Universal nousi äänitemyynnin markkinaosuuksissa Suomen suurimmaksi
Äänitemyynti on Suomessa vuoden ensimmäisellä puolikkaalla melkein kymmenen prosentin nousussa.
Äänitemusiikin tukkumyynnin euromääräinen kulutus kasvoi vuoden 2016 ensimmäisen puoliskon aikana 9,4 prosenttia vuoden 2015 vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Positiivinen kehitys johtuu erityisesti musiikin suoratoisto- eli striimauspalveluiden kuten vaikkapa Spotifyn lisääntyneestä käytöstä. Suoratoistopalveluiden kautta tuloutuu jo 75 prosenttia äänitemusiikin kokonaismarkkinoiden arvosta.
Universal Music Finland nousi äänitemyynnin markkinaosuuksissa Suomen suurimmaksi musiikkiyhtiöksi 32,82 prosentin osuudella. Toiseksi suurin yhtiö ensimmäisen puolen vuoden jälkeen oli Sony Music Entertainment Finland 30,81 prosentin markkinaosuudella, kolmanneksi suurin musiikkiyhtiö oli Warner Music Finland 28,29 prosentin osuudella.
(Musiikkituottajat – IFPI Finland ry)
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti