V2.fi tutustui: NHL 22 on kauniimpi ja täynnä X-tekijöitä
Tämän vuoden painoksen uudet tuulet
NHL 22 tekee tänä vuonna loikkauksen uuden sukupolven konsoleille ja samalla se siirtyy käyttämään EA:n tuoreempaa pelimoottoria, eli Frostbitea. Peli julkaistaan 15. lokakuuta PS4:lle, X1:lle, PS5:lle ja Xbox Series X|S:lle. V2.fi osallistui ennakkolehdistötilaisuuteen ja mm. tällaista siellä selvisi.
Ensinnäkin pois tieltä se monille tärkein: kansikuvassa on (jälleen) Toronto Maple Leafsien nuori supertähti Auston Matthews. Tulokasvuotenaan ykkösvarattu Matthews oli kakkosvaratun Patrik Laineen kilpakumppani, kun vuoden nuoren tulokkaan tittelistä väännettiin taistelua.
Lehdistötilaisuudessa olivat läsnä tutut EA NHL -lähettiläät Clement Kwong ja Sean Ramjagsingh, joita V2.fi:ssä on vuosien varrella molempia haastateltu. He kertoivat, että NHL 22:n uudistamisessa oli kolme peruspilaria:
- Supertähtien “X-tekijä”, eli uusi X-Factor-ominaisuus
- Uuden pelimoottorin myötä uuden sukupolven grafiikat
- Fanien World of Chel -toiveiden täyttäminen
Lisäksi muutoksia on tehty toki monella muullakin osa-alueella, mm. Franchise-, Be A Pro- ja HUT-pelitiloissa.
Frostbite tuo mukaan aiempaa yksityiskohtaisemmat grafiikat, aiempaa enemmän esikuviansa muistuttavat pelaajat, sekä parannetut vaateanimaatiot. Uuden sukupolven konsoleilla mukana on myös uusi valaistus, joka tekee erityisesti jään pinnasta entistä realistisemman näköistä. Tekoälypelaajien ympäristön havainnointia on parannettu, mailojen käyttäytyminen on realistisempaa ja niin edelleen. Suuri uudistus on tehty myös otteluiden presentaatioon, kun pelitilanteisiin tai pelaajiin liittyvää dataa näytetään milloin missäkin päin areenaa AR-teknologian tyyliin. Esimerkiksi aloitusprosentit voi nähdä aloitusympyrään “heijastetussa” grafiikassa.
Ramjasinghin mukaan Frostbiteen siirtyminen juuri tässä vaiheessa, kun siirrytään myös uudelle konsolisukupolvelle, oli täydellinen ajoitus, josta on hyvä jatkaa eteenpäin.
Täysin uusi ominaisuus pelissä on Superstar X-Factor, eli monilla pelaajilla on jonkinlainen erityiskyky, joka tietenkin perustuu heidän tosielämän taitoihinsa. Nämä jaetaan kahteen osa-alueeseen: Zone Abilities -kykyihin sekä Superstar Abilities -kykyihin. Esimerkiksi Matthewsilla on “Shock & Awe” -Zone-kyky harhautuksesta suoraan laukaukseen ja Leon Draisaitilla “Tape to Tape” -kyky syöttötaituruuteen. Kykyjä voi olla myös maalivahdeilla, mm. Andrei Vasilevskyllä on hänen ulottuvuuttaan monenlaisissa asennoissa kuvastava “Contortionist”-kyky. Superstar X-Factor-kyvyt esiintyvät myös Franchise-, Be A Pro - , HUT- sekä WOC-pelitiloissa.
Be A Pro -pelitilassa voi rakentaa oman “X-Factor”-pelaajansa ja sen tarina kattaa nyt useamman pelikauden.
World of CHEL -uudistuksista kerrotaan lisää lähiviikkoina.
Keskustelut (3 viestiä)
19.08.2021 klo 21.46 3
20.08.2021 klo 09.56
20.08.2021 klo 17.20 2
Xfactor = tietokone huijaa ja tyhjästä maalista pelaaja pistää suoraan maalivahdin mailan varteen joka teleporttautuu valon nopeudella ennalta laskettuun kohtaan magneetin lailla.
Nyt ainakin rehellisesti sanovat, että tällainen ominaisuus on, joten pisteet avoimuudesta, mutta sitten EAplayn kautta aikanaan kokeiluun ja deleteen.