Starbucks ja Spotify löivät hynttyyt yhteen
Kahvilaketju Starbucks on ilmoittanut tehneensä sopimuksen Spotifyn kanssa. Billboardin mukaan kyseessä on usean vuoden mittainen yhteistyösopimus, jonka aikana jokaisesta "baristasta tehdään DJ". Sopimuksella on tarkoitus markkinoida Spotify Premiumia antamalla kahviloiden tarjoilijoiden ja asiakkaiden valita kahvilassa soiva musiikki.
Uusi sopimus koskee 7000 Starbucks-liikettä Yhdysvalloissa. Yhtiöiden mukaan kyseessä on "ensimmäinen laatuaan oleva musiikin ekosysteemi". Baristat tekevät kahvin lisäksi myös valintoja liikkeissä soivaan musiikkiin, minkä lisäksi työntekijät saavat Spotify Premium -palvelun käyttöoikeuden.
"Musiikki tulee säilymään avainasemassa kahvila- ja myyntikokemuksessamme, mutta haluamme jatkaa tarjoamiemme musiikkiformaattien kehittämistä varmistaaksemme, että tarjoamme oleellisia vaihtoehtoja asiakkaillemme.", yhtiö kertoi Billboardille.
Yhteistyö alkaa syksyllä Yhdysvalloissa ja laajenee muualle maailmaan loppuvuodesta.
Aiemmin vastaavanlaisia sopimuksia Starbucksilla on ollut Applen iTunes Storen kanssa. Starbucksilla on muutenkin pitkä historia musiikkimarkkinoilla. Kahvilaketju on myynyt ja välillisesti tuottanut muun muassa Paul McCartneyn musiikkia. Vuoden alussa Starbucks kuitenkin ilmoitti lopettavansa CD-levyjen myynnin.
Lähde: FactMag
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti