Spotify kasvatti liikevaihtoaan viime vuonna lähes miljardilla – häviötä silti 173 miljoonaa euroa
Kasvanut liikevaihto muodostuu sekä maksavien asiakkaiden määrän kasvamisesta että mainostuloista. Maksavat Spotifyn käyttäjät tuottivat tänä vuonna 1,74 miljardia euroa. Vuosi sitten määrä oli 978,6 miljoonaa euroa. Mainostulot kasvoivat 98,8 miljoonasta eurosta 195,8 miljoonaan euroon.
Siltikin Spotify teki tappiota 173,1 miljoonaa euroa kasvaneiden rojaltimaksujen vuoksi. Myös tappiot kasvoivat 6,7 prosentilla viime vuoden 162,3 miljoonasta eurosta.
Spotifyn mukaan nopea piikki artisteille ja levy-yhtiöille suoritetuissa rojaltimaksuissa teki oman osansa viime vuodesta 882,5 miljoonalla eurolla kasvaneisiin kuluihin. Kokonaisuudessaan kuluja yhtiöllä oli 1,63 miljardia euroa.
Maaliskuussa Spotify saavutti 30 miljoonaa maksavaa asiakasta.
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti