Pelataanpa: Myöhempien aikojen Commodorea
Ysärin nepapelejä
Tulin lueskelleeksi Zzap!64-lehteä vuodelta 1992 ja huomasin, että en ollut koskaan kokeillutkaan monia siinä kehuttuja pelejä, koska myin oman C64:ni pois jo vuonna 1988. Tutkaillaanpa siis muutamia lehden 90-luvun puolella kehumia tuotoksia.
Pelit:Summer Camp, Winter Camp, C.R.E.A.T.U.R.E.S.
Keskustelut (7 viestiä)
Rekisteröitynyt 18.01.2015
10.09.2017 klo 20.53
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
10.09.2017 klo 20.55 1
Commandore 64 onkin paras kone. Ja tuleehan sille edelleen uusia pelejä kovalla tahdilla, niitäkin voisitte joskus kokeilla v2:lla.
Saattaa kannattaa seurata Pelisohva-sarjaa tähän liittyen.
Rekisteröitynyt 18.01.2015
10.09.2017 klo 20.58
Saattaa kannata seurata Pelisohva-sarjaa tähän liittyen.
Hienoa, jään odottelemaan.
10.09.2017 klo 21.18
Olin aikoinani hieman myöhässä tulossa C64/Amiga-rintamalla ja sain vasta Amigan '91. Siihen asti tuli pelattua C64:llä ja NESsillä. Joskin C64 oli jäänyt aikas vähälle jo tuolloin. Muistan jotenkin hämärästi nähneeni Summer Campin jossain lehdessä ja ehkä pelanneenikin, mutta täysin varmaksi ei voi sanoa. Muut olivatkin sitten uusia.
Pakko sanoa, että pirusti oli kyllä mennyt C64 pelit eteenpäin tuolloin. Äänet, värit, "animaatiot" jne. Noi olisivat olleet kovia pelejä koneella viisi vuotta aikaisemmin, mutta taisi tuolloin tosiaan jo jääneen vain pienenporukan peleiksi Amiga-, PC-, Megadrive- ja SNES-buumin alla. Osoitun kuitenkin, kuinka pelit saatiin näyttämään oikeissa käsissä vanhallakin raudalla todella näppäriltä.
Olisi hauska nähdä muistakin koneista samanlaisia viideoita tulevaisuudessa.
10.09.2017 klo 22.34
Vois nykylaitteillekin tehdä vähän enemmän pelejä joissa alkuruutu on 3 sekuntia ja sen jälkeen 100% gameplayta. Eikä sen silti tarttis olla mitään indieroskaa vaan ihan rehellistä Soulsia,Spacea,Haloa jossa pelattavuus tulee ennen löpinää.
11.09.2017 klo 08.36 2
Vois nykylaitteillekin tehdä vähän enemmän pelejä joissa alkuruutu on 3 sekuntia ja sen jälkeen 100% gameplayta. Eikä sen silti tarttis olla mitään indieroskaa vaan ihan rehellistä Soulsia,Spacea,Haloa jossa pelattavuus tulee ennen löpinää.
Silti kaikissa mainitsemissasi peleissä on melko paljon sitä "löpinää", etenkin alussa. ;)
11.09.2017 klo 08.42
Olin aikoinani hieman myöhässä tulossa C64/Amiga-rintamalla ja sain vasta Amigan '91. Siihen asti tuli pelattua C64:llä ja NESsillä. Joskin C64 oli jäänyt aikas vähälle jo tuolloin. Muistan jotenkin hämärästi nähneeni Summer Campin jossain lehdessä ja ehkä pelanneenikin, mutta täysin varmaksi ei voi sanoa. Muut olivatkin sitten uusia.
Suomessa aika moni oli vähän jäljessä tossa kyseisessä transitiossa, eikä ihan vähiten sen takia, että talousnäkymät oli monella perheellä aika synkät juuri vuosina 1990-95 sekä sen takia, että 8-bittiset rantautuivat pikkaisen jäljellä Suomeen. Itsekin vedin c64 ja NES -linjalla jonnekin '94-95 asti, kunnes talousnäkymät oli sen verta pirteät meidän taloudessa, että isä päätti ostaa meille PC:n. Amiga/SNES/Megadriveä toki tuli pelattua, aika paljonkin, kiitos kaverien ja R-Kioskin. :)
Pakko sanoa, että pirusti oli kyllä mennyt C64 pelit eteenpäin tuolloin. Äänet, värit, "animaatiot" jne. Noi olisivat olleet kovia pelejä koneella viisi vuotta aikaisemmin, mutta taisi tuolloin tosiaan jo jääneen vain pienenporukan peleiksi Amiga-, PC-, Megadrive- ja SNES-buumin alla. Osoitun kuitenkin, kuinka pelit saatiin näyttämään oikeissa käsissä vanhallakin raudalla todella näppäriltä.
Tämähän on edelleen aika yleistä, että laitesukupolven lopussa tulee teknisesti hienoimmat pelit, ja ne näinollen välillä jäävät harmillisen pienen porukan pelattaviksi.