Tuorein sisältö

Kiekkoleijonien kultaiset kisat antoi MTV:lle kipakan piristyspotkun

11.06.2019 klo 11.57 | Luettu: 1357 kertaa | Teksti: J.A. Kaunisto

Kiekkoleijonien kultaiset kisat näkyvät myös kevään katsojaluvuissa - MTV:n sisällöt tavoittivat alkuvuonna 4,3 miljoonaa suomalaista viikoittain. Toukokuussa suomalaiset katsoivat tv:tä lähes 8 % viime vuoden toukokuuta enemmän.

Leijonien sensaatiomaisen upea taival jääkiekon MM-kisoissa veti MTV:n tv-kanavien katselun 16 prosentin kasvuun. Kaupallisessa katseluosuudessa MTV teki 55 % osuudella (10–54 prime time) parhaan kuukausituloksen sitten 2015 toukokuun.

Jääkiekon MM-finaali Kanada–Suomi oli alkuvuoden katsotuin ohjelma: ottelu sai keskikatsojamääräksi MTV3- ja C More Sport 1 -kanavilla yli 2,4 miljoonaa. Suomen otteluiden lisäksi katsotuimpien ohjelmien kärkeen nousi myös MM-kisastudiolähetyksiä ja ottelupäivien Kymmenen uutisia.

Koko alkuvuoden osalta MTV:n kaupallinen katseluosuus on nyt 43,2 % - MTV on katsotuin kaupallinen tv-yhtiö kaikissa mainonnan ostajien tavoittelemissa kohderyhmissä.

Suomalaiset katsoivat toukokuussa MTV:n sisältöjä keskimäärin 53 minuuttia päivässä. Onlinekatselun osuus oli toukokuussa korkea: esimerkiksi 10–54-vuotiaissa se oli 11 % kaikesta MTV:n katselusta.

MTV:n suoratoistopalveluissa videoita käynnistettiin yli 60 % enemmän kuin edellisvuoden toukokuussa ja uusia käyttäjiä saatiin kolmannes lisää.

Myös MTV Uutiset Live on lyönyt itsensä läpi kevään myötä. MTV Uutiset Liven suoria lähetyksiä on katsottu tähän mennessä reilut 28 miljoonaa kertaa. Mtv-palvelussa uutis- ja ajankohtaissisältöjen eri käyttäjien osuus on tuplaantunut sen jälkeen, kun MTV Uutiset Live aloitti toimintansa.

Mtv-palvelussa Salatut elämät -sarjan ykkössija on vankkumaton. Suosittua suoratoistosisältöjä ovat niin ikään Love Island UK, Roba sekä Formula 1.

V2.fi | J.A. Kaunisto
< Game of Thrones -täh... Seinäjoen Provinssi ... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova