Tuorein sisältö

Magic: The Gathering -haastattelu

Manu Pärssinen

07.05.2013 klo 18.28 | Luettu: 6760 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Tentattavana brand manager
Magic: The Gathering -universumiin sijoittuvat Duels of the Planewalkers -pelit ovat nähneet jo monta vuosipäivitystä eri alustoilla. Tänäkin kesänä pelisarjaan on tulossa uusi tulokas ja V2.fi haastatteli Magic: The Gatheringin brändijohtaja Adam Dixonia aiheen tiimoilta.


Adamin mukaan tämän vuoden DotP on enemmän kuin pelkkä vuosipäivitys, koska mukana on iso läjä kortteja uudesta Magic 2014 Core Setistä, kunnon tarina ja uusi pelitila, joka paljastetaan muutaman viikon päästä. Tekijät ovat innoissaan myös siitä, että DotP saadaan vihdoin myös Android-alustalle. Peliin on tulossa myös 15 uutta taistelua sekä kymmenen uutta puzzlehaastetta.

"Magicissa on uskomattoman monipuolinen tarina ja meidän mielestämme Magic 2014 Duels of the Planewalkers on hyvä tapa jakaa se faniemme kanssa. Tarina tuo uuden ulottuvuuden sille, mitä pelissä tehdään."

Pelin päähahmoa Chandraa Adam kuvailee impulsiiviseksi ja intohimoiseksi naiseksi, jonka nokkava luonne tulee esiin neidon tulitaioissa.


MtG on jättimäinen ilmiö, joka ei välttämättä edes tarvitsisi digitaalista peliä rinnalleen, mitä DotP-pelit sitten lisäävät siihen?

"Se on yksinkertaisesti paras tapa oppia pelaamaan Magic: The Gatheringia. Se on myös ainoa tapa pelata MtG:tä yksinpelinä, joten uudet pelaajat voivat hioa taitojaan ennen kuin haastavat ystävänsä. Magic 2014:ssa on myös haastetta kokeneille pelaajille ja kun sen saa myös iPadille ja Android-tableteille, on Magicia entistä helpompi pelata missä vaan", hehkuttaa Dixon.


Kytköksistä korttipeliin Adam kertoo, että pelissä on mukana yli 50 korttia tulevasta Magic 2014 Core Setistä, ennen kuin ne tulevat edes fyysisinä kauppoihin.

Julkaisuaikaa pelille ei vielä kerrota, mutta vinkkinä mies antaa sen, että Core Setit tulevat myyntiin heinäkuun 19. päivä ja jos osa korteista nähdään tässä ensimmäistä kertaa, niin siitä voi päätellä jotakin...

PAX East -tapahtumassa peliä esiteltiin näin:


V2.fi | Manu Pärssinen
< Listasunnuntai #187... Runescape 3... >
Keskustele aiheesta

Keskustelut (4 viestiä)

Daealis

Rekisteröitynyt 27.05.2008

07.05.2013 klo 21.17

Peli ei ole ollenkaan kätevä pelin harjoitteluun, koska kaikki on automatisoitua ja et koskaan opikaan tekemään pakollisia vaiheita. Ötökät ja Landit jäävät täppiin, kädessä on liikaa kortteja ja elämät eivät rullaa. Pelkkien vaiheiden järjestyksen ja korttien ominaisuuksien opetteluun pelistä saattaisi olla hyötyä, mutta saman määrän tietoa voi melkeinpä omaksua katsomalla peliä vierestä.

Osta valmispakka ja ryhdy pelaamaan kaverien kanssa, nykyiset valmisturnauspakat ovat osittain niinkin kilpailukykyisiä ettei niistä tarvitse vaihtaa kortin korttia ja niillä pystyy turnauksissakin selviytymään.

Onhan tuo peli huvittava, itselläkin löytyy 2012 ja -13 ja molempia on pelattukin joitain tunteja. Aloittelijaystävällisenä pelinä ja tarkkaan tasapainotetuilla pakoillaan peli ei anna realistista kuvaa fyysisestä pelistä, missä nykyisillä nopeilla pakoilla käytännössä löytyy muutama hassu elinkelpoinen pakka ja loput ovat hyödyttömiä kaveripelejä vakavemmissa tilanteissa.
lainaa
Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

08.05.2013 klo 01.20

No johan oli mehevä haastattelu. Peräti kolmeen kysymykseenkö saatiin lopulta vastaus?
lainaa
manu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

08.05.2013 klo 08.13

Tingle kirjoitti:
No johan oli mehevä haastattelu. Peräti kolmeen kysymykseenkö saatiin lopulta vastaus?


Osa vastauksista on kirjoitettu tekstin sisään, mutta myönnetään, että melko kevyesti ja markkinointihenkisesti meille vastailtiin.
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

08.05.2013 klo 16.46

Daealis kirjoitti:
-- tarkkaan tasapainotetuilla pakoillaan --


En tiedä onko tätä muutettu, mutta ainakin alkuperäisessä Duels of The Planeswalkersissa pakkojen välillä ei ollut niin minkäänlaista tasapainoa.

Useimmista löytyi pari jyrää, jolle toinen ei voinut tehdä enää yhtikäs mitään ja oli käytännössä hävinnyt sillä silmänräpäyksellä, kun ne iski pöytään. Ihmettelin suuresti tätä silloin, sillä olisin nimenomaan odottanut peliin pakkoja, jotka on selkeästi erilaisia, mutta silti tasapainotettu pärjäämään kaikille vastaantuleville pakoille ja lähes kaikenlaisissa tilanteissa.
lainaa

Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova