Ensin oli Napster, onko Metallica aloittamassa ristiretken YouTubea vastaan?
Ensin oli Napster-kohu, onko Metallica aloittamassa uuden sodan YouTubea vastaan?
Metallican manageriportaassa toimiva Peter Mensch on BBC Radio 4:n dokumentissa verrannut YouTubea paholaiseen.
"He eivät maksa meille mitään".
YouTubella on arviolta 900 miljoonaa käyttäjää ja YouTube tulouttaa vuosittan noin 600 miljoonaa euroa musiikkiteollisuudelle.
Summaa voi verrata Spotifyn maksamiin tilityksiin, jotka ylittävät miljardin euron rajan.
- Jos kukaan ei tee mitään YouTubelle, me olemme pulassa. Se on siinä, sammuttakaa valot.
YouTuben puolelta puolustellaan etteivät artistit välttämättä näe läheskään kaikkia rahasummia - sopimusten perusteella rahat jäävät paljolti levy-yhtiöille.
Artistit, joilla on suora sopimus YouTuben kanssa, hyötyvät suuresti.
"Eivät tietenkään kaikki mutta suuret katsojamäärät/kuuntelumäärät tuovat rahaa".
YouTube painottaa tilittäneensä musiikkiteollisuudelle noin 3 miljardia - ja maailmanlaajuisilla mainosmarkkinoilla on valtavasti lisäpotentiaalia.
"Yleisesti ottaen vain 20 prosenttia ihmisistä on halukas maksamaan musiikista. YouTube auttaa artisteja ja musiikkiteollisuutta tulouttamaan rahaa siltä 80 prosentilta, joilta se ei ole aikaisemmin ollut mahdollista"
(Blabbermouth.net)
Metallican manageriportaassa toimiva Peter Mensch on BBC Radio 4:n dokumentissa verrannut YouTubea paholaiseen.
"He eivät maksa meille mitään".
YouTubella on arviolta 900 miljoonaa käyttäjää ja YouTube tulouttaa vuosittan noin 600 miljoonaa euroa musiikkiteollisuudelle.
Summaa voi verrata Spotifyn maksamiin tilityksiin, jotka ylittävät miljardin euron rajan.
- Jos kukaan ei tee mitään YouTubelle, me olemme pulassa. Se on siinä, sammuttakaa valot.
YouTuben puolelta puolustellaan etteivät artistit välttämättä näe läheskään kaikkia rahasummia - sopimusten perusteella rahat jäävät paljolti levy-yhtiöille.
Artistit, joilla on suora sopimus YouTuben kanssa, hyötyvät suuresti.
"Eivät tietenkään kaikki mutta suuret katsojamäärät/kuuntelumäärät tuovat rahaa".
YouTube painottaa tilittäneensä musiikkiteollisuudelle noin 3 miljardia - ja maailmanlaajuisilla mainosmarkkinoilla on valtavasti lisäpotentiaalia.
"Yleisesti ottaen vain 20 prosenttia ihmisistä on halukas maksamaan musiikista. YouTube auttaa artisteja ja musiikkiteollisuutta tulouttamaan rahaa siltä 80 prosentilta, joilta se ei ole aikaisemmin ollut mahdollista"
(Blabbermouth.net)
Keskustelut (2 viestiä)
Rekisteröitynyt 27.05.2008
19.04.2016 klo 08.48 2
19.04.2016 klo 12.29 1
Kirjoita kommentti