Sherlock-peli pyrkii ymmärtämään pelaajaa
BBC on kirjoittanut artikkelin uuteen Sherlock Holmes -elokuvaan pohjautuvasta pelistä. BBC:n mukaan nyt ollaan ratkaisemassa viimeistä pelisuunnittelun ratkaisemattomista ongelmista - keskustelu pelihahmon ja pelaajan välillä ilman kymmeniä valmiita vaihtoehtoja.
"Meidän tehtävämme on ennustaa, mitä pelaaja tietäisi pelin tässä vaiheessa ja kysymykset, joita hän saattaisi kysyä", kertoo Rollo Carpenter, joka työskentelee kyseistä teknologiaa kehittävässä Existor-firmassa.
Rollon mukaan asiat voi sanoa lukemattomilla eri tavoilla ja teknologia analysoi kysymyksen, hyödyntää 'sumeaa tulkintaa' ja antaa sopivan vastauksen.
Mielenkiintoista luettavaa oleva artikkeli käsittelee myös interaktiivista Facade-projektia sekä Scribblenautsia.
221b-peli (nimi pohjautuu Sherlock Holmesin kotiosoitteeseen) löytyy täältä.
Keskustelut (4 viestiä)
Rekisteröitynyt 28.07.2009
27.12.2009 klo 15.10
Rekisteröitynyt 10.04.2007
27.12.2009 klo 17.10
---
~Deneidez
28.12.2009 klo 13.22
Rekisteröitynyt 28.07.2009
28.12.2009 klo 19.22
Mitähän uutta tämäkin on? Yli 20 vuotta sitten kirjoteltiin jo "examine room" ja "take wire", ja hienosti peli ymmärsi ja antoi järkeviä vastauksia. Myös haistatteluihin :)
Police Quest, Hugo ja Larry... awwwwww :D :D :D