National Geographic osti Madventuresin oikeudet
Suositun "ei niin tavallisen" matkailuohjelma Madventuresin tv-oikeudet on myyty National Geographicille. Tuomas Milonoffin ja Riku Rantalan palkittu matkailuohjelma on nyt hankittu yhteensä 189 maahan. National Geographic Society on eräs maailman suurimmista yleishyödyllisistä kasvatuksellisista ja tieteellisistä järjestöistä. Sen tarkoituksena on edistää yleistä maantieteen ja maailman tuntemusta. Järjestöllä on useita tv-kanavia, joista National Geographic Adventure -kanava tulee esittämään Subilla keväällä nähdyn Madventuresin kansainvälisen tuotantokauden.
Euroopassa Madventuresin oikeudet on hankkinut alkuperäisten tuottajien, Subin ja brittiläisen Fiverin, lisäksi Venäjän MTV, Norjan TV2, Puolan Polsat Play, Belgian Acht, Unkarin TV3 ja Israelin Travel Channel. Kaikkien on määrä esittää sarja ensi vuoden aikana, jolloin matkailuohjelmasta tulee kaikkien aikojen laajimmalle levinnein suomalainen tv-ohjelma.
Madventuresin toimittaja Riku Rantala ja ohjaaja Tunna Milonoff ovat ylpeitä siitä, että suomalainen suora puhe, huumori ja laadukas matkadokumentti uppoavat näin laajaan kansainväliseen yleisöön.
– Se osoittaa, että kaikkialta löytyy ihmisiä, jotka kaipaavat televisiosta muutakin kuin muovia ja markkinapalloja, sanoo Rantala.
Rantalan mukaan tärkeintä sopimuksessa olikin sen laajuus, ja National Geographicin maine laadukkaana kanavana.
– Rahallisesti tämä ei ole kaukana nappikaupasta, vaikka melkein koko maailmasta onkin kyse. Tv-oikeuksien myynnillä harva rikastuu, eikä ole tarviskaan rikastua.
Yhdysvalloissa Madventuresia on tänä syksynä esittänyt Travel Channel.
Euroopassa Madventuresin oikeudet on hankkinut alkuperäisten tuottajien, Subin ja brittiläisen Fiverin, lisäksi Venäjän MTV, Norjan TV2, Puolan Polsat Play, Belgian Acht, Unkarin TV3 ja Israelin Travel Channel. Kaikkien on määrä esittää sarja ensi vuoden aikana, jolloin matkailuohjelmasta tulee kaikkien aikojen laajimmalle levinnein suomalainen tv-ohjelma.
Madventuresin toimittaja Riku Rantala ja ohjaaja Tunna Milonoff ovat ylpeitä siitä, että suomalainen suora puhe, huumori ja laadukas matkadokumentti uppoavat näin laajaan kansainväliseen yleisöön.
– Se osoittaa, että kaikkialta löytyy ihmisiä, jotka kaipaavat televisiosta muutakin kuin muovia ja markkinapalloja, sanoo Rantala.
Rantalan mukaan tärkeintä sopimuksessa olikin sen laajuus, ja National Geographicin maine laadukkaana kanavana.
– Rahallisesti tämä ei ole kaukana nappikaupasta, vaikka melkein koko maailmasta onkin kyse. Tv-oikeuksien myynnillä harva rikastuu, eikä ole tarviskaan rikastua.
Yhdysvalloissa Madventuresia on tänä syksynä esittänyt Travel Channel.
Keskustelut (8 viestiä)
Rekisteröitynyt 16.09.2007
23.11.2009 klo 10.35
Rekisteröitynyt 23.04.2007
23.11.2009 klo 10.55
Rekisteröitynyt 14.11.2009
23.11.2009 klo 12.04
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
23.11.2009 klo 12.13
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
23.11.2009 klo 14.40
Homma ei toiminut englanniksi yhtä hyvin kuin suomeksi. Tärkeä osa konseptia oli Rikun päräyttävä supliikki.
Samaa mieltä, tosin minulle suurempi ongelma oli kolmannen kauden sensaatiohakuisuus. Ei ohjelma enää antanut paljoakaan ideoita ja käsitystä reppureissusta unelmoivalle - heti ensimmäiseksi kun ei tule mieleenkään lähteä niihin kaikista vaarallisimpiin paikkoihin.
Ensimmäisen kauden tasolle on enää vaikea päästä ilman toista maailmanympärys matkaa, mutta neljättä kautta odotan silti mielenkiinnolla. Kahdesta ensimmäisestä kaudesta löytyy kotoa dvd-boxitkin, jotka ovat minulle todella harvinainen hankinta.
Onnittelut täältäkin.
Rekisteröitynyt 24.06.2008
23.11.2009 klo 16.49
Rekisteröitynyt 06.05.2008
23.11.2009 klo 20.40
24.11.2009 klo 09.08
Kirjoita kommentti