Evolve-ennakko ja haastattelu
Yksi kaikkia ja kaikki yhtä vastaan
Turtle Rock Studiosin tulevaa Evolvea on jo hehkutettu joissain yhteyksissä yhdeksi tämän vuoden kovimmista moninpeleistä. Titanfall on sitä viittaa kantanut alkuvuoden, mutta Turtle Rockilla on ässä hihassaan: Evolve on evoluutio studion aikaisemmista Left4Dead-peleistä. Asetelmaa on käännetty kallelleen, ympäristöä ja aseita muutettu ja samalla koko touhuun on saatu aivan uudenlaista tunnelmaa ja adrenaliinia. V2.fi kävi testaamassa pelin aikaista versiota ja haastatteli sen kansainvälistä tuottajaa Iain Willowsia.
Koko homman juju on neljä vastaan yksi. Pelikentälle heitetään viisi pelaajaa, joista yksi toimii vihollishirviönä ja neljä sen metsästäjinä eri rooleissa: Assault-körmyllä on tulivoimaa, Medic huolehtii tervehdyttämisestä, Trapper jäljittää sekä vangitsee ja Support suojaa. Jokaisella on omat välineensä, joilla touhua tasapainotetaan, mutta alkumetreistä asti yksi asia on selkeää: jokaisen on pysyttävä lestissään ja tehtävä yhteistyötä. Sooloilu antaa taitavalle hirviön ohjastajalle heti etua.
Käydään ensin läpi se yksi. Testiversiossa käytettävissä oli vain yksi otus, Goliath, mutta lopulliseen peliin niitä on luvassa lisää. Goliath on ruma alienkörmy, joka pääsee seikkailemaan kentälle kymmenen sekuntia ennen takaa-ajajiaan. Aluksi pitääkin siis vain juosta pakosalle ja metsästää viidakossa lymyäviä eläimiä. Niitä syömällä Goliathin suoja paranee ja kun on syönyt tarpeeksi, saa pelin nimi varsinaisen merkityksensä: Goliath kehittyy tasolle kaksi, ja kasvaa ketterämmäksi sekä tuhoisammaksi.
Ensimmäisessä kehitysvaiheessaan hirviön kannattaa siis pakoilla ja toisessa kehitysvaiheessa se on jo tasaväkisempi taisteluissa, mutta lopullisessa, kolmannessa tasossa asetelmat kääntyvät. Silloin Goliath on niin tehokas, että jos homma on muuten hallussa, se voikin toimia takaa-ajajana ja metsästäjät ovat altavastaajina, jotka pärjäävät vain oikealla taktiikalla. Testatun pelimoodin voittoon selvisi tappamalla kaikki metsästäjät tai tuhoamalla viidakon keskellä olevassa tehdaskompleksissa olleen generaattorin. Pelitilojakin peliin luvataan vielä lisää.
Goliathilla on käytössään monenmoisia kykyjä metsästäjien löylyttämiseen ja hämäämiseen. Tavallisesti kulkiessaan se jättää seurattavia jälkiä, mutta pitkät loikat ja hiipiminen, sekä vedessä kulkeminen sekoittavat seuraajien pasmoja. Hyökkäyksinä toimivat kivenlohkareiden viskonta, tulen syöksintä ja loikkaushyökkäys. Mitä isompi on monsterin taso, sitä enemmän hyökkäykset kylvävät tuhoa. Lisäpulmia tuovat lentoon lehahtavat lintuparvet, jotka paljastavat olinpaikan, sekä se, että evoluution iskiessä tarvitsee löytää turvallinen paikka 15 sekunniksi ja sen jälkeen suojat nollautuvat. Tälläkin kykysatsilla nähtiin neljän tunnin pelisession aikana jo monta erilaista taktiikkaa.
Jokaisella metsästäjällä on oma roolinsa. Medic-luokasta oli nyt käytettävissä hahmo nimeltä Val, ja hän olikin nelikon tärkein (ja tavallaan heikoin) lenkki. Medigunilla Val pystyi jakamaan taisteluissa oleville tovereilleen terveyttä ja Healing Burst taas paransi kaikki lähietäisyydellä olevat. Erityisen oleellista on suojella mediciä hirviön hyökkäyksiltä, sillä ilman parannuskeinoja tiimi on nopeasti pulassa. Medicin itse on taas pysyttävä sivummalla ja pidettävä silmällä sekä joukkueen terveydentilaa, että omaa haavoittuvuuttaan. Lääkitsijän nukutusase tuli välillä tarpeeseen pakenevan otuksen hidastamisessa.
Toinen takarivin taistelija on Support-luokka, josta esiteltiin äijä nimeltä Hank. Hankilla on medicin lääkepyssyn tapaan toimiva suoja-ase, jolla voi antaa apua monsterin mätkittävinä oleville raukoille. Erityisen hyödyllinen on Hankin hetkellinen näkymättömyys, jolla pääsi elvyttämään kuoleman kielissä olleita taistelutovereita, vaikka Goliath olisi seissyt aivan vieressä. Support pystyy kutsumaan myös ilmapommituksen, joka oli kyllä usein hankala saada osumaan nopeasti liikkuvan monsun niskaan.
Pelin alkuvaiheessa etunenässä kulkee Trapper-luokan hahmo. Pelattavana oli Australian perämetsäläisen näköinen Griffin, jonka laitteilla hirviötä jäljitetään. Sitten kun otus löytyy, trapper voi iskeä alueen päälle suojakentän, josta hirviö ei pääse hetkeen pakenemaan. Tämä olikin monta kertaa ratkaisun avain ja kirosanoja lenteli, kun tämä Mobile Arena osuikin metrin sivuun siten, että Goliath jäi sen ulkopuolelle. Toinen hyödyllinen trapperin vekotin on harppuuna, jolla hirviön liikehdintää pystyy huomattavasti haittaamaan. Tällöin tosin vastapuoli saa ilmoituksen asiasta ruudulleen ja metsästäjä itse joutuu helposti hyökkäyksen kohteeksi.
Taisteluissa kärjessä on assault, jonka virkaa toimitti testipäivänä jättimäinen körmy nimeltä Markov. Korston kivääri ja Lightning Gun naputtavat tehokkaasti alienin suojaa ja terveyttä pala palalta. Lisäksi assault voi heitellä ympäriinsä miinoja, joita kannatti ripotella ainakin generaattorin lähelle ja paikkoihin, joissa evoluutiota saattaisi tapahtua. Markovilla oli myös henkilökohtainen suojakenttä, jonka kanssa voi uskaltautua nyrkkietäisyydelle pahiksesta.
Kaikilla metsämiehillä tai -naisilla on varusteissaan rakettireppu. Sen käyttö aiheutti ensimmäisen tunnin aikana ehkäpä eniten voimasanoja, sillä vekottimesta loppuu polttoaine hyvin tehokkaasti. Väärin arvioitu matka louhoksen yli liitelyyn saattaakin päätyä sen pohjalle mätkähtämiseen ja sitten pitää odotella tankin täyttymistä, jotta pääsee kipuamaan taas muun joukkion luokse. Vähitellen matkojen arviointiin kuitenkin tottui, eikä kiviseinän vieressä seisoskelua tullut harrastettua niin paljon.
Omaa osaansa pelissä näyttelevät myös perkit, joihin saa aluksi sijoittaa muutamia kykypisteitä, mutta joita voi löytää lisää myös planeetan eläimistöä lahtaamalla. Mikäli metsästäjät löytävät vaikka tappotehoa kasvattavat perkit ennen vihollista, on siitä tietenkin etua. Jos joku tai jotkut nelikosta kuolevat kokonaan (eli kukaan ei pääse tai ehdi heitä elvyttämään), on vuorossa kahden minuutin odotus, kunnes dropship tiputtaa uudet (tai tässä tapauksessa samat) taistelijat kentälle. Tälläkin pystyi taktikoimaan, jos eloon jäänyt ryhmän jäsen sai piiloteltua hirviöltä tarpeeksi kauan.
Neljän tunnin pelisession aikana ehdin kokeilla jokaista hahmoluokkaa, muutamaa useammankin kerran. Koska kaikilla hahmoilla on niin monta kykyä, tiimin pitää pysyä kasassa, tilanteen mukaan pitää tietää mitä tehdä ja taktiikat voivat muuttua lennossa, niin Evolvessa on pienoinen opettelukynnys. Jo neljän-viiden pelikerran jälkeen touhusta alkaa löytyä uusia ulottuvuuksia, varsinkin jos on päässyt välillä hirviönkin puolelle.
Aluksi omaksi suosikikseni nousi assault, koska suoraviivaisella ramboilijalla ei ole kovin suurta vastuutaakkaa, toisin kuin mobiiliareenaa käyttävällä trapperilla tai parantajalla ja suojaajalla. Toki soturin vastuulla on se, että kun hirviö on kiikissä, niin siltä pitää myös lähteä henkeä. Seuraavaksi tykästyin monsterina pelaamiseen, koska yleensä suosin muutenkin yksinpelejä, mutta havaitsin, etten parin kerran perusteella ollut siinä mikään mestari. Loppujen lopuksi omaksi suosikikseni jäi support-Hank. Muiden pelastelu näkymättömyyden avulla ja tulimyrskyn sadattaminen hirviön selkään olivat molemmat tyydyttäviä tehtäviä ja viimeisen tunnin pelasinkin pelkästään Hankina.
Koska testattavana oli vain yksi kenttä, yksi hirviö, yksi pelimuoto ja yhdet luokkahahmot, alkoi neljän tunnin sessio hieman puuduttaa, vaikka jokaisessa matsissa tapahtuikin jotain aina eri tavalla. Aika paljon tuntui riippuvan siitä, kuinka hyvä hirviön pelaaja oli hommassaan. 2K Gamesin Richie kertoi, ettei ollut koskaan hävinnyt ollessaan monsteri ja kun suomitoimittajat asettuivat häntä vastaan, ensimmäinen erä olikin julmaa katsottavaa. Toisessa sentään saimme jo vähän iskettyä vastaankin.
Missä ja koska idea Evolvesta syntyi?
Turtle Rockilla on ollut idea Evolvesta Left 4 Deadin kehittämispäivistä lähtien. Se perustuu ideaan kääntää vanha pomotaistelukonsepti päälaelleen ja antaa ihmisille vastuksen kontrollit. Konseptina oli vain tehdä yhdestä pelaajasta pomo, jolloin pomotaisteluista tulisi käsikirjoittamattomia massiivisia mättöjä, joissa pelaajien tarvitsisi reagoida toisten pelaajien tekemisiin, eikä tekoälyn toimintoihin, jotka on pidemmän päälle helppo päätellä.
Kuinka vaikeaa oli tasapainottaa hahmojen kyvyt, aseet ja varusteet?
Tasapainotus on kehitystiimille avainasia. Testaamme jatkuvasti nykyisiä aseita ja kykyjä ja teemme tarvittaessa muutoksia, jotta täydellinen tasapaino saadaan aikaiseksi.
Kertooko lopullinen peli lisää hahmojen ja planeetan taustoista?
Kyllä kertoo. Voin sanoa tässä vaiheessa, etteivät metsästäjät tai hirviöt ole Shear-planeetan luonnollisia asukkeja. Ihmiset ovat levittäytyneet läpi galaksin ja Shear on etulinjan planeetta ihmisten asutuksille. Siellä on sitten kohdattu planeetan villieläimiä, ja metsästäjät on lähetetty suojelemaan planeetalla asuvia ihmisiä.
Oliko yksinpelikampanja koskaan suunnitteilla?
Mukana on yksinpeli, mutta emme paljasta siitä yksityiskohtia vielä.
Ovatko muut hirviöt merkittävästi erilaisia kuin Goliath?
Jokainen Evolven hirviö on varsin erilainen tapaus. Goliath on julmurimainen, lähitaisteluun erikoistunut monsteri, joka kestää paljon iskuja, mutta jakelee niitä myös reilusti. Muilla hirviöillä on hyvin erilaisia hyökkäyksiä, tyylejä ja ominaisuuksia.
Kuinka varmistatte, että jokaiselle hahmoluokalle löytyy pelaajia?
Tällä hetkellä emme paljasta matchmakingin yksityiskohtia, mutta mukana on monenlaisia järjestelmiä joilla varmistetaan, että pelaajat pääsevät aina pelaamaan sillä hahmolla, joka on heille mieluinen.
Kommunikaatio ja tiimipelaaminen on erittäin tärkeää, joten jos joidenkin pelaajien tilalla on botteja, millaisia haasteita se asettaa niiden tekoälylle?
On totta, ettei tekoäly voi koskaan korvata ihmispelaajan vaistoja tai reaktioita, mutta keskitymme tekemään AI:sta mahdollisimman hyvän, jotta pelikokemuksesta tulisi hieno silloinkin, kun tekoäly ohjaa yhtä tai useampaa hahmoa.
Koska kuulemme lisää muista metsästäjistä, perkeistä ja hirviöistä?
Kerromme lisää lähikuukausina.
Mikä hahmoluokka on sinun suosikkisi?
Vaikea kysymys. Ehkä sekoitus Medicia ja Supportia. Molemmilla hahmoilla voi saada aikaiseksi pelitilanteen kääntäviä hetkiä. Vaikka Medicin päätyö on parantaa tiimiläisiä, voi muutama panssarinlävistävä ammus tai nopeasti ammuttu tainnutusnuoli olla ratkaiseva tekijä ryhmän menestykselle, varsinkin jos ne yhdistetään Supportin ilmahyökkäyksen kanssa!
Mikäli matchmaking toimii hyvin, hirviöt ja kentät ovat moninaisia, sekä vielä paljastamattomat perkit ja muut varusteet tuovat touhuun lisämaustetta, on Evolve täyttämässä niitä kurasaappaita, jotka sille on tässä vaiheessa soviteltu. Tällöin verkkopelimatseihin saadaan syksyllä Titanfallin seuraksi toinen kova luu.
Koko homman juju on neljä vastaan yksi. Pelikentälle heitetään viisi pelaajaa, joista yksi toimii vihollishirviönä ja neljä sen metsästäjinä eri rooleissa: Assault-körmyllä on tulivoimaa, Medic huolehtii tervehdyttämisestä, Trapper jäljittää sekä vangitsee ja Support suojaa. Jokaisella on omat välineensä, joilla touhua tasapainotetaan, mutta alkumetreistä asti yksi asia on selkeää: jokaisen on pysyttävä lestissään ja tehtävä yhteistyötä. Sooloilu antaa taitavalle hirviön ohjastajalle heti etua.
Yksinäinen susi...mutanttihirviöolento
Käydään ensin läpi se yksi. Testiversiossa käytettävissä oli vain yksi otus, Goliath, mutta lopulliseen peliin niitä on luvassa lisää. Goliath on ruma alienkörmy, joka pääsee seikkailemaan kentälle kymmenen sekuntia ennen takaa-ajajiaan. Aluksi pitääkin siis vain juosta pakosalle ja metsästää viidakossa lymyäviä eläimiä. Niitä syömällä Goliathin suoja paranee ja kun on syönyt tarpeeksi, saa pelin nimi varsinaisen merkityksensä: Goliath kehittyy tasolle kaksi, ja kasvaa ketterämmäksi sekä tuhoisammaksi.
Ensimmäisessä kehitysvaiheessaan hirviön kannattaa siis pakoilla ja toisessa kehitysvaiheessa se on jo tasaväkisempi taisteluissa, mutta lopullisessa, kolmannessa tasossa asetelmat kääntyvät. Silloin Goliath on niin tehokas, että jos homma on muuten hallussa, se voikin toimia takaa-ajajana ja metsästäjät ovat altavastaajina, jotka pärjäävät vain oikealla taktiikalla. Testatun pelimoodin voittoon selvisi tappamalla kaikki metsästäjät tai tuhoamalla viidakon keskellä olevassa tehdaskompleksissa olleen generaattorin. Pelitilojakin peliin luvataan vielä lisää.
Goliathilla on käytössään monenmoisia kykyjä metsästäjien löylyttämiseen ja hämäämiseen. Tavallisesti kulkiessaan se jättää seurattavia jälkiä, mutta pitkät loikat ja hiipiminen, sekä vedessä kulkeminen sekoittavat seuraajien pasmoja. Hyökkäyksinä toimivat kivenlohkareiden viskonta, tulen syöksintä ja loikkaushyökkäys. Mitä isompi on monsterin taso, sitä enemmän hyökkäykset kylvävät tuhoa. Lisäpulmia tuovat lentoon lehahtavat lintuparvet, jotka paljastavat olinpaikan, sekä se, että evoluution iskiessä tarvitsee löytää turvallinen paikka 15 sekunniksi ja sen jälkeen suojat nollautuvat. Tälläkin kykysatsilla nähtiin neljän tunnin pelisession aikana jo monta erilaista taktiikkaa.
Likainen kolmasosatusina
Jokaisella metsästäjällä on oma roolinsa. Medic-luokasta oli nyt käytettävissä hahmo nimeltä Val, ja hän olikin nelikon tärkein (ja tavallaan heikoin) lenkki. Medigunilla Val pystyi jakamaan taisteluissa oleville tovereilleen terveyttä ja Healing Burst taas paransi kaikki lähietäisyydellä olevat. Erityisen oleellista on suojella mediciä hirviön hyökkäyksiltä, sillä ilman parannuskeinoja tiimi on nopeasti pulassa. Medicin itse on taas pysyttävä sivummalla ja pidettävä silmällä sekä joukkueen terveydentilaa, että omaa haavoittuvuuttaan. Lääkitsijän nukutusase tuli välillä tarpeeseen pakenevan otuksen hidastamisessa.
Toinen takarivin taistelija on Support-luokka, josta esiteltiin äijä nimeltä Hank. Hankilla on medicin lääkepyssyn tapaan toimiva suoja-ase, jolla voi antaa apua monsterin mätkittävinä oleville raukoille. Erityisen hyödyllinen on Hankin hetkellinen näkymättömyys, jolla pääsi elvyttämään kuoleman kielissä olleita taistelutovereita, vaikka Goliath olisi seissyt aivan vieressä. Support pystyy kutsumaan myös ilmapommituksen, joka oli kyllä usein hankala saada osumaan nopeasti liikkuvan monsun niskaan.
Pelin alkuvaiheessa etunenässä kulkee Trapper-luokan hahmo. Pelattavana oli Australian perämetsäläisen näköinen Griffin, jonka laitteilla hirviötä jäljitetään. Sitten kun otus löytyy, trapper voi iskeä alueen päälle suojakentän, josta hirviö ei pääse hetkeen pakenemaan. Tämä olikin monta kertaa ratkaisun avain ja kirosanoja lenteli, kun tämä Mobile Arena osuikin metrin sivuun siten, että Goliath jäi sen ulkopuolelle. Toinen hyödyllinen trapperin vekotin on harppuuna, jolla hirviön liikehdintää pystyy huomattavasti haittaamaan. Tällöin tosin vastapuoli saa ilmoituksen asiasta ruudulleen ja metsästäjä itse joutuu helposti hyökkäyksen kohteeksi.
Antakaa mulle löpöö!
Taisteluissa kärjessä on assault, jonka virkaa toimitti testipäivänä jättimäinen körmy nimeltä Markov. Korston kivääri ja Lightning Gun naputtavat tehokkaasti alienin suojaa ja terveyttä pala palalta. Lisäksi assault voi heitellä ympäriinsä miinoja, joita kannatti ripotella ainakin generaattorin lähelle ja paikkoihin, joissa evoluutiota saattaisi tapahtua. Markovilla oli myös henkilökohtainen suojakenttä, jonka kanssa voi uskaltautua nyrkkietäisyydelle pahiksesta.
Kaikilla metsämiehillä tai -naisilla on varusteissaan rakettireppu. Sen käyttö aiheutti ensimmäisen tunnin aikana ehkäpä eniten voimasanoja, sillä vekottimesta loppuu polttoaine hyvin tehokkaasti. Väärin arvioitu matka louhoksen yli liitelyyn saattaakin päätyä sen pohjalle mätkähtämiseen ja sitten pitää odotella tankin täyttymistä, jotta pääsee kipuamaan taas muun joukkion luokse. Vähitellen matkojen arviointiin kuitenkin tottui, eikä kiviseinän vieressä seisoskelua tullut harrastettua niin paljon.
Omaa osaansa pelissä näyttelevät myös perkit, joihin saa aluksi sijoittaa muutamia kykypisteitä, mutta joita voi löytää lisää myös planeetan eläimistöä lahtaamalla. Mikäli metsästäjät löytävät vaikka tappotehoa kasvattavat perkit ennen vihollista, on siitä tietenkin etua. Jos joku tai jotkut nelikosta kuolevat kokonaan (eli kukaan ei pääse tai ehdi heitä elvyttämään), on vuorossa kahden minuutin odotus, kunnes dropship tiputtaa uudet (tai tässä tapauksessa samat) taistelijat kentälle. Tälläkin pystyi taktikoimaan, jos eloon jäänyt ryhmän jäsen sai piiloteltua hirviöltä tarpeeksi kauan.
Yhden käden sormet
Neljän tunnin pelisession aikana ehdin kokeilla jokaista hahmoluokkaa, muutamaa useammankin kerran. Koska kaikilla hahmoilla on niin monta kykyä, tiimin pitää pysyä kasassa, tilanteen mukaan pitää tietää mitä tehdä ja taktiikat voivat muuttua lennossa, niin Evolvessa on pienoinen opettelukynnys. Jo neljän-viiden pelikerran jälkeen touhusta alkaa löytyä uusia ulottuvuuksia, varsinkin jos on päässyt välillä hirviönkin puolelle.
Aluksi omaksi suosikikseni nousi assault, koska suoraviivaisella ramboilijalla ei ole kovin suurta vastuutaakkaa, toisin kuin mobiiliareenaa käyttävällä trapperilla tai parantajalla ja suojaajalla. Toki soturin vastuulla on se, että kun hirviö on kiikissä, niin siltä pitää myös lähteä henkeä. Seuraavaksi tykästyin monsterina pelaamiseen, koska yleensä suosin muutenkin yksinpelejä, mutta havaitsin, etten parin kerran perusteella ollut siinä mikään mestari. Loppujen lopuksi omaksi suosikikseni jäi support-Hank. Muiden pelastelu näkymättömyyden avulla ja tulimyrskyn sadattaminen hirviön selkään olivat molemmat tyydyttäviä tehtäviä ja viimeisen tunnin pelasinkin pelkästään Hankina.
Koska testattavana oli vain yksi kenttä, yksi hirviö, yksi pelimuoto ja yhdet luokkahahmot, alkoi neljän tunnin sessio hieman puuduttaa, vaikka jokaisessa matsissa tapahtuikin jotain aina eri tavalla. Aika paljon tuntui riippuvan siitä, kuinka hyvä hirviön pelaaja oli hommassaan. 2K Gamesin Richie kertoi, ettei ollut koskaan hävinnyt ollessaan monsteri ja kun suomitoimittajat asettuivat häntä vastaan, ensimmäinen erä olikin julmaa katsottavaa. Toisessa sentään saimme jo vähän iskettyä vastaankin.
Haastattelussa tuottaja Iain Willows
Missä ja koska idea Evolvesta syntyi?
Turtle Rockilla on ollut idea Evolvesta Left 4 Deadin kehittämispäivistä lähtien. Se perustuu ideaan kääntää vanha pomotaistelukonsepti päälaelleen ja antaa ihmisille vastuksen kontrollit. Konseptina oli vain tehdä yhdestä pelaajasta pomo, jolloin pomotaisteluista tulisi käsikirjoittamattomia massiivisia mättöjä, joissa pelaajien tarvitsisi reagoida toisten pelaajien tekemisiin, eikä tekoälyn toimintoihin, jotka on pidemmän päälle helppo päätellä.
Kuinka vaikeaa oli tasapainottaa hahmojen kyvyt, aseet ja varusteet?
Tasapainotus on kehitystiimille avainasia. Testaamme jatkuvasti nykyisiä aseita ja kykyjä ja teemme tarvittaessa muutoksia, jotta täydellinen tasapaino saadaan aikaiseksi.
Kertooko lopullinen peli lisää hahmojen ja planeetan taustoista?
Kyllä kertoo. Voin sanoa tässä vaiheessa, etteivät metsästäjät tai hirviöt ole Shear-planeetan luonnollisia asukkeja. Ihmiset ovat levittäytyneet läpi galaksin ja Shear on etulinjan planeetta ihmisten asutuksille. Siellä on sitten kohdattu planeetan villieläimiä, ja metsästäjät on lähetetty suojelemaan planeetalla asuvia ihmisiä.
Oliko yksinpelikampanja koskaan suunnitteilla?
Mukana on yksinpeli, mutta emme paljasta siitä yksityiskohtia vielä.
Ovatko muut hirviöt merkittävästi erilaisia kuin Goliath?
Jokainen Evolven hirviö on varsin erilainen tapaus. Goliath on julmurimainen, lähitaisteluun erikoistunut monsteri, joka kestää paljon iskuja, mutta jakelee niitä myös reilusti. Muilla hirviöillä on hyvin erilaisia hyökkäyksiä, tyylejä ja ominaisuuksia.
Kuinka varmistatte, että jokaiselle hahmoluokalle löytyy pelaajia?
Tällä hetkellä emme paljasta matchmakingin yksityiskohtia, mutta mukana on monenlaisia järjestelmiä joilla varmistetaan, että pelaajat pääsevät aina pelaamaan sillä hahmolla, joka on heille mieluinen.
Kommunikaatio ja tiimipelaaminen on erittäin tärkeää, joten jos joidenkin pelaajien tilalla on botteja, millaisia haasteita se asettaa niiden tekoälylle?
On totta, ettei tekoäly voi koskaan korvata ihmispelaajan vaistoja tai reaktioita, mutta keskitymme tekemään AI:sta mahdollisimman hyvän, jotta pelikokemuksesta tulisi hieno silloinkin, kun tekoäly ohjaa yhtä tai useampaa hahmoa.
Koska kuulemme lisää muista metsästäjistä, perkeistä ja hirviöistä?
Kerromme lisää lähikuukausina.
Mikä hahmoluokka on sinun suosikkisi?
Vaikea kysymys. Ehkä sekoitus Medicia ja Supportia. Molemmilla hahmoilla voi saada aikaiseksi pelitilanteen kääntäviä hetkiä. Vaikka Medicin päätyö on parantaa tiimiläisiä, voi muutama panssarinlävistävä ammus tai nopeasti ammuttu tainnutusnuoli olla ratkaiseva tekijä ryhmän menestykselle, varsinkin jos ne yhdistetään Supportin ilmahyökkäyksen kanssa!
Mikäli matchmaking toimii hyvin, hirviöt ja kentät ovat moninaisia, sekä vielä paljastamattomat perkit ja muut varusteet tuovat touhuun lisämaustetta, on Evolve täyttämässä niitä kurasaappaita, jotka sille on tässä vaiheessa soviteltu. Tällöin verkkopelimatseihin saadaan syksyllä Titanfallin seuraksi toinen kova luu.
Keskustelut (4 viestiä)
Rekisteröitynyt 11.04.2007
24.04.2014 klo 18.50 2
24.04.2014 klo 22.34 2
24.04.2014 klo 22.37 2
Tässä on kuningasidea jatko-osaan. Todellinen supermonsteri jota kaatamaan pääsyä odottaa kymmeniä pelaajia aluksissaan. Ei ole 1vs4 vaan 1vs100 tai ehkä 2vs100
25.04.2014 klo 10.35 1