Slice Zombies for Kinect
Arvioitu: | Xbox One |
Genre: | Toimintapelit |
Pelaajia: | 1 |
Ikärajoitus: | 12 |
Kehittäjä: | MADE |
Julkaisija: | MADE |
Julkaisupäivä: | 08.05.2015 |
Pelin kotisivut |
Huono halkomispeli
Slice Zombies for Kinect on juuri sitä miltä se kuulostaa: Fruit Ninja -kopio, jossa huidotaan Kinectin edessä pätkien ruudulla lenteleviä zombeja. Mutta siinä missä Fruit Ninja on alkujaan erinomainen peli ja onnistuu Kinectilläkin olemaan siedettävä, Slice Zombies on silkkaa kuraa.
Peli on hyvin yksinkertainen. Ruudulla lentelee zombeja, ja pelaajan tulisi osua niihin ennen kuin ne katoavat näkymästä. Jos zombi ehtii karata tai jos huitaisee vahingossa pommia, pelaaja menettää elämän. Jos pystyy silpomaan zombeja minuutin ajan ennen kuin elämät loppuvat, kenttä on voitettu.
Oikeastaan mitään kenttiä ei edes ole, vaan samaa generoitua kenttää pelataan yhä uudelleen. Pelaajan kerätessä kokemustasoja kenttä muuttuu vähitellen vaikeammaksi uusien vastusten ja haasteiden liittyessä repertuaariin. Heti alkuun mukaan lisätään pommeja, ja myöhemmin joukkoon alkaa myös ilmaantua haastavampia zombeja, kuten lihava, monta osumaa tarvitseva zombi sekä pommeihin sidottu zombi.
Pelaajan tehtävänä on grindata kenttää yhä uudelleen ja kerätä näin kokemusta ja kolikoita. Kokemusta keräämällä aukeaa uusia esineitä, joita kerätyillä kolikoilla voi ostaa. Esineitä on muutamaa eri tyyppiä, joista kustakin voi pitää aktiivisena vain yhtä kerrallaan. Ostoilla voi muuttaa kentän taustagrafiikkaa sekä pelaajien käsien paikkaa ruudulla merkitseviä grafiikoita. Haluatko käsiesi näyttävän raketeilta tai sateenkaarilta? Kolikoilla se on mahdollista! Lopuista on pelillistä hyötyä. Eräs esine esimerkiksi kasvattaa pelaajan elämien määrää, toinen taas lisää vihollisten joukkoon kolikoita sinkoavia esineitä.
Tämän enempää pelistä ei sisältöä löydy, ja tekijät luottavatkin ilmeisesti siihen, että motivaation ylläpitämiseksi riittävät tasonnousujen tuomat muutokset ja kolikoiden grindaaminen ostoksiin. Mikäpä siinä, jos huitominen olisi jollain tasolla hauskaa tai eteneminen tuntuisi edes jotenkin järkevältä.
Ei liene salaisuus, että suhtaudun Kinectiin vähintäänkin epäluuloisesti. Tämäkään peli ei saanut mieltäni muuttumaan, sillä jälleen eletunnistuksen ongelmat ärsyttivät suunnattomasti. Ilmeisesti tällä kertaa vika oli enemmänkin pelissä kuin Kinectissä itsessään, sillä Xboxin eletoiminnot toimivat silloinkin, kun peli itsessään ei enää minua löytänyt. Ärsyttävästi pelaajan kadottaminen tapahtuu yleensä kenttien välillä valikossa, vaikka pelaaja ei liikahtaisi välissä mihinkään. Vielä ärsyttävämmin peli alkaa muutaman sekunnin odottelun jälkeen automaattisesti uudelleen, jos ei liikuta käsiään. Niinpä uusi peli alkaa toisinaan silloinkin, kun haluaisi välillä käydä kuluttamassa kolikoita.
Alun perin kosketusnäytölle tehdyn pelin käyttöliittymää ei ole muutenkaan optimoitu eletoiminnoille. Pelatessa tulee seistä kovin lähellä ruutua, jotta yltäisi huitomaan näkymän reunoihin asti, ja erityisesti kauppa-osuudessa kesti hyvän tovin ennen kuin huomasi, että näkymää voi skrollata ja ostettavaa riittää.
Visuaalisesti peli on melko keskinkertainen. Zombit näyttävät saaneen inspiraationsa Plants vs. Zombiesta, ja mukana on monenlaista otusta aina pupuasuisesta zombista Mario-zombiin. Omituisesti pelin musiikit kuullaan pelkästään valikoissa, sillä pelatessa äänimaailma täyttyy pelkistä ääniefekteistä.
Slice Zombies on ehkä turhin peli, jota olen hetkeen pelannut. Jos olet die hard -Kinect-fani (onko sellaisia?) tai haluat omistaa kaikki maailman zombi-pelit, silloin tämä peli on hankinnan arvoinen. Tai ehkä ostos voi kannattaa, jos haluat kasvattaa nopeasti Gamerscoreasi, sillä achievementteja suorastaan satelee ensimmäisen puolen tunnin aikana. Muuten rahan voi varmasti laittaa paljon parempaankin käyttöön, vaikka jäätelöön.
Yksitoikkoista yksinkertaisuutta
Peli on hyvin yksinkertainen. Ruudulla lentelee zombeja, ja pelaajan tulisi osua niihin ennen kuin ne katoavat näkymästä. Jos zombi ehtii karata tai jos huitaisee vahingossa pommia, pelaaja menettää elämän. Jos pystyy silpomaan zombeja minuutin ajan ennen kuin elämät loppuvat, kenttä on voitettu.
Oikeastaan mitään kenttiä ei edes ole, vaan samaa generoitua kenttää pelataan yhä uudelleen. Pelaajan kerätessä kokemustasoja kenttä muuttuu vähitellen vaikeammaksi uusien vastusten ja haasteiden liittyessä repertuaariin. Heti alkuun mukaan lisätään pommeja, ja myöhemmin joukkoon alkaa myös ilmaantua haastavampia zombeja, kuten lihava, monta osumaa tarvitseva zombi sekä pommeihin sidottu zombi.
Pelaajan tehtävänä on grindata kenttää yhä uudelleen ja kerätä näin kokemusta ja kolikoita. Kokemusta keräämällä aukeaa uusia esineitä, joita kerätyillä kolikoilla voi ostaa. Esineitä on muutamaa eri tyyppiä, joista kustakin voi pitää aktiivisena vain yhtä kerrallaan. Ostoilla voi muuttaa kentän taustagrafiikkaa sekä pelaajien käsien paikkaa ruudulla merkitseviä grafiikoita. Haluatko käsiesi näyttävän raketeilta tai sateenkaarilta? Kolikoilla se on mahdollista! Lopuista on pelillistä hyötyä. Eräs esine esimerkiksi kasvattaa pelaajan elämien määrää, toinen taas lisää vihollisten joukkoon kolikoita sinkoavia esineitä.
Tämän enempää pelistä ei sisältöä löydy, ja tekijät luottavatkin ilmeisesti siihen, että motivaation ylläpitämiseksi riittävät tasonnousujen tuomat muutokset ja kolikoiden grindaaminen ostoksiin. Mikäpä siinä, jos huitominen olisi jollain tasolla hauskaa tai eteneminen tuntuisi edes jotenkin järkevältä.
Kinectin kirous
Ei liene salaisuus, että suhtaudun Kinectiin vähintäänkin epäluuloisesti. Tämäkään peli ei saanut mieltäni muuttumaan, sillä jälleen eletunnistuksen ongelmat ärsyttivät suunnattomasti. Ilmeisesti tällä kertaa vika oli enemmänkin pelissä kuin Kinectissä itsessään, sillä Xboxin eletoiminnot toimivat silloinkin, kun peli itsessään ei enää minua löytänyt. Ärsyttävästi pelaajan kadottaminen tapahtuu yleensä kenttien välillä valikossa, vaikka pelaaja ei liikahtaisi välissä mihinkään. Vielä ärsyttävämmin peli alkaa muutaman sekunnin odottelun jälkeen automaattisesti uudelleen, jos ei liikuta käsiään. Niinpä uusi peli alkaa toisinaan silloinkin, kun haluaisi välillä käydä kuluttamassa kolikoita.
Alun perin kosketusnäytölle tehdyn pelin käyttöliittymää ei ole muutenkaan optimoitu eletoiminnoille. Pelatessa tulee seistä kovin lähellä ruutua, jotta yltäisi huitomaan näkymän reunoihin asti, ja erityisesti kauppa-osuudessa kesti hyvän tovin ennen kuin huomasi, että näkymää voi skrollata ja ostettavaa riittää.
Vuoden turhake
Visuaalisesti peli on melko keskinkertainen. Zombit näyttävät saaneen inspiraationsa Plants vs. Zombiesta, ja mukana on monenlaista otusta aina pupuasuisesta zombista Mario-zombiin. Omituisesti pelin musiikit kuullaan pelkästään valikoissa, sillä pelatessa äänimaailma täyttyy pelkistä ääniefekteistä.
Slice Zombies on ehkä turhin peli, jota olen hetkeen pelannut. Jos olet die hard -Kinect-fani (onko sellaisia?) tai haluat omistaa kaikki maailman zombi-pelit, silloin tämä peli on hankinnan arvoinen. Tai ehkä ostos voi kannattaa, jos haluat kasvattaa nopeasti Gamerscoreasi, sillä achievementteja suorastaan satelee ensimmäisen puolen tunnin aikana. Muuten rahan voi varmasti laittaa paljon parempaankin käyttöön, vaikka jäätelöön.
Slice Zombies for Kinect (Xbox One)
Huono Fruit Ninja -klooni zombeilla.
- Ei mitään
- Vain yksi generoitu kenttä
- Tappavan tylsä
- Eletunnistuksen ongelmat
Keskustelut (3 viestiä)
06.07.2015 klo 22.44 1
07.07.2015 klo 17.23
Esimerkiksi kouluissa käytössä oleva 1-5
hylätty (0)
tyydyttävä (1 - 2)
hyvä (3 - 4)
kiitettävä (5)
Eli onko tämä peli teidän mielestänne siis tyydyttävä, vaikka siinä ei ole mitään hyvää?
07.07.2015 klo 21.32 1
hauska kyllä että pisteet muutettiin tähdiksi ulinan takia