V2.fi haastatteli: Wild West Online ratsastaa Red Deadin tontille
Aika öljytä revolverit
Wild West Online sai jokin aika sitten paljon näkyvyyttä ja huomiota, kun yksi sen suunnitellun (ja perutun - rahoitus löytyi muuta kautta) Kickstarter-kampanjan ruutukuvista alkoi kiertää netin keskustelupalstoja ja uutissivuja mahdollisena kuvavuotona Red Dead Redemption 2:sta. Hyvin pian selvisi, että siitä ei ollut kyse, vaan 612 Games -nimisen pelistudion villi länsi -MMO:sta, jonka yksi inspiraatio oli kuitenkin juuri se, ettei Rockstar Gamesin RDR:ää saatu koskaan PC-alustalle. V2.fi haastatteli pelin tekijöitä ja vastaajan pallille istahti Stephan Bugaj.
- 612 on ryhmä peliteollisuuden veteraaneja, jotka ovat työskennelleet muun muassa sellaisissa peleissä kuten League of Legends, The Darkness ja Telltale’s Walking Dead. Yhdessä halusimme perustaa start-up-pelijulkaisijan, jotta voimme tehdä enemmän omia pelejämme. Studion nimi tulee sen toimiston osoitteesta, jossa firma sai alkunsa.
- Olemme kovia western-elokuvien ja tv-sarjojen faneja, olipa sitten kyse perinteisestä tyylistä kuten Armoton (1992), Hyvät pahat ja rumat (1966), Etsijät (1956) ja Deadwood tai erikoisemmista konsepteista kuten Westworld, Dead Man (1995) ja Jonah Hex.
- MMO:t ovat hyviä, koska niissä muodostuu yhteisöjä; on ihmisiä, joiden innostus ja tapa pelata yhdessä antaa pelikokemukselle lisää sekä laajuutta että syvyyyttä. Siten peli pysyy myös aktiivisena pidempään, mikä antaa taas meille mahdollisuuden rakentaa tarinaa isommalla kaarella sekä tarkkailla pelaajien reaktioita ja säätää tarinan jatkoa heidän tuntemuksiinsa perustuen.
- Fanit voivat jo nyt osallistua playwww.comin foorumilla sekä seuraamalla @wildwestonline:a Facebookissa ja @wildwestmmo:ta Twitterissä. Tiimi ottaa huomioon fanien sanomiset, tosin päähommamme on pelin tekeminen, joten vaikka kysymykset ja ehdotukset luetaankin, kaikkeen emme ehdi vastata.
- Lainvalvojan ja lainsuojattoman tekemiset ovat todennäköisesti samankaltaisia - vain vastakkaisilla puolilla. Esimerkiksi jos on jokin asia, jonka rosvo haluaa ryöstää, lainvalvoja saatetaan palkata suojelemaan sitä. Taistelu on samanlaista, mutta reitillä lopputaisteluun olisi erilaisia tehtäviä ja erilaisia elementtejä. Pioneerien aika taas kuluu ympäristön tutkimisessa, resurssien farmaamisessa ja tehtävissä, joissa pitää mennä johonkin paikkaan tai noutaa jotakin.
- Hauskuus. Emme tee historiallisesti tarkkaa länkkärisimulaatiota, teemme länkkäripelin, jossa on klassisia elementtejä elokuvista, televiosta ja muista peleistä. Tärkeintä on saada kohdalleen pelaamisen tasapaino, roolipelaaminen ja maailman rakentaminen yhdistyneinä parhaaksi kokemukseksi pelaajille. Tottakai mukana pitää olla hevosia ja hattuja ja kuudestilaukeavia, mutta ulkoasu on helppo homma, joten keskitymme pelattavuuteen.
- Minulle se on joko Bass Reeves (Yksinäisen ratsastajan esikuva), Wyatt Earp tai Hullu Hevonen.
Lisätietoa pelistä osoitteessa playwwo.com.
Keitä ovat 612 Games ja mistä studion nimi tulee?
- 612 on ryhmä peliteollisuuden veteraaneja, jotka ovat työskennelleet muun muassa sellaisissa peleissä kuten League of Legends, The Darkness ja Telltale’s Walking Dead. Yhdessä halusimme perustaa start-up-pelijulkaisijan, jotta voimme tehdä enemmän omia pelejämme. Studion nimi tulee sen toimiston osoitteesta, jossa firma sai alkunsa.
Yksi inspiraatio Wild West Onlinen takana oli lännenpelien puute. Mistä muualta olette saaneet inspiraatiota?
- Olemme kovia western-elokuvien ja tv-sarjojen faneja, olipa sitten kyse perinteisestä tyylistä kuten Armoton (1992), Hyvät pahat ja rumat (1966), Etsijät (1956) ja Deadwood tai erikoisemmista konsepteista kuten Westworld, Dead Man (1995) ja Jonah Hex.
Miksi MMO?
- MMO:t ovat hyviä, koska niissä muodostuu yhteisöjä; on ihmisiä, joiden innostus ja tapa pelata yhdessä antaa pelikokemukselle lisää sekä laajuutta että syvyyyttä. Siten peli pysyy myös aktiivisena pidempään, mikä antaa taas meille mahdollisuuden rakentaa tarinaa isommalla kaarella sekä tarkkailla pelaajien reaktioita ja säätää tarinan jatkoa heidän tuntemuksiinsa perustuen.
Yhteisöt ovat todellakin oleellinen osa MMO:ita, kuinka te sisällytätte fanit peliin?
- Fanit voivat jo nyt osallistua playwww.comin foorumilla sekä seuraamalla @wildwestonline:a Facebookissa ja @wildwestmmo:ta Twitterissä. Tiimi ottaa huomioon fanien sanomiset, tosin päähommamme on pelin tekeminen, joten vaikka kysymykset ja ehdotukset luetaankin, kaikkeen emme ehdi vastata.
Kuinka pelissä lainvalvojana, lainsuojattomana tai pioneerina oleminen vaikuttaa sen pelaamiseen?
- Lainvalvojan ja lainsuojattoman tekemiset ovat todennäköisesti samankaltaisia - vain vastakkaisilla puolilla. Esimerkiksi jos on jokin asia, jonka rosvo haluaa ryöstää, lainvalvoja saatetaan palkata suojelemaan sitä. Taistelu on samanlaista, mutta reitillä lopputaisteluun olisi erilaisia tehtäviä ja erilaisia elementtejä. Pioneerien aika taas kuluu ympäristön tutkimisessa, resurssien farmaamisessa ja tehtävissä, joissa pitää mennä johonkin paikkaan tai noutaa jotakin.
Mitkä ovat mielestäsi ne asiat, jotka pitää saada “juuri oikein” villi länsi -aiheisessa pelissä?
- Hauskuus. Emme tee historiallisesti tarkkaa länkkärisimulaatiota, teemme länkkäripelin, jossa on klassisia elementtejä elokuvista, televiosta ja muista peleistä. Tärkeintä on saada kohdalleen pelaamisen tasapaino, roolipelaaminen ja maailman rakentaminen yhdistyneinä parhaaksi kokemukseksi pelaajille. Tottakai mukana pitää olla hevosia ja hattuja ja kuudestilaukeavia, mutta ulkoasu on helppo homma, joten keskitymme pelattavuuteen.
Kuka on kaikkien aikojen kovin cowboy?
- Minulle se on joko Bass Reeves (Yksinäisen ratsastajan esikuva), Wyatt Earp tai Hullu Hevonen.
Lisätietoa pelistä osoitteessa playwwo.com.
Keskustelut (1 viestiä)
05.06.2017 klo 01.40
Ei vaadittaisi edes tarinaa. Vain Minecraftin tyyppinen peli jossa on tyhjä aavikkojen vuoristometsien manner jossa kasa inkkareita ja erilaisia eläimiä. Sinne sitten tulee laivoja joissa on lautaa, metallia, lasia, hattuja, pyssyjä ja ihmisiä. Sitten katsotaan mitä tapahtuu. Vois olla vielä niin että jos oikein pahasti töpeksii tai leikkii Earpia niin kaikki kuolevat sukupuuttoon