Tuorein sisältö

OG Ikonen: Mieron Tiellä

Vieras

29.01.2009 klo 13.04 | Luettu: 145099 kertaa | Teksti: Vieras

Savosta lähtöisin oleva OG Ikonen lyö tiskiin Mieron Tiellä –debyyttilevynsä. Yli kymmenen vuoden ajan riimejä kirjoitellut herra astuu markkinoille varsin kovalla uholla, ja itseluottamustakin tuntuu löytyvän. Kaikkeen tähän uhoon vaaditaan paljon luontaista uskottavuutta, jota herra Ikonen ei pysty tarjoamaan.

Mieron Tiellä on sisällöltään varsin perinteikäs suomi-rap-levy. Heti ensimmäisistä biiseistä lähtien tehdään selväksi, että tässä on uusi kova herra suomen rap-ympyröihin. Levyn alkupuolella yritetään selkeästi vakuuttaa ottamaan tämä artisti tosissaan, kun taas loppupuolella kumotaan aiemmin sanottua kovuutta ja tuodaan herran pehmeä puoli esiin. Itseäni tämä uhoaminen lähinnä vain huvitti. Uskottavuus karisee tehokkaasti pois, kun OG Ikonen joutuu sitä kokoajan todistelemaan. Vaikka tämän kaiken uhon ottaisi huumorilla, on yhden vitsin kierrättäminen biisistä toiseen melko puuduttavaa.

Levyä vaivaa tason suuri vaihtelevuus. Ikosen ulosanti on välillä todella hyvää, kun taas välillä OG sortuu liialliseen vääntämiseen. Enkä tarkoita vääntämisellä murretta, vaan sitä että lausutaan suomea englantilaisittain ja yritetään sillä saada enemmän tehoa tähän jatkuvaan egon nostamiseen. Viimeisen tavun vääntäminen voi olla piristävää satunnaisesti, mutta kun sitä käyttää joka sanaan se alkaa ärsyttää. Levyn parasta antia onkin levyn loppupuoli, jossa tätä egon nostamista ei ole niin paljoa mukana. Silloin myös OG Ikonen osoittaa oikeat kykynsä sanavirran hallintaan. Biittien osalta levy on aika vaisua tavaraa. Muutamia piristyksiä löytyy, kuten Funkki Takas Räppiin ja Rankan lailla, joissa varsinkin jälkimmäisessä tausta nostaa biisin muita kirkkaasti ylemmäksi. Yleiseltä linjaltaan levyn miksaus on jätetty hieman raa'aksi, jonka vuoksi OG Ikosen verbaalinen anti ja taustabiitti tuntuvat olevan varsin irrallaan toisistaan.

Mieron Tiellä on varsin hajanainen kokonaisuus, jopa debyyttilevyksi. Levystä on havaittavissa artistin esittelyn makua, ja viimeistely on jätetty selvästi kesken. Ikosella tuntuisi olevan asennetta hommaan, mutta sen liiallinen alleviivaaminen syö uskottavuuden täysin. Muutama hyvä tekele hukkuu kaiken muun hutun alle, eivätkä ne pysty pelastamaan levyä sen heikkouksilta.


Teksti: Tero Hyttinen

V2.fi | Vieras
< Fall Out Boy - Folie... Operaatio Valkyrie... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (78 viestiä)

kendoyanari

29.01.2009 klo 22.05 1 tykkää tästä

tero hyttinen, olet hieno mies ja varmasti kova kirjoittamaan levyarvosteluja.






kuunteleppa nyt tarkkaan: MENE VITTUUN!
lainaa
Tero

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.11.2008

29.01.2009 klo 22.35 3 tykkää tästä

kendoyanari kirjoitti:

kuunteleppa nyt tarkkaan: MENE VITTUUN!


Esimerkillisen hyvin perusteltua palautetta hienoisista näkemyseroistamme.
lainaa
NIMI

29.01.2009 klo 23.55

"Biittien osalta levy on aika vaisua tavaraa."

MMmmitä helvettiä? Olet väärässä, anteeksi vain.

Täytyy kompata kendojanaria...
lainaa
Nimi

30.01.2009 klo 00.27 1 tykkää tästä

Nyt on pakko kysyä esimerkkiä hyvistä räpbiiteistä?

Onks Ikonen sulle rahaa velkaa tai jotain?
lainaa
TOMMYWRAITHTHÖTHÖRD

30.01.2009 klo 00.39

Ja pakko kysyä että mitkä läpät tässä on niin USKOMATTOMIA että syövät ikosen uskottavuutta? Myös biiteistä senverran että onko kenties ikinä tullut kuultua mitään muuta kuin sitä mtv-räppiä?
lainaa
häsleri

30.01.2009 klo 07.52

Omasta mielestäni ikosen käyttämät gagsta-funk biitit ovat huomattavasti parempia kuin MTV:n syntikka-biitit. En myöskään pitäisi Ikosen räppiä pullisteluna ja uhoamisena vaan rehellisenä kuvauksena hänen elämästään. Saman tyyliset elämäntavat omaavana minun on helppo samaistua lyriikoihin. Mielestäni biiseissä ei ole mitään toistuvaa uhoa vaan jokainen biisi on oma tarinansa. 420 pistettä.
lainaa
Tero

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.11.2008

30.01.2009 klo 10.21 1 tykkää tästä

Nimi kirjoitti:
Nyt on pakko kysyä esimerkkiä hyvistä räpbiiteistä?

No ensinnäkin IMO Mikseristäkin löytyy amatöörien tekeminä useampia kourallisia laadukkaampia biittejä kuin mitä tämä levy tarjoaa. Levyn biittien taso ei vaan mene siihen rimaan mitä minä kaupalliselta julkaisulta odotan.

Nimi kirjoitti:
Onks Ikonen sulle rahaa velkaa tai jotain?

Voi...olisinpa rikas mies jos kritiikissä olisi rahasta kyse.
"Mistä näitä senttejä oikein tulee?"
lainaa
häsleri

30.01.2009 klo 17.09

Olisiko Terolla heittää sitten mikseristä jotain esimerkkiä paremmista vinkuna ja gangsta-funk tyylisistä biiteistä?
lainaa
Tero

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.11.2008

30.01.2009 klo 17.41 1 tykkää tästä

häsleri kirjoitti:
Olisiko Terolla heittää sitten mikseristä jotain esimerkkiä paremmista vinkuna ja gangsta-funk tyylisistä biiteistä?

Kuten arvostelussani kirjoitin, on biittien taso vaisua tavaraa. Se ei tarkoita automaattisesti huonoa, vaan pikemminkin sellaista joka ei ole millään tasolla mullistavaa. Biitit ovat hyvin keskinkertaisia kaupalliseksi julkaisuksi, niinkuin on myös koko levyn miksaus. Kun tehdään kaupallista julkaisua, tuotetta josta jonkun odotetaan maksavan, olisi vähintään kohtuullista tehdä se työ ja viimeistely huolella ja valmiiksi asti. Tarjota myös jotain sellaista mitä ei aiemmin ole ollut tarjolla, ja tätä Ikosen levy ei pysty minulle tarjoamaan. Olen kuullut paljon parempaa biittiä kuin mitä tämän levyn heikoimmat ovat. Osa kuulemistani jopa täysin amatöörien tekeminä, joita en nyt tässä yhteydessä ala mainostamaan.
lainaa
HraKriittinen

30.01.2009 klo 17.50 1 tykkää tästä

Ihan hirveetä paskaa tuo levy, kun rehellisesti sanotaan.
Ja naurettavaa uhoamista.
lainaa
striitkritiks

30.01.2009 klo 18.37

Kyllä tässä levyllä biitit, riimit ja flow on kunnossa.
Huomaa että jäbä on räpännyt sen 10 v, ja aika nopeasti on suomen kielinen ilmaisu otettu haltuun, jopa vakuuttavan nopeasti ja hyvin.

Miksauksessa ja levyn masteroinnissa olis voinu parantaa.. ja pari heikompaa raitaa tähän levylle mahtuu mun makuun, mutta omassa katuräp/gfunk-kategoriassaan HELPOSTI yks vuoden parhaita suomilevyjä, sitä faktaa ei vaan voi ignooraa. piste.

Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä ja kritiikki on vaikea taiteenlaji, mutta kyllä tää musta vähintään sen 2,5-3 tähteä viidestä ansaitsee. Itse antaisin 3,5. Jos kriitikolla on pinttynyt ennakkokäsitys levystä ennen sen kuuntelemista, voi se usein olla esteenä että levyä pystyisi avoimin korvin kuuntelemaan ollenkaan. Sääli. Jokainen genreä pintaa syvemmältä seuraava ymmärtänee levyn ansiot, laatushittiä. Oli levyn sisällöstä ja lyriikoista sitten itse mitä mieltä tahansa.
lainaa
vilkkuvatimojutila

30.01.2009 klo 18.39

Tero kirjoitti:
häsleri kirjoitti:
Olisiko Terolla heittää sitten mikseristä jotain esimerkkiä paremmista vinkuna ja gangsta-funk tyylisistä biiteistä?

Kuten arvostelussani kirjoitin, on biittien taso vaisua tavaraa...blahblahblah


Eli toisin sanoen sinulla ei ole esimerkkiä heittää mikseristä jotain esimerkkiä paremmista vinkuna ja gangsta-funk tyylisistä biiteistä.
lainaa
Tero

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.11.2008

30.01.2009 klo 19.01 1 tykkää tästä

Ja vastauksia satelemaan. Tästähän taitaa syntyä oikein antoisa keskustelu.

striitkritiks kirjoitti:
Jos kriitikolla on pinttynyt ennakkokäsitys levystä ennen sen kuuntelemista, voi se usein olla esteenä että levyä pystyisi avoimin korvin kuuntelemaan ollenkaan.

Jos kriitikolla on pinttyneitä ennakkokäsityksiä arvosteltavan levyn suhteen, ei silloin ole kyse kriittisestä arvioinnista, vaan omien ennokkokäsitysten suhteuttamista arvioitavaan materiaaliin. Itse arvioin musiikkia siten kuin se minulle aukeaa, en siten kuin se haluttaisiin arvioitavan, vaikka kyseessä olisi miten paljon ennakkoon hehkutettu tapaus.

vilkkuvatimojutila kirjoitti:
Eli toisin sanoen sinulla ei ole esimerkkiä heittää mikseristä jotain esimerkkiä paremmista vinkuna ja gangsta-funk tyylisistä biiteistä.

Eli toisin sanoen et tainnut lukea koko vastaustani loppuun asti?
lainaa
Juhani

31.01.2009 klo 13.41

Naurettavan huono levyarvostelu. itse en kyseisen artistin biisejä ollut kuullut ennen kuin pari viikkoa sitten myspaceen laitti levynsä ja kuulosti kyllä omasta mielestäni tosi hyvältä. varsinkin Maski Päällä, Gangsta paskaa, Funkki Takas Räppiin ja Mieron Tiellä kuulosti tosi hyvältä paitsi räppien myös biittien osalta. Lisäksi biittien vaihtelevuus levyllä oli vain hyvä asia, kyseinen kirjoittaja taitaa tykätä enemmän timbalandin vinkupingping-biiteistä jotka kaikki muistuttaa toisiaan että ei vaan sekoittuisi polla ku "on nii vaikeeta ymmärtää enemmän kun yhtä asiaa".
lainaa
Tero

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.11.2008

31.01.2009 klo 15.02 1 tykkää tästä

Juhani kirjoitti:
Lisäksi biittien vaihtelevuus levyllä oli vain hyvä asia...

Kun luet arvostelun hieman tarkemmin, niin siinä ei missään vaiheessa puhuta biittien vaihtelevuudesta, vaan niiden tason vaihtelevuudesta ja miksauksen keskeneräisyydestä.
Juhani kirjoitti:
"on nii vaikeeta ymmärtää enemmän kun yhtä asiaa"

Tällä levyllä se sanoma rajoittuu kyllä aika pitkälti yhteen asiaan. Jos levyllä olisi keskitytty johonkin muuhunkin kuin artistin egon nostamiseen, olisi se nostanut minun arvostusta kyseistä levyä/artistia kohtaan.
lainaa
Waseliino

02.02.2009 klo 14.57

Sä tero saat vittu koteloon kun väiteltäs naamatusten..
lainaa
joopas

02.02.2009 klo 15.32 2 tykkää tästä

Tainnut itse artisti suuttua arvostelusta ja tullut spammaamaan kommenteillaan. Tai vähintään artistin lähipiiri. Ja kyllä, mikseristä löytyy parempia biittinikkareita.
lainaa
ganstapaska

02.02.2009 klo 18.15 1 tykkää tästä

Siis kuinka pihalla voi arvostelija olla?

Itse pidän tätä todella pitkään aikaan virkistävimpänä suomiräppijulkaisuna. Siksi oli pakko selailla vähän netistä, että ovatko muut arvostelijat yhtä pihalla kuin tämä Hyttinen. Eivät olleet. Kuten yhdessä arvostelussa todetaan "ei tarvitse olla suuri nero huomatakseen, että Mieron tiellä on USA:n länsirannikon gangstaräppiä ihannoiva ote." Hyttyseltä tämä on näköjään mennyt ohi? Mitenkään muuten tällaista spedekirjoitusta ei voi selittää..

......

Sue (9/10 pistettä)
"Helsinkiläistynyt savolainen OG Ikonen on mitä luultavimmin tehnyt yhden vuoden parhaimmista kotimaisista räppilevyistä. Mieron tiellä -levyllä on kaikki palaset kohdallaan. Siksi on vaikea kuvitella, että alkaneena vuonna kuulisi kotimaista räppijulkaisua, joka tekisi yhtä suuren vaikutuksen.
...Tuotannoltaan levy on kunnianosoitus yhdysvaltalaiselle ganstarapille - siis nimenomaan kunnianosoitus, ei epätovoinen kopiointiyritys. ...jne jne."

.....

Hesari 3/5:
"OG Ikosen debyyttialbumin biitit pumppaavat 1990-luvulla jenkkien länsirannikolla tehtyjen gangstarapklassikoiden hengessä. Kuopiosta kotoisin olevan räppäri kutsuukin musiikkiaan avoimesti gangstarapiksi, mutta ero mammonalla leveileviin MTV-räppäreihin on selvä. ...jne."

.....

Savon Sanomat 3/5:
"Onneksi edes joillakin suomeksi räppäävillä on huumorintajua. Savolainen OG Ikonen uhoaa ja tirisee, mutta suhteellisuudentaju on kunnossa:...
...Ei tarvitse olla suuri nero huomatakseen, että Mieron tiellä on USA:n länsirannikon gangstaräppiä ihannoiva ote.
...Ikonen tekee tarttuvia biittejä ja kertosäkeitä. ...jne."

lainaa
Tero

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.11.2008

02.02.2009 klo 22.10 1 tykkää tästä

ganstapaska kirjoitti:
Siis kuinka pihalla voi arvostelija olla?

Hyttyseltä tämä on näköjään mennyt ohi? Mitenkään muuten tällaista spedekirjoitusta ei voi selittää..


Voin olla hyvinkin pihalla muista levystä kirjoitetuista arvosteluista, mutta omien sanojeni taakse voin asettua niin pihalla kuin sisätiloissakin. Niin kuin olen kirjoittanut, levyllä on myös hyviäkin ominaisuuksia, ja niistä se tähtiä saikin. Kuitenkin kun näistä harmittavan harvoista hyvistä puolista lähdetään miinustamaan nämä levyn huonot puolet, joita olen myös tekstissäni käsitellyt, ei arvosanaksi jää parempaa. Liian moni hyvä asia hukkuu näiden läpipaistavien huonojen alle. Mitä muut kriitikot ovat levystä mieltä, ei minun arvostustani levyä kohtaan muuta mihinkään suuntaan. Kirjoitan oman rehellisen mielipiteeni perusteluineen. Piste.
lainaa
Ismo

02.02.2009 klo 22.35 1 tykkää tästä

joopas kirjoitti:
Tainnut itse artisti suuttua arvostelusta ja tullut spammaamaan kommenteillaan. Tai vähintään artistin lähipiiri. Ja kyllä, mikseristä löytyy parempia biittinikkareita.


Sama kyllä tuli mieleen. Osassa kommenteista on kyllä yhtäläisyyksiä toistensa kanssa.
lainaa
ganstapaskaa

03.02.2009 klo 00.56

Ismo kirjoitti:
joopas kirjoitti:
Tainnut itse artisti suuttua arvostelusta ja tullut spammaamaan kommenteillaan. Tai vähintään artistin lähipiiri. Ja kyllä, mikseristä löytyy parempia biittinikkareita.


Sama kyllä tuli mieleen. Osassa kommenteista on kyllä yhtäläisyyksiä toistensa kanssa.



Kunnon kenttäspekulaatiota. Eivätköhän aika monet ole löytäneet tämän arvostelun redrum187-ganstarapisivuston kautta, jonka keskustelussa tätä arviota parilla kommentilla käsitellään. Sieltä itsekin eksyin tänne ja hyvät naurut sain. Eiköhän ole aika luonnollista, että jos suomalaisella ganstarapsivustolla mainitaan arvostelu, jossa haukutaan suomalainen ganstaraplevy, niin sieltä tulee pari uteliasta ihmistä lukemaan kyseisen arvostelun ja pistää vihaista palautetta. Joten se siitä. Mitä arvosteluun tulee, niin paska se minunkin mielestäni on. Ehkä eniten ihmetyttää se, että arvostelija haukkuu juuri niitä asioita, joita tämän tyylisen musiikin ystävät Ikosen kohdalla ovat nimen omaan kehuneet ja jotka myös omissa korvissani tekevät tästä kovan levyn. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta jos minä väitän vaikka Jimi Hendrixiä paskaksi kitaristiksi, niin kyllä se vaatisi vähän syvällisempiä perusteluja kuin vain asian toteamisen. Nämä syvemmät perustelut eivät tule tässä arvostelussa ilmi, ja siksi varmaan paskaa on kirjoittajalle satanut niin rankasti niskaan.
lainaa
homo

03.02.2009 klo 06.11

Johtuu siitä ettei tämä ukko tajua arvostelleensa levyn genrestä, josta ei ymmärrä vittuakaan. Tää kundi ei ilmeisesti tajua mitä on länsirannikon gangsta räppi.

Jos biitit eivät uppoa, se voi johtua vain siitä, että on melko kummia ennakkokäsityksiä miltä räppibiittien pitäisi kuulostaa. Suomeksi sanottuna: arvostelija ei ymmärrä mitä biittejä kuuntelee tai miksi ne ovat sellaisia kuin ovat. Arvostelijalla ei ole mitään kosketuspintaa arvostelun kohteeseen ja olisi ollut parempi, jos joku asiantuntevampi kaveri olisi hoitanut homman.
lainaa
Tero

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.11.2008

03.02.2009 klo 09.15 1 tykkää tästä

homo kirjoitti:
Johtuu siitä ettei tämä ukko tajua arvostelleensa levyn genrestä, josta ei ymmärrä vittuakaan.

Arvostelijalla ei ole mitään kosketuspintaa arvostelun kohteeseen ja olisi ollut parempi, jos joku asiantuntevampi kaveri olisi hoitanut homman.

Onko tyhmyyttä olla eri mieltä asioista?

Levyn alhainen arvosana on kyllä perusteltu ihan riittävän laajasti. Genrellä ei ole enää mitään väliä siinä vaiheessa kun päästetään levy auttamattomasti liian aikaisin markkinoille. Itse en pysty arvostamaan näin latteaa antia, sekä näin keskeneräistä toteutusta tämän korkeammalle. Se nyt teidän vain on nieltävä ja hyväksyttävä. Olkoon sitten ennakkoon miten paljon tahansa hypetetty tapaus, mutta jos asia sössitään amatöörimäisellä toteutuksella, arvosana tippuu minun silmissä. Katu-uskottavuutta tällä raakuudella artisti voi saada, mutta ei uskottavuutta minulta.
lainaa
jiipee

03.02.2009 klo 09.56

Ikosta varmaan kiinnostaa ihan vitusti saada arvostusta joltain neverhöörd sivuston neverhöörd kirjoittajalta joka ei tunnista edes arvostelemansa levyn genreä. Sä et ole vieläkään antanut yhtään esimerkkiä sun mielestä toimivista ganstabiiteistä. Et yhtäään. Eli ilmeisesti sun kosketus räpäytykseen on puhdas klubiräppi mikä on aika saatana ankeeta. Vai kirjoitatko Cheekin arvosteluun, et huonoja biittejä kun eivät ole tarpeeksi funkkia? Ja ehkä ankeinta on että sä haukut OG:ta uhoamisesta. MUn mielestä tässä ei ole uhonnut kukaan muu kuin sä noilla tyyliin "kaikki muut voi kehua, mua ei kiinnosta yhtään" kommenteillasi. Lätyssä en kuullut enkä kuule minkäänlaista uhoa ...rehellisiä tarinoita kadun nurjalta puolelta vaan. Ja mitä sä selität jostain ennakkohypestä. Hype on lähinnä alkanut julkaisemisen jälkeen kun porukka on tajunnut paskan kovuuden. Ai niin mutta sähän et välitä vittuakaan vaikka muut kehuisivat. Varmaan sun silmissä jonku Basson ja Redrumin keskustelupalstalla käy vaan ihmisiä jotka ei tajuu tästä mitään ja sulla on varaa asettua niiden yläpuolelle.
lainaa
HraKriittinen

03.02.2009 klo 10.15 1 tykkää tästä

Onpas herkkää :)

Mutta hei poijaat, ganstarappipaska ei muutu hyväksi edes kultasulaan upottamalla.
Levyä valitettavasti kuunnelleena voi lähinnä vain itkeä.

"Tää kundi ei ilmeisesti tajua mitä on länsirannikon gangsta räppi."

Paskaa mitä paskaa. Naurettavaa yrittää importoida gangstaräppiä Suomeen muutenkaan, kun asiat ovat täällä kuitenkin sen verran hyvin että tämänkin artistin jutut menevät kertaheitolla säälittäväksi pelleilyksi, eivät yllä edes huumorin tasolle. Vielä jos edes se musiikki yltäisi edes alaaste-tasolle, niin ei tarvitsisi komerossa itkeä tätä ajatellessaan.
lainaa
Tero

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.11.2008

03.02.2009 klo 10.17 1 tykkää tästä

jiipee kirjoitti:
Ikosta varmaan kiinnostaa ihan vitusti saada arvostusta joltain neverhöörd sivuston neverhöörd kirjoittajalta...

Jotenkin tätä keskustelua katsoessa tulee tunne, että teitä Ikosen vannoutuneita faneja / herra Ikosta se taitaa kiinnostaa hyvinkin paljon.
lainaa
jiipee

03.02.2009 klo 10.30

Tero kirjoitti:
Jotenkin tätä keskustelua katsoessa tulee tunne, että teitä Ikosen vannoutuneita faneja / herra Ikosta se taitaa kiinnostaa hyvinkin paljon.


Ei jumalauta. Luuletkohan sä nyt itsestäsi kenties hieman liikoja? Etkä EDELLEENKÄÄN heittänyt niitä esimerkkejä. Itse en ole mikään "vannoutunut fani" vaikka lätty on viime päivinä lautasella paljon pyörinytkin. Ei millään pahalla mutta en tiedä mitään säälittävämpää kuin "kriitikon" joka ei osaa ottaa itse kritiikkiä vastaan. Ja mites musta tuntuu että sä Tero olet toi HraKriittinen. Kummasti ilmestyy teidän kommentit peräkkäin ja muutaman minuutin viiveellä. Ei jumalauta.
lainaa
HraKriittinen

03.02.2009 klo 11.43 1 tykkää tästä

jiipee kirjoitti:

Ja mites musta tuntuu että sä Tero olet toi HraKriittinen. Kummasti ilmestyy teidän kommentit peräkkäin ja muutaman minuutin viiveellä. Ei jumalauta.


Muahahahaha. Oot ihana. Oikein muru.
Ei, kyllä minä olen ihan joku muu. Tämän arvostelun kommentteja on vain niin hauska seurata. Tulee aina heti häly kun joku wannabe-gangstababy huutelee täällä, samoin Teronkin kommenteista. Suurta nettiviihdettä, etenkin kun se pyörii jonkin näin merkityksettömän paskan ympärillä.
Että peace ja hashis vaan ja pussataan järjestyksenvalvojaa.
lainaa
jiipee

03.02.2009 klo 12.24

HraKriittinen kirjoitti:
Muahahahaha. Oot ihana. Oikein muru.
Ei, kyllä minä olen ihan joku muu. Tämän arvostelun kommentteja on vain niin hauska seurata. Tulee aina heti häly kun joku wannabe-gangstababy huutelee täällä, samoin Teronkin kommenteista. Suurta nettiviihdettä, etenkin kun se pyörii jonkin näin merkityksettömän paskan ympärillä.
Että peace ja hashis vaan ja pussataan järjestyksenvalvojaa.


...merkityksettömän paskan? puhut ilmeisesti itsestäsi.
lainaa
miksu

Rekisteröitynyt 15.06.2008

03.02.2009 klo 14.47 1 tykkää tästä

ganstapaskaa kirjoitti:
Ismo kirjoitti:
joopas kirjoitti:
Tainnut itse artisti suuttua arvostelusta ja tullut spammaamaan kommenteillaan. Tai vähintään artistin lähipiiri. Ja kyllä, mikseristä löytyy parempia biittinikkareita.


Sama kyllä tuli mieleen. Osassa kommenteista on kyllä yhtäläisyyksiä toistensa kanssa.



Kunnon kenttäspekulaatiota. Eivätköhän aika monet ole löytäneet tämän arvostelun redrum187-ganstarapisivuston kautta, jonka keskustelussa tätä arviota parilla kommentilla käsitellään. Sieltä itsekin eksyin tänne ja hyvät naurut sain. Eiköhän ole aika luonnollista, että jos suomalaisella ganstarapsivustolla mainitaan arvostelu, jossa haukutaan suomalainen ganstaraplevy, niin sieltä tulee pari uteliasta ihmistä lukemaan kyseisen arvostelun ja pistää vihaista palautetta. Joten se siitä. Mitä arvosteluun tulee, niin paska se minunkin mielestäni on. Ehkä eniten ihmetyttää se, että arvostelija haukkuu juuri niitä asioita, joita tämän tyylisen musiikin ystävät Ikosen kohdalla ovat nimen omaan kehuneet ja jotka myös omissa korvissani tekevät tästä kovan levyn. Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta jos minä väitän vaikka Jimi Hendrixiä paskaksi kitaristiksi, niin kyllä se vaatisi vähän syvällisempiä perusteluja kuin vain asian toteamisen. Nämä syvemmät perustelut eivät tule tässä arvostelussa ilmi, ja siksi varmaan paskaa on kirjoittajalle satanut niin rankasti niskaan.

Miten joku järkevä tavi haaskaisi aikaa näin pitkään tekstiin puolustelevansa jotain onnetonta riimipelleä?
lainaa
Tane

Rekisteröitynyt 26.06.2007

03.02.2009 klo 15.58 1 tykkää tästä

Paska levy ja pilaa meikän sukunimee
lainaa
homo2

03.02.2009 klo 17.36

Kaikki tää huvittava paska on tyhmää, mutta tyhmää on myös teron joustamattomuus. Ei liene vaikeeta myöntää, ettei tunne genreä eikä siksi liene oikea henkilö sanomaan levyn biiteistä mitään? Eihän tää ilmiö ole sen kummempi, kuin että gangsta räppiä kuuntelevat sanovat biittien olevan kovia - eikä Tero ole vieläkään kertonut yhtään esimerkkiä toimivasta gangstabiitistä.

peace
lainaa
miksu

Rekisteröitynyt 15.06.2008

03.02.2009 klo 18.38

Pelinörtit ja ghettopojat eivät ole hyvä yhdistelmä, pois tälläiset levyarvostelut kun kukaan ei näitä kestä :DDD
lainaa
flinda

03.02.2009 klo 20.35

homo2 kirjoitti:
Kaikki tää huvittava paska on tyhmää, mutta tyhmää on myös teron joustamattomuus. Ei liene vaikeeta myöntää, ettei tunne genreä eikä siksi liene oikea henkilö sanomaan levyn biiteistä mitään? Eihän tää ilmiö ole sen kummempi, kuin että gangsta räppiä kuuntelevat sanovat biittien olevan kovia - eikä Tero ole vieläkään kertonut yhtään esimerkkiä toimivasta gangstabiitistä.



Juurikin näin. Musta tuntuu että useimmat jotka ovat arvostelijan kanssa eri mieltä osaisivat sivuuttaa koko tekstin huumorilla ilman tota jääräpäisyyttä. Jos kaveri ottaisi vähemmän "ylimielisen" asenteen, niin kommentitkin olisi varmaan vähemmän ylimielisiä. Ja ehkä voisi tuoda tollasissa "valtalinjasta" poikkeavissa arvosteluissa edes sivulauseella esille, et kyseinen levy on saanut paljon myös kehuja. Moni ei kuitenkaan ole edes kuullut mistään OG Ikosesta ja nyt jää kuva et tää Hyttisen kanta on joku yleinen totuus musapiireissä ...mitä se ei oo. Iteltä tulee lätylle 3 ja puol pojoo. En eka meinannut ees ostaa tätä mutta tän arvostelun innoittaman ostin :D Biiaaatch!
lainaa
flinda

03.02.2009 klo 20.41 1 tykkää tästä

miksu kirjoitti:
Pelinörtit ja ghettopojat eivät ole hyvä yhdistelmä, pois tälläiset levyarvostelut kun kukaan ei näitä kestä :DDD


Tää oli kevyesti tän keskustelun paras kommentti :D Menee vielä veriseksi kun pelinörtit ja ghettopojat ottavat yhteen :P
lainaa
Ehkä-paskin-sivusto

03.02.2009 klo 21.26

HAh, naurattaa vitusti tää.
Arvostelusta; paskaa.
Vittu sä oot tero juntti, et edes perustele asioita sanot vaan jotain.
Levystä; en oo kuullu, en tiedä kuulenko.
Kriitikkona katson, että tämä arvostelu on täysin epäonnistunut, ottamatta kantaa levyyn millään tavalla.
Tero on malliesimerkki epäonnistuneesta ja ala-arvoisesta kriitikosta, joka itkee muilla nimillä perään kun häntä arvostellaan.

lainaa
Savonvoima

03.02.2009 klo 22.08

Hävettää olla savolainen kun heimoveli suoltaa onnetonga ganstapaskaa. Ottaisit poika mallia Jaakko Teposta, se kaveri osaa tehdä musiikkia!
lainaa
jiipee

03.02.2009 klo 22.34

Keskustelu näköjään jatkuu. Hyvä niin, vaikka vähän överiksi meneekin välillä. Myös itsellä. No hard feelings Tero.
lainaa
O-M

03.02.2009 klo 23.12

Ehkä-paskin-sivusto kirjoitti:
Tero on malliesimerkki epäonnistuneesta ja ala-arvoisesta kriitikosta


"kriitikosta"
lainaa
666

04.02.2009 klo 00.17

No onhan tämä levy pettymys!
Ei mikään täysin paska, mutta ei todellakaan mikään huippu julkaisu. Takas rypysuolle,Mieron tiellä ja Liikun vain öisin biisit olivat mielestäni tosi mahtavia, mutta loput kuulosti vähän kesken käynneiltä.
Turhaa alkaa vinkumaan jos joku sattuu olemaan hieman eri mieltä kyseisestä levystä. 6/10
lainaa
999

04.02.2009 klo 02.06

666 kirjoitti:
No onhan tämä levy pettymys!
Ei mikään täysin paska, mutta ei todellakaan mikään huippu julkaisu. Takas rypysuolle,Mieron tiellä ja Liikun vain öisin biisit olivat mielestäni tosi mahtavia, mutta loput kuulosti vähän kesken käynneiltä.
Turhaa alkaa vinkumaan jos joku sattuu olemaan hieman eri mieltä kyseisestä levystä. 6/10


Mulle tää taas oli positiivinen yllätys. Olin vaan kuullut Rikollinen Ikonen biisin ennakkoon ja se sitten osoittautuikin levyn heikoimmaksi träkiksi. Mulle toimi hyvin ehkä siksi, etten odottanu mitään. Arvostelua en halua kommentoida sanallakaan. Ei siitä olis kellekään mitään iloa.
lainaa
MrQ

04.02.2009 klo 02.16

Tämä on ensimmäinen kerta kun vaivaudun, paino sanalla vaivaudun, kommentoimaan kenenkään arvostelijan mitään arvostelua ja toivon että se on viimeinen.

Toki, musiikki on täysin subjektiivista taidetta ja jos ei putoa niin ei putoa. Se mitä tämä mikä lie tero tekee on taas puhdasta ns. "hevon vitun paskaa".

Pitää katsoa kontekstia. Jamppa antaa pisteitä teiniheville ja millelie listasaastalle. Tällaiset ihmiset eivät yleensä osaa arvostella oikeata musiikkia jonka tarkoitus on kaikkea muuta kuin viihdyttää. Itseilmaisulla ja viihteellä kun on valtava ero.

Arvostelijan uskottavuutta nakertaa sekin seikka todella pahasti, että vaikka gangstarap-lätty kyseessä onkin, genrelle ominaista ns. "vittumeitsi"-boogieta ei näy missään. Siksi väitteet tylsästä tai mistä lie uhosta tuntuvat vähän samalta kuin Hitlerin väittäminen humanistiksi vilpittömästi. Jotain oleellista on kriitikolta jäänyt huomaamatta, veikkaan itse vahvasti että kyseessä on itse kappaleet mitkä on missattu eeppisen totaalisesti.

Lisäksi huvittaa se tosiasia että OG on likipitäen ainoa muusikko suomen räppiskenessä. Jooojooo ON niitä muitakin. IHAN OIKEASTI ON. Mutta OG on siitä huolimatta, yksi niistä. Ei, se että osaa träkkereillä kasata nuotteja läjään ja räpätä vituilleen siihen päälle ei vieltä tee urposta muusikkoa, katsokaa vaikka fintelligents jos ette usko.

Sen kuulee miehen omissa biiteissä ja ennen kaikkea riimien ja flown toimiessa yhdessä.

Selkeästi kyse on siitä että arvostelija on itsekritiikkin kykenevätön kana-aivoinen vatussi joka pitäisi vatkata takaisin spermaksi ja nussia uudelleen, toivottavasti sellaisen naisen kanssa joka muistaa seuraavanakin aamuna aivonsa pihalle panneen miehen tai dildon nimen jonka kriitikon meriitit ovat samalla uskottavuus- ja ammattitaitotasolla kuin vaikkapa helsingin sanomien toimitussihteeri. Suomen kieli ei kertakaikkiaan veny kuvaamaan niin isoa ja huonoa vitsiä.

Tämä deathmetallistin suusta. Uskon puhuvani melko monen kirjoitustaidottoman räppikidin suulla. Niitä on monia.
lainaa
räppipoju93

04.02.2009 klo 17.08

vau MrQ sä sanoit just mitä mä ajattelin!!! 50 cent ja 2pac tulee varmaa ampuu tän levyn arvostelijan oikeesti!! sä oisit tosi hyvä räppäriks kirjottaa sanoja ainaki toi lopussa oleva UHO oli tosi hyvin laitettu meni varmaa sanat suuhun terolt!!
lainaa
räppipilaaaivot

04.02.2009 klo 17.12 1 tykkää tästä

Tää on aika helvetin säälittävää kun tänne tulee joltai räppisivulta porukkaa haukkumaan koko nettisivua ja tätä arvostelua. Pysykää niillä Cheek sivuillanne euroneekerit! Ei tarvi tänne tulla mitään huutelee.

Terolle: hyvä arvostelu. Minusta tuo levy on aivan naurettava räpellys. Jouduin sitä valitettavasti ystäväni luona kuuntelemaan, joka tosin itsekkin haukkui levyn. Ja hän on sentään kuunnellut monia vuosia eri hiphopin lajeja.
lainaa
urpo

04.02.2009 klo 17.46

räppipilaaaivot kirjoitti:
Tää on aika helvetin säälittävää kun tänne tulee joltai räppisivulta porukkaa haukkumaan koko nettisivua ja tätä arvostelua. Pysykää niillä Cheek sivuillanne euroneekerit! Ei tarvi tänne tulla mitään huutelee.


Herätys nyt pahvi! Eivätköhän Ikosen kuuntelijat vihaa jotain Cheekkiä enemmän kuin juuri ketkään muut! Ikonenhan on esim itse tehnyt dissibiisiin, jossa Cheek ja muut muoviräppärit toivotetaan juuri sinne itseensä. Kaverisi taitaa olla juuri näitä wannabe-hoppareita joille uppoaa joku teinimagneetti Cheek ja Elastinen.
lainaa
toinenurpo

04.02.2009 klo 18.31

räppipilaaaivot kirjoitti:
euroneekerit! Ei tarvi tänne tulla mitään huutelee.


Vittu että toi euroneekeri heitto on säälittävä
lainaa
Tzi

04.02.2009 klo 19.09

räppipoju93 kirjoitti:
vau MrQ sä sanoit just mitä mä ajattelin!!! 50 cent ja 2pac tulee varmaa ampuu tän levyn arvostelijan oikeesti!!

...ha, ha. Jätkä väittää olevansa tasan samaa mieltä MrQ:n kanssa, mutta heti perään kehuu, kuinka 50 cent ampuu levyn arvostelijan - varmaan, kun 50 cent on niin kova jätkä. MrQ kertoi, mikä hänen mielestään tekee muusikosta muusikon ja 50 cent ei todellakaan mene niiden kriteerien sisään. Ei näin, ei näin.

MrQ kirjoitti:

Pitää katsoa kontekstia.


Joo, eli ts. jos levy on täyttä paskaa, mutta muut saman tyylilajin edustajat on vielä 10 kertaa huonompia, pitää levylle antaa viisi tähteä. Ei, ei niin. Kontekstia pitää totta kai katsoa, mutta jos levy ei oikeasti viihdytä sinua eikä sitä ole mukava kuunnella, ei sille voi antaa hyviä pisteitä - silloin tosin voi miettiä, että kannattaako ihmistä, joka inhoaa räppiä, ottaa arvostelemaan levy joka on nimenomaan räppiä, eikä mitään muuta. Tällöin kuitenkin Tero voi kertoa oman kantansa levyn viihdyttävyydestä, mutta myös katsoa, miten levy on onnistunut oman tyylilajinsa saralla.
Ja tästähän Tero ne pisteet antoikin - levyssä on jonkin verran hienoja biittejä sekä muutama hyvä biisi, mutta miksaus on reisillään ja levy tuntuu liian egoistiselta ja hajanaiselta kokonaisuudelta. Asia ei ehkä teidän mielestänne ole niin, mutta arvostelut, etenkin musiikin tapauksessa, ovat erittäin subjektiivisia asioita, ja siksi onkin hyvä vertailla eri arvosteluja, ja katsoa että mikä natsaa omiin mielipiteisiin, mikä ei. Ei arvostelijaa täydy hakata maanrakoon, jos hänen mielipiteensä eivät käy yhteen omien mielipiteiden kanssa.

MrQ kirjoitti:

Tällaiset ihmiset eivät yleensä osaa arvostella oikeata musiikkia jonka tarkoitus on kaikkea muuta kuin viihdyttää. Itseilmaisulla ja viihteellä kun on valtava ero.


Hah. Oikea musiikki on juuri sitä, mitä tykkäät kuunnella. Voihan olla, että nämä sinun mainitsemasi teinipoppibändit ilmaisevat itseään juuri kuten haluavat, mutta se sattuu vaan viihdyttämään suurempaa osaa kansasta kuin nämä nk. "älykkäämmät artistit" (en tiedä onko OG Ikonen sellainen, voi ollakin), joiden musiikki alkaa viihdyttää vasta useampien kuunteluiden jälkeen. Eli siis, vaikka biisi olisi sävelletty erittäin monimutkaisesti, sen rakenne olisi erittäin monikerroksinen ja syvällinen, mutta se ei viihdyttäisi Teroa, ei Teron tarvitse antaa sille hyviä pisteitä sen takia, että se on sävelletty hyvin. "Jos ei putoa, niin ei putoa."

Hyväksykää muitakin mielipiteitä - mikään mielipide ei ole se ainoa oikea, huoh.
lainaa
urpo

04.02.2009 klo 19.47

Tzi kirjoitti:
Tällöin kuitenkin Tero voi kertoa oman kantansa levyn viihdyttävyydestä, mutta myös katsoa, miten levy on onnistunut oman tyylilajinsa saralla. Ja tästähän Tero ne pisteet antoikin - levyssä on jonkin verran hienoja biittejä sekä muutama hyvä biisi, mutta miksaus on reisillään ja levy tuntuu liian egoistiselta ja hajanaiselta kokonaisuudelta.


Tässä kai se ongelma monen silmässä onkin, ettei Tero Hyttinen ole arvostellut levyä oman tyylilajinsa (ganstarap) sisällä vaan ottaa vertailukohdan jostain muualta. Tai sitten Hyttinen ei edes tunnista levyn tyylilajia ja silloin kannattaisi ehkä miettiä kahdesti, jättääkö arvion tekeminen jollekin muulle. Jos kaveri haukkuu ganstaraplevyssä "uhoamista" ja biittien "rosoisuutta" niin ei siitä vain voi vetää muuta johtopäätöstä kuin että koko ganstarapgenre on Hyttiselle TÄYSIN tuntematon. Sama kuin joku arvostelisi progelevyä siitä, että siinä "tilutellaan", sukkahousuheviä siitä että siinä lauletaan "kovaa ja korkealta", klassista siitä ettei siinä "lauleta" tai deathmetallia siitä että siinä "öristään".

By the way Ikosen levy on alkuvuoden paras Jontin ja Jodan UAAU:n kanssa.
lainaa
MrQ

04.02.2009 klo 20.51

Urpo, juuri tuota meinasin. Mukava että joku tajusi. OG:n levy tulee arvioida objektiivisesti omassa skenessään eikä samalla viivalla Tik Takin kanssa.
lainaa
LBC

05.02.2009 klo 10.58

Hahaha. OG:n kaverit hiessä puolustelemassa nyrkit ojossa frendin levyä, mahtavaa. Vittuako nillitätte? Levy nyt vaan on valitettavan keskivertopaskaa, deal with it - ei ihan onneton, muttei kyllä millään tapaa kovin erikoinenkaan. Vuoden toistaiseksi parhaita suomalaisia gangstarap-levyjä? Voi olla, mutta nyt mennään vasta helmikuun alussa ja näin hiljaisessa ja tasoltaan heikossa alagenressä siihen ei todellakaan paljoa vaadita, vaikka vertailuun otettaisiin koko vuoden tuotanto.

Aitopää-leikkigangsterit ja wannabe-laitapuolenkulkijat (Suomessa? Come on. Huvittava tuo älytön "me ei olla mitään Cheekkejä"-kompleksi muuten, hahaha) nyt hehkuttavat munat pystyssä mitä tahansa "asenteella tehtyä", joka ilmeisesti tarkoittaa saatanallista äpäröintiä ja muiden itseään suositumpien ja teknisesti taitavampien artistien katkeraa disauttelua näkyvyyden toivossa, sekä samojen kliseiden kierrätystä. Itse en tosin kaipaisi mitään vitun typerää vastakkainasettelua suomihiphop-kentälle nyt, kun siitä ollaan viimein pääsemässä hiljalleen eroon, mutta pakko vaan sanoa, että OG:n flowlla ja läpillä ei ole pahemmin pohjaa disautella yhtään ketään.

Tuotantopuoli ja muutama hookki levyllä ovat sinänsä kyllä ihan onnistuneita, ja yksittäisiä hyviä biisejä kiekolta löytyy, mutta kokonaisuutena Mieron Tiellä ei mikään mahtava esitys ole. Niin, ja teinithän ne tätäkin kuuntelee, eli se siitä OG:n katu-uskottavuudesta. Sorry.
lainaa
huah

05.02.2009 klo 14.54

LBC kirjoitti:
Itse en tosin kaipaisi mitään vitun typerää vastakkainasettelua suomihiphop-kentälle nyt, kun siitä ollaan viimein pääsemässä hiljalleen eroon, mutta pakko vaan sanoa, että OG:n flowlla ja läpillä ei ole pahemmin pohjaa disautella yhtään ketään.
...Niin, ja teinithän ne tätäkin kuuntelee, eli se siitä OG:n katu-uskottavuudesta. Sorry.


Et kaipaa mitään vastakkainasettelua mutta silti nimenomaan SINÄ sitä lietsot viestilläsi. Puheet ja sanat vähän ristiriidassa? Mieron Tiellähän on vitun kova levy niiden biisien perusteella mitä myspacessa kuulin. Siis mun mielestäni. Ja flow on vitusti paremmassa kunnossa kuin monella tunnetummalla räppi"staralla". Ja missä vitunn pumpulissa sä elät jos sun mielestä Suomessa ei ole laitapuolenkulkijoita tai ihmisä joilla menee huonosti!?
lainaa
murdamurda

05.02.2009 klo 16.00

No mitä helvettiä kakarat nyt taas uhoo täällä? Jengi rupee tappelemaan jostain yhen paskantärkeen kriitikon mielipiteestä. Kelatkaa nyt vähä itteenne.. Levy on mun mielestä ainakin yks parhaimpia suomijulkaisuja tänä vuonna.
lainaa
LBC

05.02.2009 klo 16.23

Minä en mitään vastakkainasettelua ole aloittanut, kyllä sitä yrittävät lietsoa ihan muut tahot, mutta valita nyt vittu sitten periaatteesta jos et muutakaan keksi. Kunhan heitin vain faktat kehiin; suurin osa OG:n faneistakin on teinejä, aivan kuten Cheekillä ja kumppaneillakin.. ja suomiräpissä yleensäkin. Eli voitaneen lopettaa se "teiniräpin" kritisointi, ettei kolahda omaan nilkkaan;)

Mitä flowhun tulee, niin minusta hyvän flown ensimmäinen peruste on, että biitissä pysytään koko ajan sujuvasti mukana ja tätä en OG:n kohdalla valitettavasti pysty allekirjoittamaan.. välillä soljuu hyvin, välillä mennään ihan missä sattuu, kun lainit ovat liian pitkiä tai lyhyitä.

Tuolla laitapuolenkulkija-heitolla tarkoitin lähinnä sitä, että tämän hetken trendi joidenkin ko. musiikin vannoutuneiden kannattajien keskuudessa Suomessa tuntuu jostain kumman syystä olevan spurgu/hylkiö/pikkurikollinen-elämäntyylin ihannointi ja tieten tahtoen sellaiseen suuntaan hakeutuminen elämässään, mikä on vitun naurettavaa. Suomessa nyt on asiat vaan niin saatanan hyvin että täällä kyllä pärjää jos vain haluaa. Jos haluaa rypeä ja elää surkeasti ja voivotella niin suosittelen muuttoa vaikka Afrikkaan, siellä on siihen vitusti paremmat edellytykset. Ja tämä on siis vain minun havaintoni ja mielipiteeni. Toki myös Suomessa on niitäkin ihmisiä joilla on oikeasti elämä huonolla mallilla, mutta 99% näistä vollottajista ei kuulu niihin.
lainaa
LBC

05.02.2009 klo 16.25

^ Ja tuo siis nimimerkille "huah". Tämä keskustelu on nyt minun puolestani tässä, raiteilta on eksytty jo ihan tarpeeksi ja mitään järkevää keskustelutasoa tähän viestiketjuun lienee mahdotonta enää saada.
lainaa
huah

05.02.2009 klo 18.54

LBC kirjoitti:
Minä en mitään vastakkainasettelua ole aloittanut, kyllä sitä yrittävät lietsoa ihan muut tahot, mutta valita nyt vittu sitten periaatteesta jos et muutakaan keksi. Kunhan heitin vain faktat kehiin; suurin osa OG:n faneistakin on teinejä, aivan kuten Cheekillä ja kumppaneillakin.. ja suomiräpissä yleensäkin. Mitä flowhun tulee, niin minusta hyvän flown ensimmäinen peruste on, että biitissä pysytään koko ajan sujuvasti mukana ja tätä en OG:n kohdalla valitettavasti pysty allekirjoittamaan.. välillä soljuu hyvin, välillä mennään ihan missä sattuu, kun lainit ovat liian pitkiä tai lyhyitä.
Tuolla laitapuolenkulkija-heitolla tarkoitin lähinnä sitä, että tämän hetken trendi joidenkin ko. musiikin vannoutuneiden kannattajien keskuudessa Suomessa tuntuu jostain kumman syystä olevan spurgu/hylkiö/pikkurikollinen-elämäntyylin ihannointi ja tieten tahtoen sellaiseen suuntaan hakeutuminen elämässään, mikä on vitun naurettavaa. Toki myös Suomessa on niitäkin ihmisiä joilla on oikeasti elämä huonolla mallilla, mutta 99% näistä vollottajista ei kuulu niihin.


Joo, sori nillitys. Oli aiemmin nallekarkit vähän väärässä kurkussa :) Monessa asiassa olet oikeassa, vaikka Ikos-kritiikkiäsi en allekirjoitakaan. Itse kyllä suhtaudun tähän mainitsemaasi "trendiin" siten, että jotkut Jontit,Shakat, OG Ikoset, Stenkat, Julma-Henrit ja muut vastaavat (joita ilmeisesti meinaat) eivät niinkään ihannoi sitä elämäntapaa, joita biiseissään käsittelevät, vaan yrittävät vain yksinkertaisesti tuoda esille sen, ettei täällä kaikilla ole hirveän hyvä olla ja että asialle pitäisi ehkä tehdä jotain. Valitettavan moni ei ihan oikeasti tiedä tai halua tietää, että Suomessa on myös köyhiä ja että esim. tuloerot kasvavat koko ajan. Se jos joku fani ottaa sanoitukset jonain hylkiöelämän ylistyksenä, kertoo lähinnä fanin kypsymättömyydestä. Ja tiedän, että sellaisia faneja valitettavasti on paljon. Ja tiedän, että ko. artistit syyllistyvät sanoituksissaan ylilyönteihin, mutta kärjistäminen vain tuntuu olevan ainut tapa saada sanomaan edes vähän esille. Mitä noihin teinifaneihin tulee, niin varmaan lähes kaikilla "nuoriso"yhtyeillä/artisteilla innokkaimmat fanit ovat teinejä, joten tuon voi sitten yleistää melkein kaikkeen musiikkiin. Mutta kyllä genren kuulijoiden ikähaarukka laajenee koko ajan. Esim. jonkun Asan keikoilla keski-ikä on nykyään kyllä paljon lähempänä kolmea- kuin kahtakymmentä vuotta. Ja keskustelu päättyköön munkin puolestani tähän.
lainaa
killakappilla

05.02.2009 klo 18.54

Afrikassa on huonommin läppä mainittu.

Rappioromantiikka nyt vaan kuuluu olennaisesti siihen gangsta-räppiin. Ja Suomessa se tietenkin käsittää eri asioita kuin vaikka sieltä Usan ghetoista tunkevalla kamalla. Og-ikosen faniryhmästä sen verran että kyllä se keski-ikä taitaa olla hiukan korkeampi kuin cheekin 12-kesäiset.

Levy mielestäni suht kova suomijulkasu.
lainaa
NOTORIUS

06.02.2009 klo 00.32

Kenen mielestä tää OG kuulostaa vähän samalta kuin Stepa ja Raimssi? Oonko ainut? Musta Raimssin levy on kuitenkin parempi ja se oli kaupassaki halvempi jotai 10 senttii alennukses :D Raimssi kertoo miten nuorten asioita pitäs hoitaa toisinku tää OG selittää taas jotain itähelsinkiläis paskaa, mitä ne kaikki muutkin Cheekkivastustajat. Tää OG on myös joku narkkari kun laulaa kannabiksesta
lainaa
jeremias

06.02.2009 klo 01.11

NOTORIUS kirjoitti:
Kenen mielestä tää OG kuulostaa vähän samalta kuin Stepa ja Raimssi? Oonko ainut? Musta Raimssin levy on kuitenkin parempi ja se oli kaupassaki halvempi jotai 10 senttii alennukses :D Raimssi kertoo miten nuorten asioita pitäs hoitaa toisinku tää OG selittää taas jotain itähelsinkiläis paskaa, mitä ne kaikki muutkin Cheekkivastustajat. Tää OG on myös joku narkkari kun laulaa kannabiksesta


Haha, aika hyvä provo ja trolli ;)
lainaa
Homies

07.02.2009 klo 14.52

Vetäkää herneet nokkaanne(tai jotain muuta ihan itsestänne rippuen) mutta olen samaa mieltä tuon arvostelijan kanssa. ja Kyllä se englanniksi oli parempaa. Ja tää nykynen on aika vaisua kamaa siihen verrattuna. Jos se enkkukaan nyt oli edes niin hyvää. Ei putoo. Toisin kun ikonen joka ilta piippuinensa.
lainaa
DeLa

09.02.2009 klo 14.40

No eihän tää nyt kovin kummonen oo...
lainaa
wtf

09.02.2009 klo 19.19

DeLa kirjoitti:
No eihän tää nyt kovin kummonen oo...


täähän on helvetin hyvä. siis levy, ei arvostelu.
lainaa
jipiditsoo

11.02.2009 klo 20.59

ei muuten ole, mitä sä tuut tommosta selittää
lainaa
jeremias

16.02.2009 klo 15.05

Hah, vähän eri linjoilla mennään mestasta riippuen. Toisaalla järjetöntä hehkutusta ja täällä dissausta :)

http://desibeli.net/arvostelu/3895
lainaa
keila

07.05.2009 klo 22.32

Netti yleensä on aika väärä paikka jutella tämmösistä asioista. Ikonen tekee musaa todenäköisesti tietylle porukalle ja ei tämmöstä levyä voi tavallaan arvostella...ihmisille jotka elävät ns. suomalaista räppielämää ni platta kolahtaa jos on kolahtaakseen.

rehdissä räpissä ei oo meikäläisen mielestä kyse teknisistä toimivuudesta yms.
lainaa
epä__Sivistynyt

29.05.2009 klo 12.37

Mielestäni jotkut kommentin jättäneistä humaaneista ovat hyvin sairaita ajatelkaa kyseinen artisti on rikollinen se käyttää HUUMAUSAINEITA! Puhuu synnin anteeksi antamisesta vitsinä ja on nauhoittanut laukauksen missä ampuu ihmistä!!! Missä on sankarit esim. Tarja H. no se presitentti kuitenkin suomen presidentti joka voisi kehittää suomeen sensuurin joka kieltäisi luomasta tälläistä demonista sanomaa.
Ajatelkaa lapsia joiden vanhemmat kuuntelevat OGikosta lapset saavat huonoja vaikutteita ja heistä kasvaa rikollisia halonen herätys missä ovat nyky mailman kunnon ihmiset sydämmelliset humanit jotka karkottaisi tämän kamalan saastan

Ymmärrättekö!

Tämä levy ei ole vitsi mies on murhaaja!
Mies on tuomittava rikollinen hän ylpeilee ja todistaa levyllä rikos kyvykkyyttään jotta pääsee syvemmälle rikos kierteeseen jossa pyörii kannapis ruiskeita ja huume rahoja!
Itse en ole kuunnellut levyä mutta piru periköön!
Mikä voima voisi meidät armahtaa!
Ikone?
Itse saatana?
GWB?
Terroristit?
Hyöky aalto?

Toivon että ymmärrätte!
Ensin ajatteline että loordi on saatananpalvoja kunnes ne voitti euroviisut!
Ei kannata laittaa kaalliita ruokia kaffe pöytään mummo sano kun vieraita tuli Raha on tärkeä!
Ihan sama mitä teette elämällänne kunhan ette sekaannu köyhiin tai huonosta suvusta tuleviin naisiin Mummon muistolle!

-Krääsä Hopo

Tekstissäni on mahdollista sarkasmia?
Olen valmis ottamaan kaikilta poskeen koska siemen neste sisältää runsaasti proteiinia ja toimii hyvin aterian korvikkeena!
Pahoittelen jos loukkasin jotain

12:34 tapahtumat "Kun kiinnostus Loppuu"

Platta hyvä
Sinä paska

jos joku vielä mainitsee että minun kommenttini ei ollut rakentavaa niin en voi kuin todeta että mistä niitä merkki vaatteita saa ja missä onnikkalassa on paras saanti!

VOI NAKKI VANUKAS!

TERO: 0
HOPO: 1
lainaa
Idän-Jaakko

27.06.2009 klo 22.25

Arvostelija olisi kyllä voinut syventyä genreen enemmän ja ymmärtää jo levyn toisesta raidasta, että levyä ei olla tehty liian tosissaan.
lainaa
Ehmed

27.07.2009 klo 02.00

Hei Tero Hyttinen, ei mitään henkilökohtaista (totta helvetissä) mutta sun on aivan turha vääntää tätä paskaa tänne kun ymmärryksesi ko. artistin musiikista on pyöreä nolla.

Mene pois.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

27.10.2009 klo 10.02 1 tykkää tästä

Kun näistä rytmirunopojista on kyse, näkisin 1,5 tähden olevan jopa kehu genreä kohtaan. Turhaan te Terolle siitä itkette jos mies on rohkeasti eri mieltä - makuja kun on monia.
lainaa
Shelastinen

27.10.2009 klo 11.40 1 tykkää tästä

Näistä kommenteista hyvin näkee minkälaisille kehitysvammaisille räpit ja hopit yms. on suunnattu. Ja ylipäätänsä koko gangstaräp on genrenä todella naurettava ja vielä kun siihen lisätään eteen sana "suomalainen", se ylittää jo kaikki barometrit naurettavuudellaan. Siis oikeasti, suomalainen ganstaräp. Ei jumalauta.
lainaa
Silverblade

Rekisteröitynyt 04.04.2007

27.10.2009 klo 12.08

epä__Sivistynyt kirjoitti:

...
VOI NAKKI VANUKAS!


Käsittääkseni myös nakkivanukas on yhdyssana.
lainaa
asd

27.10.2009 klo 16.25 1 tykkää tästä

Räppätit on kehareita kun luulee että niillä on asiat huonosti, niiden mielestä ne amerikan ghetot on paljon kiinnostavampi paikka kun tää suomi, joten he haluaa samastua niihin ghettojen ihmisiin, joilla oikeasti menee huonosti.
lainaa
Tero

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.11.2008

04.11.2009 klo 16.47 1 tykkää tästä

Ehmed kirjoitti:
Hei Tero Hyttinen, ei mitään henkilökohtaista (totta helvetissä) mutta sun on aivan turha vääntää tätä paskaa tänne kun ymmärryksesi ko. artistin musiikista on pyöreä nolla.

Mene pois.


Menin, tulin, palasin. Pieni visainen kysymys purtavaksi:

Mikäli tiivis artistin tuotantoon tutustuminen ja sen arvioiminen pitää minut ymmärryksen tasolla nolla, onko artistin tuotanto silloin taiteellisella tasolla 10?

Niin tai näin, mutta komea "keskustelu" tästä ainakin syntyi.
lainaa
perustumbe

10.11.2009 klo 19.06

porukan pitäs kelaa täs vaihees et mitä vittua???kuunnelkoon kaikki paavalin nussijat mistä tykkää oli mistä genre mitä tahansa..uhuh,ite diggailen ikosta kovasti mut HUHUH !
lainaa
Ode

21.12.2009 klo 03.14

Kyl meikä fiilaa OG Ikosest nii vitusti et ignoraan Hyttysen paskan arvostelun. Silläkin saa olla omat mielipiteensä levystä ja omat näkökannat, nii mullaki saa olla. Oot paska. Tiedän monia amatööri-arvostelijoita, jotka ovat sinua parempia. En kykene kuitenkaan antaa esimerkkejä, jotten mainosta turhaan täällä :) Mielestäni myös OG Ikosen levyn tulo on ihan vitun loistava asia näin Suomessa, sillä ei ole monia näin hyviä biittejä, sanotuksia sekä flowta omaavia taiteilijoita tässä maassa. Kunnioitukset Ikoselle !
lainaa
Makebame

22.03.2011 klo 15.31

huvittavaa lukea herra " teron" yksipuolista täyttä paskaa olevasta mielipiteestä tästä levystä .
koska mieron tiellä on helvetin hyvä , ja tämä ei todellakaan ole mitään perinteistä suomi räppiä kuten joku Elastinen/ muu rähinä settiä joka on vaa egoilua bile ja nais reissuista ilman mitään todellista sanomista ja jota ei kukaan joka oikeasti arvostaa hiphoppia kuuntele. ja jos biitit eivät kelpaa nii mene sitten kuuntelmaan poppi paskaasi.. ja jos räppi ei nappaa niin turha kirjoitella tälläsiä kivoja arvosteluja tai tulla kommentoimaan tänne jotai paskaa(:
lainaa
vomit

17.10.2011 klo 01.45

Iha paska levy, taustat ja biitit lähinnä keskitasoisia, ikosen räppääminen kuulostaa vitun rasittavalta. Samaa shittiä on jo monet muut tehny 5x paremmin.
lainaa
perttivainaa

26.09.2013 klo 13.14

- Arvostelu antoi hyvän kuvan perusteluineen, mitä mieltä tämä hyttinen on levystä
- jengi on suuttunut kritiikistä todella viihdyttäviä läppiä tänne tuottaen. Kiitos :D
- OG ikosesta en ollut ennen tätä arvostelua kuullut sanaakaan. Arvostelun perusteella homma olis jäänyt tähän, mutta taidan itse asiassa ostaa tuon levyn. Kiukuttelu herätti mielenkiinnon ja kovasti. Selviääpähän mullekin mitä se länsirannikon ganstaräp on.
- mitä muita genregen edustajia suomessa on? Siis varteenotettavia.
- Ja kyllä, räppilevyjä mulla on toistaiseksi tasan Palefacelta ja Cheekiltä. Saa itkee. :D
lainaa
perttivainaa

26.09.2013 klo 13.23

Jumaliste tämä olikin vanha keskustelu. :D
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova