Tuorein sisältö

Vanha totuus väittää artistin kuoleman olevan tehokas tapa lisätä levymyyntiä - tästä saatiin hämmentävä todiste 14 vuotta sitten

02.07.2023 klo 01.45 | Luettu: 1224 kertaa | Teksti: J.A. Kaunisto

Popin kuningas, Michael Jackson, kuoli kesäkuussa 2009.

Kuten usein on havaittu, artistin kuolema aiheuttaa rajun myyntipiikin ja listamenestystä, josta pääsevät tosin nauttimaan vain levy-yhtiö ja menehtyneen artistin perikunta.

Viikko Jacksonin kuoleman jälkeen Billboardin albumilista oli käytännössä "Michael Jackson" -lista.

"Number Ones" kärjessä, hopeapaikalla "The Essential Michael Jackson", "Thriller" kolmantena ja "Off the Wall" neljäntenä.

The Jackson 5 -yhtyeen "Ultimate Collection" paikalla viisi, "Bad" sijalla kuusi ja "Dangerous" sijalla seitsemän.

"Greatest Hits - HIStory - Vol. 1" paikalla kahdeksan ja "Michael's Ultimate Collection" sijalla yhdeksän.

Jacksonin albumeita myytiin viikossa 415 000 kappaletta (58 prosenttia myynnistä digitaalisia latauksia), kun viikkoa aikaisemmin Jacksonin levyjä myytiin 10 000 kappaletta!




V2.fi | J.A. Kaunisto
< Nyt on kulttikamaa, ... Sokkona ja kauhuissa... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova