Jep jep: Dwayne Johnsonin megafloppi Red One onkin suoratoistohitti
Tästä oli puhetta jo kun ensimmäiset numerot lyötiin pöytään.
Dwayne Johnsonin tähdittämä ja Amazonin tuottama jouluelokuva Red One on yksi vuoden isoimmista flopeista, jos tuijotamme vain budjettia ja lipputuloja. 200–250 miljoonaa dollaria maksanut spektaakkeli on tienannut teatterikiertueella vain 175 miljoonaa. Syksyn toinen iso katastrofi Joker: Folie à Deux maksoi vähemmän ja tienasi enemmän, ja se on korkeampaa ikärajaa kantava "kokeellinen taide-elokuva".
Alkuperäisen suunnitelman mukaan Red One on Prime Video -palvelun suoratoistoelokuva. Sen ei siis periaatteessa tarvitse tienata penniäkään. Leffa päätyi Prime Videoon viime viikolla, kun ensi-illasta oli vain kuukausi. Nyt Prime Video juhlii leffaa ennätyksiä rikkovana hittinä. Jo yli 50 miljoonaa Prime Video -jäsentä on katsonut sen.
Amazonin edustaja summailee tilanteen. Laajinta mahdollista yleisöä tavoitellut Amazon on tyytyväinen onnistuneeseen strategiaan. Teatterikiertue ja siihen liittyvä mainoskampanja auttoivat ihmisiä huomaamaan elokuvan olemassaolon, mikä sitten lopulta näkyi Prime Video -numeroina. Amazon uskoo, että suosio tulee jatkumaan tulevinakin jouluina.
Onko tämä järkevä bisnesmalli? Sitä kannattaa kysyä Netflixiltä, joka väittää tahtovansa jatkoa Johnsonin Red Notice -elokuvalle, joka on yhtä kallis ja yhtä kritisoitu projekti kuin Red One. Netflix yrittää tienata. Prime Video on monopoliasemasta haaveilevan verkkokauppajätin harrastus.
Lähde: Deadline
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti