Call of Duty: Black Ops III
Arvioitu: | Playstation 4 |
Genre: | Sotapelit |
Pelaajia: | 1, moninpeli |
Ikärajoitus: | 18 |
Kehittäjä: | Treyarch |
Julkaisija: | Activision |
Julkaisupäivä: | 06.11.2015 |
Pelin kotisivut |
Uusi paluu tulevaisuuteen
Illat senkun pimenevät, joten on hyvä aika rauhoittua konsolisodinnan pariin. Tämän vuotisesta CoD-elämyksestä vastaa Treyarchin kehitystiimi, joka on työstänyt aiempien Black Ops -osien lisäksi muitakin Call of Duty -pelejä. Kokemusta ainakin tiimillä riittää ja pelaajien odotukset ovat sen mukaiset. Edellinen Black Ops on allekirjoittaneella edelleen niiden pelien joukossa, joihin palaan aina silloin tällöin, mikä lisää omiakin odotuksia uudelle pelille.
Pelin kampanjatilassa matkataan ajassa 40 vuotta eteenpäin ja sota on edelleen arkipäivää. Teknologia on kehittynyttä, minkä ansiosta raajojaan menettäneitä sotilaita voidaan jopa ”korjata” mekaanisilla käsillä ja jaloilla. Vastaan asettuu myös normaalia kestävämpiä sotureita, kun pitkälle kehitetyt robotit antavat aseiden laulaa. Tarinatilaa aloitellessaan tulee aivan ensimmäisenä luoda oma hahmo. Sukupuolen valinnan lisäksi tarjolla on kourallinen erilaisia kasvo- ja hiusmalleja valittavaksi. Pelaajalle annetaan pelin edetessä joukko erilaisia erikoiskykyjä, joita voi vaihdella kenttien välillä ja tasoista löytyvistä aselaatikoista. Kykyjen avulla voi esimerkiksi ottaa robotteja hallintaansa tai heittää parven ötököitä vastustajien sotilaita häiritsemään.
Black Ops 3:n kampanjassa on erityisesti panostettu yhteisöllisyyteen. Tarinatilan voikin pelata maksimissaan neljän verkkopelaajan voimin ja pelattavan kentän voi heti alusta pitäen valita koko valikoimasta. Tarinan seurannan kannalta ei ole toki fiksuinta aloittaa lopusta, mutta positiivisena puolena kavereiden peleihin voi liittyä, vaikka itse ei olisi niin pitkälle kampanjassa edennyt. Homma toimi erittäin sulavasti, paitsi jos tarinaa haluaa seurata, koska peliaulan vetäjä voi kylmästi sivuuttaa kaikki välianimaatiot.
Itse tarina on melko sekavaa seurattavaa eikä yllä mitenkään viimevuotisen CoDin tasolle. Sekavuus johtunee co-opin mukaan tuomisesta, mikä ei varmasti yksikseen pelaavia naurata. Tapahtumia ei pohjusteta kunnolla ja keskeiset hahmot eivät tunnu kovinkaan läheisiltä. Onneksi itse pelikentät on hyvin suunniteltu ja menossa on tarpeeksi vaihtelua, ettei kyllästyminen pääse yllättämään. Onnistunutta kenttäsuunnittelua tukevat myös pelin mahtavat ja jouhevasti rullaavat grafiikat. Peli näyttää konsoleilla todella komealta ja pelatessani ruudunpäivitys ei herpaantunut kertaakaan.
Zombit ovat täällä taas. Tällä kertaa zombit astelevat kiusaamaan pelaajia 1940-luvun film-noir hengessä ja pelimuodon aikakausi tuo sopivasti vaihtelua muuhun pelin tarjontaan. Pelihahmojen äänistä vastaavat tunnetut näyttelijät Jeff Goldblum, Heather Graham, Ron Perlman ja Neil McDonough. He heittävät pelin aikana hauskoja sutkautuksia jazzahtavan musiikin soidessa taustalla. Aalloittain neljän ihmispelaajan päälle käyviä zombeja voi laittaa muusiksi luotien ja räjähteiden lisäksi myös muuttumalla lonkeroita heiluttelevaksi hirviöksi – outoa, mutta hauskaa.
Verkkopelin yhteyteen liitetty Freerun-pelimuoto ei vie verkkosodintaan, vaan opettaa näppärästi liikkumisen alkeet moninpelaamista ajatellen. Kontrolleissa on hieman eroa yksinpelikampanjaan, minkä vuoksi tämä juoksu kannattaa ainakin kertaalleen suorittaa. Pelimuoto avaa pelaajalle läpijuostavan radan, jossa on erilaisia esteitä ja haasteita. Perinteisten ylihypättävien ja alisyöksyttävien esteiden lisäksi rata opettaa kuinka seinillä juostaan ja ammutaan samanaikaisesti. Verkkomoninpeliin uutena ominaisuutena tullutta uintitaitoa pääsee myös kokeilemaan radan turvallisissa olosuhteissa. Virheet lasketaan ja kello käy, joten täydellisen suorituksen himoitseville pelimuoto tarjoaa jo itsessään muutaman hetken hupia. Itsekin jäinkin hieman tähän juoksenteluun koukkuun ja omien tuloksien paranteluun. Helpoimman juoksuradan läpäistessään pelaaja voi syöksyä vielä kolmelle hieman haastavammalle tasolle.
Itse moninpeli on tuttuakin tutumman oloista, toki muutamin pikku uudistuksin. Mehukkain uudistus tuo peliin kourallisen erilaisia pelihahmoja, joilla jokaisella on omat kykynsä. Hetken tulosta tuottaneen sodinnan jälkeen erikoiskyky aktivoituu käytettäväksi ja se saattaa olla esimerkiksi jousipyssyllä ammuttava pommi tai hetkellinen vahingoittumattomuus. Kaikkia on päästävä vähintään kerran kokeilemaan, millä saadaan luotua intoa pelaajalle pelata enemmän ja enemmän avatakseen hahmolleen kaikki mahdolliset kyvyt.
PvP-muotoja pääsee harjoittamaan yhteensä kahdellatoista eri kentällä, joiden suunnittelussa on onnistuttu hyvin. Erityisen pieniä tai suuria kenttiä pelissä ei nähdä, joten kaikki soveltuvat hyvin 12 pelaajan otteluihin. Kentät ovat luonteeltaan riittävän erilaisia ja niissä on viljelty hyvin paikkoja seinäjuoksun sekä uinnin harjoittamiselle. Mikäs olisikaan sen rentouttavampaa, kun istuskella puusillalla odottaen vastapuolen sotilaan uimista tähtäimeen.
Verkkopeli rullaisi muuten erinomaisesti, mutta serveriongelmat tekivät pelaamisesta välillä tuskallista. Toisinaan verkkopelivalikkoon ei meinannut päästä alkuunkaan ja välillä itse pelaaminen lagasi häiritsevästi. Seura löytiy kyllä nopeasti, mutta ruudulla teleporttailet vastustajat tuottivat ärräpäitä. Pelimuotovalinnallakin tuntui olevan hieman vaikutusta asiaan. Search & Destroy –pelimuoto ei kokeilussani tökkinyt lainkaan, niin kuin esimerkiksi Team Deathmatch.
Uusia pelaajia varmasti harmittaa hieman kilpakumppanien tappiin asti viritetyt levelit ja täten paremmat varusteet. Tätä tuskaa voi lievittää kilpailullisessa Arena-tilassa, jossa kaikki lähtevät samalta viivalta. Ennen varsinaista pelaamista äänestetään erästä pois jätettävät aseet, perkit jne. Jos ei halua poistaa mitään, voi halutessaan suojella esimerkiksi lempiasettaan. Tämän jälkeen tehdään hahmo- ja varustevalinnat, minkä jälkeen peli voi alkaa. Pelimuoto on muuten mainio, mutta aikaa vievien valintojen jälkeen tuntui melko ärsyttävältä, jos puolet pelaajista lähtevät ensimmäisten minuuttien aikana. Tätäkin välillä kävi.
Tämän vuotinen CoD-annos ei suuresti yllätä, mutta onnistuu tekemään kokemuksesta hieman jopa aiempia osia monipuolisemman. Vaihtelua riittää ja zombi-pelimuodon vienti menneisyyteen tuo pelin teemaan mukavasti vaihtelua. Yksinpeli on melkoista nannaa kaveriporukalla, mutta yksinpelattuna pieni pettymys. PvP-moninpeli olisi mainio, jos serveriongelmat saataisiin kuntoon. Kokonaisuutena Black Ops 3 on takuuvarma esitys. Tehdään niitä juttuja missä ollaan oltu hyviä ja annetaan muutoksien olla pieniä. Näin varmanpäälle pelatessa kriitikoilta ei täysiä pisteitä heru, mutta pelaajat ovat ainakin tyytyväisiä.
Päivitys 20.11. klo 22:00 : Arvosteluun vaihdettu arvostelijan ottamia ruutukaappauksia.
Pelin kampanjatilassa matkataan ajassa 40 vuotta eteenpäin ja sota on edelleen arkipäivää. Teknologia on kehittynyttä, minkä ansiosta raajojaan menettäneitä sotilaita voidaan jopa ”korjata” mekaanisilla käsillä ja jaloilla. Vastaan asettuu myös normaalia kestävämpiä sotureita, kun pitkälle kehitetyt robotit antavat aseiden laulaa. Tarinatilaa aloitellessaan tulee aivan ensimmäisenä luoda oma hahmo. Sukupuolen valinnan lisäksi tarjolla on kourallinen erilaisia kasvo- ja hiusmalleja valittavaksi. Pelaajalle annetaan pelin edetessä joukko erilaisia erikoiskykyjä, joita voi vaihdella kenttien välillä ja tasoista löytyvistä aselaatikoista. Kykyjen avulla voi esimerkiksi ottaa robotteja hallintaansa tai heittää parven ötököitä vastustajien sotilaita häiritsemään.
Tarinanseurantaa ystävien kanssa
Black Ops 3:n kampanjassa on erityisesti panostettu yhteisöllisyyteen. Tarinatilan voikin pelata maksimissaan neljän verkkopelaajan voimin ja pelattavan kentän voi heti alusta pitäen valita koko valikoimasta. Tarinan seurannan kannalta ei ole toki fiksuinta aloittaa lopusta, mutta positiivisena puolena kavereiden peleihin voi liittyä, vaikka itse ei olisi niin pitkälle kampanjassa edennyt. Homma toimi erittäin sulavasti, paitsi jos tarinaa haluaa seurata, koska peliaulan vetäjä voi kylmästi sivuuttaa kaikki välianimaatiot.
Itse tarina on melko sekavaa seurattavaa eikä yllä mitenkään viimevuotisen CoDin tasolle. Sekavuus johtunee co-opin mukaan tuomisesta, mikä ei varmasti yksikseen pelaavia naurata. Tapahtumia ei pohjusteta kunnolla ja keskeiset hahmot eivät tunnu kovinkaan läheisiltä. Onneksi itse pelikentät on hyvin suunniteltu ja menossa on tarpeeksi vaihtelua, ettei kyllästyminen pääse yllättämään. Onnistunutta kenttäsuunnittelua tukevat myös pelin mahtavat ja jouhevasti rullaavat grafiikat. Peli näyttää konsoleilla todella komealta ja pelatessani ruudunpäivitys ei herpaantunut kertaakaan.
Tontut kurkkii – älä käyttäydy kuin zombi
Zombit ovat täällä taas. Tällä kertaa zombit astelevat kiusaamaan pelaajia 1940-luvun film-noir hengessä ja pelimuodon aikakausi tuo sopivasti vaihtelua muuhun pelin tarjontaan. Pelihahmojen äänistä vastaavat tunnetut näyttelijät Jeff Goldblum, Heather Graham, Ron Perlman ja Neil McDonough. He heittävät pelin aikana hauskoja sutkautuksia jazzahtavan musiikin soidessa taustalla. Aalloittain neljän ihmispelaajan päälle käyviä zombeja voi laittaa muusiksi luotien ja räjähteiden lisäksi myös muuttumalla lonkeroita heiluttelevaksi hirviöksi – outoa, mutta hauskaa.
Verkkopelin yhteyteen liitetty Freerun-pelimuoto ei vie verkkosodintaan, vaan opettaa näppärästi liikkumisen alkeet moninpelaamista ajatellen. Kontrolleissa on hieman eroa yksinpelikampanjaan, minkä vuoksi tämä juoksu kannattaa ainakin kertaalleen suorittaa. Pelimuoto avaa pelaajalle läpijuostavan radan, jossa on erilaisia esteitä ja haasteita. Perinteisten ylihypättävien ja alisyöksyttävien esteiden lisäksi rata opettaa kuinka seinillä juostaan ja ammutaan samanaikaisesti. Verkkomoninpeliin uutena ominaisuutena tullutta uintitaitoa pääsee myös kokeilemaan radan turvallisissa olosuhteissa. Virheet lasketaan ja kello käy, joten täydellisen suorituksen himoitseville pelimuoto tarjoaa jo itsessään muutaman hetken hupia. Itsekin jäinkin hieman tähän juoksenteluun koukkuun ja omien tuloksien paranteluun. Helpoimman juoksuradan läpäistessään pelaaja voi syöksyä vielä kolmelle hieman haastavammalle tasolle.
Tuttua moninpelihuttua pienin uusin herkuin
Itse moninpeli on tuttuakin tutumman oloista, toki muutamin pikku uudistuksin. Mehukkain uudistus tuo peliin kourallisen erilaisia pelihahmoja, joilla jokaisella on omat kykynsä. Hetken tulosta tuottaneen sodinnan jälkeen erikoiskyky aktivoituu käytettäväksi ja se saattaa olla esimerkiksi jousipyssyllä ammuttava pommi tai hetkellinen vahingoittumattomuus. Kaikkia on päästävä vähintään kerran kokeilemaan, millä saadaan luotua intoa pelaajalle pelata enemmän ja enemmän avatakseen hahmolleen kaikki mahdolliset kyvyt.
PvP-muotoja pääsee harjoittamaan yhteensä kahdellatoista eri kentällä, joiden suunnittelussa on onnistuttu hyvin. Erityisen pieniä tai suuria kenttiä pelissä ei nähdä, joten kaikki soveltuvat hyvin 12 pelaajan otteluihin. Kentät ovat luonteeltaan riittävän erilaisia ja niissä on viljelty hyvin paikkoja seinäjuoksun sekä uinnin harjoittamiselle. Mikäs olisikaan sen rentouttavampaa, kun istuskella puusillalla odottaen vastapuolen sotilaan uimista tähtäimeen.
Verkkopeli rullaisi muuten erinomaisesti, mutta serveriongelmat tekivät pelaamisesta välillä tuskallista. Toisinaan verkkopelivalikkoon ei meinannut päästä alkuunkaan ja välillä itse pelaaminen lagasi häiritsevästi. Seura löytiy kyllä nopeasti, mutta ruudulla teleporttailet vastustajat tuottivat ärräpäitä. Pelimuotovalinnallakin tuntui olevan hieman vaikutusta asiaan. Search & Destroy –pelimuoto ei kokeilussani tökkinyt lainkaan, niin kuin esimerkiksi Team Deathmatch.
Varman päälle pientä kivaa
Uusia pelaajia varmasti harmittaa hieman kilpakumppanien tappiin asti viritetyt levelit ja täten paremmat varusteet. Tätä tuskaa voi lievittää kilpailullisessa Arena-tilassa, jossa kaikki lähtevät samalta viivalta. Ennen varsinaista pelaamista äänestetään erästä pois jätettävät aseet, perkit jne. Jos ei halua poistaa mitään, voi halutessaan suojella esimerkiksi lempiasettaan. Tämän jälkeen tehdään hahmo- ja varustevalinnat, minkä jälkeen peli voi alkaa. Pelimuoto on muuten mainio, mutta aikaa vievien valintojen jälkeen tuntui melko ärsyttävältä, jos puolet pelaajista lähtevät ensimmäisten minuuttien aikana. Tätäkin välillä kävi.
Tämän vuotinen CoD-annos ei suuresti yllätä, mutta onnistuu tekemään kokemuksesta hieman jopa aiempia osia monipuolisemman. Vaihtelua riittää ja zombi-pelimuodon vienti menneisyyteen tuo pelin teemaan mukavasti vaihtelua. Yksinpeli on melkoista nannaa kaveriporukalla, mutta yksinpelattuna pieni pettymys. PvP-moninpeli olisi mainio, jos serveriongelmat saataisiin kuntoon. Kokonaisuutena Black Ops 3 on takuuvarma esitys. Tehdään niitä juttuja missä ollaan oltu hyviä ja annetaan muutoksien olla pieniä. Näin varmanpäälle pelatessa kriitikoilta ei täysiä pisteitä heru, mutta pelaajat ovat ainakin tyytyväisiä.
Päivitys 20.11. klo 22:00 : Arvosteluun vaihdettu arvostelijan ottamia ruutukaappauksia.
Call of Duty: Black Ops III (Playstation 4)
CoDiin on saatu jälleen kasa hyviä pikku-uudistuksia, mutta CoD on CoD vaikka voissa paistaisi. Ehkä se on hyvä juuri sen takia.
- Näyttää ja kuulostaa pirun hyvältä
- Paljon erilaista tekemistä
- Kampanjatilan voi läpäistä kavereiden kanssa
- Verkkopelin tekniset ongelmat
- Yksinpelin tarina ei kovinkaan mielenkiintoinen
Keskustelut (12 viestiä)
19.11.2015 klo 16.17 18
Rekisteröitynyt 03.08.2011
19.11.2015 klo 16.25 1
Yksinpeli ei ole mielenkiintoinen ja moninpeli ei toimi = 4/5.
19.11.2015 klo 20.25 5
Yksinpeli ei ole mielenkiintoinen ja moninpeli ei toimi = 4/5.
Olis 5/5, jos arvostelia olisi saanut xbox version.
19.11.2015 klo 20.36 3
Mikon pelataanpa-tyyliin "näyttää nätiltä, voisin joskus pelata enemmänkin"
19.11.2015 klo 23.56 1
I7-3770k ja gtx970 antavat kahdelle fullhd-näytölle mediumilla 60fps, eli homma toimii ok. (Yhdellä näytöllä maxed ~100 fps aina)
Rekisteröitynyt 07.08.2007
20.11.2015 klo 10.15 11
No ei vitussa olla. Ei lähimäillekaan. En edes vaivaannu puuttumaan kaiken maailman perkki/unlock viidakkoihin tai kaikkiin ilmahyppyihin ja seiniä pitkin juoksemiseen.
On vaikea käsittää miksi kukaan haluaisi pelata nettipeliä missä pelaajien hitboxit ovat 2-3 kertaa isompia kuin pelaajat itse. Olen pelannut reilun viikon verran päivittäin ja olen ehkä noin 100 pelistä nähnyt 1-2 killcamia missä ampuja oikeasti osuu kohteeseensa. Parhaimmillaan kuolemaan johtaneet ampumiset ovat osuneet aseen piippuun, mutta useimmiten ihan reippaasti ohi (1-2m kohteesta). Katastrofin kruunaa aseet joissa ei ole minkäänlaista rekyyliä ja sniperit jotka ovat 100% tarkkoja ilman että EDES tarvitsee minkäänlaista quickscopea puhumattkaan puukosta joka imeytyy vastustajiin 20m päästä jos sattuun edes huitaisemaan samaan suuntaan.
Ei näin. Voisi palata asiaan joskus 2020 paikkeilla.
1/5
20.11.2015 klo 17.39 6
Kuin pahvia söisi samalla kun katsoo maalin kuivumista paitsi että oikeasti sekin tuntuisi sentään tylsältä. Codi ei tunnu miltään ja se on huikea saavutus.
0/5
20.11.2015 klo 21.32 3
MW2:sta alkaneen CoD:n alamäen jälkeen olen CoD:ja vältellyt kuin ruttoa paria kokeilua lukuunottamatta, mutta nyt päätin ostaa uusimman ja kokeilla että olisiko parempaa suuntaan lähdetty.
No ei vitussa olla. Ei lähimäillekaan. En edes vaivaannu puuttumaan kaiken maailman perkki/unlock viidakkoihin tai kaikkiin ilmahyppyihin ja seiniä pitkin juoksemiseen.
On vaikea käsittää miksi kukaan haluaisi pelata nettipeliä missä pelaajien hitboxit ovat 2-3 kertaa isompia kuin pelaajat itse. Olen pelannut reilun viikon verran päivittäin ja olen ehkä noin 100 pelistä nähnyt 1-2 killcamia missä ampuja oikeasti osuu kohteeseensa. Parhaimmillaan kuolemaan johtaneet ampumiset ovat osuneet aseen piippuun, mutta useimmiten ihan reippaasti ohi (1-2m kohteesta). Katastrofin kruunaa aseet joissa ei ole minkäänlaista rekyyliä ja sniperit jotka ovat 100% tarkkoja ilman että EDES tarvitsee minkäänlaista quickscopea puhumattkaan puukosta joka imeytyy vastustajiin 20m päästä jos sattuun edes huitaisemaan samaan suuntaan.
Ei näin. Voisi palata asiaan joskus 2020 paikkeilla.
1/5
Olen tässä launchista asti pelaillut enkä tiedä mitä paskaa syöt, mutta ainakin omat shotit osuu kohteeseen ja huti menneet huti. Minkä vitun takia ostit pelin jos ei hypyt ja seinäjuoksut kiinnosta?
Olet juuri osa niitä vitun tappiautisteja jotka vihaa uutta codia koska se ei ole niinkuin osat 1-4. Olisitteko saatanan tyytyväisiä jos osa 4 olisi julkaistu kymmenen vuotta putkeen uudelleen?
Unlock-viidakolla varmaan tarkoitat pelissä pelaamalla avattavia asioita. Kyllä, tämä ei ole cs, valitettavasti et voi ostaa kaikkea heti kolmannella rundilla.
Ja mikä helvetin puukko? Ripperin erikoiskyky? Et edes vittu tiedä mistä puhut
Kyllä, olen suolainen. Kusipäät riehuvat turhaan vain sen takia että cod on erilainen kuin vanha cod. Itse hyppäsin kelkasta mw2 jälkeen, ja tuntuu kyllä hyvältä palata takaisin. Fiilis on jotain crysis/mw2, ja maistuu minulle.
Rekisteröitynyt 29.10.2007
21.11.2015 klo 03.00
23.11.2015 klo 03.13
23.11.2015 klo 18.34
MW2:sta alkaneen CoD:n alamäen jälkeen olen CoD:ja vältellyt kuin ruttoa paria kokeilua lukuunottamatta, mutta nyt päätin ostaa uusimman ja kokeilla että olisiko parempaa suuntaan lähdetty.
No ei vitussa olla. Ei lähimäillekaan. En edes vaivaannu puuttumaan kaiken maailman perkki/unlock viidakkoihin tai kaikkiin ilmahyppyihin ja seiniä pitkin juoksemiseen.
On vaikea käsittää miksi kukaan haluaisi pelata nettipeliä missä pelaajien hitboxit ovat 2-3 kertaa isompia kuin pelaajat itse. Olen pelannut reilun viikon verran päivittäin ja olen ehkä noin 100 pelistä nähnyt 1-2 killcamia missä ampuja oikeasti osuu kohteeseensa. Parhaimmillaan kuolemaan johtaneet ampumiset ovat osuneet aseen piippuun, mutta useimmiten ihan reippaasti ohi (1-2m kohteesta). Katastrofin kruunaa aseet joissa ei ole minkäänlaista rekyyliä ja sniperit jotka ovat 100% tarkkoja ilman että EDES tarvitsee minkäänlaista quickscopea puhumattkaan puukosta joka imeytyy vastustajiin 20m päästä jos sattuun edes huitaisemaan samaan suuntaan.
Ei näin. Voisi palata asiaan joskus 2020 paikkeilla.
1/5
Olen tässä launchista asti pelaillut enkä tiedä mitä paskaa syöt, mutta ainakin omat shotit osuu kohteeseen ja huti menneet huti. Minkä vitun takia ostit pelin jos ei hypyt ja seinäjuoksut kiinnosta?
Olet juuri osa niitä vitun tappiautisteja jotka vihaa uutta codia koska se ei ole niinkuin osat 1-4. Olisitteko saatanan tyytyväisiä jos osa 4 olisi julkaistu kymmenen vuotta putkeen uudelleen?
Unlock-viidakolla varmaan tarkoitat pelissä pelaamalla avattavia asioita. Kyllä, tämä ei ole cs, valitettavasti et voi ostaa kaikkea heti kolmannella rundilla.
Ja mikä helvetin puukko? Ripperin erikoiskyky? Et edes vittu tiedä mistä puhut
Kyllä, olen suolainen. Kusipäät riehuvat turhaan vain sen takia että cod on erilainen kuin vanha cod. Itse hyppäsin kelkasta mw2 jälkeen, ja tuntuu kyllä hyvältä palata takaisin. Fiilis on jotain crysis/mw2, ja maistuu minulle.
Eli paska näyttäs maistuvan...
Rekisteröitynyt 07.08.2007
24.11.2015 klo 12.44 2
Olen tässä launchista asti pelaillut enkä tiedä mitä paskaa syöt, mutta ainakin omat shotit osuu kohteeseen ja huti menneet huti. Minkä vitun takia ostit pelin jos ei hypyt ja seinäjuoksut kiinnosta?
Eivätköhän ne tosiaan kohteeseen osu kun hitboxit venytvät pelaajien ulkopuolelle ihan reippaasti. :D
Olet juuri osa niitä vitun tappiautisteja jotka vihaa uutta codia koska se ei ole niinkuin osat 1-4. Olisitteko saatanan tyytyväisiä jos osa 4 olisi julkaistu kymmenen vuotta putkeen uudelleen?
Vihaan tätä CoD:ia sen takia koska se on yksiselitteisesti täyttä paskaa.
Itseasiassa olisin. Inhoan sitä että peli jäävät junnaamaan paikalleen, mutta näin CoD:ssa on periaatteessa käynytkin. Pelimoottori on kehittäjien valehteluista huolimatta sama kivikautinen paska mitä se on ollu koko historiansa ajan ja muutenkin samat moodit ja ideat kiertävät vuodesta toiseen. Nimetkin sen kertovat oikein hyvin Warfare/Black Ops zigzag-ikuisuuslooppi rullaa kohti ikuisuutta.
Isompiakin muutoksia on toki tullu, mutta ne ovat aina vain tehneet pelistä entistä paskemman. Dedicated serverit, map editorit lähtivät aikaa sitten ja season pass-paska tuli tilalle, pelistä on tehty entistä ADHD-ystävällisempi jedi-hyppyjen, liukumisien, seinäjuoksujen kautta. Kuten sanottua hitboxit paisuvat ihan miten sattuu. Singleplayer osuus mikä oli ennen oikeasti ihan helvetin hyvä ja nykyään väkisillä päälleliimattua geneeristä paskaa mitä ei kannata edes vaivaantua aloittamaan. Peli käyttää käsittämättömän määrän muistia ja resursseja mutta on graafisesti korkeintaan kohtalainen ja sisällöltään vajaa. Ja miljoona muuta syytä.
Eli siis käytännössä jos oltaisiin jatkettu 4:n linjalla 10v putkeen olisimme samassa tilanteessa ilman kaikkea paskaa.
Ja mikä helvetin puukko? Ripperin erikoiskyky? Et edes vittu tiedä mistä puhut
Combat Knife? Oletko ikinä pelannut mitään nettipeliä? :D
Kyllä, olen suolainen. Kusipäät riehuvat turhaan vain sen takia että cod on erilainen kuin vanha cod. Itse hyppäsin kelkasta mw2 jälkeen, ja tuntuu kyllä hyvältä palata takaisin. Fiilis on jotain crysis/mw2, ja maistuu minulle.
Nimenomaan en vihaa CoD:ia sen takia että se olisi CoD. Juuri sen takia ostinkin tämän uusimman jotta tiedän missä mennään vaikkakin odotukset olivat pohjalukemissa. Kun peliä oikeasti alkoi pelaamaan niin valitettavasti pahimmatkin odotukset alitettiin ja peli on absoluuttisen objektiivisesti aivan perseestä.
Kirjoita kommentti