Tuorein sisältö

Vuosi 2010 on kiireinen Forzalle

02.01.2010 klo 16.00 | Luettu: 23358 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Vuosi 2010 on se vuosi, jolloin ajopelien ystävät viimein saavat uuden Gran Turismon, mutta kovin kilpailija Forzakaan ei aio olla hiljaa, vihjaa Video Game Examiner. Turn 10 Studiosin Twitteriin on nimittäin jätetty viesti: "Hyvää vuotta 2010, Forza Nation. Se tulee olemaan todella kiireinen vuosi pelisarjalle."

Ladattavaa lisäsisältöä? Natalilla ohjattava Forza? Jotain aivan muuta?


V2.fi | Manu Pärssinen
< Vuosikymmenen vaikut... Lisäinfoa Xbox Lives... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (30 viestiä)

Finski

Rekisteröitynyt 09.12.2009

02.01.2010 klo 16.04

Ei natalilla vois kunnolla ohjata Forzaa.... Mutta Forza sarjan fanina olen erittäin tyytyväinen!
lainaa
Itkua_odotellessa

02.01.2010 klo 16.06

Aika varmasti tulee Natal-tuki jossain vaiheessa, ja tuskin lisäautoista ja radoistakaan jäädään paitsi
lainaa
pettynyt

02.01.2010 klo 16.16

Vielä kun saisivat lisättyä kontrollivaihtoehtoihin sen, että voi käyttää oikeaa tattia vaihteiden vaihtamiseen niin, että kaasu ja jarru olisivat liipasimissa. Forza 2:ssa näin oli.
lainaa
LeCtUrE

Rekisteröitynyt 02.10.2007

02.01.2010 klo 16.26

pettynyt kirjoitti:
Vielä kun saisivat lisättyä kontrollivaihtoehtoihin sen, että voi käyttää oikeaa tattia vaihteiden vaihtamiseen niin, että kaasu ja jarru olisivat liipasimissa. Forza 2:ssa näin oli.

Kaasun pitää olla dynaaminen.
lainaa
xbotit_on_idiootteja

02.01.2010 klo 18.32

Itkua_odotellessa kirjoitti:
Aika varmasti tulee Natal-tuki jossain vaiheessa, ja tuskin lisäautoista ja radoistakaan jäädään paitsi


Eli maksatte pelistä jo kolmanteen kertaan, ensin live, sitten itse peli ja sitten muutamasta autosta ja radasta vielä kerran :D

Itse uutiseen: Epäilen suuresti että Forza3 on edes kilpailija GT5:lle, meinaan kun aika arcadea oli tämä uus forza.
lainaa
Finski

Rekisteröitynyt 09.12.2009

02.01.2010 klo 18.45

Mitä nyt olen pelannut kaikkia niitä GT5 versioita mitä on tullut, eli prologuet yms. niin sen voin varmasti sanoa, että Forza on PALJON enemmän simulaatiota kuin GT5 koskaan tulee olemaan. Sellasta kuraa on GT5:en fysiikka mallinnus ollut. Ainut hyvä siinä on grafiikka ja autojen äänet, joista grafiikasta en juuri välitä, kunhan peli toimii hyvin...

En ole "xbotti" mikälie. Olen vain realisti.
lainaa
somebody

02.01.2010 klo 19.03

vitun apinat. hankkikaa ratti niin ei ole mitään väliä onko gt vai forza. jamolemmat varmasti hyviä niin mitä väliä jos toinen on jollain osa-alueella parempi?
lainaa
Penaqua

Rekisteröitynyt 22.11.2009

02.01.2010 klo 19.27

Finski kirjoitti:
Mitä nyt olen pelannut kaikkia niitä GT5 versioita mitä on tullut, eli prologuet yms. niin sen voin varmasti sanoa, että Forza on PALJON enemmän simulaatiota kuin GT5 koskaan tulee olemaan. Sellasta kuraa on GT5:en fysiikka mallinnus ollut. Ainut hyvä siinä on grafiikka ja autojen äänet, joista grafiikasta en juuri välitä, kunhan peli toimii hyvin...

En ole "xbotti" mikälie. Olen vain realisti.


Esität mielipiteesi kyllä enemmän xbottina, kuin realistina.
lainaa
jepokkkaa

02.01.2010 klo 19.34

autopelit on hanurista.. =D
lainaa
voi_että

02.01.2010 klo 19.49

Oho, pleikkapellet itkemässä jo viidennestä viestistä eteenpäin, melkein yllätyin...

Joo, onneksi supersimu-gt tulee vittu muuttamaan käsityksiämme autopeleistä :D:D:D
lainaa
Manne

02.01.2010 klo 19.55

xbotit_on_idiootteja kirjoitti:

Eli maksatte pelistä jo kolmanteen kertaan, ensin live, sitten itse peli ja sitten muutamasta autosta ja radasta vielä kerran :D

Hoi huono trolli!

Älä sie huoli, ei Polyphonykään sulle mitään ilmaiseksi tarjoa!

Ja jos oikeita simuja haluut niin turha mitään GT5:sta odottaa. Tietokoneella ne aidot ja oikeat simut odottaa kaltaistasi pelleä!
lainaa
xbotit_on_idiootteja

02.01.2010 klo 19.56

Ainoat jotka tänne kommentoi on teinipoikia, jotka ei siis todellakaan ole nähnyt alastonta naista, paitsi kuvissa.
lainaa
Finski

Rekisteröitynyt 09.12.2009

02.01.2010 klo 20.58

Penaqua kirjoitti:
Finski kirjoitti:
Mitä nyt olen pelannut kaikkia niitä GT5 versioita mitä on tullut, eli prologuet yms. niin sen voin varmasti sanoa, että Forza on PALJON enemmän simulaatiota kuin GT5 koskaan tulee olemaan. Sellasta kuraa on GT5:en fysiikka mallinnus ollut. Ainut hyvä siinä on grafiikka ja autojen äänet, joista grafiikasta en juuri välitä, kunhan peli toimii hyvin...

En ole "xbotti" mikälie. Olen vain realisti.


Esität mielipiteesi kyllä enemmän xbottina, kuin realistina.


Ehkä tosiaan se siltä voi ulkoapäin näyttää, mutta en voi mitään sille mielipiteelle minkä olen saanut kumpaakin pelisarjaa pelanneena. Forzalla vaan on enemmän tarjottavaa fysiikan, niin kuin myös muiden ominaisuuksien osalta.

Myönnän, että Forzassa on harmittavan vähän ratoja, mutta onpahan vähemmän ajettavaa tällaiselle Hot lappääjälle, joka pyrkii ajamaan joka luokan autolla kaikki radat läpi, oli ne sitte p2p ratoja tai perus circuitteja. En ole lähelläkään valmista muuten... =P
lainaa
teinipojalle

02.01.2010 klo 22.04

xbotit_on_idiootteja kirjoitti:
Ainoat jotka tänne kommentoi on teinipoikia, jotka ei siis todellakaan ole nähnyt alastonta naista, paitsi kuvissa.


jopa olet surkea tapaus. pleikkariko sumensi järkesi?

lainaa
Tuna

02.01.2010 klo 22.15

Finski kirjoitti:
Mitä nyt olen pelannut kaikkia niitä GT5 versioita mitä on tullut, eli prologuet yms. niin sen voin varmasti sanoa, että Forza on PALJON enemmän simulaatiota kuin GT5 koskaan tulee olemaan. Sellasta kuraa on GT5:en fysiikka mallinnus ollut. Ainut hyvä siinä on grafiikka ja autojen äänet, joista grafiikasta en juuri välitä, kunhan peli toimii hyvin...

En ole "xbotti" mikälie. Olen vain realisti.


Joku on tainnut unohtaa säätää ajoavut normaalille tasolle... Kaikki lukemani ammattilaisten arvostelut ja previkat, jotka ovat verranneet GT5:sta (sen previkkaversioita) Forzaan, ovat sanoneet juuri GT5:n olevan paljon realistisempi.
lainaa
Finski

Rekisteröitynyt 09.12.2009

02.01.2010 klo 22.21

Tuna kirjoitti:
Finski kirjoitti:
Mitä nyt olen pelannut kaikkia niitä GT5 versioita mitä on tullut, eli prologuet yms. niin sen voin varmasti sanoa, että Forza on PALJON enemmän simulaatiota kuin GT5 koskaan tulee olemaan. Sellasta kuraa on GT5:en fysiikka mallinnus ollut. Ainut hyvä siinä on grafiikka ja autojen äänet, joista grafiikasta en juuri välitä, kunhan peli toimii hyvin...

En ole "xbotti" mikälie. Olen vain realisti.


Joku on tainnut unohtaa säätää ajoavut normaalille tasolle... Kaikki lukemani ammattilaisten arvostelut ja previkat, jotka ovat verranneet GT5:sta (sen previkkaversioita) Forzaan, ovat sanoneet juuri GT5:n olevan paljon realistisempi.


Voi olla, mutta tämähän oli vain minun mielipiteeni. Älkää ottako sitä liian vakavasti...
lainaa
i30

02.01.2010 klo 23.15

xbotit_on_idiootteja kirjoitti:
Ainoat jotka tänne kommentoi on teinipoikia, jotka ei siis todellakaan ole nähnyt alastonta naista, paitsi kuvissa.



Olet oikeasti internetin SÄÄLITTÄVIN tapaus :) Sä et ole edes alastonta naista nähny tietokoneen ruudulta, koska äitisi on laittanu lapsilukon F-Securen kautta päälle. :(
lainaa
Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

03.01.2010 klo 01.58

Moninpelissä jos pääsisi katselemaan kisaa ja radan vieressä olevat katselijat liikkuisi Natalin ohjauksella :)
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

03.01.2010 klo 11.58

FM2 on parempi kuin FM3 näin se vain menee.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

03.01.2010 klo 11.59

Hyvällä lykyllä saamme GT 5:n jouluksi 2010.
Uskomatonta miten lähes 12 vuoden aikana polyphony ei ole vieläkään onnistunut saamaan renkaanjälkiä tiehen. Se kamala rengasulina sentään on mennyt vähän parempaan suuntaan ja moottoriäänet myös. Mutta edelleen staattiset ympäristöt, ei jää renkaan jälkiä nurmikolle, tielle, hiekalle...pieniä juttuja mutta mielestäni tuovat ripauksen sitä realismia.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

03.01.2010 klo 12.30

GT Consept, GT Prologue ja GT5 Academy Trial paketeissa on fysiikka ollut aika jäykkää verrattua Forzan dynamiikkaan. Autoliikkuu kuin kiskoilla ja verrattuna aikaisempiin GT peleihin autossa tuntuisi olevan keskellä joku yksi iso tappi jota pelaaja säätää toisin kuin mitä vielä GT4:ssä oli jossa autossa oli pyörien kohdalla nämä pisteet joihin vaikutettiin.

Mutta paha mennä sanomaan millainen sitten GT5 tulee olemaan kun on aika selkeää kuinka pahasti keskeneräinen se on noiden näytteiden perusteella. Vauriomallinnustakaan ei ollut Academy Trialissa jossa oli paljon kaiken maailman hassuja fysiikka bugejakin.

Forzan pelaajien 2010 vuosi tuskin tulee kovin kiireinen olemaan. Tietysti Microsoft pistää markkinointikoneensa päälle häiritäkseen mahdollisimman paljon GT5:n markkinointia ja myydäkseen tavaraa. Ehkäpä ne päivittävät jotain juttuja ja tuovat jonkun radan tai lisäosan myyntiin, mutta siinäpä se sitten onkin.

Ja unohdatte muuten lapset nyt yhden tärkeän asian. Sekä Forza, että Gran Turismo eivät ikinä ole olleet kunnon autosimulaattoreita! Ne ovat sellaisia puoli-simulaattoreita jotka tasapainottelevat arcaden ja simulaation välimaastossa etsien kultaista keskitietä näiden kahden eri autopelilajien väliltä.

Mutta ne ovat silti molemmat aika moista arcadea kun verrataan niitä oikeisiin auto simulaattoreihin kuten RACE, X Motor Racing, Richard Burns Rally tai tuleva Driver's Republic.

Oikeissa simulaatioissa on vain se vika, että ovat vaikeita lähestyttäviä ja siksi ketään ei ilmeisesti kiinnosta nämä oikeat autosimulaattorit joita ei ole hauska ajaa välttämättä. Ja ne tarvitsevat koneestakin vähän enemmän tehoa kuin mitä ns. pelilaitteet kuten Xbox 360 tai Playstation 3 ikinä kykenevät ulos antamaan. Huomatkaa, että mm. RACE-sarjasta löytyy yksi Xbox 360 käännös (kuitenkin jotain 11 eri peliä sarjassa), ja se haukuttiin maantasalle koska se oli yksinkertaisesti huono. SimBin teki hyvää työtä sen kanssa koska se on parempi autopeli kuin Forza joka on vähän yliarvostettu ainakin joidenkin Xbox 360 käyttäjien joukossa.

Ja tällä voin perustella väitettäni, että todelliset autosimulaattorit tarvitsevat tehoa koneesta ja yleisöä joka on kiinnostunut siitä kuinka yksisittäisten osien liikkuminen vaikuttaa autonhallintaan. :)
lainaa
omgwtfbbq

03.01.2010 klo 12.42

Dekonega kirjoitti:
GT Consept, GT Prologue ja GT5 Academy Trial paketeissa on fysiikka ollut aika jäykkää verrattua Forzan dynamiikkaan. Autoliikkuu kuin kiskoilla ja verrattuna aikaisempiin GT peleihin autossa tuntuisi olevan keskellä joku yksi iso tappi jota pelaaja säätää toisin kuin mitä vielä GT4:ssä oli jossa autossa oli pyörien kohdalla nämä pisteet joihin vaikutettiin.

Mutta paha mennä sanomaan millainen sitten GT5 tulee olemaan kun on aika selkeää kuinka pahasti keskeneräinen se on noiden näytteiden perusteella. Vauriomallinnustakaan ei ollut Academy Trialissa jossa oli paljon kaiken maailman hassuja fysiikka bugejakin.

Forzan pelaajien 2010 vuosi tuskin tulee kovin kiireinen olemaan. Tietysti Microsoft pistää markkinointikoneensa päälle häiritäkseen mahdollisimman paljon GT5:n markkinointia ja myydäkseen tavaraa. Ehkäpä ne päivittävät jotain juttuja ja tuovat jonkun radan tai lisäosan myyntiin, mutta siinäpä se sitten onkin.

Ja unohdatte muuten lapset nyt yhden tärkeän asian. Sekä Forza, että Gran Turismo eivät ikinä ole olleet kunnon autosimulaattoreita! Ne ovat sellaisia puoli-simulaattoreita jotka tasapainottelevat arcaden ja simulaation välimaastossa etsien kultaista keskitietä näiden kahden eri autopelilajien väliltä.

Mutta ne ovat silti molemmat aika moista arcadea kun verrataan niitä oikeisiin auto simulaattoreihin kuten RACE, X Motor Racing, Richard Burns Rally tai tuleva Driver's Republic.

Oikeissa simulaatioissa on vain se vika, että ovat vaikeita lähestyttäviä ja siksi ketään ei ilmeisesti kiinnosta nämä oikeat autosimulaattorit joita ei ole hauska ajaa välttämättä. Ja ne tarvitsevat koneestakin vähän enemmän tehoa kuin mitä ns. pelilaitteet kuten Xbox 360 tai Playstation 3 ikinä kykenevät ulos antamaan. Huomatkaa, että mm. RACE-sarjasta löytyy yksi Xbox 360 käännös (kuitenkin jotain 11 eri peliä sarjassa), ja se haukuttiin maantasalle koska se oli yksinkertaisesti huono. SimBin teki hyvää työtä sen kanssa koska se on parempi autopeli kuin Forza joka on vähän yliarvostettu ainakin joidenkin Xbox 360 käyttäjien joukossa.

Ja tällä voin perustella väitettäni, että todelliset autosimulaattorit tarvitsevat tehoa koneesta ja yleisöä joka on kiinnostunut siitä kuinka yksisittäisten osien liikkuminen vaikuttaa autonhallintaan. :)


Hyvä temppu, eipähän ainakaan kukaan hauku sinua fanboyksi, koska ei kukaan tuota jaksa lukeakkaan.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

03.01.2010 klo 13.13

Dekonega kirjoitti:

Ja tällä voin perustella väitettäni, että todelliset autosimulaattorit tarvitsevat tehoa koneesta ja yleisöä joka on kiinnostunut siitä kuinka yksisittäisten osien liikkuminen vaikuttaa autonhallintaan. :)


PS2:lla oli sellainen ajopeli kuin Enthusia Professional Racing. Ja se teki monta asiaa oikein vaikka oli Konamin ensimmäisiä kunnon ajopelejä. Fysiikka oli valovuosia edellä GT4:ää vaikka olikin ehkä turhan driftipainoitteinen. Mutta ei se aina siitä tehosta kiinni ole :) Monia hyviä ja realistia ajosimulaattoreita ollaan pc:lläkin nähty jo vuosikymmenet.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

03.01.2010 klo 15.43

Protec kirjoitti:
Dekonega kirjoitti:

Ja tällä voin perustella väitettäni, että todelliset autosimulaattorit tarvitsevat tehoa koneesta ja yleisöä joka on kiinnostunut siitä kuinka yksisittäisten osien liikkuminen vaikuttaa autonhallintaan. :)


PS2:lla oli sellainen ajopeli kuin Enthusia Professional Racing. Ja se teki monta asiaa oikein vaikka oli Konamin ensimmäisiä kunnon ajopelejä. Fysiikka oli valovuosia edellä GT4:ää vaikka olikin ehkä turhan driftipainoitteinen. Mutta ei se aina siitä tehosta kiinni ole :) Monia hyviä ja realistia ajosimulaattoreita ollaan pc:lläkin nähty jo vuosikymmenet.


Täytyykin sitten pelata tuota joku päivä kun vastaan tulee.

Myönnän, että olen lähinnä Windowsille ja Gnu/Linuxille julkaistuja simu-autopelejä pelannut. Ja nämä populistiset autopelit mitä olen pelilaiteilla pelannut ovat olleet melko puutteellisia aina joltain yhdeltä merkittävältä osa-alueeltaan. Syytän siitä rautaa joka on lukittu ja jonka vuoksi joitain osa-alueita ei yksinkertaisesti voida parantaa sen jälkeen kun ne saavuttavat huippunsa. Ja sitten on kiva olla lukittuna 5-10 vuotta samassa tilanteessa. Ja jokainen simulaatiohan on vain niin hyvä kuin sen tekijätiimin taitojen summa on. Ja auto simujen keskimääräinen laatu on esim. Windows maailmassa noussut/laskenut raudankehityksen mukana paljon nopeammin. :)

Mutta kun kerran nostit tuon Enthusian esiin niin voisin todeta, että olen ollut ja olen yhä sitä mieltä, että vaikka kuinka paljon tulisi hyviä auto simulaatioita niin mikään ei yksinkertaisesti voita Magnetic Fieldsin Lotus Espirit Turbo Challengea. Siinä on kaikki tehty niin hyvin kuin vain aikanaan se voitiin tehdä. Ja vaikka teknisesti kehittyneempiä pelejä on niin mikään ei oikein nosta siihen tunnelmaan mihin Lotuksessa yllettiin. ;)

Ja niistä GT rengas jäljistä. Älyttömän hyvä huomio! :D
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

03.01.2010 klo 15.50

Dekonega kirjoitti:
-paskanjauhantaa-


Tiivistä teksti suloisesti, niin jaksaisi lukeakkin.
Ja kyllä, olen lukutaitoinen, mutta pienestä asiasta esseen tekeminen..


xbotit_on_idiootteja kirjoitti:
Ainoat jotka tänne kommentoi on teinipoikia, jotka ei siis todellakaan ole nähnyt alastonta naista, paitsi kuvissa.


Hauska nähdä, kuka puhuu. Ihan aikuista menoa sun suunnalta. 8)
lainaa
K0smos

03.01.2010 klo 15.51

omgwtfbbq kirjoitti:
Hyvä temppu, eipähän ainakaan kukaan hauku sinua fanboyksi, koska ei kukaan tuota jaksa lukeakkaan.


Laiska fanboy :) Itse jaksoin ainakin lukea, ja varmaan aika moni muukin jaksoi. Dekonega tiivisti asian kyllä todella hyvin, joten sinuna pitäisin vaan suun supussa.
lainaa
Kimble82

03.01.2010 klo 17.13

Ei taida jäädä radallekaan havaittavia jälkiä asfalttiin, kun spinnaat siinä. ja tuskin Forzaankaan jää jälkiä, kun seuraavalla kerralla radalla kiertelet ;) En tiiä sanoa siitäkään, että mimmoset jälet kisaslickseillä nurmella ajamisesta jää, hietamaalle kyllä jää näkyvää uraa oikeastikin, mutta ei sitä kerkeä yli satasen vauhista huomaamaan. Hyvä homma, että kehitys kulkee ja raha kiertää ja saahaan maksullista lisäsisältöä peleihin :P Totta on, että GTtimetrialin nurmi on liukkaampaa, kun jää, mutta siinä mielestäni voi vedota siihen, että siinä oikasusta tehdään todellakin kannatamatonta hommaa. Pääseehän siitä parhaat ajamaan oikeaa ajokisaa... Autopeli kun autopeli on hyvä, kun on vaan kunnon ratti ja polkimet.
lainaa
Ratti

03.01.2010 klo 17.44

Kimble82 kirjoitti:
Ei taida jäädä radallekaan havaittavia jälkiä asfalttiin, kun spinnaat siinä. ja tuskin Forzaankaan jää jälkiä, kun seuraavalla kerralla radalla kiertelet ;) En tiiä sanoa siitäkään, että mimmoset jälet kisaslickseillä nurmella ajamisesta jää, hietamaalle kyllä jää näkyvää uraa oikeastikin, mutta ei sitä kerkeä yli satasen vauhista huomaamaan. Hyvä homma, että kehitys kulkee ja raha kiertää ja saahaan maksullista lisäsisältöä peleihin :P Totta on, että GTtimetrialin nurmi on liukkaampaa, kun jää, mutta siinä mielestäni voi vedota siihen, että siinä oikasusta tehdään todellakin kannatamatonta hommaa. Pääseehän siitä parhaat ajamaan oikeaa ajokisaa... Autopeli kun autopeli on hyvä, kun on vaan kunnon ratti ja polkimet.


Täysin totta kaikki kohdat
lainaa
jm220

03.06.2010 klo 16.18

xbotit_on_idiootteja kirjoitti:
Ainoat jotka tänne kommentoi on teinipoikia, jotka ei siis todellakaan ole nähnyt alastonta naista, paitsi kuvissa.


Hyvää jatkoo vaa sullekki jos ei oma riitä
lainaa
jm220

03.06.2010 klo 16.22

Protec kirjoitti:
Hyvällä lykyllä saamme GT 5:n jouluksi 2010.
Uskomatonta miten lähes 12 vuoden aikana polyphony ei ole vieläkään onnistunut saamaan renkaanjälkiä tiehen. Se kamala rengasulina sentään on mennyt vähän parempaan suuntaan ja moottoriäänet myös. Mutta edelleen staattiset ympäristöt, ei jää renkaan jälkiä nurmikolle, tielle, hiekalle...pieniä juttuja mutta mielestäni tuovat ripauksen sitä realismia.


Toi rengasjuttu: reps*
lainaa

V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova