God of War III
Arvioitu: | Playstation 3 |
Genre: | Seikkailupelit, Toimintapelit |
Pelaajia: | 1 |
Ikärajoitus: | 18 |
Kehittäjä: | Sony Computer Entertainment |
Julkaisija: | Sony Computer Entertainment |
Julkaisupäivä: | 19.03.2010 |
Pelin kotisivut |
Kosto on verinen
Ei ole tarvinnut edes erityisemmin seurata pelimarkkinoita havaitakseen, että Sony on saanut hyvän vaihteen päälle julkaisuissaan. Siinä, missä Microsoftilta on tullut Forza 3:n jälkeen lähinnä Lips-laulupelejä, Sonyn jo ennen joulua alkanut hittitulva on valuttanut vielä keväänkin puolelle mm. taannoin kehumani Heavy Rainin. Nyt on luvassa varsin toisenlaista menoa - siinä, missä Heavy Rain kehitteli tunnelmaansa hillitysti, God of War ei paljon kysele eikä selittele. Kratos on palannut viimeistelemään kostonsa, ja asenne on yhtä tiukka kuin ennenkin.
Kun trilogian edellinen osa päättyi edellisellä konsolisukupolvella, Kratos kävi yhdessä titaanien kanssa hyökkäykseen Olympus-vuoren jumalia ja etenkin isäänsä Zeusta vastaan. Näinpä sen kummemmin selittelemättä kolmonen pääsee alkamaan suoraan taistelun keskeltä - eikä se aikaa hukkaakaan. Erittäin komean alkuvideon jälkeen ei kulu viittäkään minuuttia, kun ollaan jo meren jumala Poseidonin kimpussa, eikä taisteluiden skaala tästä ainakaan pienene jatkossakaan. Ennen kuin Kratoksen kostoretki on ohi, muinaisen Kreikan jumaluuksista puskee koiranputkea suurin osa.
Jo ennen Sodan Jumalan kolmatta tulemista ehti markkinoille jokusia vahvasti siitä vaikutteita saaneita tapauksia. Näistä tärkein lienee viime viikolla arvosteltu Dante's Inferno, jonka kuvastokin oli hyvin samanlaista. Kyseessä ei ollut lainkaan hassumpi peli, mikä toki osaltaan kasasi paineita myös GoW:n niskaan - kun kloonikin on jo näin hyvä, miten itse perusteos aikoo erottua siitä edukseen? Vastaus käy selväksi hyvin pian. GoW III:sta paistaa läpi erinomainen viimeistely ja paneutuminen, ja peli on joka aspektiltaan likimain juuri niin hyvä kuin se voi olla. He, jotka ostivat PS3:n Kratos mielessään, voivat olla luvan kanssa tyytyväisiä, vaikka tarkkuus putosikin luvatusta 1080p:stä 720p:hen.
Samalla tavoin peli ei tuota yllätyksiä toiseenkaan suuntaan. God of War on edelleen synonyymi raivoisalle toiminnalle, jättimäisille vihollisille ja äärettömän veriselle väkivallalle, jota rytmitetään välinäytöksillä ja pienillä pulmilla. Kytkin- ja tulipuzzlet ovat perusteiltaan tuttuja, mutta vaivaavat älynystyröitä sopivassa määrin. Tappelupuolen Kratos hallitsee myös erinomaisesti, vaikka taas alussa voimiaan menettääkin: hurmehippa on nopeaa, sulavaa ja massiivista, ja päivittyessään aseet tuovat aina mukanaan uusia, tyydyttävän tuhovoimaisia liikkeitä. Yleensä taistelun voittaminen ei vaadi mitään tiettyä toimenpidettä, vaan luovuuttaan saa käyttää. Pelattavuuden kannalta ainoa suurempi napinan aihe ovat hyppelyt, jotka ovat usein liian tarkkuutta vaativia ja päättyvät epäonnistuessaan luonnollisesti kuolemaan. Checkpointeja on kuitenkin sijoitettu armollisesti niin, ettei turhautuminen pääse yllättämään.
Yhä vain harvemmin tulee tilanteita, joissa täytyy ihan erikseen pysähtyä katselemaan pelin kaunista grafiikkaa. God of War III:ssa näitä ihastuneita huokauksia tulee päästäneeksi jo miltei huomaamattaan, sillä sen verran komeaa jälkeä on graafisesti tehty. Siinä, missä vaikkapa Danten maailma oli vain tumman eri sävyjä, Kratos käyttää koko palettia uskomattoman hienosti sommiteltuna. Maisemat vaihtelevat Styx-virran synkkyydestä Helioksen auringonpaisteeseen. Hahmomallit ovat myös pääosin todella kauniita ja palatsien seinissä loistaa aidonnäköinen kultaus. Äänipuoli tukee peliä sen verran jykevillä soundeilla, että session venyessä pikkutunneille oli naapurisovun nimissä ruuvattava kotiteatteria huomattavasti soukemmalle.
Kääntöpuolena hahmojen esittämä väkivalta nousee sitten myös uudelle realismin tasolle. Kun Kratos monottaa auringonjumalan veristä päätä katukivetykseen, ollaan jo lähellä sitä American History X:n ällöttävintä kohtausta. Etenkin jos ei tiedä, mikä Kratoksen raivoa oikein motivoi, saattaa olla vaikea ymmärtää kiukkupussin yrmeää asennetta ja silmitöntä verenhimoa. Peliä ei kuitenkaan voi syyttää väkivallan kierteen kaunistelusta, sillä samalla kun Kratos pääsee lähemmäksi kostoaan, jumalten taistelun maksumiehiksi joutuvat tietenkin tavalliset ihmiset, eikä Antiikin Kreikka vaikuta enää varsinaisesti matkailukohteelta.
God of War oli aikanaan juurikin se airut, joka toi Quick Time Eventit eli nappulanpainelusekvenssit pysyvästi osaksi toimintapeligenreä. Näistä lähtökohdista ei ole poikettu, vaan edelleen taistelut ison mörököllin kanssa viedään loppuun toistamalla pelin haluama näppäinyhdistelmä. Tämä ei ole ollut suosikkipiirteitäni pelissä aiemmin, eikä ole edelleenkään. Erityisen rasittavaa on olla ehtimättä pitkän sarjan viimeiseen painallukseen, jolloin koko setti katkeaa ja Kratos saa turpaansa, pahimmassa tapauksessa henki kirpoaa ja luvassa on myös niiden 20 muun ölliäisen tappaminen uusiksi. Toki tämä(kin) tehdään paremmin kuin useimmissa kilpailijoissa, eli aikaa painallukselle on enemmän, nappulat ilmaistaan selvästi ja palkintona on räleitä animaatioita, mutta itse kokisin jotenkin saavuttavani enemmän ilman näitä kommervenkkejä.
Pelin vaikeusaste on yleisesti ottaen kohtuullisella ja hyvin säädetyllä tasolla. Normaalitasolla taistelut eivät kovin usein muodostu ylitsepääsemättömiksi, mutta antavat silti sopivasti haastetta. Havaitessaan kuolemien sarjan peli ystävällisesti tarjoaa helpompaa vaihtoehtoa, tosin näin usein käy myös silloin, kun putoaa hyppysarjasta toistuvasti kuolemaansa (ja tähän vaikeusasteella ei ole mitään vaikutusta). Ahkera pelaaja näkee lopun parissa illassa, mitä voidaan pitää hyvänä keskiarvona nykypeleille.
Olkoonkin, että God of War III on todella väkivaltainen ja periaatteessa vain perinteinen hack'n slash pienellä seikkailumausteella, se edustaa oman tyylilajinsa ehdotonta kärkeä. Toteutus on likimain virheetöntä, pelin kehystarina on viihdyttävä (vaikka kaikki hahmot eivät sitä olekaan), ja ihan vain maisemienkin vuoksi haluaa aina nähdä, mihin kostonhimoista päähenkilöämme seuraavaksi viedään. Loppuhuipennuksena tarina saa tässä osassa jonkinlaisen päätöksensä, mutta ovea jatko-osilta ei suljeta kokonaan. Hölmöä se olisikin näillä näytöillä.
Kun trilogian edellinen osa päättyi edellisellä konsolisukupolvella, Kratos kävi yhdessä titaanien kanssa hyökkäykseen Olympus-vuoren jumalia ja etenkin isäänsä Zeusta vastaan. Näinpä sen kummemmin selittelemättä kolmonen pääsee alkamaan suoraan taistelun keskeltä - eikä se aikaa hukkaakaan. Erittäin komean alkuvideon jälkeen ei kulu viittäkään minuuttia, kun ollaan jo meren jumala Poseidonin kimpussa, eikä taisteluiden skaala tästä ainakaan pienene jatkossakaan. Ennen kuin Kratoksen kostoretki on ohi, muinaisen Kreikan jumaluuksista puskee koiranputkea suurin osa.
Imperiumin vastaisku
Samalla tavoin peli ei tuota yllätyksiä toiseenkaan suuntaan. God of War on edelleen synonyymi raivoisalle toiminnalle, jättimäisille vihollisille ja äärettömän veriselle väkivallalle, jota rytmitetään välinäytöksillä ja pienillä pulmilla. Kytkin- ja tulipuzzlet ovat perusteiltaan tuttuja, mutta vaivaavat älynystyröitä sopivassa määrin. Tappelupuolen Kratos hallitsee myös erinomaisesti, vaikka taas alussa voimiaan menettääkin: hurmehippa on nopeaa, sulavaa ja massiivista, ja päivittyessään aseet tuovat aina mukanaan uusia, tyydyttävän tuhovoimaisia liikkeitä. Yleensä taistelun voittaminen ei vaadi mitään tiettyä toimenpidettä, vaan luovuuttaan saa käyttää. Pelattavuuden kannalta ainoa suurempi napinan aihe ovat hyppelyt, jotka ovat usein liian tarkkuutta vaativia ja päättyvät epäonnistuessaan luonnollisesti kuolemaan. Checkpointeja on kuitenkin sijoitettu armollisesti niin, ettei turhautuminen pääse yllättämään.
Jumalattoman nättiä, ja karua
Kääntöpuolena hahmojen esittämä väkivalta nousee sitten myös uudelle realismin tasolle. Kun Kratos monottaa auringonjumalan veristä päätä katukivetykseen, ollaan jo lähellä sitä American History X:n ällöttävintä kohtausta. Etenkin jos ei tiedä, mikä Kratoksen raivoa oikein motivoi, saattaa olla vaikea ymmärtää kiukkupussin yrmeää asennetta ja silmitöntä verenhimoa. Peliä ei kuitenkaan voi syyttää väkivallan kierteen kaunistelusta, sillä samalla kun Kratos pääsee lähemmäksi kostoaan, jumalten taistelun maksumiehiksi joutuvat tietenkin tavalliset ihmiset, eikä Antiikin Kreikka vaikuta enää varsinaisesti matkailukohteelta.
Yu Suzukin perintö
Pelin vaikeusaste on yleisesti ottaen kohtuullisella ja hyvin säädetyllä tasolla. Normaalitasolla taistelut eivät kovin usein muodostu ylitsepääsemättömiksi, mutta antavat silti sopivasti haastetta. Havaitessaan kuolemien sarjan peli ystävällisesti tarjoaa helpompaa vaihtoehtoa, tosin näin usein käy myös silloin, kun putoaa hyppysarjasta toistuvasti kuolemaansa (ja tähän vaikeusasteella ei ole mitään vaikutusta). Ahkera pelaaja näkee lopun parissa illassa, mitä voidaan pitää hyvänä keskiarvona nykypeleille.
Lihaa säästämättä
Olkoonkin, että God of War III on todella väkivaltainen ja periaatteessa vain perinteinen hack'n slash pienellä seikkailumausteella, se edustaa oman tyylilajinsa ehdotonta kärkeä. Toteutus on likimain virheetöntä, pelin kehystarina on viihdyttävä (vaikka kaikki hahmot eivät sitä olekaan), ja ihan vain maisemienkin vuoksi haluaa aina nähdä, mihin kostonhimoista päähenkilöämme seuraavaksi viedään. Loppuhuipennuksena tarina saa tässä osassa jonkinlaisen päätöksensä, mutta ovea jatko-osilta ei suljeta kokonaan. Hölmöä se olisikin näillä näytöillä.
God of War III (Playstation 3)
Juuri sitä, mitä odotettiinkin. Loistelias ja raivokas, jos kohta perinteinen toimintapeli.
- Järjettömän kaunis ja sulava
- Kiinnostava tarina
- Hiottu pelattavuus
- Silmitön väkivalta
- Äkkikuolemahypyt
- QTE-tappelut
Keskustelut (35 viestiä)
23.03.2010 klo 08.20
Rekisteröitynyt 17.02.2010
23.03.2010 klo 08.38 2
Täytyy hommata joskus. Noiden kuvien perusteella grafiikassa ei ole kyllä tapahtunut mitään mahtavaa kehitystä.
oho, oliko plege2 kans näi kovat graffat? :D ite nääs hyppäs 8bittisestä suoraa ps3 :P
mut onhan toi siisti peli, on rahaa pistetty haisemaan... tarkotuksella säästelle pellaillu ettei ois heti ohi :D
23.03.2010 klo 09.20 1
23.03.2010 klo 09.23
luulin että god of warit on siitä juuri tunnettuja ,et miten voi tulla yllätyksenä.
..ja onko arvostelija vieläkin sitä mieltä että Kratos ei ansaitse olle top 10 kovimpien pelihahmojen listalla(mutta Dante on)nyt ku god of war 3 on pelattu.
23.03.2010 klo 09.36
Rekisteröitynyt 13.03.2009
23.03.2010 klo 10.04
Mikko hei, nyt tais unohtua muuan Mass Effect 2??
Vai kuinka?
No anyways kyllä taitaa itsellekin GoW 3:nen tipahtaa kämpille, kunhan käyn tuon pleikkarin poimimassa kaupasta.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
23.03.2010 klo 10.16
"Siinä, missä Microsoftilta on tullut Forza 3:n jälkeen lähinnä Lips-laulupelejä, Sonyn jo ennen joulua alkanut hittitulva on valuttanut vielä keväänkin puolelle mm. taannoin kehumani Heavy Rainin"
Mikko hei, nyt tais unohtua muuan Mass Effect 2??
Vai kuinka?
[/quote]
Nyt taidetaan puhua Sonyn ja MS:n itse julkaisemista peleistä, ja ME2:nhan julkaisi EA.
Rekisteröitynyt 10.08.2007
23.03.2010 klo 10.18
Miten silmitön väkivalta voi olla miinuksena, kun pelin kannessa on ikäraja 18?
23.03.2010 klo 10.47
Kahden pelin hittitulva? Ensin 2v hiljaisempaa ja sitten se kahden pelin tulva.
Heavy Rain ja God of War3 oli FFXIII:n ohessa ne viimeiset pelit joita on tehty PS3:n julkaisusta. Eipä tule enää mieleen jotain muuta jota tulisi tänä vuonna. GT5 ehkä jouluna ja that's it.
GoW3 ei ole aivan yksioikoisesti hyvä, suorastaan hirveä pelityyppi omasta mielestäni.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
23.03.2010 klo 12.17
..ja onko arvostelija vieläkin sitä mieltä että Kratos ei ansaitse olle top 10 kovimpien pelihahmojen listalla(mutta Dante on)nyt ku god of war 3 on pelattu.
On, Kratos on raukkis edelleen, mörökölli ja itsemurhaaja!
Ja väkivallan pointti oli, että se on paikoin jo kuvottavaa ja miinus pelille. Aiemmin GoWeja pelaamaton koeyleisö lopetti pelin seuraamisen noissa potkintakohdissa.
23.03.2010 klo 12.37
23.03.2010 klo 15.45 2
Mikko hei, nyt tais unohtua muuan Mass Effect 2??
Vai kuinka?
Kyllähän ME2 tuli myös pc:lle, itse boksille onko tullut yhtään yksinoikeutta tänä vuonna?
Heavy Rain ei loppujen lopuksi itseeni iskenyt erityisemmin kun koko peli oli yksi iso QTE/kävele paikasta A paikkaan B...
HR on ehkä hiukan erityylinen peli..
23.03.2010 klo 20.02
Rekisteröitynyt 15.02.2010
23.03.2010 klo 22.05
Juuri tuon takia vois ostaakin pelin...
Rekisteröitynyt 13.03.2009
24.03.2010 klo 10.19
"Siinä, missä Microsoftilta on tullut Forza 3:n jälkeen lähinnä Lips-laulupelejä, Sonyn jo ennen joulua alkanut hittitulva on valuttanut vielä keväänkin puolelle mm. taannoin kehumani Heavy Rainin"
Mikko hei, nyt tais unohtua muuan Mass Effect 2??
Vai kuinka?
Nyt taidetaan puhua Sonyn ja MS:n itse julkaisemista peleistä, ja ME2:nhan julkaisi EA.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
24.03.2010 klo 10.21 1
"Siinä, missä Microsoftilta on tullut Forza 3:n jälkeen lähinnä Lips-laulupelejä, Sonyn jo ennen joulua alkanut hittitulva on valuttanut vielä keväänkin puolelle mm. taannoin kehumani Heavy Rainin"
Mikko hei, nyt tais unohtua muuan Mass Effect 2??
Vai kuinka?
Nyt taidetaan puhua Sonyn ja MS:n itse julkaisemista peleistä, ja ME2:nhan julkaisi EA.
Ja eihän Mass Effect 2 ole edes yksinoikeus. ;)
Rekisteröitynyt 13.03.2009
24.03.2010 klo 10.22
Mikko hei, nyt tais unohtua muuan Mass Effect 2??
Vai kuinka?
Kyllähän ME2 tuli myös pc:lle, itse boksille onko tullut yhtään yksinoikeutta tänä vuonna?
Heavy Rain ei loppujen lopuksi itseeni iskenyt erityisemmin kun koko peli oli yksi iso QTE/kävele paikasta A paikkaan B...
HR on ehkä hiukan erityylinen peli..
Rekisteröitynyt 13.03.2009
24.03.2010 klo 10.22
"Siinä, missä Microsoftilta on tullut Forza 3:n jälkeen lähinnä Lips-laulupelejä, Sonyn jo ennen joulua alkanut hittitulva on valuttanut vielä keväänkin puolelle mm. taannoin kehumani Heavy Rainin"
Mikko hei, nyt tais unohtua muuan Mass Effect 2??
Vai kuinka?
Nyt taidetaan puhua Sonyn ja MS:n itse julkaisemista peleistä, ja ME2:nhan julkaisi EA.
Ja eihän Mass Effect 2 ole edes yksinoikeus. ;)
Rekisteröitynyt 17.03.2009
24.03.2010 klo 10.33
En kyllä tajua miten tuosta QTE:stä jaksetaan nalkuttaa. Heavy Rain ei loppujen lopuksi itseeni iskenyt erityisemmin kun koko peli oli yksi iso QTE/kävele paikasta A paikkaan B, mutta tässä taistelut viedään hienosti loppuun sillä, mikä ei olis ikinä mahdollista mitään neliötä rämpyttämällä.
QTE:n ongelma on siinä, että aika usein ne rikkoo pelin sisäisen logiikan, tyylin hyppynappi muuttuu yhtäkkiä rämpytysnapiksi, jolla kuristetaan jokin avaruusjuutalainen. Vertaa johonkin Street Fighteriin tai Starcraftiin, jotka aika pitkälti ovat yksiä isoja QTE:jä, niissä se kuitenkin toimii, koska pelaajalla on nysväyksen tarpeesta huolimatta vapaus nysvätä niinkuin haluaa. Jokin Indigo Prophecy/Fahrenheit taas tuntu periaatteessa siltä, kuin katsoisi köyhän miehen The Matrixia soittimelta, johon on kytketty Speden Spelien refleksilaite, ja jos nappuloiden painamisessa mokaa tarpeeksi paljon, niin leffa hyppää kohtauksen alkuun. +itseä häiritsee vielä nuo näytöllä vilkkuvat näppäinsymbolit.
En kyllä tajua, miten God of War kolmosta voi pitää nättinä. Valaistukset kusee kuin viimeistä päivää, maailma on monokromaattinen, varjoja puuttuu, olemassa olevat varjot näyttävät paskalta, bloomit rikkovat fysiikan lakeja pahemmin kuin missään pelissä vuosikausiin, valot eivät heijastu. Ongelma ei ole makuasia, vaan puhtaasti tiedostettava tosiasia, että 1+1 ei ole 0,7.
24.03.2010 klo 17.05 2
"QTE:n ongelma on siinä, että aika usein ne rikkoo pelin sisäisen logiikan, tyylin hyppynappi muuttuu yhtäkkiä rämpytysnapiksi, jolla kuristetaan jokin avaruusjuutalainen. Vertaa johonkin Street Fighteriin tai Starcraftiin, jotka aika pitkälti ovat yksiä isoja QTE:jä, niissä se kuitenkin toimii, koska pelaajalla on nysväyksen tarpeesta huolimatta vapaus nysvätä niinkuin haluaa. Jokin Indigo Prophecy/Fahrenheit taas tuntu periaatteessa siltä, kuin katsoisi köyhän miehen The Matrixia soittimelta, johon on kytketty Speden Spelien refleksilaite, ja jos nappuloiden painamisessa mokaa tarpeeksi paljon, niin leffa hypää kohtauksen alkuun. +itseä häiritsee vielä nuo näytöllä vilkkuvat näppäinsymbolit.
En kyllä tajua, miten God of War kolmosta voi pitää nättinä. Valaistukset kusee kuin viimeistä päivää, maailma on monokromaattinen, varjoja puuttuu, olemassa olevat varjot näyttävät paskalta, bloomit rikkovat fysiikan lakeja pahemmin kuin missään pelissä vuosikausiin, valot eivät heijastu. Ongelma ei ole makuasia, vaan puhtaasti tiedostettava tosiasia, että 1+1 ei ole 0,7."
Hankkisit kuule tyttö lasit ja sano sitten jos tiedät paremmalta näyttävän konsolipelin
Rekisteröitynyt 17.03.2009
25.03.2010 klo 01.53
Hankkisit kuule tyttö lasit ja sano sitten jos tiedät paremmalta näyttävän konsolipelin
Halo 3. Loistava trollausvalinta tähän tilanteeseen, koska se(kin) ihan oikeasti on God of War kolmosta paremman näköinen peli.
Offtopikkina voisin mainita, vaikka tarinankerronta on vähän keinotekoinen elementti peleissä, niin Halo3 ja GoW3 ovat itseasiassa sillä saralla melko samaa abysmaalista tasoa.
Rekisteröitynyt 08.12.2007
25.03.2010 klo 16.58
Ja on muuten perkeleen kova peli. Ja kyllä, järjettömän nätti.
25.03.2010 klo 17.37
Tosi synkeältä maailmalta näyttää tämäkin peli, pelaavalle nuorisolle.
Tuollaisella synkydellä ja tappamisella kun päänsä täyttää iltakaudet…
Kyllä Wiin ja muissa mukavamman elämän peleissä on elämän ilo ja hyvyys paremmin läsnä.
Ja etenkin kun ei iltakaudet notku pelikonsolin ääressä. Kannattaisi kohdata elämän haasteita ihan oikeasti, mennä vaikka tapaamaan hoitolaitoksissa ihmisiä, tehdä kaveriporukalla jotain mistä voi olla ylpeä ja muuta oikeata haastetta…
25.03.2010 klo 18.09
Kannattaisi kohdata elämän haasteita ihan oikeasti, _mennä vaikka tapaamaan hoitolaitoksissa ihmisiä_
jaa niinkuin sinunlaisesi ihmiset?
25.03.2010 klo 21.31 1
Hyvin trollattu, Mirr5.
Ja on muuten perkeleen kova peli. Ja kyllä, järjettömän nätti.
Totta tosiaan. God of War 3 on konsolipelien uusi kiistämätön grafiikkakuningas (ja muutenkin mahtava peli), joka muuta väittää ei ole peliä pelannut vaan korkeintaan nähnyt jotain ikivanhoja promokuvia pelistä tai siitä E3 demosta. Pelissä oli sen verran näyttävät grafiikat, jotta luulin muutamassa kohtaa pelin olleen vielä cutscenessä kunnes huomasin hetken päästä että hemmetti Kratostahan pystyikin liikuttamaan.
25.03.2010 klo 21.34
Rekisteröitynyt 17.03.2009
25.03.2010 klo 22.35
http://v2.fi/pelit/sshot.php?id=1575&shotid=18
Rajatkaa kuva kratoksen pärstään, aivan uskomattoman nättiä jälkeä, etenkin silmien seutu.
Mutta sitten, peittäkää Kratoksen naama, ja leikkikää unohtavanne mistä pelistä kuva on peräisin. Mistä pelistä on kyse? Itse veikkaan Dragon Agen boksiversiota. Ja se ei muuten ollut nätti peli.
25.03.2010 klo 23.15
Pienenä esimerkkinä grafiikoiden vaihtelevuudesta... Rajatkaa kuva kratoksen pärstään, aivan uskomattoman nättiä jälkeä, etenkin silmien seutu.
Mutta sitten, peittäkää Kratoksen naama, ja leikkikää unohtavanne mistä pelistä kuva on peräisin. Mistä pelistä on kyse? Itse veikkaan Dragon Agen boksiversiota. Ja se ei muuten ollut nätti peli.
Sanonpa vain ettei nuo kuvat tee oikeutta pelille ja osa näyttäisi olevan vanhempaakin matskua. Pelaa peli ensin läpi ja tule sitten uudelleen uskottelemaan mielipiteitäsi meille jotka pelin ovat jo läpäisseet.
26.03.2010 klo 14.26
Saisivat vain tuoda nopeammin näitä pelejä, ei taideta neljättä saada aikaan seuraavaan viiteen vuoteen.
26.03.2010 klo 21.49
28.03.2010 klo 00.42
28.03.2010 klo 11.38
28.03.2010 klo 16.58
Oli kyllä upea peli ja graffat. Ainoa peli joka pistää kampoihin tälle graffoissa on PC:n Crysis.
et ole paljoa pelaillut? no ei se mitään. ja OLEN PELANNUT gow3:a ja oli melko ruma peli. kontrollit takkuili ja "tarina" oli vissiin kaivettu jostain ö-mapista? menenpä tästä pelaileen kz2 jota jaksaa katella ilman että pitää repiä silmät päästä =)
28.03.2010 klo 18.47
et ole paljoa pelaillut? no ei se mitään. ja OLEN PELANNUT gow3:a ja oli melko ruma peli. kontrollit takkuili ja "tarina" oli vissiin kaivettu jostain ö-mapista? menenpä tästä pelaileen kz2 jota jaksaa katella ilman että pitää repiä silmät päästä =)
muuten samaa mieltä muttei tota kyllä rumaksi voi sanoa. ajoittain häiritsee tuommoinen ärsyttävä kiiltävä-muovi-effekti mutta muuten on kyllä erittäin nätti. kontrollit kyllä kusee ajoittain oikein urakalla.
29.03.2010 klo 10.57 1
Oli kyllä upea peli ja graffat. Ainoa peli joka pistää kampoihin tälle graffoissa on PC:n Crysis.
Samaa mieltä. Menee kevyesti PS3:n kärkikastiin Uncharted 2:n ja Killzone 2:n rinnalle.