Unreal Tournament 99:ssä ensikerran esiintyi "Assault"-pelitila. 2k3:ssa se otettiin ihan kokonaan pois ja 2k4:ssä lisättiin takaisin ja Unreal tournament 3:ssa "Assault" korvattiin tylsällä perinteisellä objectivella jota sitäkin oli vähän karsittu jotta samoja kenttiä voitaisiin käyttää esim. lipunryöstöön, overloadiin tai jenkkifutikseen.
Rekisteröitynyt 13.12.2009
09.01.2010 klo 21.51
Mutta joo, jonkinlainen Assault pelimuoto olisi kiva. Tai sitten joku uusi Survival moodi, esim 14 pelaajaa ovat gruntteja/floodeja (Plus vaikka kourallinen botteja) joita vastaan taistelee 2 spartania.
09.01.2010 klo 22.12
Ehkä turhin hypetys yritys ikinä..
Mutta joo, jonkinlainen Assault pelimuoto olisi kiva. Tai sitten joku uusi Survival moodi, esim 14 pelaajaa ovat gruntteja/floodeja (Plus vaikka kourallinen botteja) joita vastaan taistelee 2 spartania.
Tuo Survival moodi toimi erittäin hyvin Alien vs Predator 2:n (Meni vaan silloin nimellä EVAC) moninpelissä. Silloin oli tiimi ihmisiä vastaan yksi alien/predator, mutta aina kun alien tappoi jonkun niin tästäkin tuli "saalistaja". "Ihmisten piti päästä evakuonti alueelle jolloin lähtölaskenta alkoi kymmenestä sekunnista. Jos aika meni nollaan, ihmiset voittivat. jos moodin aikalimitti tuli täyteen tai kaikki ihmiset tehtiin "saalistajiksi", nämä voittivat.
Noi matsit olivat aika eeppisiä, ja mikään ei voittanut sitä tunnetta kun olit ainoa ihminen elossa (eli vastassa oli 15 saalistajaa) ja pystyit silti selviytymään turva-alueella sen 10 erittäin pitkää sekunttia. Varsinkin jos joku vastapuolen alieneista kehittyi kuningattareksi.
Tämä saattaisi toimia myös Floodin kanssa, vaikka eivät kyseiset örrimörkyt pärjää mitenkään Alieneiden kaltaisille nopeille tappokoneille.
Rekisteröitynyt 28.07.2009
09.01.2010 klo 23.06
Edirol: Mistä tulikin mieleeni, että onko kenelläkään mitään tietoa siitä milloin Natural Selection 2 tulee? Senhän pitäisi vissiin tulla ihan kauppojen hyllylle myyntiinkin? :/
Moderaattori
Rekisteröitynyt 13.04.2007
10.01.2010 klo 09.55
Gunganin kommentista tuli mieleen sellainen vallan mainio hl1 modi kuin Natural Selection. Se on vähän kuin team fortress jossa on command and conquer hitsattuna kylkeen ja vaikutteita on otettu alien versus predator peleistä. :P
Edirol: Mistä tulikin mieleeni, että onko kenelläkään mitään tietoa siitä milloin Natural Selection 2 tulee? Senhän pitäisi vissiin tulla ihan kauppojen hyllylle myyntiinkin? :/
Pelille on järjestynyt rahoitus, mutta peli ei ole vielä betassa. Peliä voi nyt ostaa päästäkseen sitten betaan kun se alkaa. Eli mikäs tässä odotellessa. :(
Rekisteröitynyt 12.08.2008
10.01.2010 klo 13.51
Rekisteröitynyt 28.07.2009
10.01.2010 klo 17.35
Jotain enemy territory tyylistä tehtävän tymkää olisis siisti pelata.
Eli perus objectivea tai stopwatchia. Minua kyllä kiehtoisi enemmän assault joka yhdistää nuo molemmat pieneen tarinaan. =)
Kirjoita kommentti