Tuorein sisältö

Halo: Combat Evolved Anniversary

Arvioitu: Xbox 360
Genre: Toimintapelit
Pelaajia: 1-2, moninpeli
Ikärajoitus: 16
Kehittäjä: 343 Industries
Julkaisija: Microsoft Games
Julkaisupäivä: 15.11.2011
Pelin kotisivut
Tero Huomo

28.11.2011 klo 11.37 | Luettu: 30369 kertaa | Teksti: Tero Huomo

Halolla päähän joka vanhoja muistelee
Vanhojen pelien uudelleenjulkaisu on suosittua. Vuosittain paljastetaan yksittäisiä klassikoita tai kokonaisia trilogiapaketteja, joihin on isketty tarkempi resoluutio sekä saavutus-/trophytuki. Uusioversioihin kuitenkaan harvoin nähdään vaivaa käännöstyötä ja resoluutiopäivitystä enempää. Poikkeuksia kaavasta ovat erikoistapaukset, joissa peli uudistetaan kokonaan vastaamaan nykysukupolven vaatimuksia. Kymmenenvuotisjuhlan kunniaksi tällainen harvinainen käsittely on suotu Halo: Combat Evolvedille. Työstä vastaa nykyisin pelisarjasta huolehtiva 343 Industries.

Halo: Combat Evolved Anniversary ei tyydy päivittämään Haloa vain korkeammalle resoluutiolle, vaan kyseessä on kokonaisvaltainen kasvojenkohotus. Grafiikka on kokenut roiman muutoksen. Samalla on haluttu olla alkuperäiselle täysin uskollisia, joten uuden kuoren alla hyrrää alkuperäinen pelimoottori. Monkey Island Special Editionien tapaan yhdellä napilla voi käynnistää aikakoneen, joka mustan ruudun saattelemana kiidättää pelaajan 10 vuotta taaksepäin alkuperäisen Halon pariin. Vanhasta pelimoottorista kynsin ja hampain kiinni pitäminen on kuitenkin raskas taakka, josta juhlajulkaisu ei selviä puhtain paperein.

Kiillotettu sädekehä



Anniversary on lähellä Reachin värikästä ulkoasua. Parannukseen olisin pääosin tyytyväinen, jos se olisi teknisesti moitteeton. Full HD-resoluution puutteesta kielivää sahalaitaisuutta on havaittavissa runsaasti. Lähteeni kertovat, ettei peli pyöri edes täydellä 720p–tarkkuudella. Siksi onkin surullista, että ruudunpäivitys takkuaa edelleen. Peli pyörii sulavammin kuin aiemmin, mutta ulkotasoissa käydään häiritsevän usein alle 30 kuvan sekuntivauhdissa. Myös tekstuurit pomppivat, ja toisinaan osa objekteista unohtaa kokonaan ladata tarkemmat pinnat. Uskomatonta, että edes synttäreiden kunniaksi peliä ei ole optimoitu pyörimään paremmin. Vanhaan vaihtaessa ulkoasu on sitä mitä odottaa voi – nykymittapuulla karua. Vaihdosta ei voi tehdä lennosta kesken välivideoiden, joten Monkey Islandien kaltaista jatkuvaa vertailua on mahdoton tehdä.

Lupaus uskollisuudesta alkuperäisteokselle on pitänyt. Ulkoasu mukailee tyyliä laadukkaasti. Pelilogiikka on onnistunut kopioimaan Halo: Combat Evolvedia vähän turhankin hyvin. Tarkoituksenani oli alun perin pelata arvostelua varten kampanja läpi Legendarylla. Projekti jäätyi jo alkuvaiheessa, kun kone jumiutui ja söi samalla tallennustiedostoni. Myöhemmin jäin jumiin kivien väliin, johon peli päätti luonnollisesti tallentaa. Taas sai aloittaa tason alusta. Automaattitallennus hajoaa muutenkin loppupään Flood-papanoihin, jolloin kuoleman koittaessa lataus voi tapahtua yllättävän kaukaa. Tekoäly hyytyy turhan usein pohtimaan maailmankaikkeutta tai opettelemaan tanssiaskelia. Vaikka ääniä on remiksattu, ne bugaavat jatkuvasti – viimeisen tason ajan soi kahta musiikkia päällekkäin. Alkuperäisestä tuttuja ohjelmointivirheitä ei ole vaivauduttu turhaan korjaamaan.

Halo: Combat Evolved 3D Special Edition by George Lucas



Bugeineen kaikkineen Anniversary tuntuu täysin Halo: Combat Evolvedilta. Nostalgia jyllää, kun absurdin voimakkaalla pistoolilla napsii tuttuja Covenantteja. Tasot ja aseet ovat ulkoasustaan huolimatta yksi yhteen alkuperäisten kanssa. Muutama uusikin ominaisuus on tarjolla. Jatko-osista tutuiksi tulleita pääkalloja on ripoteltu ympäri kampanjaa. Löytäjiä palkitaan tuttuun tapaan erilaisilla bonus-vipusilla, joilla saa peliin pientä lisämaustetta tai -vaikeutusta. Mukana ovat myös terminaalit, jotka pohjustavat tarinaa tulevaa Halo 4:sta varten. Xbox 360-peleille harvinainen ominaisuus on 3D-tuki. Efektistä jäi pääosin mieleen runsaat haamukuvat ja sumeat tekstit. Silmäni tosin reagoivat surkeasti 3D-efektiin, joten vika on todennäköisesti pelaajassa eikä stereokopista 3D:tä hyödyntävässä tekniikassa. Lisäksi Kinect tukee noin kahtakymmentä äänikomentoa, jotka mahdollistavat esimerkiksi kranaatin heittämisen tai vihollisten skannaamisen. Vaan miksei äänikomentoja voi huutaa tavalliseen mikrofoniin?

George Lucasin tyyliä muistuttava pikkujippojen lisäily on saanut 343 Industries unohtamaan olennaiset viat. Jo vuonna 2001 arvosteluissa kritisoitiin Halon kampanjaa kloonikäytävistä ja tasojen kierrätyksestä. Syynä oli tiukka deadline, sillä pelin piti olla valmiina Xboxin julkaisuun. Nyt kehittäjillä olisi ollut mahdollisuus rauhassa toteuttaa peli aivan uudelleen. Tällöin olisi tietysti hankala saada mukaan vaihtaminen vanhan ja uuden Halon välillä lennosta. En voi kuitenkaan olla vertaamatta GameCuben Resident Eviliin, joka on epäilyksettä historian upein remake. Jos Halosta olisi julkaistu yhtä mieletön päivitys, en usko, että kovin moni olisi pettynyt. Varsinkin kun HD-päivitettyä Haloa on kuitenkin ollut jo pitkään mahdollisuus pelata PC:llä. Olisi mielenkiintoista nähdä ensimmäisessä rinkulamaailmassa sarjan myöhempien osien aseita, ajoneuvoja ja vastustajia.

Lannistuen linjoilla



Onhan mukana myös moninpeli, joka on varsin erillään muusta paketista. Moninpeli pyörii Reachin pelimoottorilla. Sen säälittävät kuusi karttaa on päivitettyjä ykkösen ja kakkosen karttoja, joista osa pelaajista ehkä joskus piti. Mukavimmat lisät karttavalikoimaan ovat Hang ’Em High ja PC-version yksinoikeus Timberland. Beaver Creek ja Headlong koluttiin puhtaaksi jo Halo 2:ssa, mutta ovat järkeviä valintoja. Damnation ja Prisoner edustavat karttasuunnittelun heikompaa päätä. Mukana saa DLC-koodin, jolla kartat voi lunastaa Halo: Reachin levyllä pelattavaksi. Kartat voi ostaa erikseen 1200 pisteellä. Tiivistäen: moninpeli ON Reachin karttapaketti. Jos vertaa karttoja Noble tai Defiant Map Packin antiin, on klassikkokatras laadultaan kilpailukykyinen, mutta naurettavan kallis.

Ilman hyvää peliseuraa Reachin moninpeli tuhoaa aivosoluja. Matchmakingilla peliseuran haku kestää minuutteja. Satunnaiset kanssapelaajat valitsevat pelimuodoista yleensä tyhmimmän. Sitten rällätään kymmenisen minuuttia, jonka aikana yksi lähtee syömään, toinen tappaa omia ja kolmas poistuu suutuksissaan kesken pelin. Kaiken päälle kärsitään lagista ja jatkuvista uudelleenyhdistämisistä. Tämä on keskimääräinen Reach-kokemus, jos kaverilista ei täytä koko seuruetta. Keskeneräisiin matseihin ei voi liittyä. Pelihaun joutuu toistamaan jokaisen ottelun jälkeen. Tässä katkera vuodatukseni Halon verkkopelin nykyisestä tilasta - asia, joka aikoinaan Reachin (yksinpelin) arvostelusta puuttui. Lisäbonuksena uusissa tasoissa valitaan melkein aina säännöiksi Anniversary Slayeria, jossa asetasapaino ja pelihahmojen vauhti on heittänyt häränpyllyä.

Old versus New



Niin paljon kuin kritisoitavaa löytyykin, uskaltaisin suositella Anniversarya alkuperäisen yli. Peli on koristeltuna edelleen viihteellinen, vaikka alkuperäisen rypyt näkyvät meikkikerroksen alta. Co-oppina Halo on edelleen parhaita räiskintöjä. Nyt kampanjan voi pelata netin yli jopa neljän pelaajan yhteistyöllä. Jos alkuperäinen Halo jäi kokematta tai pelikavereita löytyy, ostoa kannattaa harkita vahvasti. Sarjan veteraaninakin Anniversary voisi vielä maistua toisen läpipeluun verran, kunhan taistelutovereiden aikataulut sopivat yhteen. Yksinpeli menee lähinnä ulkoasua ihmetellessä ja kultaisten muistojen voimalla, sillä Halot etu- ja takaperin kahlanneena on havaittavissa vahvoja kyllästymisen merkkejä.

Olen iloinen siitä, että kyseessä ei ole vain HD-päivitys. Olen pettynyt siihen, että 343 Industriesilta puuttuu kunnianhimo tai uskallus tehdä mitään radikaalimpaa. Vaikka grafiikan uusiminen kuulostaa isolta ja ihmeelliseltä, ei se vain aivan riitä. Peli toimii päivityksenkin jälkeen teknisesti vähän niin ja näin, jolloin jää tunne viimeistelemättömästä paketista. Hinta on sentään armollinen, suositushinta on 40 euroa tavallisen noin 60 euron sijasta. Villi arvaukseni on, että Halo 2:sta saadaan vastaava päivitys vuonna 2014.

V2.fi | Tero Huomo

Halo: Combat Evolved Anniversary (Xbox 360)

Aika kultaa muistot, mutta niiden uudelleen kiillottaminen ei aina onnistu.
  • Nostalgiatrippi
  • Ei pelkkä HD-remake
  • Tahmaa ja bugaa kuin 10 vuotta sitten
  • Ulkokuoren päivitys ei riitä
  • Moninpeli Reachia
< The Elder Scrolls V:... Uncharted 3: Drake's... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (17 viestiä)

Reachsucksthissucks

28.11.2011 klo 13.42 1 tykkää tästä

itse olisin toivonut että olisivat lykänneet kolme ekaa peliä streamlinattuna eli juurikin SMGt, vasarat ja BRt plus Bruteja Droneja yms ykköseen. ja koko kolmosen tarina olisi pitänyt tehdä uusiksi koska Truth muuttui kakkosen ja kolmosen välissä todella oudosti. se veisi kolme levyä mutta ihan sama

mutta remake = automaattisesti korkeintaan 80 pistettä. Halo1 on edelleen hyvä ja tämä lisää siiihen vain muovigrafiikat
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

28.11.2011 klo 13.56

En tätä hommaa ennen kuin hinta laskee siedettävämmäksi, joten valitan pelkästään ulkoasusta. Hirveästi hehkutettiin, kuinka uskollisia haluttiin olla, mutta kaikessa näkemässäni materiaalissa tunnelma on täysin erilainen. En tiedä, että pakottiko vanha boksi Bungien parempiin loppuratkaisuihin, mutta sitä mitä alummaksi Halo-sarjassa mennään, sitä parempi taidesuunnittelu on. Halo: CE tuntui aikaansa nähden realistiselta ja hyvällä tavalla askeettiselta sortumatta värittömyyteen tai synkistelyyn. Tämä Anniversary näyttää siltä, että joka paikkaan on pitänyt tunkea ihme lediä ja päämäärätöntä detailia, kuin johonkin typerään lasten tietokoneen koteloon.

Se sanottuna, onko Tero muistanut pistää nettipelin asetukset oikein? En muista mitä itsellä oli paitsi että haluan pelaajien olevan mikittömiä, mutta itse en yleensä törmää sen huonompaan peliseuraan Halossa kuin muissakaan nettipeleissä. Itseasiassa paljon pahempia perseilijöitä tuntui olevan Team Fortress kahdessa, ja oma kokemus perustuu aikaan ennen hattuja ja freetoplayta.
lainaa
mestarikokki

28.11.2011 klo 14.43 1 tykkää tästä

Olisi kyllä omasta mielestäni ansainnut paremmat pisteet. Toki, jos alkuperäisen on kymmeniä kertoja pelannut, niin varmasti kyllästyttää. Itse vain pari kertaa pelannut tätä ennen ja kyllä maistui. Vie noista keski-/loppuvaiheen itseään toistavista tasoista huolimatta näitä nykyisiä codien ja bäfien yksinpelejä kuin pässiä narussa.

Grafiikoissa en huomannut muita ongelmia, kuin nuo paikoittain hitaasti latautuvat tekstuurit. Yksin pelatessa myöskään ruudunpäivitys ei kertaakaan tippunut häiritsevälle tasolle. Graafisesta tyylistä pitäminen onkin sitten mielipidekysymys.

Checkpointit toimivat itsellä hyvin. Kerran kuollessani edellinen checkpoint ei toiminut, vaan palasin sitä edeltäneeseen. Ja pelasin tosiaan legendarylla tämän läpi.

Valitus siitä, ettei itseään toistavia tasoja olla muutettu on typerä, vaikka sen kyllä ymmärränkin. On kuitenkin ollut pitkään tiedossa, että Anniversary pyrkii olemaan mahdollisimman tarkka remake alkuperäisestä.

Ja tosiaan, vaikuttaa kyllä, että Tero on ottanut joko pahasti pataan moninpelin puolella tai sitten ne hakuasetukset ovat väärin. Vaikka noita lueteltuja ongelmia esiintyykin, niin eivät ne kuitenkaan niin yleisiä ja häiritseviä ole, kuin tuossa väitetään. Kyllä moninpeliä voi yksinkin ihan hyvin pelata, kavereiden kanssa toki hauskempaa.

Omien kokemusten perusteella tästä arvostelusta jää turhan negatiivinen kuva pelistä, joten tässä nyt oli vähän omaa mielipidettä vertailuksi :)
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

28.11.2011 klo 15.16

Hakuasetukset eivät ole juurikaan auttaneet, niitä olen kyllä monipuolisesti testannut. Halo: Reachia on tullut pelattua se 1000+ (osa omalla accountilla, osa guestina) ottelua kotona ja kavereilla: http://www.bungie.net/Stats/Reach/default.aspx?player=Mad

Tuon perusteella uskallan ehkä sanoa omat mielipiteeni siitä, mikä toimii ja mikä ei. :) Nuo hakuasetukset eivät vaikuta juuri mihinkään, etenkin "Good Connection" vain pitkittää hakua, mutta lagiin se harvemmin vaikuttaa. Firefight lagaa AINA, jos ei pelaa pelkästään suomalaisten kera. Systeemi vaan nyt kaipaa jotain custom game -listaa ja dedikoituja servereitä kylkeen. Nykyinen tyyli ei ole kovin nautittava. Eniten minua ärsyttää tuo pelaajien keskenkaiken quittailu, kun uusia ei saa tilalle. Ihan sama lähtikö pelaajia vastapuolelta, omalta vai molemmilta, hauskaa se ei ole. Arkena pelaaminen on suositeltavampaa kuin viikonloppuina, silloin on eniten rasittavaa porukkaa linjoilla. Ja luonnollisesti esim. lipunryöstöön ja stockpileen keskittyvillä pelilistoilla on yleensä parempaa porukkaa paikalla kuin slayer -pelilistoilla.

Mielenkiintoinen yksityiskohta: Halo Reachin moninpelin Big Team Battle (8 vs. 8) päästää pelaamaan vain 2 pelaajaa saman konsolin äärestää. Luulin tämän itse johtuvan teknisistä rajoituksista. Samalla kuitenkin Halo Anniversaryn oma Anniversary BtB (myös 8 vs. 8) päästää 4 pelaajaa samalta konsolilta.

Framerate on toki myös katsojasta kiinni. Toisten mielestä esim. GTA 4:n ruudunpäivityksessä ei ole mitään vikaa. Minulle se on siinä ja siinä, voinko kutsua sitä enää pelattavaksi. Halossa pysytään koko ajan pelattavana, mutta kyllä se silti pistää silmään. Yllättävää on se, että se häiritsee minua pahemmin kuin Reachissa, jossa en ensimmäisellä kerralla huomannut ajoittaista frameraten tippuilua laisinkaan.

Arvasin myös, että joku mainitsee siitä, että eihän meille luvattu muuta kuin remake ilman oikeita uudistuksia. Jälleen tässä tulee eteen subjektiivinen näkemys - jos se kelpaa, niin hyvä. Se ei kuitekaan mielestäni muuta sitä, ettenkö voisi kritisoida, että tämän olisi vaan voinut tehdä paljon paremmin kaivamalla ne vanhat suunnitelmat pöytälaatikoiden syövereistä.

Resident Evil Remake on tällä hetkellä ultimaattinen uusioversio, josta kaikkien pitäisi ottaa mallia, miten remaket oikeasti tehdään. Ei liene kovin yllättävää, että sarjan fanit rukoilevat Capcomia tekemään vastaavat päivitykset myös Resident Evil 2:lle, 3:lle ja Code: Veronicalle.

Jos ei ole tuttua, niin kannattaa verrata näitä:
http://www.youtube.com/watch?v=CpPm0fAtiz0
http://www.youtube.com/watch?v=mFhQrp5Bhhk

Grafiikan lisäksi on muutettu esim. ääninäyttely, puzzlet, uusittu iso osa kartanosta, lisätty uusi sivujuoni ja siihen liittyvät hahmot, sidottu tarina paremmin jatko-osiin, tuotu uusia vihollisia jne. jne. jne. En ole toistaiseksi kuullut yhdenkään fanin olleen pettynyt - klassikkoa varten voi kuitenkin kaivaa esiin pleikkarin tai PC:n.
lainaa
Hmm

28.11.2011 klo 16.19

Hyvä arvostelu, vaikka mielestäni turhan paljon palstatilaa käytettiin vikojen luettelemiseen. Tuli vähän mieleen zero punctuationin arviot :P

Noi nettipelin ongelmat taasen ovat tyypillisiä oikeastaan mille tahansa nykykonsolisukupolven moninpeliräiskinnälle, ja peliseuran tasosta valittaminen on mielestäni turhaa, se kun ei ole itse pelin vika jos joku lähtee kesken matsin syömään ja samanlaisia sankareita löytyy aivan varmasti mistä tahansa verkkopelistä alustasta tai pelistä riippumatta. Se taas tietenkin on että sen lähteneen kaverin tilalle ei voi joinata kukaan.

Ei mikään ihan tavallinen hd-remake, ja hyvä niin.
lainaa
mestarikokki

28.11.2011 klo 19.23

No joo, tarkennetaan nyt vielä, että tuo pistemäärä on varmasti aika hyvä , jos alkuperäisen on pelannut puhki. Kuitenkin, jos peli ei ole ennestään tuttu, tai on pelannut vain kerran pari läpi, niin tuohon voi mielestäni lisätä helposti kymmenenkin pistettä.

Tuosta frameratesta myös vielä sen verran, että yksin pelatessani en muista huomanneeni kertaakaan häiritsevää nykimistä. Taas kun kaverin kanssa samalla konsolilla koitettiin co-opia, niin fps laski monestikin todella häiritseväksi. Ja tämä tulee enimmäkseen pc:llä pelaavan suusta, joka on tottunut sulavaan 60 fps ruudunpäivitykseen. Ehkä tämä tosiaan on vain henkilöstä kiinni.

Ja tuossa moninpelissä tosiaan on niitä ongelmia, kuten suuressa osassa muitakin konsoleiden nettimoninpelejä, mutta eivät ne kuitenkaan pelistä nauttimista estä.

Eli yhdyn Hmm:n kommenttiin. Tuntui vaan, että pelistä nostettiin esiin lähinnä negatiivisia asioita.


lainaa
ssss

28.11.2011 klo 19.28

sama peli, ja halo 1 sai 90p arvosteluja.

on se kumma
lainaa
mestarikokki

28.11.2011 klo 19.34

Vielä kommenttia liittyen tuohon map packin hintaan. Omastakin mielestä 1200 on turhan paljon tuosta. Kuitenkin verrattuna esim. Reachin aikaisempiin tai vaikkapa CoDien karttapaketteihin, tuo on ihan kohtuullisen hintainen. Tuon mukanahan tulee 6 moninpeli karttaa ja yksi firefight kartta, eli yhteensä 7 karttaa. Vertailuksi, aiemmissa Reachin packeissa tullut kolme karttaa ja hinta 800p, CoD:n packeissa tullut kai viisi kartta ja hinta tuon 1200p, joten ei tuo Anniversary pack nyt ''naurettavan kallis'' ole.
lainaa
vaatismusnousu

28.11.2011 klo 20.00

ssss kirjoitti:
sama peli, ja halo 1 sai 90p arvosteluja.

on se kumma


Jos Portal 2 julkaistaisiin tänään uudelleen niin varmasti saisi heikommat pisteet puhumattakaan siitä että onko joku RE2 joka sai aikanaan reippaasti kiitettävän arvosanan yhtä hyvä kuin tämän päivän kiitettävän saaneet
lainaa
Tillu

Rekisteröitynyt 30.03.2007

29.11.2011 klo 08.29

Nuo Anniversaryn tuomat uudet achievementit Reachiin ovat kyllä aika kinkkisiä. Suurin osa niistä on on mappikohtaisia ja sopivia mappeja tulee harvoin playlistissä kiertoon. Tätä uutta Anniversaryä en vielä pysty kommentoimaan kun takana on vasta kolme tehtävää Legendaryllä.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.11.2011 klo 20.26

Tillu kirjoitti:
Nuo Anniversaryn tuomat uudet achievementit Reachiin ovat kyllä aika kinkkisiä. Suurin osa niistä on on mappikohtaisia ja sopivia mappeja tulee harvoin playlistissä kiertoon. Tätä uutta Anniversaryä en vielä pysty kommentoimaan kun takana on vasta kolme tehtävää Legendaryllä.


Mistään mitään tietämättä; miten Anniversary tuo uusia achievementteja ihan toiseen peliin (Reach)?
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.11.2011 klo 20.28

Execta kirjoitti:

Mistään mitään tietämättä; miten Anniversary tuo uusia achievementteja ihan toiseen peliin (Reach)?


Siten, että moninpeli tosiaan on Reachin karttapaketti, jonka voi hankkia Reachiin myös ilman Anniversaryn ostamista.

Anniversaryssa itsessään ei ole kuin kampanjaan liittyviä saavutuksia.
lainaa
lolled

Rekisteröitynyt 13.02.2011

30.11.2011 klo 19.39

vaatismusnousu kirjoitti:
ssss kirjoitti:
sama peli, ja halo 1 sai 90p arvosteluja.

on se kumma


Jos Portal 2 julkaistaisiin tänään uudelleen niin varmasti saisi heikommat pisteet puhumattakaan siitä että onko joku RE2 joka sai aikanaan reippaasti kiitettävän arvosanan yhtä hyvä kuin tämän päivän kiitettävän saaneet


Tosi huono vertaus tuo Portal 2 :D Reilu puolivuotta vanha peli sentään kyseessä.. Kuinka paljon Portal 2:n kaltaisia pelejä on ilmestynyt sen julkaisun jälkeen? Aivan, 0 kpl. Eli tuskin vaikuttaisi mitenkään pisteisiin.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

30.11.2011 klo 21.02

Framerate on kyllä itselle melko iso kysymys. Isoin syy harkita tätä versiota itselle on se, että alkuperäinen Halo emuloi kuin perse kolmekuuskymppisellä. Aina kun tulee enemmän partikkeliefektejä messiin (jotka muuten alkuperäisessä halossa olivat todella hyviä) alkaa peli menemään diashown puolelle. Pelkkä rynkyn lippaan tyhjentäminen lattiaan pistää pelin takkuamaan.
lainaa
Kabanossi

Rekisteröitynyt 11.10.2007

10.12.2011 klo 21.59

Ei remakeen kuulu tehdä muutosta. Pelataan se Halo sellaisena kuin se oli. Grafiikkaa saa viilata. mutta kenttiin ja pelattavuuteen ei kosketa. Tämä on onneksi tajuttu.
lainaa
Turhaajulkaisua

12.12.2011 klo 18.48

Kabanossi kirjoitti:
Ei remakeen kuulu tehdä muutosta. Pelataan se Halo sellaisena kuin se oli. Grafiikkaa saa viilata. mutta kenttiin ja pelattavuuteen ei kosketa. Tämä on onneksi tajuttu.


Ihan turha sellaista on julkaista mikä on jo olemassa

Tässä olisi ollut loistava tilaisuus viilailla myös sitä pelattavuutta. Varsinkin kun on käynyt melkoisen selväksi että pelissä oli alunperin tarkoitus olla mm. Covenantin engineerejä ja villieläimiä, todennäköisesti pari asetta ja ajoneuvoa, ehkä jopa jotain kenttäkonsepteja. Muutenkin olisi voinut vaikka nostaa pelaajien määrän ihan vaikka 20, 4 pelaajan co-op, tuoda muista Haloista pelityyppejä ja mapeja, lisätä Forgen ja Firefightin.

Mutta onhan se helpompaa ja halvempaa sanoa että bugi on ominaisuus joten ei korjattu
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

02.01.2012 klo 10.22

Jaahas, jäipä sitten vähän isompi asiavirhe arvosteluun.

Tulipa nimittäin tietooni, että eipä tuota 4 pelaajan nettico-opia kuitenkaan löytyisi loppujen lopuksi tästä pelistä, vaikka sitä mainostettiin kehitysvideoissakin, ja tulevasta neljän pelaajan netti co-opista puhuttiin myös ympäri nettiä. Olisihan tämä pitänyt ammattimaisesti vielä tarkistaa faktoista, mutta eipä ollut sopivia pelikavereita tuolloin kuin yksi, joten uskoinpa aikaisempaa tietoa.

On mahdollista, että ovat puhuneet Firefightista, joka noh, on 4 pelaajan co-op, mutta ei aivan sitä, jota on haettu takaa.

Pahoittelen tätä isoa kömmähdystäni. Ensi kerralla tarkistan nämä asiat selvästi paremmin, enkä jätä näin isojen juttuja vain sen varaan, mitä ennakkotietoina muistan. :/

Lisäksi varoituksen sana: Netissä co-op LAGAA. Aina. Vähintään sillä pelaajalla, joka ei ole hostina. Ei lupaa kovin hyvää Halo 4:n kannalta, kun 2kk mennyt ja 343 ei ole kuulemani mukaan edes kommentoinut tätä ongelmaa virallisilla foorumeilla. Lagia kuulemma esiintyy jopa system-link moninpelissä, joka on jo aika anteeksiantamatonta.
lainaa

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova