Kirjalähde: kansainvälinen juomajätti löi pöytään suuret rahat - 'Meille tarjottiin ihan sikana massia, me päätettiin suostua'
Warner Music Finland julkaisi The Rasmuksen ensimmäisen albumin "Peep" vuonna 1996. Levy julkaistiin Suomen lisäksi Venäjällä, Virossa ja Japanissa. Levy myi Suomessa kultaa (yli 21 000 kappaletta) ja keikkoja riitti. Lauri jätti opiskelut Sibeliuslukiossa keskittyäkseen bändiin.
The Rasmuksen nopeasti noussut suosio herätti jopa kansainvälisen juomajätin Pepsin huomion. Näin Pepsi-diilistä kerrotaan Ari Väntäsen kirjoittamassa kirjassa "The Rasmus" (Like Kustannus).
Jättimäinen limufirma etsi eri maista kuumia nuorisoidoleita edustajikseen. Briteissä Pepsiä mainosti popsensaatio Spice Girls. Energinen Rasmus haluttiin nostaa Pepsin täkäläiseksi mainoskasvoksi.
"Kun PepsiCo otti yhteyttä ja kyseli Rasmuksen hintaa, löin pöytään poskettoman pyynnön ja sainkin hyvin rahaa. Tarkkaa summaa ei ole koskaan julkistettu, mutta kuusinumeroinen luku oli kyseessä. Se oli kiva pesämuna bändille. Me perustettiin Rasmukselle oma tili ja sovittiin, että Pepsi-rahat käytetään bändin kansainvälistymiseen", toteaa kirjassa bändin manageri Teja Kotilainen.
"Nyt ajateltuna Pepsi-diili oli siisti juttu, mutta aikoinaan siihen asennoitui eri tavalla ja maailmakin oli erilainen. Me mietittiin, että ei saatana, nyt on sellout-meininki - voidaanko me tehdä tälläista yhteistyötä ylikansallisen firman kanssa? Mutta koska meille tarjottiin ihan sikana massia, me päätettiin suostua", kertoo kirjassa Lauri.
"Jos kaupallisuus on saatana, niin olihan se diili sielunsa myymistä. Oltiin kaukana Rasmuksen skeittijuurilta. Mutta ei siitä koskaan puhuttu tai sitten en kuunnellut. Pepsin valokuvauksissa jätkät olivat tosi jäykkiä ja nököttivät paikoillaan. Eivät olleet yhtään vilkkaita vaan sulkeutuneita. Rasmus ei selvästikään halunnut olla siellä vaan teki koko homman pelkästään rahan takia. Vaikka se ehkä tuntui pahalta, bändi tarvitsi rahaa kansainvälistymiseen. Voi miettiä, olisiko Rasmus koskaan menestynyt niin hyvin ilman tuollaisia hulluja stuntteja", kertoo manageri Teja.
Lainatut kohdat Ari Väntäsen kirjasta "The Rasmus" (Like).
The Rasmuksen nopeasti noussut suosio herätti jopa kansainvälisen juomajätin Pepsin huomion. Näin Pepsi-diilistä kerrotaan Ari Väntäsen kirjoittamassa kirjassa "The Rasmus" (Like Kustannus).
Jättimäinen limufirma etsi eri maista kuumia nuorisoidoleita edustajikseen. Briteissä Pepsiä mainosti popsensaatio Spice Girls. Energinen Rasmus haluttiin nostaa Pepsin täkäläiseksi mainoskasvoksi.
"Kun PepsiCo otti yhteyttä ja kyseli Rasmuksen hintaa, löin pöytään poskettoman pyynnön ja sainkin hyvin rahaa. Tarkkaa summaa ei ole koskaan julkistettu, mutta kuusinumeroinen luku oli kyseessä. Se oli kiva pesämuna bändille. Me perustettiin Rasmukselle oma tili ja sovittiin, että Pepsi-rahat käytetään bändin kansainvälistymiseen", toteaa kirjassa bändin manageri Teja Kotilainen.
"Nyt ajateltuna Pepsi-diili oli siisti juttu, mutta aikoinaan siihen asennoitui eri tavalla ja maailmakin oli erilainen. Me mietittiin, että ei saatana, nyt on sellout-meininki - voidaanko me tehdä tälläista yhteistyötä ylikansallisen firman kanssa? Mutta koska meille tarjottiin ihan sikana massia, me päätettiin suostua", kertoo kirjassa Lauri.
"Jos kaupallisuus on saatana, niin olihan se diili sielunsa myymistä. Oltiin kaukana Rasmuksen skeittijuurilta. Mutta ei siitä koskaan puhuttu tai sitten en kuunnellut. Pepsin valokuvauksissa jätkät olivat tosi jäykkiä ja nököttivät paikoillaan. Eivät olleet yhtään vilkkaita vaan sulkeutuneita. Rasmus ei selvästikään halunnut olla siellä vaan teki koko homman pelkästään rahan takia. Vaikka se ehkä tuntui pahalta, bändi tarvitsi rahaa kansainvälistymiseen. Voi miettiä, olisiko Rasmus koskaan menestynyt niin hyvin ilman tuollaisia hulluja stuntteja", kertoo manageri Teja.
Lainatut kohdat Ari Väntäsen kirjasta "The Rasmus" (Like).
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti